Mirpat, steken en pijn? In je buik? Kan van alles zijn idd! Nieuwsgierigheid hoe de kleine eruit ziet is hier ook enorm. Sopann, ow nee toch! Bah daar zit je ook niet op te wachten nu. Ken het! En die vragen, haha! Dat wordt alleen maar gekker. Als je straks een keer 3 min te laat bent ergens ben je tegen de tijd dat je er toch bent al bevallen! Jonneke, leuk een high tea. Heb je er van genoten en nog lekker gegeten? Ik merk hier dat ik onwijs snel vol zit! Vandaag Vk geweest. Ze liet me nog even schrikken door continu bij mijn ribben te voelen en te vragen waar ik vooral beweging voel. Schrok en dacht hierdoor even dat het ineens in stuit lag. Gelukkig niet zo maar het ligt wel met het kontje pal tegen mijn ribben aan. Dat merk ik ook idd wel. Verder was alles goed, niets aangekomen met 2 wkn geleden en nu vlg week weer een afspraak. Verder zit mijn hoofd nog onwijs vol met snot! Vannacht echt beroerd geslapen en bij iedere hoest knalt mijn hoofd uit elkaar EN z*** ik telkens in mijn broek ookal ben ik 10 min daarvoor naar de wc geweest! Echt onwijs irritant. Man en ik slapen al 2 nachten apart ivm mijn gehoest. Ben het echt zat nu het ziek zijn!
Oh Sukke, ik heb het nu ook echt weer te pakken! Ik weet helemaal wat je nu doormaakt. Al is manlief (hihi) ook geveld. Ik neem nu nog een kop thee en twee paracetamol. Eigenlijk hou ik er helemaal niet van, maar het idee dat ik verkouden moet bevallen vind ik toch net wat erger Wat leuk Jonneke! Lekker gegeten? Sukke, is de kleine nog niet ingedaald? Ik heb sinds dat hij vast ligt in het bekken weer veel meer ruimte in mijn maag. Echt heerlijk! Beterschap Sukke en Jonneke, gewoon gestaag doorwerken, dan is het zo af. Ik maak nu een sjaal voor manlief. Alleen nog even fleece vinden om het af te maken straks.
Vervelend dat je het weer zo te pakken hebt. Vitamine C nemen wil hier ook nog weleens wat bijdragen. Nu helaas ook niet moet ik zeggen! Vannacht al een heel stuk beter geslapen en voel me nu dan ook minder vol en snotterig als gisteren. Nu de hoest nog de deur uit zsm. Gisteren een begin gemaakt aan R zijn " vluchttas" vanmiddag die van ons maar is maken!
Sukke en sopann beterschap jullie blijven maar aan de gang hé. Hopelijk gauw weer minder. Hier ook slapen met beurse heupen. Steken inderdaad in mn buik vooral na veel inspanning. Jonneke lekker high tea nu kan t nog. Had er inderdaad niet op gelet maar idd moet zkh zijn nu ipv thuis.
Gister controle gehad alles oké en als de beeb niet eerder dan woensdag komt wordt ik woe. ingeleid zo blij!!! Sopann, wat vervelend zeg! Waarom zou het al moeten rommelen??? 36 weken is net iets te vroeg hier ook nog niets aan het rommelen hoor (ben nu 37+5) Wat ga je breien? Jonneke, ja is helemaal af laat het pas zien als de beeb geboren is want naam en geslacht houd ik voor mezelf hmmm high tea! Nooit verkeerd hihi Sukke, gelukkig voor niets geschrokken.. en doet de beeb het goed. Balen van dat apart slapen en wat ben jij een zeikerd zeg o hier staat de teller trouwens nog steeds op 11 kg (al sinds 6 weken...) toch apart aangezien baby flink aankomt en ik in volledige ruststand lig!
