1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat een goed nieuws Foeske! Dan wordt jij dus zo'n beetje de eerste mamma hier :D

Je schrijft nu al een paar keer over opruimen, Sukke. Vandaar dat ik er om moet lachen ;) Hier net zo hoor en ik vind het ook nog steeds een zooi. Het liefst wil ik gewoon een leeg huis nu denk ik, haha.

Je kan vast wel wat als je zo thuis zit Jonneke! Een paar dagen rustig aan doen en dan krijg je weer meer energie. Luiers heb ik inderdaad ook al gekocht in de aanbieding. Gewoon maat 2 van pampers. Die zijn van 3 tot 8 kilo of zoiets. Dat moet dus zat kunnen. Ik heb er ook nog 6 in maat 1 van de blije doos.

De fysio heeft me weer goed los gemaakt en deze keer gelukkig niet meer van mijn stokje gegaan. Ze vond zelfs dat het veel beter aanvoelde. Mijn bekken is gewoon stabiel gelukkig. En ze zei ook dat haar ervaring is dat 99% van de vrouwen met mijn klachten direct na de bevalling klachtenvrij zijn :D Zo'n vermoeden had ik al, want mijn klachten komen echt van het gewicht extra. Blij momentje :)

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lekker vooruitzicht dat de klachten straks ineens weg zijn!

Maarre... heb jij verder geen luiers maat 1? Ik heb nu 2 pakken maat 1 (2 tot 5 kg) gekocht. Ik ga er niet vanuit dat de beeb boven de 10pond komt :S Maar twijfelde al of ik aan die twee pakken genoeg heb. Maar ik denk dat ik het er maar effe mee doe.

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik heb alleen maat 2 idd. Maat 1 leek me wel héél klein. Ik heb ook alleen kleertjes in maat 56. We hebben die 6 proefluiers. Mocht dat beter passen dan moet vriendlief maar naar de winkel ;)

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Foeske fijn dat je ongeveer weet wanneer t gaat gebeuren.
    Je zal straks blij zijn dat t achter de rug is denk.

Sopann gelukkig gaat t beter. Toch goed om te weten dat je straks zo n beetje de oude weer bent. ;)

Jonneke bijna verlof lekker hoor. Geniet er maar van.

Hier 2 pakken luiers maat 1 en 3!!!maat 2 haha. Allemaal in de aanbieding. ;)

5. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja het is ook lastig wat straks past. Maar ze zeiden tegen mij dat mt 50 makkelijk past als het een normaal gewicht baby is. Dus zie wel...

Kreeg vandaag al een vraag voor kraamkado, nog helemaal niet aan gedacht! Wil niet allemaal kleertjes, vind ik zonde omdat je het dan maar zo weinig aan kan doen. Maar eens over nadenken...

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat een goed nieuws Foeske! Nog even 2 weekjes bikkelen dan!

Luiers, ik weet eigenlijk niet wat ik nu heb liggen. Volgens mij 1 maat 1 en 3 maat 2. Bij R heb ik ook maar 1 pak maat 1 gebruikt geloof ik.

Kleding maat, R heeft 2 wkn in 50 gezeten. Deed toen ook al wel 50/56 aan hoor maar na een week of 2 paste 50 volgens mij niet meer. Is toch erg, ik weet het gewoon niet meer!

Net de shoot gehad! Wel een heel gedoe met zo'n eigenwijze peuter! Maar heb sowieso 1 hele mooie foto voor het geboortekaartje!!!

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Sukke leuk zo n shoot. Ja als je de foto gaat gebruiken voor t kaartje is t wel fijn als je een hele mooie hebt. m
    Leuk dat t geslaagd was.

Ik heb niet eens maat 50 alleen 50/56 of 56 en groter. :D

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Leuk die shoot! Wij mogen maandag :)

Hier ineens ontzettende krampen. Baby beweegt ook als een gek, daar zal mijn baarmoeder wel op reageren. Zo een kruik tegen de buik en een massage van vriendlief :)

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Leuk dat er een mooie foto bij de shoot zat. Kun je ook weer verder met het geboortekaartje! Ik twijfel nu of ik wel slim gedaan heb aan twee pakken luiers maat 1 en heb ook best wel wat kleertjes maat 50, vooral gekregen hoor. Maar zo zonde als ze het maar zo kort aan kan. Maar ja... we zien wel, is niet anders!

