1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Sopann leuk voor je vriend dat (of voor hem wat minder haha) ie nog een avondje ontvoerd is voor jullie gaan trouwen. Wat klinkt dat hé ;)
    Hier ook indalingspijn. Vooral als ik een stukje loop auww...

Jonneke nu echt aftellen hé. Lekker hoor dat je straks wat meer tijd krijgt omdat je niet meer hoeft te werken. Snap wel dat t een beetje tegenstrijdig is met oa de box.
    Je moet gewoon doen wat goed voelt.
    Mijn vriend is straks 2 weken thuis als de kraamzorg weg is. Heb ik 3 weken “hulp“

Mayke wat fijn om weer wat van je te horen. Alleen snap ook ik niet dat de gyn nog steeds niet wil inleiden. Hopelijk kan je m woensdag nog overtuigen.
    Hoop t echt voor je want dit is toch ook geen doen zo.
    Snap dat je er helemaal doorheen zit.
    Wil je hier vandaan dan ook heel veel succes en sterkte wensen alvast. x

Sukke veel plezier met zwemmen. ;)

Jlover jij ook succes met de laatste loodjes.

Hier weinig veranderingen. :D
    Nu nog iets rustiger aan doen.
    Ver lopen is niet top meer. Maar nu nemen we de werpstok mee en kan de hond ver lopen en ik niet. ;)
    Beeb ligt nog steeds head up. Vrijdag weer naar gyn voor controle. Gaat weinig meer veranderen denk. Nu maar afwachten wanneer hij/zij zich aandient. :)

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Aantal newborn luiers, Weet het niet… Wij hebben ze redelijk lang kunnen gebruiken omdat Jelte niet zoveel ‘kont’ heeft ;) hangt denk ik dus volledig af van je beeb… wij hebben wel maat 1 hoor (van kruidvat) 2 was voor Jelte veels te groot en was toch 51 cm en woog 3854 gram

Sopann, er kan nog veel veranderen hé wie weet wie hier de eerste is ;) Kun je niet zo’n bal lenen/huren voor thuis?? O geweldig, ze hebben je vent niet gespaard zie ik wel haha

Sukke, kben erg benieuwd naar de foto’s :D leuk hoor!

Jonneke, vind het zo erg dat je door het verlies van je dochter nu zo op je tellen let… Ik snap het volkomen hoor, maar lijkt me zo zwaar!! Gelukkig lijkt het genieten de overhand te hebben ;) Goed dat je zo sterk bent!

Mayke, wat? Niet inleiden??? Ook niet met 37 weken?? Hoop dat je snel het verlossende woord krijgt dat je geholpen wordt!

Jlover, hoe was het op controle?

Mirpat, wordt het geen keizersnede dan als de beeb zo blijft liggen??

Hier is het zwaar… maar het eind is in zicht zullen we maar denken…
    Gister door 9 vriendinnen overvallen voor een babyshower… Ze hadden voor de lunch gezorgd en werd overspoeld met leuke cadeaus :D Helemaal super! Ging prima zo liggend op bed en de dames er rond ;)

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hier vandaag naar de vk geweest om de bevalling te bespreken. Vond het wel spannend hoor. En als ik dat zo hoor dan wordt het alleen nog maar spannender! Haha! Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Per week zal bekeken worden hoe ik me mentaal voel. Bedoeling is wel dat de bevalling zich gewoon uit zichzelf aandient en ik, als de tijd er voor is, naar het ziekenhuis ga, voor de bevalling. Maar omdat ik nu 6feb uitgerekend ben, bij mijn dochter* was dit 12feb dus ligt nogal dicht bij elkaar. Nu zie ik dit nog los van elkaar maar misschien als het dichterbij komt en ik overtijd ga die 12e wel heel beladen kan worden. We zien het wel.
    Ook heeft ze nog even gekeken en de kleine is echt al goed ingedaald. Wat een fijne geruststelling is dat.

Genieten van deze zwangerschap heeft nu wel meer de overhand hoor maar ik merk door mijn dochtertje* dat er een bepaalde voorzichtigheid blijft. Maar ik ga er nu wel gewoon echt vanuit dat het goed gaat komen. En ik denk dat voor de meiden van wie dit het eerste kind is dat het ook wel vreemd is dat er een box in de kamer komt enzo. Alleen hier inderdaad net iets onwenniger. Herken jij dat Mayke?

