1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dank je wel meiden voor jullie succeswensen. Het heeft geholpen want de echo en nekplooi zagen er mooi uit. Ik ben weer een beetje gerustgesteld al komt het besef nog niet helemaal binnen. De kleine was erg beweeglijk, zo mooi om te zien. Echo volgt snel een keer. Maar typ dit nu op mijn telefoon. Ben trouwens wel 3dgn terug gezet en dus morgen 12wkn. Ben uitgerekend op de verjaardag van mijn dit jaar overleden oma, wel bijzonder.

Acne, hier niet zo heel veel last van gelukkig maar merk wel dat mijn huid iets minder egaal is dat wel.

Afscheiding, hier echt al weken last van wit/gelige afscheiding. Dat hoort er helemaal bij.

Ik reageer morgen verder. We gaan dadelijk uit eten om de goede echo te vieren.

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat goed Jonneke! Ik heb het forum een beetje extra in de gaten gehouden. Gefeliciteerd!! Morgen zal je het vast meer beseffen :)

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Jonneke! Wat goed om te horen? De daadwerkelijke kansberekening heb je nog niet toch? Eerst de bloedtest nog afwachten? Super dat de nekplooi en echo iig goed waren!
    Waarom wij hem vorige keer wel deden en niet is eigenlijk een hele "domme" reden. Toen kregen we hem vergoed en nu niet (andere verzekeringsmaatschappij).

@Pip: Dat wegen, tja. Dat vond ik ook wel lastig maar vooral toen ik richting de 70 kg ging, ben uiteindelijk wel "maar" 11 kg aangekomen, eigenlijk 13 kg als ik de 2 door de clomid mee tel maar toen was ik nog niet zwanger. Maar die 70 kg vond ik verschrikkelijk, helemaal het idee dat ik toen nog maar 4 kg lichter was dan manlief.
    Maar ach, het is er als het goed is, zo weer af en het is toch nodig!
    Acne hier ook, al is het voor mijn gevoel wel minder als bij de eerste. Ook de afscheiding is herkenbaar. Normaal ook wel wat "meer last" van maar nu idd gelig soms zelf wat groenig.

@Sopan: hoe was het bij de bekkentherapeut?

@MamavanDaisy: Hoe is het met jou?

Hier alles zijn gangetje. Kwaaltjes worden steeds minder al ben ik wel nog steeds vrij snel vermoeid. ZL is al 2 dgn op rij vroeg wakker (06.00 en 06.30) normaal 07.30-08.00 en dan ben ik s middags ook echt even toe aan en dutje.
    Volgende week woensdag de termijnecho. Vind het wel weer spannend worden. Hoop dat alles nog steeds goed is.

Nu eerst maar even een uurtje slapen.

4. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Jonneke, fijn om te horen dat het er allemaal goed uit zag!

Hier gaat het geloof ik iets beter!... wil het niet te snel zeggen na 2 goede daagjes.. maar heb weer even geleefd! ;)
    Hier ook nog heel erg moe, weer veel meer last van bandenpijn en ook de emoties spelen een rol Haha! Maandag mogen wij weer naar het ukje kijken! :D zo zin in!
    Morgen ga ik afspraak maken voor geslachtsbepaling, hebben we waarsch 21 aug... dat klinkt helemaal niet meer ver weg! Zo spannend! Hihi

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

21 augustus is inderdaad snel! Dan ben je 16 weken. Is dat niet heel vroeg?

Misselijk en moe zijn hier redelijk over. Af en toe kan ik heel heftig reageren op bepaalde geuren. Moe ben ik niet echt meer. Meer snel uitgeput. En als ik een dag teveel doe, ben ik de volgende dag niets waard. Ja, en dromen! Ik slaap heel vast en diep, maar ik droom zo eng. Laatst dat een cliënt me in mijn buik trapte en vannacht dat ik heel heftig begon te bloeden. Niks aan!

Bij de bekkenfysio ben ik mooi op tijd gekomen. Ik heb zwangerschapsischias. Nu moet vriendlief me elke avond masseren en dat klinkt fijner dan het is. Het doet verrekte pijn. Ook oefeningen en twee keer per week fysio. Complimenten van haar dat ik er zo op tijd bij was. Over 8 weken had ze het nauwelijks kunnen herstellen. De.pijn valt nu wel mee :).Gewoon even goed op mijn houding letten.

Maandag hebben wij ook weer echo! Ben benieuwd of alles goed is met de kleine :)

Oh en Jonneke! Wat bizar van je oma... Mijn oma is dit jaar met Valentijn begraven. Drie keer raden wanneer ik uitgerekend ben... Eng toch!!