Stom hè, dat je dan ineens niet meer aankomt... Ik was tussen de twee vorige controles maar 300 gram aangekomen, waarbij de ene controle in de ochtend was en de andere in de avond. Dat maakt ook nog uit. Gisteravond tikte ik de 83 kg aan, maar na vannacht er twee keer uit te moeten om te plassen woog ik vanochtend alweer 81. Gewoon 'normaal'. Die vitamine c helpt nu eens wel! Ik heb héérlijk geslapen en de keelpijn is nu weg. Wel snotverkouden, maar gelukkig blijft het vloeibaar, haha. Het gaat ook véél beter dan gisteren. Dat had ik toch echt niet verwacht. Toch nog mazzel Voel jij je inmiddels ook weer beter Sukke? Woensdag al Foeske!! Wat ontzettend spannend zeg Ik ben zo benieuwd! En dan wordt het voor ons allemaal echt écht. Die 36 is ook te vroeg hoor. Wat mij betreft blijft hij nog eventjes zitten. Gisteren met manlief ook echt genoten van alle bewegingen. Over 6 weken is dat gewoon niet meer! Mijn buik is juist heel rustig. Niks geen steken of harde buiken. Zelfs niet na seks. Ik merk alleen dat ik mijn buikspieren soms gek aanspan. Dan heb ik echt zo'n bult op mijn buik, haha. Iemand enig idee of dat kwaad kan? Ik ben begonnen aan een sjaal. Lekker ouderwets met van die Noorse patronen. Wit gemêleerd en de accenten zijn rood en bruin. Wel leuk om mee te experimenteren
Sukke en Sopann, beterschap! Jullie blijven kwakkelen. Hopelijk is het snel een beetje over want jullie moeten wel fit de bevalling in gaan hoor! Foeske, wow woensdag al! Dat is echt aftellen! Alles helemaal klaar voor de kleine? Sukke, de vk liet je wel even schrikken zeg. Gelukkig was alles goed! High tea was lekker maar merk inderdaad wel dat ik nog sneller vol zit. Eet dan toch meer als je eigenlijk kan en vannacht heb ik heel veel last gehad van maagzuur :S Veel wakker gelegen daardoor. Soms heb ik wel het idee dat ik door het indalen van de kleine meer ruimte heb gekregen maar andere momenten helemaal niet. Sopann, wat jij zegt over aanspannen van de buikspieren herken ik niet... Vandaag samen met mijn zusje een taart gemaakt. Had dat nog nooit eerder gedaan en wilde dat wel een keer leren. Erg leuk maar na gisteren een drukke dag met high tea en nog even de stad in en vandaag die taart maken ben ik helemaal op. Vanavond doe ik niks meer!
Oh foeske spannend zeg. As woensdag das zeker snel. Echt leuk joh....nou geniet nog even van de rust
Foeske, ja echt hè! Is verschrikkelijk! Stomme is dat ik het overdag niet heb en nu begint het weer. Nou hoest ik s avonds ook wel meer maar is toch gek! Heb al een paar keer gecheckt of het misschien geen vruchtwater is maar dat is niet zo. Woensdag al! Spannend nog een paar daagjes bikkelen dus! Wie weet ben je dus de eerste van ons clubje! Sopann, krijg je zo'n punt dakje op je buik dan? Dat heet een diastase. Moet je wel mee oppassen. Omdat je buik groeit schuiven je buikspieren uit elkaar om ruimte te maken. Je diepere buikspieren piepen daar nu dus door waardoor je dat dakje krijgt! Opletten dat je dus niet recht omhoog komt vanuit je bed ed maar eerst op je zij rollen! Ook straks na de bevalling , zo lang je dat dakje blijft zien geen rechte buikspieren trainen anders blijft het misschien open staan! Jonneke, balen van het maagzuur! Hopelijk was het maar 1 nachtje! Leuk dat je een taart hebt gemaakt! Ik wilde zelf nog een geboortetaart maken maar heb er de fut niet meer voor! Hier gaat het echt een stuk beter! Minder hoofdpijn en minder snot. Merk wel dat de hoest nu weer op komt en dat ik s avonds dus echt meer hoest! Heb dus ook alleen s avonds en s nachts dat urineverlies dus... Bah!! Fijn dat jij je ook al iets fitter voelt sopann! Zo even mijn vriendje op bed leggen en vanavond op de bank THE voice kids kijken! Vanavond zit er een jongetje in de voorrondes die wij kennen en de zoon van vrienden is er ook bij om hem op te wachten! Ben dus benieuwd!
Sopann, nee kan geen kwaad als ik van lig naar zit ga (via buikspieren) staat e rook zon rare bult op had dit bij Jelte ook Jonneke, moet alleen nog flesjes uitkoken maar kan doe ik din. Denk ik pas anders is het vast ook niet meer steriel heerlijk niks doen! Mirpat, bedankt maar na bijna 20 weken thuis heb ik het wel een beetje gehad met de rust Sukke, we kunnen elkaar wel de hand schudden hoor heb hier al weken een inlegX in omdat ik zodra ik hoest of iets te veel kracht met mn been moet zetten( om de boel recht te houden) urine verlies bah! Hier ook al gehoopt op vruchtwater maar nee hoor Hier ook tvk kijken leukleukleuk!