Sukke, veel zwemplezier. Hopelijk houd je het vol!

Mirpat, is de kleine ook al aan het indalen? Je ging voor een stuitbevalling toch? Ik hoop dat het allemaal mogelijk is. Maar is dat nog van bepaalde dingen afhankelijk of niet?
    Hier merk ik ook dat wandelen met de hond steeds minder wil. Maar dan is zo'n werpstok wel handig ja :)

Foeske, wat leuk een babyshower en even lekker in het zonnetje gezet te worden. Dat kon je vast wel gebruiken!

Jlover, jij ook succes met de laatste loodjes!

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou, we zijn echt hoogzwanger met z'n alle hè? Heel veel succes met de laatste loodjes dames. We kunnen het! Ook als we al helemaal in de kreukels liggen thuis of in het ziekenhuis.

De box staat hier al een hele tijd. Deels voor mij om te wennen (ik kan niet altijd even goed omgaan met veranderingen) maar ook omdat we geen bergruimte hebben.

Vanochtend fotoshoot gehad. Echt superleuk om te doen! Nu helemaal gesloopt, maar eerst komt de kraamzorg nog voor de intake. Niet zo héél veel zin meer in ;)

Verder doen we het maar gewoon kalm aan. Het dekentje is af! Ik zal snel eens een foto posten. Oh, en de bal heb ik zelf! Héérlijk :)

5. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Leuk een fotoshoot Sopann. Zitten er mooie foto's bij?
    Ik vond de intake met de kraamzorg echt niks voorstellen maar ja, hoort er bij he!
    Leuk dat je dekentje af is. Ben benieuwd naar een foto!
    Ik denk dat ik na volgend weekend de box ga zetten. Heb het gevoel dat ik met mezelf een dag af moet spreken en het dan moet doen, gewoon om te wennen, ik vind het zo eng en definitief het nu te doen. Maar ook wel leuk. Weer een stap.
    Want inderdaaad, we zijn allemaal hoogzwanger nu met alle kwaaltjes en leuke dingen die er bij komen kijken :)
    Vandaag mijn laatste late dienst. Joehoe! Dan morgen nog een dagje overdag werken en dan zit het er op. Weer een stap dichterbij. Het wordt nu wel heel spannend!
    Al aan het aftellen voor jullie bruiloft? Dat is nu wel heel dichtbij, een weekje nog!

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Foeske, wat leuk de babyshower. Had ik bij R ook gehad. Lekker verwend worden op zijn tijd is nooit verkeerd. Helemaal niet als je zo in de lappenmand zit.

Jonneke, fijn dat het weer allemaal goed was bij de Vk. Kan me voorstellen dat 12 feb misschien geen fijne dag voor jullie zal zijn. Hoewel het aan de andere kant misschien ook wel heel mooi is als het juist op die dag gebeurt!

Sopann, leuk de fotoshoot! Hopelijk zitten er mooie foto's bij maar dat zal wel. Intake met de kraam vond ik ook niet veel voorstellen. Hoewel ik destijds bij R wel wat zenuwachtig was. Haha.

Mirpat, hoe gaat dat eigenlijk hij een stuitbevalling? Word je dan ingeleid of is het dan gewoon als bij een normale bevalling wanneer het kindje zich aandient?

Pff, het zwemmen is wel echt slopend nu. Je doet allemaal dingetjes in een klasje. Bijv op bepaalde liedjes je kindje uit het water tillen, rondjes draaien en dat wordt echt zwaar. Vooral se rondjes draaien op die gladde zwembadvloer, is niet goed voor mijn bekken nu. Maar goed wil het wel zo lang mogelijk blijven doen zodat niet alles voor R hoeft te wijken voor de baby. Dan doe ik het wel iets aangepast.
    Vandaag doe ik iig niet veel meer want heb echt onwijs last nu.
    Vanmiddag even naar de ha om te kijken of ik nu een schimmel heb of niet en dan naar een vriendin waar we blijven eten! Daar hoef ik dus ook niet meer voor te zorgen! :)

En hoogzwanger! Haha, erg hè! Zo voel ik me ook echt, om manlief voor te zijn noem ik mezelf al maar oma! :)

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

De intake was leuk! Lekker praktische, nuchtere mensen. Sluit mooi aan op wat wij wensen.

