Als ik hem dan wegbreng moet ik me zelf idd ook wel inhouden om geen andere dingen te doen idd! Wil sowieso nog aan mijn moeder vragen of ze nog een keertje wilt komen om te poetsen.... Ook al is het mijn moeder voelt het toch een beetje lullig omdat te vragen maar ga ik wel doen. Heb het al te vaak met de Franse slag gedaan de laatste tijd!
Het went vanzelf wanneer je merkt dat je dan zelf weer energie hebt voor andere dingen merk ik. Ik vind het dan niet belangrijk genoeg om me er voor in de kreukels te werken en mijn moeder doet het graag. Kan ik mezelf weer met wat anders vermaken. Hier was het een periode zo erg dat ik niet eens meer de puf had om te douchen ofzo. Liep ik daar na drie dagen met vet haar in mijn joggingbroek. Nou, dan vraag je vanzelf wel hulp Tenminste... Ik ben wel zo'n ijdeltuit die ook extra make-up in de vluchttas propt bijvoorbeeld
Trouwens, voorlichting was véél plezieriger. Ik wil nog steeds niet naar het ziekenhuis, maar als ik moet dan is het maar zo. Wat ik me afvroeg over borstvoeding: de lactatiedeskundige had het er vanavond over dat een baby de eerste keer maar 5 druppels drinkt van moeders. Nou heb ik alleen vanmiddag al véél meer verloren aan melk. Dat is dan toch raar? Of rekent ze hééle grote druppels?
We zijn vanaf vandaag iig in mijn zus der huis een week. Zij zijn op vakantie en dit is maar 5 min an mans werk. Wij wonen op ruim 50 min. Nu is hij iig iedere avond rond half 7 thuis ipv half 8 en s ochtends pas ruim na 8 uur weg ipv voor half 8. Scheelt ook weer. Zitten nu ook dicht bij mijn ouders dus ga vragen of R daar morgen mag slapen en dat ik hem dan vrijdag na zijn middagslaap weer op haal! Kan ik een bij tanken. Ik vrees namelijk dat ik griep krijg! Echt heeeel mijn lijf doet pijn en zit nu onder een dekentje op de bank. We zitten al bijna 1,5 tv te kijken wat ik echt nooit doe! Ben bek af dus ga zo lekker met R naar bed! Sopann, mag je trouwens in bad met een schimmelinfectie? Ik heb er dus 1 maar omdat ik nu zo'n spierpijn heb lijkt het me wel lekker on voordat ik vanavond naar bed ga in bad te liggen. Weet jij dat toevallig! Tja, de eerste dgn drinkt een baby maar een paar slokken ja. 5 druppels is wat overdreven lijkt me. Maar je borsten passen dat heel snel aan. Laat je kindje al los terwijl er jog melk stroomt kun je dit opvangen en invriezen. Het is namelijk ook belangrijk om rond de 5 wkn met een flesje te oefenen zodat ze dat ook pikken als jij een keer weg bent. Fijn dat dit zkh je een beter gevoel geeft maar we gaan gewoon lekker voor een thuisbevalling! Zo wij gaan lunchen en naar bed!
Hier zijn we ook uit de naam! En het geboortekaartje is zo goed als klaar. Kreeg een proefdruk vorige week en ik dacht dat dat ook op een kaartje zou staan maar bleek gewoon op een A4tje te staan. Wat een tegenvaller! Dus ik heb het kaartje online bestelt om te kijken hoe het er op zou komen te staan door het op elkaar te leggen en ga dadelijk nog even wat wijzigingen doorgeven. Dan is dat ook klaar. Dat ik nu verlof heb geeft zo veel meer rust maar ik wil wel alle dingen die 'moeten' zo snel mogelijk gedaan hebben voor de kleine zich eerder aandient Sukke, ik zou inderdaad ook gewoon een keer je zoontje weg brengen zodat jij bij kan komen. Maar wat je zegt, dan moet je wel rust nemen anders heeft het nog weinig zin. Ik zou dan denk ik toch de neiging hebben om nog en een en ander te doen. En je moeder vragen om te poetsen, tja ik ken het. Mijn moeder doet het ook maar al te graag hoor, maar toch voel ik me ook wel bezwaard. Heb het idee alles zelf te moeten doen en zeker als het om poetsen gaat. Ik heb het toch vies gemaakt? maar alles wat je nu wat meer ruimte kan geven zou ik zeker aanpakken aan hulp. Hier wordt inderdaad niet veel gemopperd en geklaagd. Natuurlijk schrijven we wel dingen van ons af. Maar dat is ook het fijne van hier. We begrijpen elkaar en maken nu dezelfde fase door. Maar niemand die er in blijft hangen. En wat ik ook zo knap vindt, de meeste hier zitten al zo lang thuis met klachten en ondanks dat maken we er toch het beste van! Sopann, wat fijn dat de informatiebijeenkomst goed was. Als je thuis kan bevallen is dat natuurlijk fijner als je dat graag wilt maar dat je er een goed gevoel bij hebt is al wel een pluspunt natuurlijk.
