1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mirpat, gelukkig dat alles goed was, behalve die stuit dan. Maar de kans dat de kleine nog draait is eigenlijk heel klein toch? Inderdaad afwachten nu. Leuk dat je dinsdag weer de kleine mag zien! Heb je nu die extra controles door de stuitligging?

Foeske, wat balen dat je er zo doorheen zit en dat de beeb daar ook nog wat van merkt en op reageert, of beter gezegd niet op reageert :S Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt. Is er iets wat ze kunnen doen om te zorgen dat je meer energie krijgt of is het afwachten en rustig aan doen? Beterschap!

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Balen Foeske! Beterschap!!

Jaloers op het bad, Jonneke. Maar super dat je zo van je verlof geniet :)

Hier vanavond verrast met een babyshower. Superleuk en gelukkig had ik.ook echt een fitte dag. Nu kan ik alleen niet slapen door alle indrukken... Geduld maar weer.

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Nee ze kunnen niks voor me doen... ach heb al zoveel tegenslagen gehad, dit kom ik ook wel weer te boven... De beeb beweegt vandaag al een stuk meer dus das wel fijn!
    Op het andere forum is er trouwens al iemand bevallen van de week.... en er liggen er nu nog 2 te puffen! Tkomt echt dichterbij! Geweldig :D

bad, ik heb er één maar mag er verdorie al heel lang niet in ivm de hevig BI :( tzou zooooo lekker zijn ;)

sopann, ooo wat leuk! wat heb je gedaan??

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Foeske, Hé meid wat balen dat je nu ook nog is niet fit bent! Kan er ook nog wel bij zeg! Hopelijk knap je wel een beetje op. Wanneer wilde ze jou nou uiteindelijk gaan inleiden? Bij 37 of 38 wkn? Of was het ergens daar tussenin.
    Waarom mag je niet in bad met je BI? Of is dat vooral omdat je er anders niet meer uit komt?

@Sopann, wat leuk die babyshower! Ben je goed verwend dus? Nog wel een beetje kunnen slapen? Misschien zijn het stiekem ook al wel zenuwen voor maandag! ;)

Jonneke, heerlijk dat je zo van je verlof aan het genieten bent! Zoveel mogelijk doen hoor. Zoals je nu je verlof hebt gebeurt het nooit meer. Bij een evt volgend kindje is het totaal anders en toch ietsje minder relaxed! ;)

Hier gaat het op zich wel. Knap wel op maar blijf stront verkouden. Eergisteren nacht heerlijk geslapen maar vannacht weer niet man heeft van 03.00 tot 05.00 continu liggen snurken. Ik hoorde hem door mijn oordoppen heen. Gek werd ik er van. Iedere keer als ik wat zei stopte hij voor 2 min en dan begon hij weer. Vannacht gaat hij op de bank! :)
    Verder blijf ik pijnlijke harde buiken houden. Vooral s nachts maar ook wanneer ik weer in beweging kom als ik even rustig ben geweest. Ben benieuwd of dat iets betekend voor wanneer de kleine komt. Haha, manlief had gisteren zin om te vrijen maar nu we in mijn zus der huis zitten heeft hij even pech. Ik heb geen zin om daardoor de bevalling op gang te zetten met als gevolg dat ik hier straks in het zkh moet bevallen zonder maar een rompertje bij me te hebben! Hij moet dus maar geduld hebben! ;)

Gisteren ook de raamsticker opgehaald dus dat is ook weer gebeurd.
    Volgende week maar is beginnen aan een zkh tas en een "vlucht"koffertje voor R. ZOrgen dat de wieg in huis is en opgedekt en langzaamaan ons bed ook maar is vruchtwater/bevallingsproof gaan maken!

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Meen je dat Foeske? Zij zijn er mooi op tijd bij joh!
    Balen dat het nog niet beter gaat. Ik hoop echt dat de weken snel voorbijgaan voor je.

