Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 02-02: Mirpat (1e kindje) ZH, bv, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 14-02: Sopann (1e kindje) thuis bevallen, bv, jongen Afspraken 30-01: MamavanDaisy, controle vk 30-01: Sopann, controle vk Bevallen 22-01: Sukke - meisje| 48 cm | 2480 gram - 37+2 23-01: Foeske - jongen | 50 cm | 3766 gram - 38+3 26-01: Jonneke - meisje | ... cm | 3820 gram - 38+3 2 jongens, 4 meisjes, 1 geheim
Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 02-02: Mirpat (1e kindje) ZH, bv, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 14-02: Sopann (1e kindje) thuis bevallen, bv, jongen Afspraken 30-01: MamavanDaisy, controle vk 30-01: Sopann, controle vk Bevallen 22-01: Sukke - meisje| 48 cm | 2480 gram - 37+2 23-01: Foeske - jongen | 50 cm | 3766 gram - 38+3 26-01: Jonneke - meisje | 51 cm | 3820 gram - 38+3 2 jongens, 4 meisjes, 1 geheim
Er is veel geschreven in een dagje. Het is wennen hoor maar wat doet ze het goed! We zijn zo blij. Borstvoeding pkte ze meteen en goed ook. Ze slaapt alleen weinig, is veel wakker en helder. vk en kraamhulp zeggen beide dat ze al veel zo goed doet voor 38w3d. En ze was inderdaad al best groot. Moet er niet aan denken dat ze nog 2wkn was blijven zitten. Sopann, was even scrikken dan maar gelukkig alles goed. Hoe lang kan het nog duren als er nu al actioviteit te zien is? Hier zijn ouders meteen langs gekomen in ziekenhuis. zusjes in de avond thuis. s-ouders vandaag, maar die wonen ook aan de andere kant van nederland. De rest moet maar bellen maar allemaal niet te snel en veel hoor. Ik wil ook eerst bijkomen, ritme vinden en genieten
Jonneke fijn dat t allemaal zo goed gaat. Als vk en kraamhulp t zeggen zal t ook wel goed zijn toch. Lekker rustig aan doen nu. Bijkomen en genieten. Sopann zal je net zien ben je in t ziekenhuis doet de baby druk. haha Maar beter zo toch... Jij gaat ook nog niet es voor mij bevallen hoor...pas op!! haha Verjaardagen waren wel gezellig. Ben dr alleen nu wel klaar mee. Beetje rare steken down under, maar zal wel weer niks te betekenen hebben. MvD jij dus ook nog steeds niks opgeschoten.... Balen hé al die vage verschijnselen.
Jonneke, dat is toch helemaal super dat ze het zo goed doet? Heb je veel "schade" van de bevalling of valt het mee? Ik vraag er zo expliciet naar omdat je schrijft er niet aan te moeten denken dat ze nog langer was blijven zitten. Ik kan me helemaal voorstellen dat je het gehad hebt Mirpat! Twee verjaardagen is ook direct wel pittig zo op het eind. Zullen we afspreken dat we gewoon lekker tegelijkertijd bevallen? Hoef ik niet meer weken te wachten en tegen mezelf te gaan praten hier En voor jou mag het onderhand wel ook. Hoe is het met Foeske en Sukke? Gaat het goed met mamma's en de ukkies? Oh, ik heb zo'n zin om ook lekker te tutten met die kleine. Vandaag hem ook weer gezien op de echo (ze hebben even gekeken of de navelstreng om zijn nek.zit, omdat een nicht van mijn man zo haar kindje heeft verloren) en toen zat hij echt lekker dik en opgevouwen te zijn. Lijkt me niet erg comfortabel
Hier alle vage verschijnselen weer afgezakt en ontzettende hoofdpijn op komen zetten........ wordt er echt zo moe van.... bleeh... srry ff kort klaag momentje. ... zucht
Bad.... klinkt goed maar Helaas.. maar neem zo voor slapen even hete douche denk k... missch dat dat ff helpt.