Badderen mag wel, maar zonder zeep. Dus alleen in water Zeep irriteert je zuurgraad namelijk. Gewoon lekker in bad gaan liggen en eventueel daarna nog soppen onder de douche. Als je trouwens in een warm bad gaat en je daarna "koud" (20 graden) afspoelt dan is dat schoner dan zepen. Het is goed voor je bloedsomloop en als je daarna veel water drinkt kan je mooi je afvalstoffen kwijt. Beetje sauna-principe. Helpt echt goed om je weerstand op te krikken! Fijn dat je nu ook even tijd kan maken voor jezelf. Al is het om uit te rusten, prima toch? Hopelijk hebben jullie lekker geslapen Haha Jonneke! Ik had inderdaad niet verwacht dat je stil zou gaan zitten Een stapje terug is ook al rust gelukkig. Je lijf geeft het vanzelf aan. Al heb je dan vaak al teveel gedaan. Mijn moeder heeft vanochtend de ramen gewassen terwijl ik naar de kapper was. Heerlijk! Zeker omdat het huis helemaal op de kop staat, omdat de wasmachine ineens stuk ging. Toch nog een beetje netheid Straks met de kleine kom ik daar wel een keer poetsen. Zo denk ik ook maar. Is het kaartje nu wel goed? Wat stom zeg, een A4-tje... Daar zou ik echt verontwaardigd van worden. Door alle babydingen ben ik in mijn droom bevallen van een tweeling en had ik véél te veel borstvoeding. Hahaha, wat een dromen toch. Ook niet zo gek... Ik lag nog niet ik bed of ik lekte alweer. Vriendlief ook zo mooi: "Het is geel! Mooi vet! Trots op mijn meisje!" Hahaha, hij linkt het aan de kalveren. Daar zijn trouwens nog best wat overeenkomsten mee qua melk Ook de eerste striae is gesignaleerd. Aan de binnenkant van mijn bovenbenen (?!) en bovenop mijn bovenbenen. Ik vind het echt twee bizarre plekken. Maar goed, het zijn mooie, kleine streepjes. Wel veel, maar dat trekt wel weer bij uiteindelijk. Het viel me tijdens de fotoshoot ook al op dat mijn bovenbenen zo dik geworden zijn... Misschien borstvoedingopslag aangezien ik overstroom, haha. Vanavond laatste echo voordat we onze uk in het echt zien! Héél benieuwd naar het geschatte gewicht.
Veel plezier met de echo vanavond! Geniet er van die laatste keer! Ik vond de laatste echo wel tegenvallen, gewoon omdat je zo weinig nog goed kan zijn. Maar word toch altijd weer verliefd als ik het zie. Haha! Nee heel rustig aan doen lukt me nog niet. Maar lichamelijk gaat het ook allemaal nog goed dus dat scheelt. En inderdaad, ik heb nu al wel een heel stuk meer rust dan tijdens het werken dus dat is ook al goed. Fijn dat je moeder kwam poetsen. En dat net nu de wasmachine kapot moet gaan he! Ach, beter nu dan wanneer de kleine er is natuurlijk! Striae? VK zei toevallig van de week tegen mij dat ik een hele mooie buik heb omdat ik nog geen striae heb en toen bedacht ik me ineens: owja dat kan natuurlijk ook niet! Smeer wel elke dag maar ik denk dat je het toch niet voorblijft. Ja die vergelijking met koeien is er inderdaad. Mijn man komt oorspronkelijk ook van een boerenbedrijf met koeien en heeft ook regelmatig van die opmerkingen Ow dus het is niet gek dat ik er versteld van stond dat ik een A4tje kreeg als proefdruk? Mijn man had dat wel verwacht en ik dacht toen nog: ow ben ik dan zo gek dat ik het op een kaartje verwachtte? Nu ik het kaartje op internet besteld heb kan ik toch wel zien hoe het wordt maar ik vond het wel raar. Ik moet het in zijn totaal zien anders heb ik er geen beeld van. Heb net alle dingen die ik anders wil opgeschreven en ga nu eventjes langs de drukker. Heb het idee dat dat beter werkt meteen effe nog wat andere dingen van mijn to do list afwerken...