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Komt vast goed Jonneke! Als je instinct zei dat je dit nodig had, klopt het vast :) Ik gok gewoon op moedergevoel!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Pfff... Volgens mij is de kleine nog dieper aan het indalen zeg. De krampen zijn overgeslagen naar een algemene spierpijn in mijn onderbuik en rug. Ik heb nog even in de gaten gehouden of er regelmaat in zit, maar dat is niet zo gelukkig. Woensdag weer controle. Ik ben benieuwd! Tot die tijd maar vaak op de bal van de fysio. Dat is echt heerlijk met die krampen :)

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Waaaah! Dames kijken jullie wel eens naar de tekst onder je banner??? Bij mij telt ie de dagen ook af en zie nu dat ik er nog maar 36 te gaan heb? (loopt 1 dag achter) Daar krijg ik helemaal de zenuwen van. Klinkt als nog minder!

Klinkt wel een beetje als indalingspijn sopann... Is het wel minder aan het worden? Over het algemeen heb je daar niet de hele dag last van, is mijn ervaring.

Jonneke, ach als je meer maat 1 nodig hebt omdat de kleine klein blijkt te zijn zijn ze zo bij gekocht joh!

Hier even lekker rustig nu. Manlief moet om half 3 voetballen. Ieder jaar hebben ze een wedstrijdje met het oud eerste. Dus hij mag vandaag weer, hij voetbalt zelf niet meer ivm blessures. R ligt lekker te slapen dus ik heb even tijd voor me zelf. Zo beginnen met R zijn fotoboeken want die moeten dus nog af voordat de baby komt!!! heb nog wat te doen dus!

Vanmorgen manlief naar de stort geweest dus alle zooi die na het opruimen boven is komen drijven is ook het huis uit. Van de week komt de wieg als het goed is dus die kan ik dan ook langzaam op gaan dekken met zoon. Gaat het al weer iets meer leven, voor zoon!

Vandaag en morgen nog even genieten van mijn mannen want dan begint het gewone leven weer qua werken voor man. Weer de drukte in voor hem en veel alleen thuis voor R en mij. Wordt voor al afkicken voor mijn mannen. Kijk er wel een beetje tegen op vooral voor R. Hij heeft het soms al wel eens gehad dat wanneer papa het hele wkd vrij was hij op maandagochtend begon te huilen als papa weer was werken.... :( Niet leuk, dan breekt je moeder hart een beetje.

Jullie nog leuke plannen voor het wkd of gewoon lekker rustig aan doen?

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Vriendlief is vandaag ontvoerd door zijn vrienden voor een vrijgezellenfeest. Dat wordt een korte nacht voor mij met óf bierlucht óf gewoel in bed. Ze hebben hem verkleed als baby en hij moest met de kinderwagen met een pop babyvoeding gaan halen. Daarna ook opeten. Koud! Jakkes ;)

De krampen zijn weer gestopt gelukkig :) Zoon wroet nu echt in mijn bekken. Af en toe voel ik hem zelfs in mijn lies!

Dat van die banner herken ik ook wel. 39 dagen nog... Dat is echt al héél snel. En ik ben de laatst uitgerekende van ons clubje!

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat leuk sopann! Hoe heeft hij het gehad en hoe heb jij geslapen? Ondanks de maagzuur?

Blegh, hier net gespuugd! Lang geleden. Had op nuchtere maag visolie en zwangerschapsvit genomen, denk dat dat het was!

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh jakkes! Hopelijk blijft het bij één keer.

Hij ligt nog half in coma. Volgens mij was het erg leuk. Ik heb echt een beroerde nacht gehad. Als je zou zeggen dat ik vannacht pas kwart voor vijf terug was en tien liter bier op heb zou ik je zo geloven. Bah. Zo eerst maar eens eten en dan op jacht naar een zondagsupermarkt voor vanillevla ;)

Baby is trouwens extreem druk! Echt stampen en schoppen. Zou hij last hebben van mijn onrustige nacht?