Nog even geduld met de verkoudheid, Sukke. Ik heb er vier weken over gedaan om compleet te herstellen, maar achteraf gezien ben ik zo blij dat ik geen medicijnen heb gebruikt. Gewoon extra goed voor jezelf zorgen :)

De babyshower was echt geweldig. Gruwelijk verwend met kleertjes, speelgoed en tutten. Zoveel praktische cadeaus ook. Daar hou ik van :) Uiteindelijk heb ik superslecht geslapen. Om half vijf werd ik wakker van maagzuur. Een pil genomen en toen ging het redelijk. Vandaag ook weer de hele dag last. Mijn lijf is doodmoe door zo'n slechte nacht. Baby beweegt dan ook direct minder. Alle spieren voelen ook zo slap. Ik denk dat de maag dan automatisch minder afsluit ook. Gelukkig hoef ik vandaag niets meer en kookt schoonmamma vandaag voor ons.

Hier gaan we na het trouwen ook aan de gang voor de bevalling. De vluchttas staat er al, maar is nog leeg, haha. Ik krijg wel steeds meer drang om alles op te ruimen. Vies maakt niet uit, maar alles moet op de plek. We hebben op de valreep ook nog een wiegje gekocht. Zo schattig!!

Schoonpappa en ik denken trouwens allebei 22/01!! Wel grappig. Gisteren tijdens de thee zei hij het zo en ik stemde in. Mijn schoonzusje vond het maar bizar, haha :D Het zal mij benieuwen!

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Sukke, ik heb de BI nogal heftig en dan natuurlijk nog icm reuma en hypermobiliteitssyndroom… dus zijn bang dat ik bij het stappen over de rand teveel schade oploop aan m’n bekken… Moet gewoon nog ff geduld hebben ;)
    Ik mag niks van het snurken zeggen want door de verkoudheid snurk ik inmiddels harder dan ml :p

Sopann, ik wordt als het goed is in week 38 ingeleid dus nog zo’n 1,5 week te gaan… Heerlijk dat het eind in zicht is :D Ga deze tijd gewoon positief tegemoet hoor!
    Heerlijk he die verwennerij?! En praktische cadeaus zijn idd de beste cadeaus die je kunt krijgen (vind ik)… Lekker dat je vandaag niets meer moet! De trouw komt ook heerlijk dichterbij meis!!!

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Jonneke die echo van dinsdag krijg ik voor de groei om te kijken of t niet de spuigaten uitloopt ivm stuitbevalling en verder gewoon elke week controle alleen nu int zkh ipv bij de vk.

Sukke balen dat je nog steeds verkouden ben....hopelijk snel verbetering.

Foeske soms zit ook alles tegen hé. Klote hoor....
    Had fijn geweest als je de laatste paar weken ook nog een beetje fatsoenlijk uit had kunnen zitten...

Sopann ook een babyshower leuk hoor..en cadeaus krijgen is altijd leuk toch :)
    Nog een paar daagjes. Spannend hoor :)

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Sopann, nou jij geeft de burger moed! 4 wkn!!! Brrr. Ik neem ook niks. Heb 2 x 2 pcm genomen voor de koorts en de pijn omdat ik echt niet sliep verder iedere dag max dosis vit C. Hoop toch dat ik iets sneller herstel.

Foeske, oké op die fiets. Jammer, dan maar "lekker" onder de warme douche zitten. Man is nu op stap met collega's hij krabbelde net al terug over het op de bank slapen! :( Fijn.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Sorry Sukke! Ik was echt héél verkouden met neusbijholteontsteking en alles. Dan lukt het jou vast om sneller weer opgeknapt te zijn toch? :) Haha, ik verlies mijn tact zo langzamerhand merk ik. Zelfs hier dus al. Hebben jullie dat ook? Af en toe flap ik er nu zomaar dingen uit en ben ik best hard naar mensen merk ik. Zo ben ik echt nooit geweest!

Heb je nog lekker kunnen slapen Sukke?

De eerste zijn ook gewoon al 37 weken!! :) Mag jij ook.thuisbevallen Mirpat? Of wil je dat niet? En wat is de grens in gewicht met een stuitbevalling?

Nog een week Foeske!! Wat spannend zeg :) Ik ben erg benieuwd hoe het je zal vergaan en ik hoop echt dat je weer snel kan herstellen. Dan kan je heerlijk genieten van je kindjes.