Het is niet echt een punt, maar wel idd zo'n bult. Ik ga al steeds vanuit zijligging. Het voelt namelijk helemaal niet prettig om mijn buik aan te moeten spannen. Ook als ik ongemakkelijk zit voelt het gewoon raar. Ik hoop niet dat het diastase is!! Dat kan idd zo blijven en dan heb ik nóóit meer een strakke buik... Misschien komt het omdat ik echt recht naar voren draag... Hè bah. Ik heb toevallig twee weken terug een vrouw gezien die zo'n blijvende opening had. Dat is echt ontsierend! Kan je ook gewoon niets meer aan doen. Zou je dat ook moeten kunnen voelen als je bijvoorbeeld op je rug ligt? Fijn dat je je beter voelt Sukke!
Als je straks na je bevalling aan je buik voelt in ruglig dan voel je die gleuf wel ja! Goed opletten dat je vanuit zij lig omhoog komt ed. Als je gewoon zo lang mogelijk wacht met trainen van rechte buikspieren dan zal het wel mee vallen! Foeske, ja ik klem ook iedere keer met 1 been omhoog maar dat lukte de laatste dgn ook niet meer! Vanavond is het iig een heel stuk minder!
Maagzuur was gelukkig maar een nacht. Gister uit voorzorg 2 rennies genomen, normaal maar 1, en melk gedronken voor het slapen gaan en het lijkt geholpen te hebben. Lekker hoor Foeske, dat je alleen nog maar flesjes hoeft uit te koken. Dan ben je er echt helemaal klaar voor! Sopann, na de bevalling zou je moeten voelen dat de gleuf kleiner wordt. Buikspieren komen dan weer naar elkaar toe. Je schijnt dit ook te kunnen voelen. Duurt ongeveer 6 wkn werd mij vertelt en dan zou je weer je buik kunnen trainen. Maar hopen dat het inderdaad niet zichtbaar blijft. Nog plannen voor het weekend? Hier lekker rustig aan. Gisteravond al op de bank liggen slapen dus ik doe vandaag niet zo veel. Moeten vanavond ook nog op verjaardag, mijn moeder is jarig, dus ik denk dat ik morgen wel weer brak ben. Soms voel ik me net een oud wijf die niks meer kan hebben
Verjaardagen zijn echt uitputtend nu hè! Mijn vader is de 13e jarig en de 14e ben ik uitgerekend. Heel benieuwd hoe ik er dan bij zit. Hier weinig plannen vandaag. Ik wil nog eventjes een goede make-uptas kopen en wat van die mini flesjes shampoo e.d. voor eventueel naar het ziekenhuis. Eigenlijk heb ik alleen ook echt geen zin om door de sneeuw en de kou te moeten. Aan de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben en ik word dan ook regelmatig bijna omver gefietst, omdat ik niet op tijd aan de kant kan gaan. Daarna wel een sorry als ze mijn buik zien, maar het is echt irritant. Ook in de winkel als ik ergens tussendoor moet. Grrr... Morgen mijn vrijgezellenfeestje. Lekker uit eten met de meiden van onze vriendengroep. Ik ben benieuwd wat ze in petto hebben voor me De laatste loodjes zijn wel ineens zwaarder hè? Ik vind het echt bijzonder om met zo'n enorme buik te lopen. Gisteren kreeg ik ook alweer de opmerking dat ik vast tegen het einde loop. Toch gek dat mensen zo'n goede inschatting kunnen maken! Overigens liep de serveerster 16 dagen overtijd, vertelde ze. In dat geval zou het nog begin maart kunnen worden bij mij!!
