Nou Sukke, dat is inderdaad wel schrikken! Gelukkig is het verder wel goed verlopen en dan kom je met lekker uitrusten hopelijk ook langzaam tot het besef. Ze zijn zo klein en teer hè. Heel bijzonder. Had je verwacht dat ze klein zou zijn of was dat even schakelen voor je? Lijkt me ook wel erg spannend als ze zichzelf nog niet helemaal goed warm kan houden. Succes met de snelle omschakeling. Het komt vast helemaal goed R zal straks vast de trotse grote broer gaan zijn. Zo schattig altijd. Nou Jonneke, dan wordt het ook voor jou echt spannend nu! Ze zeggen toch dat het met krampen begint? Ik ben heel benieuwd wie hier de volgende gaat zijn. Gelukkig dat je op het laatst toch nog weer aan dingen denkt hè. Beetje jammer dat het je uit de slaap houdt alleen Heb je nog wel goed verder kunnen slapen? Hier vannacht erg onrustig, maar ook weer comateus geslapen zeg. Ik heb steeds hele emotionele dromen. En ik slaap zo vast dat ik tot twee keer toe nu al niet gehoord heb dat manlief uit bed ging! Met omdraaien wordt mijn buik nu echt naar hard. Geen fijn gevoel. En lekken ook weer vannacht! Ik was half slaperig en heb mijn pyjamashirt maar gebruikt om het droog te maken. Het zou fijn zijn als mijn lichaam nog even beseft dat baby nog ín de buik zit. Van mij mag hij zo langzamerhand wel komen. Enerzijds word ik gestoord van alle berichten: voel je al wat? En anderzijds heb ik écht steeds minder ruimte in mijn buik. Mijn bekken voel ik niet, maar jeetje wat is lopen en opstaan ineens zwaar zeg. En dat in drie dagen tijd. Manlief was blij dat we vorige week getrouwd zijn en ik merk ook aan hem dat hij echt met me meeleeft. Ik ben heel benieuwd hoe groot en zwaar onze knul is. Zeker omdat hij met de laatste groeiecho al op een krappe 2400 gram werd geschat en mijn buik sindsdien nogal gegroeid is!
Maar lekker bijkomen dan sukke, idd snel gegaan. .. bij mij ging de eerste al zo snel. .. hopen op ong t zelfde en echt niet sneller! Hier dacht ik vannacht toch echt dat t ging beginnen de krampen bleven in regelmaat terug komen vanaf half 5 tot 6 wakker van geweest! Uiteindelijk toch weer weggetrokken helaas... nog even geduld dus. Ben ook erg benieuwd wie er gaat volgen en zelf wil ik zoo graag dat ik langzamerhand begin te denken dat ik daardoor Waarsch zelfs overtijd ga lopen hihi. Ach ja ala wanneer ze komt alles maar goed gaat
Nee Sopann, ik heb niet meer kunnen slapen maar ik ben nu wel zo moe dat ik waarschijnlijk die slaap overdag nog wel ga inhalen. Eerst even wat dingen doen die ik nog moet doen voor het geval dat... Ze zeggen dat het inderdaad met krampen begint maar het is nu ook weer helemaal weggetrokken dus ja... Waarschijnlijk was het niks. Herkenbaar van het draaien in bed. Echt niet fijn meer! We moeten er wel wat voor over hebben he! Vervelend dat je regelmatig nog lekt. En je buik groeit op het laatst nog wel heel hard maar dat schijnt ook te maken te hebben met het indalen en dat de baby dan verder naar voren kantelt waardoor de buik op een andere manier groter is dan voorheen. Ben je zelf nog veel aangekomen de laatste tijd? Foeske, vandaag jouw dag toch om ingeleid te worden? Denk aan je!
Ik dacht ook dat Foeske idd vandaag wordt ingeleid! Gelukkig laat mijn geheugen me nog niet helemaal in de steek. Wat vervelend dat je niet meer geslapen hebt zeg. Wat een geluk dat je verlof hebt nu. Kan je mooi over de dag bijtanken. Heb je ondertussen wel alles zo'n beetje klaargelegd? Dan was je niet voor niets onrustig Douchen schijnt ook te werken als het net niet doorzet of ter verlichting. Zodra je weer krampen hebt gewoon lekker warm water over je heen laten lopen. Volgens de vk de vorige keer was zoonlief al compleet ingedaald en zat hij al vast in mijn bekken. Kan hij dan nog verder? Echt aangekomen ben ik niet. Een paar ons denk ik. Morgen is het weer keuringstijd Het enige moment waarop ik erg zwaar ben is in de avond wanneer ik veel vocht vasthou. Ik moet er dan 's nachts minimaal twee keer uit en dat scheelt dan rustig twee kilo, haha. Manlief net ook toen ik klaar was met douchen: Jezus! Het is echt gewoon een ballon!!! Hahaha! Zo voel ik me idd ook. Zo'n opgeblazen, veel te omvangrijk persoon. Nog maar eventjes, dat scheelt Vanaf morgen mag ik thuisbevallen. Stel je voor dat het vanavond begint... Dan mag het vast ook wel toch?