Morgen is het zover idd! Ik was er gisteren bang voor zeg... Een nacht wakker gelegen door maagzuur en alles deed pijn. Zelfs onder de douche kreeg ik harde buiken. Gewoon van moeheid denk ik. Gelukkig alleen wat kramp en geen weeën meer. Die kleine blijft wel zitten.
    Vannacht echt heerlijk geslapen gelukkig, alleen erg vroeg wakker van beurse heupen en zoonlief die zijn voet tussen mijn ribben en het vel daarover propt. Net alsof hij denkt: mooi, daar heeft mamma nog ruimte.

Ik heb zoveel zin in morgen! Vandaag maar rustig het huis aan kant maken en nog wat boodschappen doen voor de komende week. Na morgen mag de kleine van mij komen hoor. Verder ben ik écht niet nieuwsgierig :D

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Sopann ik wilde in eerste instantie wel thuis bevallen ja maar door de stuit nu verplicht in t zkh.
    Ik ben idd nu ook al weer over de 37 weken. ;)
    Weet niet precies wat ze de grens vinden voor een stuit bevalling maar dinsdag weer voor groeiecho dus dan zal ik es horen hoe groot ie nu is.

Zal nu idd wel alle spanning zijn voor morgen.
    Als t morgen net zulk weer is als vandaag heb je iig een prachtige dag.
    Alvast heel veel plezier.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha, geeft niet hoor! Ik vrees ook voor bijholte/voorhoofdsholteontsteking. Voel een lichte druk onder mijn oogkas. Hoe wel mijn neus nu al wel even vrij is! Daar zit ik zoooo niet op te wachten. Heb dat vorig jaar voor het eerst gehad en ben 2,5 week zoooo beroerd geweest. Maar toen mocht ok iig ab en ibuprofen en nu niet. Ben dus maar aan het stomen geslagen en neem regelmatig een neusdouche! Hopelijk blijf ik het voor!
    Spannend hoor morgen! Hoe laat gaat jullie dag van start?

Mirpat, jammer uiteindelijk dat je niet thuis mag maar met een stuit wil je dat uiteindelijk denk ik zelf ook niet meer dan.

Hier een lamme dag. Man was na 4 uur thuis en heb daardoor wel even wakker gelegen. Ik er vanmorgen uit met R. Papa om kwart voor 10 wakker gemaakt, tv gekeken in bed man en R na beneden en ik weer een uur gepit!
    We zitten nog steeds lam in pyjama en R ligt weer te slapen. Ga ik zo ook maar weer is doen!

Fijne zondag!

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Mirpat, ach het is niet anders… ik zit/lig m’n tijd gewoon braafjes uit ;)

Sukke, haha… die van mij ligt nu voor pampus op de bank… zwaar leven heeft hij ook whaha… Jij ook een luilekkerdag zie ik ;)

Tact verliezen… ja hier ook regelmatig maar heb mezelf aangeleerd dat het soms verstandiger is om dan even helemaal niet te reageren voor ik weer us iets verkeerds zeg of iemand kwets haha

Sopann, geniet ervan morgen! Als het heerlijk blijft vriezen, schijnt de zon…. altijd leuk voor de foto’s :p

Hier eindelijk us naar buiten geweest…Ik in rolstoel, Jelte op schoot en ml maar duwen :D heerlijk om ff buiten te zijn!

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha Foeske! Dat is het juist... Ik kan me ook niet meer inhouden. Of meer, ik heb niet door dat ik me moet inhouden.

Hier ook een redelijk tamme dag. Vriendlief is even boodschappen doen en Rennies halen. Verdorie, ik kan er echt niet meer zonder zeg!

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann, wat leuk een babyshower! Even lekker in het zonnetje gezet dus! En dan is vandaag de grote dag! Geniet er van! Ik hoop dat je volop kan genieten zonder al te veel pijn. Jullie dag! Gefeliciteerd!