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann, wat bizar dat jij ook net uitgerekend bent op de dag van de begravenis van je oma. Ik vond het eerst wel eng maar nu vind ik het eigenlijk ook wel mooi. Alsof het dan toch zo moet zijn ofzo.
    Wat fijn dat je op tijd bij de bekkenfysio bent gekomen. Is het iets waar je de hele zwangerschap last van blijft houden of kan het ook weer minder worden? Balen dat de massages niet zo fijn zijn :)

mamavandaisy, wat fijn dat je weer twee goede dagen hebt gehad. Hopelijk blijven ze nu! En over 4 weken al geslachtsbepaling, ja het is inderdaad vroeg maar het schijnt te kunnen vanaf die termijn. Spannend hoor! Heb je een voorgevoel?

Sukke, gewoon toegeven aan die vermoeidheid als die er is. Lekker even met ZL naar bed is ook niet verkeerd toch :) Hier is de vermoeidheid gelukkig wel minder, al krijg ik steeds meer hoofdpijn. Gisteravond ook weer :S maar nu gelukkig weg want ga dadelijk shoppen met een vriendin die aan de andere kant van NL woont.
    Hier begint het besef dat de echo goed was inderdaad steeds meer te komen. Voel steeds meer opluchting en durf vooruit te denken over de babykamer e.d. Door mijn dochtertje* hebben we alles al dus in de vakantie gaan we er toch mee aan de slag hebben we besloten. Heb er zin in!
    De bloeduitslag moet idd nog komen. Eerst dachten we deze niet te doen. Had de klinisch geneticus ons afgeraden door vorige zwangerschap en verhoogde kans die er toch uit komt. Maar nu zeiden ze weer (in ander ziekenhuis) dat anders de nekplooi niet zo veel zegt en dat er rekening wordt gehouden met vorige zwangerschap dus toch maar gedaan. Dus wel weer spannend...

Nou meiden, geniet van het mooie weer. Hebben jullie al / nog vakantie? Hier nog 1,5 week wachten... Ik ga shoppen! doei doei!

7. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    mamavandaisy, veel plezier morgen. Hopelijk is de kleine dan druk in de weer!

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann, jullie ook morgen de echo! Ben benieuwd of de termijn op valentijnsdag blijft staan... Laat je wel een foto zien?

mamavandaisy ook?

Bedenk me nu dat ik de mijne ook nog zou posten. Ben nu aan het werk (slaapdienst) dus lukt niet maar hopelijk denk ik er komende week aan. Ben een beetje vergeetachtig laatste tijd... Moet alles opschrijven... :)

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hey meiden, wat is het rustig hier. Haha, het andere uiterste met het grote februari topic.

Wat fijn dat het goede nieuws van de echo binnen is gekomen Jonneke. Nu dus gaan genieten. Ik heb officieel geen vakantie nu, zit sinds deze maand in de ww. :(

Hier vandaag 12 wkn!!!!! Voelt erg fijn. Woensdag hebben we de termijnecho. Hoop dat alles goed is dan kan het echte genieten gaan beginnen.

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hee meiden,

wat toevallig dat iedereen na een beetje rust weer ineens actief wordt! Ik kom net uit de slaapdienst en heb toch nog even niets te doen. Kan ik mooi weer even bijkletsen ;)

@Jonneke: de bekkenklachten zou ik redelijk onder controle moeten kunnen krijgen. Daarom nu intensieve fysio. Ik moet zeggen dat het al wel een beetje helpt hoor. Ik heb niet meer de hele dag pijn. Alleen vannacht lag ik dus in een ander bed (slaapdienst) en dan heb ik direct weer last.
    Heb je veel geshopt? Fijn dat je bijna vakantie hebt! Wij hebben pas de eerste twee weken van oktober. Dat duurt nog even...

Aankomende week duidelijk een echoweek :D Ik ben heel benieuwd naar alle kleine frummeltjes! Zelf heb ik er wel een goed gevoel over. We kijken dan ook echt uit naar morgen. Ik ben zoooo benieuwd hoe ie gegroeid is. Helaas nog te vroeg voor een NUB, want ik wil ook al wel weten of we een meisje of een jongetje verwachten... Ongeduldig :D

Ik ben nu 1,5 kilo aangekomen en mijn buik is echt al wat dikker. Ik krijg zelfs een beetje iets van een zwembandje, haha. Dat mag in de krant ;)

Succes meiden met de echo's en Jonneke: werk ze nog even!

Ad. Oh wat stom Sukke, sorry! Gefeliciteerd met je 12 weken :D Lijkt me een héérlijk gevoel!

11. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hey hey, zie dat iedereen hier lekker aan de rust toe komt .. hier weer soms te druk in de weer....doordat ik eindelijk weer energie heb... Haha gister dus weer helemaal moe:p volgens mij begint nesteldrang nu al bij mij toe te slaan!