Ai sopann, dat was wel even schrikken! Gelukkig was alles goed! Jonneke, fijn dat het goed gaat. Heerlijk hè zo'n klein hummeltje. Lekker van je kraamweek genieten hoor! Hij is zo om. Mirpat, 2 verjaardagen. Lekker druk dus. Die kleine heeft vandaag gewoon gewacht omdat het al zo druk is met verjaardagen die komt morgen gewoon! MvD, jammer dat het weer is weg gezakt! Hopelijk werkt de douche en beetje ontspannend! Ben ook wel benieuwd hoe het met Mayke gaat. Ze zou pas begin feb ingeleid worden toch? Hier alles oké. Meisje lijkt haar temp gevonden te hebben. Blijft nu al een dag keurig tussen de 36,8 en 37,5. Mijn kraamtranen zitten nog steeds hoog! Morgen kraamhulp voor het laatst en daar zie ik toch wel tegen op. Manlief moet om half 3 weg tot half 8. Kraam gaat om 3 uur.... zal wel janken worden want dat gebeurt nu al als ik er aan denk! Dinsdag man ook weer gewoon werken en van 7 tot 19.30 van huis dan begint het dus pas echt.....
Ah Sukke! Dat is idd niet leuk. Gewoon lekker alles eruit gooien hoor! Wat fijn dat je dochter haar temperatuur nu gevonden heeft. Hopelijk houdt ze het vast Wanneer is je man weer vrij? Bijna toch, in verband met de krokusvakantie. Ik lees net in het februari topic dat Pip vandaag bevallen is! Zo langzamerhand komt iedereen aan de beurt Pfff... Ik word maar niet moe vandaag! Heel irritant. Zoonlief is de schade ook aan het inhalen. Mijn buik fungeert al twee uur als boksbal
Wat fijn sukke dat haar temp goed is nu. En zal idd wel een hele stap zijn t ff alleen te moeten. En idd alles er lekker uitgooien. Ik hoop dat je er uiteindelijk toch ook van kan genieten! Sopann hoop dat je uiteindelijk hebt kunnen slapen met die druktemaker hihi Hier Gelukkig opgestaan zonder de hoofdpijn..hopen dat ie wegblijft. Vandaag in huis aardig wat te doen. En nu het gedooid heeft ga ik tussen dr middag mn dochter weer op de fiets ophalen. . Hihi hopen dat dat gaat wil er echt weer ff zelf uit kunnen. Dan paar boodschapjes doen...en verder rustig aan.
Hahaha! Nou, dat is ook toevallig MvD! Ik heb vandaag ook helemaal volgepland met dingen die ik wil doen, vooral buiten, omdat de sneeuw weg is idd. Vanmiddag ga ik lekker op mijn gemakje shoppen en verse bloemen halen voor in huis. Ik wil ook het huis zo graag schoon en opgeruimd hebben, maar dat zal vandaag vast niet óók nog lukken. Vandaag maar even lijstjes maken, want ik verzin steeds nieuwe dingen, haha. En ik heb ook echt zoveel zin om te shoppen voor mezelf! Ik draag nu al een jaar dezelfde stijl kleding, omdat ik vorig jaar (toevallig 14/02, de datum waarop we nu zijn uitgerekend) voor de eerste keer zwanger raakte. Toen maar geen nieuwe kleding gekocht, omdat ik niet wist hoe lang ik nog slank zou blijven. Uiteindelijk ging dat mis en was ik een maand later weer zwanger. Luxeprobleem Fijn dat je iig van je hoofdpijn af bent! Ik heb ook heerlijk geslapen uiteindelijk. Dat is altijd wel stom: ik slaap zo vast dat ik echt nooit wakker word van een boksend kind. Volgens mij heb ik daar wel mazzel mee Hele fijne dag vandaag! En Sukke, je meisje is gewoon alweer bijna een week oud!! Wat gaat dat ontzettend snel zeg.
Ja in huis ga ik ook niet te veel doen vandaag....eerst over gedacht nu dais naarnschool is mn bed weer even in te gaan maar voel me uitgerust dus ik ga zo lekker in rustig tempo wat dingen doen hihi.... en dan ook echt wel rustig aan want t blijft zeuren in mn buik.... hahhha nu mag ze wel even blijven zitten hoor want kijk er echt naar uit om de deur uit te gaan. Ook even shoppen in de stad vanmiddag zou wel lekker zijn. Mja stap voor stap vandaag hihi vind t wel apart idee dat ik nu al langer zwanger ben dan dat ik bij vorige ben geweest. Sopann jij ook.maar lekker.rustig aan dan... huisje.komt vanzelf wel....t loopt immers niet weg..helaas Fijne dagje hebben!
