1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Het jammeren is allen dat ik er dan zelf om moet vragen, qua verwennen, en dan krijg ik de helft van de tijd ook nog is een zucht...... :)

Kan me voorstellen dat het nu enorm kriebelt sopan! Hopelijk is het niet lang meer.

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat is dat toch met die mannen?!
    De mijne heeft dat drie keer gedaan ofzo. Nou, dan kreeg ie de wind zo hard van voren dat hij er daarna niet meer over peinsde om te zuchten. Haha! :D Ik zeg nu ook steeds: als ik het zelf kón, dan deed ik het wel.

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Sopann, wat n punt hé?! Geweldig! Ik mis m’n buik stiekem wel n beetje (het gewicht echter niet ;) ) heb echt n blubberbuik nu… (is nooit echt strak geweest maar goed…)

Jonneke, het genot staat inmiddels een dikke trede hoger dan de pijn dus dat is echt een verademing!! En je eigen ritme weer oppakken is idd toch wel lekker hé?! Fijne kraamhulp of niet…

Man vs vader, die van mij is er nu met de 2e een stuk gemakkelijker in dan bij de eerste merk ik… gewoon n stuk zelfverzekerder dan toen :D wel fijn hoor! ’s Nachts maakt hij de flesjes (bespaard me heel wat trap geloop) en ik geef de flesjes… teamwork dus!

mamavD, je doet het super!!!

4. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Kerel van mij heeft t vandaag goed opgepakt. Hij is weer blijven slapen en zal dat komende nachten ook weer doen. Hij heeft vandaag de zorg voor luna gedaan en k naast naar school geweest te zijn lekker bijgetankt en met daisy gezellig gehad
    Hrb vanmorgen t flesje van 06u gedaan. ..sindsdien niet meer ...hij heeft dr zelfs in badje gedaan. Hij heeft huis opgeruimd en tussendoor dais naar school gebracht en weer opgehaald. Boodschapjes gedaan... haha dus denk dat t hem wel door.drong. ik hoop dat we t vanaf nu samen goed kunnen doen zodat niet steeds een van ons helemaal gesloopt is. En heb ook besloten de verdere kraamdagen geen bezoek te ontvangen. .. thuis staat nu echt even op nummer 1.. volgende week is dais ook nog jarig en dan dus ook nog genoeg drukte.

Qua buik... eerste twee dagen hing t nog erg losjes allemaal haha maar vond nog best meevallen. Nu al heel stuk bijgetrokken vind ik. Heb ook geen onzeker gevoel erbij of wat dan ook. Vriendin zei dat je niet zou kunnen zien dat k net wasbbevallen.... er zijn vrouwen met meer buik die geen kids hebben. Haha ... qua gewicht zat ik eergisteren op 58 nog wat. Zal nog eens.x wegen haha. Oja zal eens zien of ik een after zwangerschap buikfoto kan plaatsen hihi mooi naast die van dag voor bevalling hahahha mooi contrast ;)

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Papa sliep hier trouwens om de nacht en vriendin is ook x blijven slapen. Hij kan zich moeilijk vermaken bij anderen of zeg maar weg van huis en dan ook niet goed slapen. . Altijd al geweest. .. heel irritant soms. Maar verplicht ik m dan wordt t ook echt niet gezelliger haha

Oja tot nu toe is dus iedere slapeloze nacht geweest wanneer papa er niet was. Mja om de nacht... dus ben erg benieuwd hoe vannacht gaat. ;)

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

MvD, dat is superfijn dat het is doorgedrongen! :D Je hebt uiteindelijk toch samen je gezinnetje, of je nou ook echt samenwoont of niet. Heel verstandig om nu lekker de tijd te nemen. Die visite komt wel weer joh :)
    Wij hebben hier iedereen al voorbereid: opa & oma mogen direct komen, zusjes/broer met aanhang als we er aan toe zijn en dat kan best pas een week later zijn. Ik vind het gezin zo belangrijk! Manlief gelukkig ook ;) Zeker met zo'n eerste als we zelf ook nog helemaal moeten wennen. Het kan best meevallen, dat we dag 2 al de keet vol hebben zitten, maar dat zien we dan wel weer ;)
    Succes vannacht! En ik ben wel benieuwd naar je buik, want jij had ook echt een enorme buik!

Foeske, wat fijn dat het zoveel beter weer gaat zeg. Jouw buik trekt ook wel weer bij joh... Strak is een ander verhaal misschien, maar dat hoeft ook niet toch.
    Ik kan me eigenlijk nog maar moeilijk voorstellen dat ik de buik ga missen, hihi. Je zou denken dat je na een tijdje toch wel doorhebt dat er nog een stuk buik voor je zit, maar ik stoot mijn buik nog regelmatig ;)

7. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    MvD, fijn dat je vriend nu ook iets meer doet. Alleen is toch wel zwaar lijkt me en je gaat er tenslotte samen voor.