Met 16wk zou je duidelijk het geslacht moeten kunnen zien... zelf als je geluk hebt met 13wk... Nou t zal mij benieuwen morgen... we kunnen dan al wel gaan gokken met zn allen! ;) en dan over 3weekjes zal ik het echt weten! :D

over 24uurtjes dan dus weer echo... dag zal vandaag wel langzaam voorbij kruipen! denk dat ik in t kleine kamertje

12. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    LOL, verkeerde toets.... stomme telefoon...

Ik denk dat ik vandaag in het kleine kamertje ga beginnen met schuren en gaten vullen.. dan zal de tijd vast wat sneller gaan :p

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sukke, vervelend zeg in de ww. Zal niet meevallen werk te vinden, zeker als ze weten dat je zwanger bent. Ben je wel actief aan het solliciteren en al evt uitgenodigd voor gesprekken of niet? Is het ook nog vakantieperiode... valt allemaal niet echt gunstig!
    Leuk vandaag 12 wkn! Je banner loopt dan dus een dagje achter? :) Ik vond het wel een heerlijk gevoel die 12wkn grens.
    Maar het is echt echo week hier. Jij dus ook deze week echo. Leuk!

Sopann, jij ook slaapdienst gehad? Ik ook! Rustige nacht gehad? Hier gelukkig wel. Hoe lang werk jij nog slaapdiensten? Ik begin september nog 2 en dat zijn de laatste voorlopig.
    Wat fijn dat de bekkenklachten al minder worden, alleen dan een ander bed en je merkt het meteen
    Wat fijn dat je een goed gevoel hebt over de echo. Houdt dat gevoel vast! Lekker genieten en de kleine weer bewonderen, altijd speciaal.
    Ik heb best veel geshopt ja, toch weer twee zwangerschapsbroeken erbij, trui alvast voor de winter en een bolero, altijd handig straks. Verder eerst maar eens kijken welke truitjes ik nog aan kan straks :D

mamavandaisy, leuk dat je in het kleine kamertje al aan de gang gaat. Afleiding doet altijd goed en dan vliegt de tijd voorbij. Lekker gebruik maken van die nesteldrang als die er is! Maar ook wel op tijd rust nemen he!
    Ben benieuwd of je morgen mogelijk al iets van het geslacht kan zien. maar wat je zegt is nog vroeg. Wat is je voorgevoel??

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Sopan; nub kan al wel hoor! Volgens mij tussen 11 en 13 wkn. Gewoon een foto plaatsen en kijken wat voor reacties er op komen. Ik ga hem er ook op zetten iig.

Mamavandaisy: spannend hoor, de echo. Wij wachten gewoon tot de 20 wkn. Vind een extra echo zonde van het geld. Haha. Ook al lekker aan het klussen dus, leuk.

Jonneke: Tja, het is idd niet ideaal maar goed in principe mogen ze me niet weigeren op de zwangerschap. Heb al wel redelijk gesolliciteerd ja, moet nu ook 4 sollicitaties per maand doen vanuit het UWV.
    Mijn banner staat nog op mijn eigen berekening idd, het wordt toch pas definitief bij de 12 wkn echo dus wacht dat even af.

Hebben jullie trouwens een voorgevoel? Ik denk hier echt dat het een meisje is. Ben benieuwd wat ze in het nub topic gaan zeggen woensdag. Zal me daar niet op vast pinnen dan maar toch.

15. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Ik heb dus totaal geen voorgevoel! Kan me ook gewoon niets anders voorstellen dan een precieze kopie van mijn eerste....stom he? Heb wel hele andere kwaaltjes maar dat hoeft ook niet altijd veel te zeggen.. missch krijg ik morgen na de echo wel een idee... Haha ben zo benieuwd!

Ik wilde eerst ook wachten Tot de 20wk echo maar hoorde dus dat ze dan niet altijd het geslacht willen vertellen omdat je er komt voor medische controle etc... ligt er maar net aan wie je als echoscopiste hebt. En bij deze nemen ze echt de tijd en kan ik evt de hele fam mee nemen! Doe geen 3d hoor. Vond ik ook veel te duur. Deze echo kost 30eu.. dat vind ik te doen , krijg een filmpje erbij en stuk of 10fotos. :D

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow, wat gek dat ze het soms bij de 20 wkn echo niet willen vertellen. Dat heb ik nog nooit gehoord. Zou ik echt belachelijk vinden als ze daar bij ons mee aan zouden komen. Ze hoeven er in principe niet eens extra voor te gaan kijken want de echoscopiste heeft dat allang gezien.

Nou ja, mochten ze het bij ons niet willen zeggen dan doen we er alsnog 1! ;)

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ben benieuwd naar de echo's van vandaag! Ik zal de mijne nog even toevoegen. Denk er nu eindelijk aan.