Wow op het andere forum zijn er al een paar aan het bevallen / al bevallen? Das ook snel! Het weekend kreeg ik toevallig ook het ongemakkelijke gevoel dat ik maar eens moest zorgen dat alles klaar is wat moet. Dus dat ga ik dit weekend maar eens doen. Vluchttas, bed op hoogte e.d. Weet iemand van jullie of je perse een ondersteek/po nodig hebt? Staat op het lijstje maar die moet ik dus gaan lenen bij de thuiszorgwinkel, 20km verderop.

Sukke, hoe is het met de harde buiken? Hier gister ook de hele dag last van gehad. Niet prettig maar ja... hoort erbij he! En dan ook nog zo verkouden.

Foeske, aftellen is voor jou nu echt begonnen, 1,5 week joh dat komt wel heel dichtbij! Fijn toch!

Mirpat, jij krijgt nu natuurlijk gewoon iedere controle in het ziekenhuis ook een echo er bij. Daar had ik even niet aan gedacht :) Maar wel fijn lijkt me.

Hier het weekend ook heel rustig aan gedaan, lekker hoor. Nou ja, zaterdag wel een drukke dag gehad, afgesproken met een vriendin die aan de andere kant van NL woont door halverwege af te spreken. Lekker met de trein geweest. Maar gister helemaal niks gedaan! Vandaag maar weer eens wat in huis doen als ik niet weer te veel last van harde buiken heb.

15. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Vluchttas staat hier ook al klaar voor vertrek.
    Heb op de een of andere manier niet t idee dat t gaat duren tot 2 februari.
    Po/ondersteek moet je volgens mij alleen hebben als je gaat thuisbevallen.

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nee bij ons staat die dus ook op het lijstje voor daarna. Voor de verzorging op bed als je niet zelf naar het toilet kan...

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Jonneke, ik heb bij R nooit een ondersteek gehaald! Placenta deden ze in een vuilniszak, daar wordt de ondersteek vaak voor gebruikt.
    Ik heb hem hier ook niet gemist. De eerste week plaste ik onder de douche. Ging prima. Anders voor de zekerheid even vragen bij je Vk. Harde buiken lijken nu wel weer wat minder te worden. Iig overdag. S nachts nog wel en ook regelmatig dan een stekende pijn in mijn liezen! Ben benieuwd!!! Had in het andere topic ook al gekeken ja. Spannend hoor!

Mirpat, je bent al klaar voor de start dus! Haha. Ik ga donderdag maar wat spullen bij elkaar gooien. Moet zeggen dat ik ook denk dat het eerder gaat komen. Niet te veel op hopen natuurlijk want dan valt het straks alleen maar tegen.

Sopann, je hebt nu de dag van je leven. Hopelijk hebben jullie een mooie dag en heb jij niet te veel last van je lijf!
    Heel veel plezier, geniet van de aandacht en elkaar en natuurlijk gefeliciteerd met jullie huwelijk!

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja zal het dan toch eens navragen bij de VK van die ondersteek.
    Gelukkig dat de harde buiken minder worden. maar het maakt je dan wel steeds meer nieuwsgierig naar wanneer het gaat komen he! Merk ik ook :) Eerst was ik er nog helemaal niet zo mee bezig omdat ik lichamelijk niet veel voelde maar nu dus wel steeds meer. Spannend!

19. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Sopann, whaha laat maar gaan hoor :p je kunt het op de mormonen steken ;) Oo en gefeliciteerd met jullie trouw :D

Rennies, hier ook niet meer zonder hoor! Vooral in de avond is het een stuk erger!

Bevalling, inmiddels zijn er 3 dames bevallen in het feb.forum :D zo leuk om te lezen!!

Po, hier vorige x ook niet in huis gehad, dus nu ook niet…

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het was echt fantastisch!! :D Heel erg genoten en zo weinig last gehad. Zelfs niet van maagzuur... Dat waren dan toch misschien de zenuwen? ;)

Vandaag heerlijk samen vrij. Lekker kalm aan doen, al voel ik me echt niet zo uitgeput als bijvoorbeeld na kerst. Baby is ook lekker actief en showde gisteren zijn voetje door mijn buik. Haha, wat kan mijn buik toch ongelooflijk ver meerekken!

Fijne dag vandaag meiden!

Deel Deze Pagina