Manlief hier moet er wel erg aan wennen. Hij is echt iemand die altijd bezig is en is nu meer bij huis. Moet daar wel zijn weg in vinden merk ik. Maar hij is zo gek op zijn dochter en dat is zo lief om te zien!

Buik, hier is hij al aardig gekrompen. Moet zeggen dat ik hem ook niet gemist heb. Al hoor je dat wel vaak. Ik heb nog een klein buikje, maar strak was hij voorheen ook niet dus ja... kan niet alles verwachten he! Nog maar 1,5 kg tot mijn oorspronkelijke gewicht, niet slecht :)

Alleen nu is mijn meisje niet lekker... zo zielig! Ik ben zelf sinds zonder verkouden en nu mijn meisje dus ook. Temp was ook verhoogd, 37,8 dus even in de gaten houden vandaag....

Sopann, jouw buik is echt groot. Maar wel heel mooi zwanger hoor!

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Waar ben je sopan? Normaal ben je hier al vroeg te vinden!!!!

Man beleefd het hier heel anders dan bij R. Hij is nu veel drukker met die opleiding en zijn elftal. Toen trainde hij maar 2x in de week bijv en nu 4x. Hij kan ook écht niet tegen gebroken nachten/ weinig slaap.

Nog maar 1,5 kg jonneke? Jeetje! Hoeveel was je uiteindelijk aangekomen dan?

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Beterschap Jonneke! Natuurlijk ook voor je meisje :)
    Hihi, ik zie dat je vandaag eigenlijk uitgerekend was. Het zegt echt helemaal niks hè.

Hier de moed maar opgegeven. Waar het eerst aan het rommelen was twee weken lang is het nu gewoon stil. Baby niet uiteraard, maar verder geen pijntjes te bekennen. Dus ik ben druk aan het poetsen, opruimen en prutsen ;) Alleen nachtzweten sinds twee nachten. Vies joh!! Bleh...
    Hihi, ik ben er nog steeds hoor. Mét dikke buik ;)

Ik zie trouwens nu door Sukke dat je nog maar 1.5kg hoeft!! Jeetje!! Ik ga morgen de +20 aantikken ben ik bang.

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja nog maar 1,5kg. Was er in totaal ook maar 13 aangekomen.

Gebroken nachten heeft manlief hier geen last van. Waar hij eerst altijd meteen wakker was bij een geluidje buiten slaapt hij nu door en ben ik meteen wakker :)

vandaag mijn ud ja en dat terwijl ons meisje er al 1,5wk is. Wat gaat de tijd snel zeg. Zo gek idee dat ik nu nog met dikke buik kon lopen. Zegt inderdaad niks!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hahaha, wat erg eigenlijk dat je man gewoon doorslaapt hè. Ergens zou ik een natuurlijke reactie verwachten om voor je kind te zorgen. Als is dat misschien evolutionair gezien meer voor de mamma's.
    Ik ben benieuwd hoe dat hier gaat wezen straks. Mijn schoonvader had het ook vertelde mijn schoonmoeder van de week.

Alles is hier echt blin-kend schoon. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in morgen... Zou niet weten wat ik dan weer moet verzinnen.

12. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hallo hier ben ik weer ff.

Alles gaat goed hier met ons kleine ventje.
    Als ik naar m kijk ben ik helemaal verliefd. :)
    Bv is inmiddels goed op gang alleen nog wel erg pijnlijk.
    Gisteren en vandaag ff in een emo dip gezeten maar gelukkig is mn vriend echt een top papa. Hij doet t super....

Kraamhulp is echt super. Helaas eindigde haar werkweek vandaag en krijgen we de komende 3 dagen iemand anders. Ff afwachten wat we ervoor in de plaats krijgen dus..

Buik is hier ook nog fluffy hoor:p
    Maar kan nu mn buik weer inhouden als ik ergens langs wil haha.

Sopann ga is bevallen joh!!! :D

Sorry voor dit ego berichtje en dat ik niet op iedereen gereageerd heb....:)

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hahaha Mirpat! Graag hoor :D Al vind ik het ook steeds spannender worden nu. Een beetje zo'n eindexamengevoel, omdat het nog max 3 weken is.

Manlief is nu héérlijk mijn voeten aan het masseren. Ik heb gelezen dat dat ook nog wel één en ander in gang kan zetten, al is dat niet de reden. Ik ben er hard aan toe omdat mijn voetjes die extra kilo's niet meer leuk vinden.

Fijn dat het goed met jullie gaat Mirpat! Ik ben benieuwd wie je terugkrijgt als kraamhulp.