Jonneke, gelukkig vond je het fijn om het erover te hebben Kan me voorstellen dat wanneer de datas zo dicht bij elkaar liggen wat extra aandacht fijn kan zijn.. Naam/kaartje, ja we zijn eruit alles ligt al klaar! Hier zijn ook al alle hulptroepen ingeschakeld moet ook wel want moet echt het grootste deel van de dag plat zodat ik iig Jelte in en uit bed kan halen Dat is nu ff mijn prioriteit! Douchen is ook een opgave, maar doe het wel om de dag . Bv, sorry geen verstand van!
Hai lieve dames. Ik heb ff beetje bij gelezen maar de puf niet om iedereen apart te benaderen; ik denk wel echt aan jullie hoor!!!!!! Vanmorgen gesprek gehad.. Hij zei: tsja, het medische met het psychische. Wanneer ben je precies uitgerekend? De 3e.. Hij pakte zijn agenda en zij: dan doe ik coulant.. Je mag van mij met 40 weken bevallen dan zal ik met 39 weken en 4 dagen beginnen met inleiden. Afhankelijk van hoe het zal gaan en zijn natuurlijk. Mocht ik al ontsluiting hebben dan is het heel simpel; vliezen prikken en wee opwekkers. Anders gaan ze primen en met primen kan het gerust 2 tot 3 dagen duren. Hij wilde nu nog niet de baarmoederhals opmeten want dat kan mijn baarmoedermond prikkelen dus dat doen ze dan pas. ik kan me niet voorstellen dat ik niet al een verweekte baarmoedermond zal hebben tegen die tijd gezien mijn harde buiken enz.. Maar goed; even uitgaand van primen en uiterlijk 3 dagen dan zou ik 02-02 bevallen.. Laat dat net mijn broer zijn verjaardag zijn! Maar dat intereseert me niets meer.. Ik hoop eigenlijk dat ze zelf besluit eerder te komen.. Je zult haast denken dat dat ook is door de bloedingen enz maar niets is minder waar! Take care dames; laatste loodjes, we kunnen het!
Jonneke, ga het sowieso wel vragen ja. Scheelt toch wel. Wat gek van jullie geboortekaartje idd. Heb nog nooit gehoord dat je het op A4 krijgt! Vind het eigenlijk heel stom zelfs! Je besteld straks toch ook heel je kaartjes dan krijg je toch ook niet alles op A4! Logisch toch dat je het dan ook in zijn geheel als proefdruk wil zien dan! Sopann, mooi dan ga ik zo lekker even in bad! Koud afdouchen lijkt me nu voor mijn spierpijn niet zo fijn. En qua drinken, ik drink de laatste dgn eigenlijk niks meer s avonds omdat ik te lui ben om er snachts uit te gaan! Hahaha! Tja, die vergelijking met koeien zul je nog wel vaker voorbij horen komen! Haha. Dat het al geel is bij jou joh. Hier alleen wat waterig als ik in mijn borst knijp. Loopt er hier echt niet zo maar uit. Heb je al zoogcompressen in huis? Wel handig om al te hebben liggen hoor. Hier moest manlief er toen gelijk voor op uit. Veel plezier met de echo. Foeske, hier heb ik R vanmiddag zelf uit bed laten klimmen. Heb er over zitten twijfelen want uit bed laten klimmen is eigenlijk niet handig natuurlijk maar heb nu eerst zijn slaapzak uit gedaan in bed. Dan kan hij het straks waarschijnlijk nog niet zelf omdat hij dan natuurlijk zijn slaapzak aan heeft als ik er niet ben. Mayke, en ben je nu tevreden over wat de gyn voorsteld? Toen ik las dat hij coulant zou zijn hoopte ik eigenlijk op 38 misschien 39 wkn. Misschien kun je nog vragen of ze met 37 wkn je bmm is willen checken. Wellicht heeft dat "gevroed" dan wel een positief effect. Vanmiddag heerlijk geslapen. Heb een heerlijke kruik/ warmtezak. Niet een standaard kruik of kersenpit ding. Die had ik over de lengte van mijn rug gelegd, voedingskussen erachter tegen aangedrukt zodat hij veel warmte af gaf en op zijn plek bleef. Pijn was een stuk gezakt toen ik wakker werd. Wel na het slapen 2 PCM op omdat ik ook hoofdpijn had maar voel me een stuk fitter. Man was lekker vroeg thuis is nu met R in de speeltuin en gaan zo even naar een voorstelling op school. Ga ik mooi even in bad liggen. Hopelijk ben ik morgen een stukje fitter!
