Sopann, ja artsen zijn inderdaad gericht op feiten en bekijken het alleen medisch. Dat jij er mogelijk doorheen zit kijken ze niet naar. Maar fijn dat hij het steeds beter gaat doen. Jeej Mayke, mag er bij jou dan ook niks meezitten? Maar ze is er dan eindelijk, jullie meisje, gefeliciteerd! Lijkt ze op haar zusje*? Maar wat heb je weer moeten afzien. Snap dat je nog niet eerder gereageerd hebt. Lekker eerst aan jezelf denken meid. Dat alles er nu uitkomt betreft emoties is niet gek je hebt naqtuurlijk zo veel meegemaakt en genieten van de zwangerschap zat er voor jou helemaal niet in. Het gevoel dat dit mijn kindje is had ik ook niet meteen hoor maar heeft ook even geduurt. Meid, ik hoop dat genieten bij jou ook snel komt en je iets hebt aan de hulp die je krijgt. Mooie fotos trouwens van jullie knappe meid!
@mayke gefeliciteerd met je dochter! Wat een poppie! Vergeet niet dat je heel wat moet verwerken he. Ik had het ook hoor de eerste week. Eerst is ze van het ziekenhuis en daarna moet je thuis nog wennen. Ritme zoelen. Jezelf weer ontdekken. Dat kost tijd. Goed dat je hulp hebt ingeschakeld. Het mamagevoel komt wel en word steeds sterker.
Jeetje Mayke t zit ook echt niet mee he... Logisch dat je t ff nog niet ziet zitten. Hopelijk vind je gauw je ritme en gaat t snel wat beter met je. Wel een schatje hoor... Hier is t s nachts nog steeds niks...overdag slaapt ie prima maar als we dan naar bed gaan dan is ie klaar wakker. Laat maar ff huilen denken we dan maar ja op een gegeven moment houd dat ook een keer op en dan maar weer bij ons in bed en dan slaapt ie heerlijk Alleen sinds gister aan t spugen. En geen kleine beetjes ook. Zn complete voeding ligt er gelijk weer uit.. Probeer al telkens kleine beetrjes te doen maar helaas Iemand nog tips??
Hier ook een spuugbaby. Hij is zo misselijk van de bevalling en mijn medicatie. Heel sneu. Hij valt ook hard af nu. We voeden om de drie uur. Als hij niet wakker wordt elk uur proberen.
Jee sopan, dat is schrikken! Kun je nu al niet contact leggen met een kinderzkh puur voor info. Lijkt me fijner omdat te horen van mensen die er wel mee te maken hebben gehad en niet hun info van het net afhalen. Hopelijk voelt het voor jou ook snel wat beter aan. Ik heb nu nergens last van gehad en kon echt een paar uur na de bevalling al mijn bed "uit springen". Bij R was dat niet, toen had ik heel veel last vsb mijn stuitje. Mayke, gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! Ben je uiteindelijk eerder ingeleid? Jeetje, wat een horror is het elke keer zeg! Wat gek dat ze niet alerter zijn als je bm niet zakt! Voel je je lichamelijk nu wel wat beter? Logisch dat je nog niet echt kunt genieten nu hoor! Je hebt maanden in spanning gezeten/ in een emotionele roller coaster en aks klap op de vuurpijl ook nog heel de heisa rondom hè bevalling! Zorg goed voor je zelf. Hopelijk voel je je mentaal ook snel beter. Enne, mooi meisje hoor! En niet eens zo klein, qua gewicht, als voorspeld was of niet! Hier was ze 2480gr. (Bij 37.2) Mirpat, herkenbaar. Hier is ze vooral in het begin ook iedere keer wakker geweest als wij naar bed gingen. De eerste 3 wkn ook meer bij ons in bed gelegen als in de wieg! Spugen hier ook sinds een paar dgn. Is het echt heel zijn voeding? Het lijkt bij zo n kleintje namelijk al snel veel. Komt het echt met een enorme boog? Wat langer omhoog houden na de voeding en echt laten boeren en evt een handdoek onder zijn matrasje leggen zodat hij met zijn hoofdje wat hoger ligt..
Mayke! Gefeliciteerd meid Natuurlijk moet je wennen. Het is toch ineens heel anders. We hebben besloten alleen de MRI af te wachten. Verder niks geen onderzoek nog. De kraamhulp, de verloskundige, visite... Iedereen vind het een heel normaal kindje. Er is niets aan te zien. Het drinken gaat ook beter gelukkig. Net wel een uur bezig geweest, maar 2x 20cc van mamma's melk (in flesje door frustraties van T bij te lang aanhappen). Over twee uur mogen we weer. Heel benieuwd of meneertje wakker wordt, haha. Bizar trouwens: T klaart op en ik kan ook ineens rechtop lopen. Lijkt toch een beetje verband te hebben met de medicatie.