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mirpat, fijn dat alles goed is. Groot gelijk een ego berichtje, je kan niet alles bijhouden in het begin en wilt ook gewoon genieten van je mannetje.
    Hopelijk krijg je een fijne tweede kraamhulp.
    Is je man ook thuis of is die straks nog vrij als de hulp weg is?

Sopann, toch wel erg dat alles zo blinkt dat je niet meer weet wat je moet doen he! Dan zit er maar een ding op: bavallen :) verse ananas wil het ook nog wel eens opwekken heb ik gehoord.

Hier al twee uur bezig mijn dochtertje in slaap te krijgen maar ze wil niet, verkoudheid zit dwars terwijl ze er de hele avond geen last van leek te hebben, mama moe was en op tijd wilde slapen maar helaas... Gelukkig is de temp wel gezakt want vanaf 38graden is het meteen huisarts bellen en dan is het natuurlijk niet goed.

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Is het inmiddels weer beter met je meisje, Jonneke? Wat een.zorgen zal.je hebben zeg. Heb je zelf nog wat rust kunnen pakken?

Mayke, hoe is het met jou?

En Mirpat, ego is logisch. Je hebt nog tijd zat om aan anderen te denken joh :) Ik gebruik het forum ook om de gedachten weer te ordenen door alles op.te schrijven hier. Daar is het toch voor? :)

Hier vannacht weer een zweetaanval, daarna 2 liter plassen én maar een broekje aan getrokken, omdat mijn afscheiding zo wegliep. Bleh!! Nog even geroken uiteraard of het niet zoetig was, maar nee. Ik ben gewoon lek. Je verliest toch pas vocht ná de bevalling??

Vandaag controle. Ik ben erg benieuwd. Het voelt rustig, maar wel.steeds zwaarder hoor. Letterlijk. Als ik nu op mijn rug lig... Pfoeh! En meer steken in mijn schede, maar ik kan niet bepalen of dat mijn schaambeen is of wat anders. Het is nu allemaal zo week dat zelfs mijn voeten, enkels en knieën snel verdraaien.

Ik hoop wel dat ie snel komt! Ik wil zo graag thuis bevallen op een natuurlijke manier. Niks geen infusen enzo... Dat vind ik nog enger dan alles bij.elkaar.

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    mamavD, wat een mooi gewicht heb jij… Heb die cijfers zelfs omgedraaid al heeeel lang niet gezien :p

gewicht, hier nog 5 kg eraf en ik zit weer op het gewicht voordat ik zwanger was… maar zou stiekem nog veeeel meer kwijt willen… maar das voor latere zorg!

Mirpat, heerlijk he dat verliefde gevoel?! :D

Sopann, hoop dat je niet lang meer moet wachten…

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hoe was de controle Sopann? Konden ze nog iets vertellen waar je blij van wordt? :D

Ons meisje knapt langzaam weer een beetje op. Dus dat is fijn. Geen verhoging en neusje lijkt ook minder verstopt. Gelukkig maar want ik voelde me er inderdaad niet fijn bij. Zo hulpeloos dat die kleintjes nog zijn. Nu ben ik zelf ook weer iets meer opgeknapt maar hoofdpijn blijft. Zat er toen straks ook effe helemaal doorheen. Extra geslapen, lekkere douche genomen en even gewandeld met de hond en nu gaat het weer iets beter.

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ah wat fijn Jonneke!! :D

Ik had een invaller, omdat mijn vaste vk met vakantie is. De komende twee weken mag hij nog blijven zitten hoor! Dat lakse mens hoef ik niet aan mijn bed. Dan beval ik alsnog in het ziekenhuis.

Ze kon me ook niets vertellen. Niet eens de buik opgemeten ook! Ze zei: "Ach, het is een eerste. Hij zal nog wel met zijn hoofdje vast liggen."

Maar goed. Lage bloeddruk, nog lager dan de vorige keer, en het gewicht was precies gelijk! Dus baby groeit nu van mijn vet en hij komt nog lang niet, haha. We hebben ons erbij neergelegd.

Voordeel is ook dat ik op Koninginnedag mijn eerste werkdag zou hebben, en met 4 dagen overtijd mooi niet :D

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat je je er nu bij neer hebt gelegd. Een invaller is dan inderdaad niet zo fijn als het niet klikt. En met koninginnedag vrij zijn is ook fijn natuurlijk. Ik start 1 mei weer met werken dus ben dan ook nog mooi vrij. Al moet ik nu natuurlijk nog helemaal niet aan werken denken :D

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Precies! Ik had er ook even de P in dat ik mijn rooster ineens op de mail had staan, haha. Gelukkig duurt het nog eventjes!

Baby moet sowieso nu tot na de carnaval blijven zitten. Kan ik nog mooi even optocht kijken :)

Deel Deze Pagina