Mayke, hoe voel je je met die middenweg van die gyn? Toen ik het woord coulant las moest ik inderdaad aan hetzelfde als Sukke denken maar het is in ieder geval iets toch? Sukke, wat fijn dat de warmte een beetje geholpen heeft! Ik drink s avonds ook niet veel meer omdat ik er s nachts niet uit wil Maar helaas ontkom ik er toch niet aan, haha! Ik ben dus niet de enige die het gek vind van de proefdruk... gelukkig maar! Maar het is nu allemaal geregeld en de proefdruk is klaar. Dus ook dat stukje hoef ik niet meer aan te denken Zo fijn wat dingen nu echt af te kunnen maken. Hier nog helemaal geen last van melk, gelukkig maar. Maar zoogcompressen in huis halen is inderdaad een hele goeie! Die moet ik ook nog halen!
Jeetje, ik had ook gedacht bij coulant aan 38 weken ofzo. Je klungelt nu al zo lang! Ik vind het nog heel wat dat je een bijna voldragen kindje hebt zeg. Mag je trots op zijn! Fijn dat je goed geslapen hebt Sukke. Heerlijk hè. Hopelijk ben je snel weer fitter, want dat geklungel is ook niets waard. Ik heb al zoogcompressen in mijn bh Anders kan ik elke dag een andere aan... Normaal gesproken draag ik ze toch wel ietsje langer (of is dat gek?). Het is echt donkergeel ja. Beetje oker-achtig. De eerste melk is dat ook toch? Het begon trouwens wel met wittig tijdens het insmeren van mijn borsten. Nu durf ik dat bijna niet meer, haha. Bang dat er een stortvloed komt Controle enlaatste echo waren perfect! Hij ligt al volledig ingedaald en vast in mijn bekken. Als de bevalling nu begint remmen ze niets meer. De klachten kon ze niet plaatsen. Het is geen blaasontsteking in ieder geval Ik moet even in de gaten houden of mijn buik ook hard wordt tijdens de krampen. Zo ja, dan moet ik bellen, want dan heb ik weeën. Ik kan die harde buiken veel minder goed voelen nu de kleine zo laag ligt. Ze duwde trouwens ook op mijn schaambeen. PIJN!!! Eerst verontschuldigingen van de vk en toen zei ze dat het een heel goed teken is, omdat alles mooi week is geworden. Grappig, want ik had dat niet door Gewicht is niet bepaald. We moeten afwachten tot de geboorte. Lengte schat ze in op 55 cm bij geboorte. Spannend!
Wauw, wat een langerd Sopann! De eerste melk is idd geel. Die is de eerste dgn ook het belangrijkst! Zitten heel veel antistoffen in! Jonneke, ik moet er ook alsnog uit hoor! Helaas!
Mayke, jemig zeg als dat coolant is . Ik hoop ook voor jou dat de baby zich eerder meld hoor! Veel sterkte! Sukke, Jelte klimt niet haha dus kan ik hem ook niet leren Maar als hij gaat staan gaat het ook prima Wat lekker dat je even hebt kunnen slapen! Is nooit weg Sopann, mooi dat alles weer goed was! En wow 55 cm . Das een lange
Zo Sopann das idd een flinkerd maar ja zegt ook niet alles natuurlijk. Ik was zelf met geboorte ook 54 cm. Wel fijn dat alles goed was. Sukke hopelijk gaat t beter vandaag. mayke oh 40 weken is nog niet veel eerder. Hopelijk.komt jullie meisje uit dr eigen al eerder. Sterkte. Hier geen last van lekkende borsten wel al zoogcompressen gehaald voor de zekerheid. Kaartje en namen zijn ook al klaar. Wij kregen als proefdruk ook een a4tje hoor. Vind t geen drama moet ik zeggen. Hadden in t boek al t kaartje gezien... Morgen weer voor controle naar t zkh.