De foto's zijn echt mooi geworden, voor zover ik heb gezien. Het duurt nog eventjes voor ze er zijn. Dan kunnen we het echt bepalen.

Net mijn eerste wee opgevangen. Mijn hemel... Ik stond echt even op de kop. Precies zoals met de weeën van de miskraam. Een niet zo fijn oh ja-momentje. Ik had al zo'n vermoeden dat er wat aankwam, want die zeurende pijn speelde weer op. Het is nu weer rustig, alleen nog rugpijn van de spierspanning. Ik verkrampte helemaal natuurlijk, haha.

Anders wacht je nog met de box toch? Je kindje hoeft er pas na de geboorte in :) Als jou dat meer ruimte geeft... :)

Sukke, doe maar kalm aan!

8. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Hallo dames!

Nou, vandaag weer controle gehad..

Heb helaas een hoge bloeddruk, 130/85. Niet extreem dus maar normaal zit ik op 110/65 110/70.
    Moet het dus eventjes in de gaten houden.
    We hebben de bevalling besproken en ik heb alles aangegeven wat ik wilde.
    Ook verteld dat ik de slijmprop verloren ben maar dat wil gelukkig niets zeggen.

Verder eventjes niet zoveel te melden, ga lekker gtst kijken:D

Liefs

9. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Hallo meiden
    Ik laat ook maar weer eens wat van me horen
    Hier is het afentoe erg rommelig in de buik woensdag krijg ik te horen als ze me eerder inleiden ofniet de beeb ligt al een paar weekjes achter op groei en sinds 2 a 3 weken heb ik ook wat minder vruchtwater zelf zie ik het echt niet zitten om de bevalling maar af te wachten vind het maar eng dat verminderd vruchtwater of stel ik me nou aan? Grrr hormonen maken je soms ook bang

10. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Jonneke, lijkt me idd spannend om het zo over de bevalling te hebben… wordt hier niet echt gedaan… Laat het ook liever maar op me afkomen aangezien de eerste bevalling niet van n leien dakje ging ;)

Zwemmen, alleen het woord klinkt al heerlijk! Ik ben een echte waterrat… kan niet wachten tot ik dit weer kan ;)

Sopann, je eerste wee?? Heb je er nog meer gehad?

Melkos, het mooiste is als de bevalling spontaan op gang komt, maar je wilt natuurlijk het beste voor je kind! Ben benieuwd wat ze zeggen…

Hier wordt ik flink uitgedeukt door de kleine… Had gister een voetje in handen omdat de beeb zo hard tegen m’n buik aan het drukken was…. Vreemde gewaarwording ;)

11. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Foeske leuk zo n babyshower. En dat je dan zelf niks hoeft en lkkr in de watten word gelegd is natuurlijk helemaal fijn. :)

Jonneke die data liggen inderdaad wel dicht bij elkaar. Zal inderdaad wel raar voelen maar gelukkig gaat alles goed met de kleine en blijf je positief.
    Ik wil inderdaad een stuitbevalling en in principe kan dat gewoon zoals ie er nu voor ligt maar moet wel gebeuren dan voor/rond 40 weken omdat ze niet inleiden bij stuit en anders zou t keizersnede moeten worden. Wel al ingedaald.
    Dus maar duimen dat kleine zich aandient binnen nu en 3,5 week ;)

Sopann leuk hé zo n fotoshoot. Mn zusje heeft t bij mij gedaan.
    Fijn dat de intake relaxed was. Toch weer een zorg minder.
    Oeh.. een wee das wat minder...

Sukke Wel lekker dat je nog wat kan blijven doen met R. Als je t allemaal een beetje aangepast kan doen is dan wel fijn.
    Hier zegt mijn vriend af en toe ook oma als ik weer aan t breien ben voor t dekentje.:D

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Zwemmen heb ik idd ook weer zin in, Foeske! En dat voetje, haha! Dat lijkt me echt gek. Hier is de kleine ook aan het uitdeuken. Dan weer een knie, dan weer een elleboog en niet te vergeten zijn bips ;)

Ik hoop ook dat je snel ingeleid wordt, Melkos. Hebben ze het er al met je over gehad?
    En idd duimen dat jouw kleine uit zichzelf komt Mirpat.

Met de rest alles nog goed?