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja ik herken het helemaal dat het snel gaat. Bedacht het me van de week ook toen ik me goed besefte dat ik van de week met verlof ga. Toen dacht ik ook: WAH dan is het nog maar 4 wkn! Wat vliegt de tijd nu zeg. Krijg er wel kriebels van :)

Hoe is het nu met het indalen Sopann? Heb je er nog veel last van? Ik moet zeggen dat ik het nauwelijks voel. Behalve als de beeb ineens in mijn bekken een rondje wil draaien. Dat is minder prettig...
    Haha en je vriend mocht verkleed als baby, wat leuk! Hebben ze voor jou ook nog iets in petto of wordt het je bespaard nu je al zo ver bent in je zwangerschap?

Sukke, jammer dat de vakantie er weer op zit. Lijkt me ook wel moeilijk ja als R. dan verdrietig is. Neemt je vriend wel vakantie als de kleine er dadelijk is of niet? En hoe doen anderen dat? Ik weet eigenlijk nog niet wat wij willen of wat handig is. Waarschijnlijk is manlief thuis als de kraamzorg weg is.

Hier een druk weekendje gehad. Wezen shoppen en lunchen met mijn moeder. Thuis gepoetst en kerstboom opgeruimd. Box toch nog maar niet neergezet, ik blijf het een gek idee vinden dat die er moet komen te staan. Maar ergens ook wel de angst dat het misschien weer voor niks is, herinneringen aan mijn dochtertje*. Maar over het algemeen ben ik positief en voelt het nu goed hoor. Vandaag ook weer lekker op de babykamer gerommeld en nog wat dingetjes opgehangen. Het is nu bijna klaar! Ook de was weg gewerkt. Wat zal ik blij zijn als ik verlof heb en wat meer tijd heb om alles op mijn gemakje te doen want nu ben ik wel moe.
    Morgen mag ik weer naar de vk toe, het bevallingsverhaal bespreken. Ben benieuwd!

17. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Hai dames..

Voor iedereen alsnog de beste wensen:)! Iedereen goede feestdagen gehad?

Hier niet heel denderend maar ach dat zal volgend jaar anders zijn he:).. Ik ben af en toe nog thuis geweest. Het langste wat ik heb vol gehouden was 3uur. Vanmiddag was het ruim 2 uur. Ik trek het haast niet meer.. Ik zit gevangen in mijn eigen lijf (zo voelt het) en ik krijg steeds meer bloedingen. Zo waren het er vannacht maar liefst 12. Door die bloedingen gaat mn buik weer reageren en laatste dagen zelfs zo heftig dat hij zo gespannen staat dat het lijkt alsof mijn huid open splijt. Ik leef echt op 8 paracetamol per dag. Maar doordat ik zoveel pijn heb slaap ik ook amper tot niet en dat maakt het vicieuze cirkeltje rond. Ik ben echt letterlijk en figuurlijk op. Hoe moet ik in godsnaam een bevalling aan gaan en daarna nog zorgen voor mijn kindje. In deze conditie gaat dat amper denk ik zo. Ik krijg 2x per week een inslaper en ik heb nu 2x een echte slaappil gehad. Ik slaap daar alsnog maar 3 tot 4 uur op omdat ik dan toch wakker wordt van de pijn. Een spuit met slaapmiddel krijg ik niet want dan wordt ik alleen echt wakker als ik zou bevallen en dus niet van bloedingen dus dat is te riskant. Ik zou zo graag willen genieten van het wondertje in me maar ik ben het echt beu en ik vind het soms echt erg dat ik zo denk.. Ik wil eigenlijk morgen bevallen en die kleine fijn bij me hebben.. Ik heb mijn gyn al 2x vluchtig gesproken en deze wil niet inleiden.. Woensdag hebben we een gesprek bij hem op de poli, in alle rust, eens kijken of hij dan niet overstag wil. Dan maar een keizersnede hoor als het door inleiden niet op gang komt..
    Groei echo met 34 weken was goed. Ze zat qua groei net op het gemiddelde en qua gewicht 2290 maar daar moet je 500gram vanaf trekken of 500 gram bij tellen (ik vind het nogal) en dat kan het gewicht zijn.