Foeske, hij is ook ietsje jonger zie ik! Komt vanzelf! Mirpat, wat toevallig. Had dat nog nooit gehoord op A4 en hier dus al bij 2. Krijg je nu op controle ook iedere keer een echo of voelen ze gewoon hoe hij ligt? Hier gaat het nog niet best. Vanmorgen al naar mijn ouders gegaan en van half 1 tot half 4 geslapen. Mijn vader heeft R na zijn middagslaap vermaakt want me moeder moest werken. Had vannacht echt ieder uur gezien! Man komt zo ook hierheen en dan leggen we R hier op bed, ga ik hem morgenmiddag weer halen! Hoop dat ik me san een stuk beter voel! Vandaag ook vrij vaak pijnlijke harde buiken gehad. Laat het daar nu maar even bij blijven!
Sopann, wat fijn dat de echo weer goed is en de kleine al goed ligt. Inmiddels nog weeeen gehad? Fijn idee dat de kleine wel al goed ligt en ze niks tegen gaan houden. Maar je hebt nog helemaal geen tijd te bevallen dus laat hem nog maar lekker zitten! Maar wel een lange vent idd! Sukke, fijn dat R nu bij je ouders kan blijven. Hopelijk kan jij nu een beetje bijtanken. Mirpat, ik vind het ook niet zo'n probleem dat het op een A4tje stond maar omdat er bij ons nog wat tekeningetjes aan de binnenkant staan moest ik daar ook weer rekening mee houden met waar tekst komt en nu stond ons adres te dicht bij een plaatje vond ik. Als ik zelf het kaartje niet had aangevraagd via internet had ik dat bijv. niet gezien. Dus op een kaartje had ik gewoon fijner gevonden. Succes morgen in het ziekenhuis! Wat gaan ze doen? Alleen controle of ook nog een keer proberen te draaien? Hier een lekker rustig dagje gehad. Boxkleed begint nu ook een beetje vaart in te komen. Wel fijn dat ik nu tijd heb voor dat soort dingen. Fijne avond meiden! Ik ga even lekker in bad. Wat is verlof toch heerlijk!
Sukke balen dat je nog steeds niet top voelt. Hopelijk is t toch snel wat beter en wel fijn dat je ouders beetje bij kunnen springen. Jonneke lekker hé dat je nu tijd hebt voor dat soort dingen haha. Ze hebben vandaag bij controle met echo gekeken hoe en wat en alles was weer (op de stuit na natuurlijk ) perfect in orde. As dinsdag voor uitgebreide echo langs voor oa groei ed. Maar zoals t er nu uitziet gewoon rustig afwachten
even ego want ik zit er echt flink doorheen... Ben al dagen verkouden en heb beslist dat het maar klaar moet zijn met het gekus! Hier geen gekus meer om te feliciteren e.d. heb dit natuurlijk met nieuwjaar toch weer gedaan en zit weer met de gebakken peren... SNOTverkouden, bijna geen lucht, hallo astma! Ik heb door de reuma medicatie nog steeds geen imuunsysteem opgebouwd en aangezien ik na de bevalling weer opnieuw begin met de meds... vind ik dat ik dit mezelf (en straks de kleintjes + mn man) gewoon ook niet aan kan doen! gister licht ongerust geweest want baby bewoon nauwelijks tot niet... ook vandaag niet noemenswaardig dus heb aan de bel getrokken... Resultaat dat man van z'n werk is terug gekomen om met mij naar het ziekenhuis te gaan... Daar 45 min. aan de CTG gelegen en gelukkig doet baby het goed... maar heeft waarschijnlijk ook last van mijn verkoudheid Ik ben wel weer gerustgesteld... Net fysio ook nog aan huis gehad dus zit er echt even flink doorheen... ga nog ff rusten voor Jelte weer terug gebracht wordt door schoonmoeder...