Ja slecht slapen breekt echt op dus ik ben ook heel blij nu verlof te hebben. Anders had ik het echt niet getrokken. Heb net wel meteen de dingen gedaan die ik me vannacht ineens bedacht ja. Bovendien ben ik nu ook wel bezig met mijn lijstje om af te werken wat echt op. Heel af en toe voel ik wel weer een beetje die zeurderige pijn. Zou het dan toch.... of niet??? Zo frustrerend niet te weten wanneer het begint he! Net lekker in bad geweest, ook altijd lekker. Ja vocht vasthouden... herken het. Mijn benen zijn niet normaal dik gewoon! Maar dat je buik groter wordt kan ook door het kantelen komen hoor. De laatste weken schijnt je buik iets lager te hangen maar meer naar voren te komen. Hier zie ik dat wel al merk ik ook dat de kleine meid ook nog erg hoog zit, vooral door maagzuur. Vk voelde dat gister ook. Morgen dus weer een mijlpaal voor jou. Zo blijf je toch tellen he! Maar als het vanavond zou beginnen denk ik wel dat ze voor jou een uitzondering maken hoor
Ik lig idd al vanaf 8 uur in het Zh... de beeb zit nog veels te lekker dus werk aan de winkel heb gel ingebracht gekregen ( is dat NL? hihi) En nu hopen dat de boel verstrijkt... verwacht vandaag nog niet te veel vooruitgang hoor dus hopelijk morgen babynieuws
Kan me voorstellen dat je wel ff moet schakelen Sukke. Zo vroeg had je waarschijnlijk ook nog niet aan voelen komen. Is idd wel in een rap tempo gebeurt zeg jeetje... Gelukkig is alles goed met jou en jullie meisje. Foeske heel veel succes vandaag. Spannend!!! Jonneke schrikken is dat hé toch hé als er wat gebeurt terwijl je zwanger bent. Gelukkig was alles goed. Alles nu op orde, klaar om te bevallen?? Mvd haha jij ook gewoon weer naar huis....ik ook hoor. Controle gehad en alles in orde dus gewoon volgende week weer terug. We wachten weer rustig af hé Sopann t gat lijkt nu wel heel groot hè tussen de bevaldata, maar ja je ziet maar dat dat ook niks zegt, misschien ben jij de volgende wel en moeten wij allemaal nog 3 weken wachten (hoop t niet hoor) haha
Sterkte Foeske! Het kan zomaar snel gaan Ik bega bijna een moord hier. Mijn bloeddruk kan ook nooit gezond zijn. Mijn teamleider mailde begin deze week al voor de zwangerschapsverklaring die ze kwijt zijn. Slordig, omdat ik dat al voordat ik in week 19 thuis kwam te zitten geregeld had. Krijg ik vandaag eerst een brief dat ze mijn verlof op 21 januari hebben aangevraagd bij het UWV (4 januari ging het in). Mooi op tijd dus, al merk ik daar zelf natuurlijk niets van gelukkig. Vandaag ook weer een mail van mijn teamleider dat ze de verklaring echt kwijt is en of ik ook nog even wat dossiers kan aanpassen. Nou, ik ontplofte zowat! Wat wil ik graag bevallen en op zoek naar een andere baan zeg. Ik hoor 19 weken niets ondanks pogingen om contact, wordt twee keer afgezegd voor bezoek en dan drie weken vóór de uitgerekende datum moet ik ineens nog vanalles gaan doen, omdat zíj het niet op orde heeft. Echt... Val neer... :x Moest het even kwijt hoor
Go foeske go! Gelukkig alles weer goed bij controle mirpat. Ook jij kan er weer tegenaan en afwachten... Ja idd is het extra scrikken als er iets gebeurt als je zwanger bent. Gister ook gewoon een half uur gehuild van de spanning en opluchting dat ik en de baby niks hadden. Sopann, wat slecht van je werk van die verklaring. Maar hoe durven ze je te vragen nog extra werk te doen nu. Schandalig! Jij moet je daar nu helemaal niet mee bezig hoeven houden. Laat ze lekker stikken.maar ik snap je boosheid. Hier kreeg ik nu al een mailtje van mijn werk voor mijn voorkeuren met werken voor mei en juni ivm onregelmatige diensten. Natuurlijk wist ik dat dit kwam maar wil er nog niet aan denken, werken na mijn verlof!