Ik denk echt aan jullie lieve dames! De laatste loodjes (en die wegen het zwaarst) maar straks hebben we dat wondertje vast:)

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mayke, wat fijn van je te horen maar wat balen dat het eigenlijk alleen maar minder met je gaat. Ik kan me zo goed voorstellen dat het allemaal opbreekt en je je afvraagt hoe je dadelijk voor de kleine moet gaan zorgen en er van genieten als je zelf helemaal op bent.
    Shit zeg dat de bloedingen alleen maar toenemen en je zo veel pijn hebt. Ik hoop dat je straks echt kan zeggen dat het het allemaal waard is geweest en je het snel vergeten bent als je de kleine in je armen hebt. Maar nu is het nog even heeeeel hard doorbijten.
    Ook al ken ik je niet, ik moet regelmatig aan je denken. Ik heb zo met je te doen, zeker na alles met je dochtertje*. Genieten van een zwangerschap zit er voor jou helemaal niet in.
    Ik snap echt niet dat de gyn je niet in wilt leiden. Na alles wat jij mee hebt gemaakt zou je denken dat het een keer genoeg is he! Maar ik hoop dat je hem woensdag kan overtuigen.
    Sterkte daar in het ziekenhuis! Ik denk aan je en hopelijk mag je snel jullie meid in je armen houden zodat je kan zien waar je het allemaal voor gedaan hebt.

19. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Hallo Dames!

Ik ben 8 februari uitgerekend maar trek het eerlijk gezegd nu al niet meer...

Vind zwanger zijn echt niet prettig, ben dus ook blij als ons 2e meisje geboren is!

Vocht is enorm toegenomen afgelopen dagen, vannacht voor het eerst sinds maanden weer gespuugd, bekkeninstabiliteit is ook amper te houden en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Ik moet er wel bij vertellen dat ons kindje ruim 2 weken voorloopt qua gewicht, lengte etc etc en mijn buik dus echt MEGA groot is want heb ook genoeg vruchtwater haha.
    Morgen weer op controle, ben benieuwd..

Iemand hier toevallig enig idee of er bij de verlos standaard ontsluitingcheck gedaan wordt?

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Sopann, het is idd bij 1x gebleven. Denk echt door die pillen op nuchtere maag. Hoe is je vriend de rest van de dag doorgekomen? Jij nog vanillevla kunnen scoren?
    Denk niet dat je baby iets mee krijgt van je onrustige nacht hoor. Is gewoon toeval denk ik.
    Hier is se baby s avonds echt onwijs druk! Doet gelukkig geen pijn maar schuift en draait dan echt enorm.

Jonneke, fijn hè dat je straks als wat rustiger aan kan doen! Spannend ook morgen de bevalling vast door spreken. Het wordt nu allemaal zo echt hè!
    Hier kan man geen vakantie nemen. Hij werkt in het onderwijs en daarnaast bij een Eredivisie club als jeugdtrainer. Ik hoop dus dat de baby iets eerder komt dan 10 feb, de 6e of zo. Dan houdt hij en recht op zijn vrije dgn op school is het van 11 t/m15 feb carnalsvakantie en heeft hij ivm carnaval ook 9 t/m 13 feb geen voetbal!

Mayke, wat jammer dat de gyn nu nog geen groen licht heeft voor inleiden. Hopelijk is hij woensdag coulanter. Je bent tenslotte al bijna 37 wkn! Hij ziet toch ook hoe je er door heen zit en je het mentaal niet meer trekt.
    Wel fijn dat je iig een paar uurtjes thuis hebt kunnen zijn. Duim voor je woensdag!

Hier onwijs last van mijn bekken. Gisteren een sprintje, al was het meer een versnelling in wandelpas, moeten trekken omdat zoonlief het voetbalveld op wilde rennen waar papa aan het voetballen was!
    Morgen weer een keer zwemmen met R os lang geleden. Ben benieuwd of ik dat nog trek!

Deel Deze Pagina