Sukke, ze mogen je inderdaad niet weigeren maar ja, die reden zullen ze dan ook nooit gebruiken en iets anders zeggen. Vertel je wel dat je zwanger bent of niet? Maar ik hoop natuurlijk dat je iets vindt!

Voorgevoel, ik denk een meisje, maar durf het niet te hard te roepen voor het geval het dadelijk niet is :D

mamavandaisy, zeggen ze het geslacht niet altijd bij de 20wkn echo? Nooit van gehoord en zou dat ook echt vreemd vinden. Wat Sukke zegt, ze zien het toch wel.

Ik heb mijn volgende echo bij 16wkn en hoop dat ze het dan kunnen zien. Ben benieuwd!

Bijgevoegde bestanden:

18. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    mooie echo!
    Wij vandaag ook weer mogen kijken! Wat heerlijk om te zien! Lag helemaal met de knietjes opgetrokken, kreeg de hik, werd wakker en begon te zwaaien en te spartelen! :D:D Helemaal verliefd!
    Was goed gegroeid, vandaag precies 13 weken! Ik kan er qua nub/geslacht niks van maken, maar heb m nog wel ff gepost met de vraag of iemand t evt wel kan zien... ben benieuwd! ;)
    Zelf nog steeds geen idee van hoe of wat... hihi

nou ff showen dan maar; :D

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

@MammavanDaisy: wat een mooie echo! Heel duidelijk. Grappig hoe het allemaal zo groeit hè. Ook hartstikke leuk om het allemaal te zien bewegen. En dat ie de hik had, schattig! :D Nu nog drukker aan het klussen? :)

@Jonneke: Ook een mooie echo! Ik vind het zo bijzonder dat de kindjes nu al niet meer op elkaar lijken.
    Ik werk nog een stuk of 10 slaapdiensten. Tot 1 oktober en daarna twee weken vakantie. Na mijn vakantie sta ik niet meer ingepland voor slaapdiensten. Ik moet maar even zien hoe het gaat. Vandaag was ik weer bij de bekkenfysio. Het is echt ischias. Een hardnekkige! Vanaf 20 weken mag ik alleen nog traplopen als het echt noodzakelijk is. Zullen ze blij mee zijn op het werk, aangezien het kantoor boven is ;) Ik zet de laptop wel beneden neer :D Als ik goed op mijn houding let is het best te doen. Maar goed... Ik heb wel een verschrikkelijk hoge pijngrens. Dat kán een nadeel zijn, omdat ik dan over mijn grenzen ga.

@Sukke: WW... Dat is vervelend! Je mag inderdaad niet geweigerd worden als je zwanger bent, maar de praktijk is anders helaas. Ik heb gewerkt als re-integratieconsulent. Toen hielp ik werklozen aan werk. Pittig hoor. Zeker nu! Hoeveel maanden WW-recht heb je? Je kan vanuit het UWV ook zwangerschapsverlof krijgen hè.

@voorgevoel: ik denk echt al vanaf het begin af aan dat het een jongetje is :D Lijkt me ook zo leuk! Mijn vriend is een echte jongen-jongen. Zo'n wildebras. Het lijkt me superleuk om zo'n ondeugend klein kindje rond te hebben lopen.

Vandaag de echo gehad. We waren allebei zo rustig en ons kindje ook! Hij lag heerlijk te slapen. Werd eventjes wakker om te laten zien dat ie kon rekken en strekken en sliep daarna gewoon weer verder. We hebben ook het hartje gehoord :D Dat is wel zo wonderlijk! Hele krachtige hartslag al. Heel bijzonder.

Hieronder de foto's van de echo. Ook de foto van het kontje. Hihi, mijn vriend denkt een piemeltje te kunnen zien. Volgens mij is het gewoon z'n staartbeen. Heb het ook al in het echo-topic geplaatst. Ook wel grappig: de krummel is gedraaid! De vorige keer lag ie andersom. Ze hebben de placenta ook al ontdekt. Het ziet er naar uit dat ie bovenin aan de achterkant ligt. Mooi!! Kan ik hopelijk snel de baby voelen :D

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @jonneke, tja dat weet ik nog niet. Ligt er ook aan wanneer de gesprekken plaats gaan vinden en wat er dan al te zien is. Maar voor nu in eerste instantie niet denk ik.

@sopann, ik heb tot mei 2013. Maar daar komen dan nog 16 wkn bij omdat ik wel gewoon verlof krijg idd.
    Mooie echo, je kunt hem nog in het grote nubtopic zetten, kijken wat ze daar zeggen.

Mamavsndaisy, leuk de echo. Begin door jullie foto's nu pok wel heel benieuwd te worden naar de onze....

Deel Deze Pagina