Wij hebben morgen controle. Inmiddels alweer twee periodes met weeën gehad, maar er zit totáál geen regelmaat in. Het doet nu wel extra zeer als de kleine beweegt. Ook veel meer afscheiding, dus mijn lichaam is zich lekker aan het voorbereiden volgens mij. Benieuwd wat ze morgen zeggen. Het wordt zo wel veel zwaarder vind ik. Puur door het ongemak van de pijn. Misschien ook onbewust wat zenuwachtig voor het trouwen, want bewust merk ik er nog niks van ;)

Hebben jullie ook een voorgevoel voor een datum dat je gaat bevallen? Ik denk steeds 22/01. Dat zou nog te vroeg zijn voor een thuisbevalling :(

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Melkos, bah dat zou ik ook een eng idee vinden hoor. Moet je nu wel vaker op controle komen om het vruchtwater te controleren?

Jlover, moet je nu dagelijks je bloeddruk laten meten?

Mirpat, hoop ook voor je dat de kleine zich dan zelf aan dient voor de 40 wkn! Zou wel het mooiste zijn.

Sopann, goh dat je echt al weeën hebt. Vermoeiend. Hopelijk blijft het sowieso tot de 15e even rustig! Ik heb geen vermoedelijke bevaldatum wel hoop ik dat het rond de 6e komt! Haha, dat is en gunstig voor de vrije dgn van man en de dan daarop volgende carnavalsvakantie en tussen 2 en 9 feb hebben we nog geen verjaardagen! Haha, vanaf 10 feb wordt het wat dat betreft heel druk hier in de Fam.

Foeske, Pff hoe doe jij het met zoon thuis? Is hij veel bij opa en oma ofzo? Man is nu vandaag weer heel de dag werken. Hij lag hier om 13.16 op bed en ik was al echt gesloopt! Hij roept nu weer dus ga hem halen maar damn vind het een hele inspanning nu!

14. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    @sukke, ik krijg elke week bij de gyn een groeiecho om mijn vruchtwater in de gaten te houden en ook de groei van het kindje omdat het op de onderste curve groeit het is echt een eng idee om nog lang ermee rond te lopen vandaar dat ik het liefst eerder wil bevallen maar daar gaat de gyn over hopelijk vind die het ook een beter idee

15. lxoxo

lxoxo Nieuw lid

8 jan 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan iemand mij aub helpen. ik snap ten eerste niks van deze site. en weet niet hoe en waar ik een nieuw bericht kan plaatsen. Dit is mijn vraag: ik heb sinds 2 dagen al last van erge steken middenin mijn onderbuik. het zit ongeveer bij mijn schaambeen denk ik. het gekke is dat het net een soort van stroomschokjes zijn en ik krijg het zomaar opeens en dan verkramp ik helemaal. na een paar seconden of paar minuten is het weer weg. het komt zomaar en ik vind het erg vervelend. ik weet niet wat het is, als het goed is ben ik niet zwanger. ook ben ik van de week ongesteld geweest. kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn, of moet ik hiervoor toch even naar de dokter?

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Sopann, dat kontje is idd ook altijd grappig om te zien… alleen niet altijd meer zo grappig om te voelen ;) Veel plezier op controle! Ben benieuwd wat er gezegd wordt over de weeën… Hier geen voorgevoel qua bevaldatum…

Sukke, ik mag in m’n handjes klappen met onze kleine man… Heb ik totaal geen kind aan! Maar het in bed + uit bed is heel zwaar aangezien ik nauwelijks kan lopen… De woensdag gaat hij altijd naar m’n ouders en de di. normaal naar m’n schoonouders (maar schoonmoeder was ziek vandaag) Jelte heeft op het moment ook een fase waarin hij ineens niet meer wil slapen ’s middags maar ik houd stug vol! Hij heeft vanmiddag toch een kleine 2 uur geslapen :D
    O en denk echt dat ik het puur op wilskracht doe, want de rest werkt niet echt mee! Ben ook altijd blij als m’n man weer thuis is ;)

Ixoxo, wij zijn geen dokters, dus als je het niet vertrouwd idd ff je HA bellen!