Haha we hebben denk t voorjaar al in ons hoofd met deze temperaturen. Hier ook ff lekker naar buiten en binnen alleen ff stofzuigen. Vanmiddag weer verjaardag en nig ff wat boodschapjes doen. Sukke lekker dat t goed gaat met de kleine. Kraamtranen is minder...en als vl dan ook weer gaat werken snap dat t ff doorbijten zal zijn. Sopann wanneer zullen we afspreken?? As woensdag? Vond ik zelf wel een mooie dag. 2 dagen daarna vrij voor vl en dan weekend. Ik zeg doen haha...
Nou! Het voorjaar nog niet, maar ik vind het wel heerlijk om weer veilig buiten te kunnen lopen hoor. Met die sneeuw was ik zo bang om te vallen, terwijl ik dus helemaal geen bekkenpijn meer heb. Ik zag het al gebeuren dat ik vaarwel mocht zeggen naar mijn oh zo fijne mobiliteit. Woensdag vind ik een uitstekend idee, Mirpat! Ik heb dan nog voldoende tijd om het hier helemaal aan kant te maken, zodat de kleine in ieder geval in een schoon en opgeruimd huis zijn leventje kan beginnen buiten mijn buik Net nog even de laatste hand gelegd aan de geboortekaartjes. Vanmiddag even naar mijn schoonouders, omdat ik nog niet alle adressen heb. En direct in de stad ook internationale postzegels kopen, voor de familie en vrienden in het buitenland. Ik heb vandaag echt zo'n gehaast gevoel. Alsof ik tijd tekort kom, want ik wil nog zoveel! Heel irritant, omdat er natuurlijk nog tijd zat is.
Haha! Vandaag toch redelijk wat kunnen doen. Alleen shoppen viel tegen. Na twee winkels (waar ik echt moest zijn) had ik het idee dat zoonlief zo naar buiten kon vallen, dus ik ben maar naar mijn schoonouders gegaan. Daar zou ik sowieso nog een bos bloemen afleveren. Alleen nog was opvouwen en stofzuigen. En een rugmassage Het is weer allemaal flink gevoelig! Een vriendin van mijn schoonzusje is kraamverzorgster. Zij zei dat er meestal hele groepen vrouwen hetzelfde hebben met bevallen. Bijvoorbeeld allemaal voor de uitgerekende datum, of allemaal keizersnedes. Doe ons die eerste maar hè?
Nog maar 1 dag dan zo'n beetje meiden! Haha, zou leuk zijn beide op de zelfde dag! Blijft dan weinig over van de februari mama's zitten we bijna allemaal nog in januari. MvD, dus jij stapt nog op de fiets joh! Wat goed. Gaat dat nog wel lekker dan? Hier meisje wat nog maar 40 gram tot geboortegewicht moet. Helemaal top dus, morgen komt Vk en die weegt haar dan weer. Ben benieuwd wanneer ik naar buiten mag met haar, vooral ook ivm haar temp. Die is nu stabiel maat maar buiten is dan weer wat anders. Gelukkig is die ellendige vrieskou iig weg! Vanmorgen dronk ze maar 1 borst, de andere gekolft, haalde er zo 100cc uit!!!! Kraamhulp is weg! Was weer brullen. Manlief moest om half 3 weg dus hebben haar een mooie bos rozen, chocolaatjes en een kaartje gegeven. Toen ging ik al en toen ze zelf uiteindelijk om kwart over 3 ging nog een keer. De schat is zelfs iets langer gebleven om nog 1 keer cappuccino voor me te maken. Ze belt zelfs donderdag nog even om te vragen hoe het gaat! Gelukkig waren mijn ouders er toen ze ging anders was ik helemaal alleen geweest! R is nu bij schoonouders eten dus kan ik even rusten! Morgen begint het echt!!! Man om 7.00 weg en om 19.00 weer thuis.....
Spannend Sukke!! Wat een ontzettend lieve kraamhulp ook. Het komt vast goed, al kan ik het me zo goed voorstellen. En naar buiten kan vast als je haar lekker dik inpakt toch? Ons volgende topic heet gewoon: "net niet februari mamma's"