Pff, verjaardagen idd! Er zitten er heel veel rond mijn uitgerekende datum. de 1e, de 10e, de 12e (2), de 13e, de 15e en de 20ste!!! De 10e ben ik uitgerekend! Hier weinig plannen. Vanmorgen al actief geweest. heb snel alleen boodschappen gedaan toen man nog thuis was en daarna opgeruimd, was aangezet en opgevouwen, R ligt nu op bed en vanmiddag als papa weer thuis is gaan de 2 lekker naar buiten. Morgen wil man samen met R het ijs op met de slee en dan blijf ik ook lekker thuis. Heb sowieso last van mijn bekken. Die spier in mijn bil doet zelfs onwijs zeer bij al dat hoesten dat ik doe en moet nog steeds met R zijn fotoboeken beginnen. Ga ik zo maar doen en morgen. Gisteren tassen klaar gemaakt en kwam er achter dat ik eigenlijk nog niet een leuk eerste pakje heb!!!! *oeps* Heb wel veel leuks maar niet echt praktisch voor echt het eerste pakje! Dus ga zo ook nog maar even op internet speuren want heb idd ook geen zin om de deur uit te gaan. Hier zie je van achter ook vrij weinig, stond laatst een ouwe vent allemaal met zijn kar in mijn rug te duwen omdat hij vond dat ik wel een stukje verder kon lopen terwijl ik al klem stond! Heb hem een sneer gegeven dat ik mijn buik niet kan afschroeven!!!! Grrrr! Leuk vanavond je vrijgezellen Sopann, was het vooraf niet meer te plannen? Lekker rustig aan doen dan vandaag overdag! Wat betreft die buikspieren, er staat 6 wkn tot na de bevalling voor maar als je buikspieren dan nog niet gesloten zijn en je voelt / ziet die gleuf nog moet je ze nog niet trainen hoor. 6 wkn is een richtlijn. Bij mij heeft dat bij R ook langer geduurt! Jonneke, veel plezier vanavond op de verjaardag. Je zelf gewoon lekker in een hoekje op de bank nestelen en je laten bedienen!
Ja verjaardagen zijn echt vermoeiend. Vooral ook omdat ik waarschijnlijk in de avond niet zo veel energie meer heb en het dan ook nog laat wordt, voor mijn doen dan op dit moment Leuk dat je morgen nog een vrijgezellenfeestje hebt. Ben benieuwd hoe je verkleed mag. Alvast heel veel plezier! Ben je nog boodschappen wezen doen? Hier ook echt geen zin om de sneeuw in te moeten, blijf lekker binnen als ik er niet door hoef. Haha Sukke, nog geen eerste pakje. Toch handig die checklisten he! Kan ook echt niet meer zonder, anders zou ik heel veel vergeten. En dan is het internet toch wel een hele fijne uitkomst. Ben je geslaagd voor een mooi pakje? Vandaag echt nergens geen zin in en ik moet eigenlijk nog zo veel doen. Manlief bood al aan dadelijk samen te poetsen. Hopelijk lukt dat een beetje. Nu ons nieuwe fototoestel aan het uittesten. Moet dadelijk wel schitterende fotos van ons kleine meisje kunnen maken he!
Wat vervelend van je bekken en je spieren! Ik herken het wel hoor. Ik voel sinds de bruiloft ook af en toe mijn schaambeen. Wat lijkt het me vervelend om dat steeds te voelen zeg! Hier is het rommelen weer begonnen. Ongesteldheidsrugpijn met bijbehorende gevoelige baarmoeder. Vooral als het kindje beweegt. Gisteravond had ik er ook al zo'n last van dat ik niet eens fatsoenlijk bij mijn ouders kon zitten op de bank. Dit soort momenten zijn wel frustrerend. Of nouja... Ik wil dan zo graag weten of dit voorwerk is of dat mijn baarmoeder gewoon overgevoelig is. Zojuist ook nog een bak bonbons gevonden in de kast... 300 gram over 2 weken is véél te weinig
Haha, sopann! Was je op strooptocht!?? Hier smaakt niks me op het moment door de verkoudheid. Heb alleen een zakje cashewnoten meegenomen toen ik vanmorgen boodschappen deed. Heb nergens trek in, zelfs niet in chocolade! Jonneke, nee heb niks gevonden!!!! Misschien moet ik even iets beter gaan zoeken. Ik heb wel veel leuke dingetjes maar allemaal met weer dingetjes erop zeg maar. Heb wel 1 neutraal pakje wat op zich wel schattig is maar vind voor het eerste pakjes misschien toch wel leuk om de kleur aan te geven zeg maar. Heb ook al zitten denken om het eerste pakje aan te geven wat R ook aan had, is wit met rood! Dus misschien doe ik dat ook wel gewoon. Is op zich ook nog wel leuk denk ik!
Nee! Kan ook van het weer komen. Niet te lang onder een te warme douche en lekker in blijven smeren. Anders zijn het je hormonen...