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    #857 Jonneke83, 8 jan 2013
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
    Sopann, oei paar keer een wee? Ik hoop dat het daar bij gebleven is! Kan natuurlijk goed dat je een beetje gespannen bent. Maar laat die kleine nog maar even lekker zitten tot na de 14e!
    Zelf heb ik echt geen idee wanneer ik zal bevallen, totaal geen voorgevoel eigenlijk. Ben benieuwd of jouw voorgevoel klopt. Dan zou het wel erg opschieten nu! Maar kan natuurlijk wel! Enig idee waar het gevoel op gebasseerd is?

Foeske, ik vond het wel fijn het even over de bevalling te hebben en te weten hoe en wat allemaal. Mijn vorige bevalling was natuurlijk niet te vergelijken en ben wat dat betreft dus een leek als het gaat om wat ik kan verwachten. maar het idee dat het dichterbij komt is wel spannend!

Melkos, klinkt inderdaad niet helemaal goed en snap dat je het spannend vind. Je wilt toch het beste voor je kindje en dat het gewoon goed gaat komen.

Sukke, als deze meid geboren zou worden op de 12e dan heeft het gewoon zo moeten zijn hoor denk ik nu. Dan zou het ook wel iets moois hebben. Ik zie wel gewoon hoe ik me voel naarmate de tijd dichterbij komt.

Hier nu eindelijk verlof. Wat heb ik hier naar toe geleefd! To do list is alleen maar langer geworden ondertussen :)

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Gefeliciteerd met je verlof Jonneke :) Nu echt tijd voor jezelf nemen hoor! Lekker genieten voor zover dat lukt.

Het is precies wat je zegt Sukke: vermoeiend! Die pijn van de weeën is echt uitputtend zeg. Gelukkig vandaag alleen nog héél gevoelig allemaal, maar niet echt een pittige wee. Soms een wat trekkerig gevoel in mijn rug. En als zoonlief beweegt met zijn hoofdje... @&%=+- wat is dat naar! Dat hadden ze er niet bij verteld toen we zwanger werden ;)

Al met al houden we het nog redelijk vol hier :) Als ik elders op het forum lees, lees ik echt enorme klaagzangen. Hier luchten we ons hart, maar écht mopperen doet niemand volgens mij. Vind ik knap van ons :)

Zo naar de open avond in D.oetinchem. Kijken of dat beter aansluit bij onze wensen. Al wil ik nog steeds het liefste thuis bevallen :)

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Melkos, iedere week? Hmm moet zeggen dat dat vrij weinig vind als je al weinig vruchtwater hebt.... Hopelijk snel meer duidelijkheid!

Foeske, dat was R voor tweede verjaardag ook maar hij is ineens echt een peuter puber. Op zich is dat ook nog wel te doen hoor. Het is vooral wilskracht en ook dat ik hem zo min mogelijk wel ontnemen nu omdat hij straks natuurlijk ook al genoeg "moet inleveren". Vanmiddag dus ook gewoon met hem op de grond gelegen om met de autootjes te spelen. Tillen is echt funest! Maar dat doe je al snel veel, niet alleen maar in en uit bed maar ook zeker 3 x per dag de wc op en af. In en uit de kinderwagen tillen, op schoot om zijn schoenen aan te doen!!! Gisteren zei een vriendin al, waarom breng je hem niet een dag in de week naar je sm maar dat vond ik toen niet nodig maar als ik naar vandaag kijk! Heb echt gruwelijke pijn in mijn rug en billen. Zit nu ook al bijna een half uur een dvdtje te kijken en te hopen dat papa snel thuis is!

Jonneke, kan het me heel goed voorstellen dat je je gevoel tegen die tijd af wilt wachten!!!
    Fijn dat je verlof nu echt begonnen is. Lekker ban genieten tussen je klusjes op je to do list door!!!

Is iedereen trouwens al uit de naam en geboortekaartje?
    Had gister een proefdruk besteld en hoopte hem vandaag te ontvangen maar helaas. Naam staat hier al zo'n 10 wkn vast!

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Naam: check! We moeten oppassen dat we ons niet verspreken ;)

Geboortekaartje: check! In dezelfde stijl als onze trouwkaart, maar dat zien mensen pas na de geboorte van onze zoon natuurlijk, haha.

Sukke, ik zou je zoontje gewoon lekker een dag wegbrengen. Je moet echt wel een beetje fit beginnen aan de bevalling, anders heb je na de tijd weer meer last. Desnoods zit je een dag alleen maar op de bank... Het kan je net even een boost geven!

Deel Deze Pagina