Pfff... Daar moet je ook echt niet aan denken Jonneke! Ik probeer al sinds vanmiddag mijn verontwaardiging los te laten, maar dat lukt bar slecht. Dat is echt iets door de zwangerschap. Ik blijf veel meer in emoties hangen. Manlief wist nog niks en die had ik net aan de telefoon. Nou, die ging erop! Hij zou zo bellen met mijn werk om ze even duidelijk uit te leggen dat ik verlof heb. Wel schattig Ik ben nog geneigd om wat aan te passen ook, simpelweg omdat het eigenlijk heel weinig werk is, maar door de reactie hier en van manlief doe ik het toch maar niet. Wel moeilijk, omdat ik ook vind dat ik het dan even moet laten weten. Alleen is de enige zin die ik er nu uit krijg: stik er in. Lijkt me niet bevorderlijk Zo maar even een film opzetten om de zinnen te verzetten. Mirpat! Sorry dat ik nog niet op jou gereageerd had. Fijn dat alles goed is verder Kleintje is nog steeds niet gedraaid maak ik uit je verhaal op?
***update foeske *** ze hebben haar vliezen 21 minuten geleden gebroken dus hopenlijk gaat het nu snel voor der !!
Meiden, wat kletsen jullie veel. Sorry heb geen tijd om uitgebreid te reageren. Foeske, zet hem op meid! Nog even en al je afzien van de laatste weken is beloont! Kun je ook heerlijk in een coconnetje kruipen met je prulletje! Jonneke, wat schrikken! Geluk mankeren jullie niks! Fijn dat je nog wat dingen klaar kunt maken! Ga je toch rustiger je bevalling in! Sopann, wtf! De durft! Ik zou ook echt niks doen laat ze idd maar lekker stikken! Mirpat, MvD, fijn dat de controles goed waren! Hou vol, het kan nooit lang meer duren. Mirpat, ze leiden jou niet eerder in zeker ivm de stuit? Hier alles goed. Nog wel aan de bijvoeding omdat temp weer wat omlaag was vanmiddag en ze wat "fladderde" maar de borst neemt ze ook steeds beter. Hoor haar nu echt slikken! Wel afgevallen, uiteraard, weegt nu 2340 en is 48 cm. Vanmorgen in bad geweest en er eigenlijk toen pas goed bekeken. Ze is echt zo klein, net een klein kaal kippetje! Hihi. Ik voel me ook prima. Ga 2 keer per dag naar beneden. Vooral ook voor R zodat ik niet heel de dag in bed met de baby lig. S ochtends drinken we koffie/ thee samen en avond eten aan tafel. Nu is hij toevallig bij opa en oma eten dus man en ik eten nu een prakkie op bed.
Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat Sukke! En natuurlijk met je meisje Foeske, wat spannend! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je. Na alle pijn en kwaaltjes hoop ik toch op een makkelijke bevalling voor je.
Lovelymom, dank je wel voor de update. Spannend hoor Foeske! Ik hoop idd dat het allemaal een beetje meevalt, is er toch nog iets wat mee zit in deze zwangerschap bij je, Sukke, ik kan me goed voorstellen dat je het nu even niet meer bijhoudt. Je hebt nu ook andere dingen aan je hoofd natuurlijk, jullie klein meisje, jullie kale kippetje, haha! Fijn dat ze het steeds beter doet. Sopann, ik snap dat het moeilijk is om het dan niet te doen wat je werk betreft. Mensen in de zorg willen toch altijd helpen he! Maar dan hadden ze eerder moeten komen toch? En wat lief dat je man even gaat bellen. Als jij zo boos bent is dat misschien niet zo handig, of wel? Dan is het wel meteen heeeeel duidelijk! Haha. Hier vanmiddag even lekker geslapen. Ben nog wel moe maar dat haal ik vannacht wel weer in. Verder is de kleine meid erg druk en doet het soms wel pijn als ze rond draait. En ik heb het lekker rustig aan gedaan vandaag. Weer een strook van mijn boxkleed af. Jeej!
***update foeske !!!*** Foeske is bevallen van een Zooon !! alles is goed gegaan !! naam staat wel op onze Fb pagina maar de naam mag ze zelf onthullen!!
Woehoehoe! Al 2 dgn baby nieuws meiden. Wie wilt morgen? Gefeliciteerd Foeske! Genieten nu. Hopelijk voel je je snel weer wat fitter!
Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 02-02: Mirpat (1e kindje) ZH, bv, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 14-02: Sopann (1e kindje) thuis bevallen, bv, jongen Afspraken 22-01: Mirpat, controle gyn 24-01: Sopann, controle vk 29-01: Jonneke, controle vk 30-01: MamavanDaisy, controle vk Bevallen 22-01: Sukke - meisje| 48 cm | 2480 gram - 37+2 23-01: Foeske - jongen | ... cm | ... gram - 38+3 2 jongens, 4 meisjes, 1 geheim
Gefeliciteerd Foeske! Dat is toch nog snel gegaan hè? Ik hoop dat je snel herstelt en heerlijk kan genieten van je gezinnetje
Super Foeske! Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat. Inderdaad... wie morgen? Ik wil me wel vrijwillig aanmelden hoor maar ik denk dat er wel meer zijn. Zullen we loten? Haha ging het maar zo gemakkelijk! Spannend hoor!