En hij spuugt niet meer en is om de drie uur te porren voor mammamelk! Hopelijk houdt hij dit nu vast. Hebben jullie nog tips bij het aanleggen? T heeft er wat moeite mee, omdat hij compleet gefrustreerd raakt als er niet direct een flinke slok melk komt. Een beetje ongeduldig
Hoe voed je sopan? Liggend of zittend? Ik hou nu nog iedere keer met 1 hand haar hoofdje vast en met de andere pak ik mijn borst net boven mijn tepel vast en knijp er dan lichtjes in. Hier door is hij wat makkelijker te pakken. Desnoods je tepel in zijn mondje "duwen" wanneer hij zijn mond goed open heeft. Fijn dat hij het goed doet! Hopelijk is het "alleen maar" het plekje. Hier alles oké. 2 super nachten op rij gehad. Rond 23;00 bv, netjes slapen in de wieg. Rond 04.00 bv, weer terug in de wieg en dan rond 07.00 weer!!!
Sopann, wat fijn dat hij het nu zo goed doet. En jij ook ineens jezelf beter voelt. heb de eerste dagen bv liggend gegeven en daarna zittend. Ik weet niet hoe jij voedt maar ik vond liggend altijd wel fijner werken, ze kon dan beter de tepel vastpakken. Ik weet niet hoe jij het doet? En inderdaad de borst ondersteunen zoals Sukke zei helpt ook. Mirpat, vervelend zeg dat spugen. Ze zeggen dat ze van borstvoeding niet hoeven boeren maar hier heeft ons meisje de laatste dagen ook vaker last van spugen. Ik houd haar nu langer rechtop en soms boert ze dan ook voordat ik haar weer neerleg en dat helpt wel. En dat wakker zijn als je gaat slapen.... heel herkenbaar Ze moeten echt nog wennen aan een ander ritme. Houdt hij jullie daarmee wakker of ligt hij dan gewoon te kijken? Sukke, wat fijn dat de nachten nu ook al zo goed gaan. Hier meestal ook zo'n 3 tot 5 uur er steeds tussen, dat is wel fijn want het breekt net wat minder snel op op die manier. Hier net voor het eerst naar de winkels gewandeld. Lekker hoor even er uit. Maar wel vermoeiend. Meteen even laxo gehaald voor mezelf, mijn ontlasting hoopt een beetje op. Dus veel bewegen en veel drinken de komende dagen
Sukke hij spuugt echt met een hele boog. Gisteren lag t vanaf zn bedje denk wel een meter ver. Maar gelukkig vandaag al 3 voedingen geen spuug. Sopann ik wissel t af met zittend en liggend. Ik heb vanuit t zkh een tepelhoedje meegekregen dat werkt ook perfect. Als ie niet wil aanhappen ding erop en gaan met die banaan. Jonneke hij houd ons s nachts idd wakker. Ligt te woelen maar op een gegeven moment is t krijsen. En bij ons in bed ist ff druk en dan slapen. We proberen t wel hoor in zn bedje. Lkkr he ff naar buiten. Hier ook al een paar x geweest. Vandaag ook naar t cb voor gehoortest. Dat stelt echt niks voor zeg... Wel alles goed gelukkig.
Ik voed nu liggend. Hij kan wel goed happen, maar hij zuigt niet door. Echt frustrerend voor ons, omdat we zien dat hij het best kan. Mijn borstvoeding loopt als een tierelier, zo'n 35cc per kolfbeurt, dus nu zijn we op advies van de kraamzorg maar overgegaan op gekolfde voeding per flesje. Dan drinkt hij echt super! Het is volgens mij gewoon een ongeduldig mannetje. Met een boog spugen is kenmerkend voor reflux toch? Eventjes in de gaten houden. Anders werkt een osteopaat erg goed
nee de gehoortest stelt echt niks voor nee. Maar wel fijn dat hij goedgekeurd is. Hier kwamen ze dat aan huis doen, hoefde daarvoor niet naar cb. mirpat, fijn dat hij nu even niet spuugt. Hopelijk blijft dat zo. Sopann, fijn dat je nu bv met fles kan geven. Gewoon af en toe blijven proberen. Misschien dat hij dan meer geduld op kan brengen
Ik ben zo trots! Om 23 u dronk hij 100 cc moedermelk. Drie uur later kwam hij uit zichzelf! Wij hadden 4 uur bedacht, zodat we een uurtje extra konden pakken, maar helaas Daarna heeft hij wel vier uur geslapen. Jullie hebben het er volgens mij al eens over gehad, maar vielen jullie ook zo snel af? Ik ben nu al ruim 8 kilo lichter en mijn buik is best strak. Misschien omdat mijn baarmoeder ook alweer 6 vingers onder mijn navel zit. Natuurlijk kan je wel zien dat hij is opgerekt geweest, haha. Maar valt me niets tegen, zeker omdat ik door mijn bekkenpijn eigenlijk alleen maar op bed lig. Dat gaat trouwens ook met sprongen vooruit nu.
@Mirpat; hier ook spuug baby. Wat bij ons helpt; boeken onder de voorste poten van de wieg zodat ze schuin ligt. Ze ligt ook op haar zij want als ze op haar rug ligt en spuugt dan ligt ze er in dus dat is gevaarlijk. Gisteren zijn ze hier van het cb geweest omdat ze pijnn lijkt te hebben na voeding. Zij dacht aan verborgen reflux. Hoop het niet. Maar ben nu gaan indikken met johannes broodpitmeel, even kijken of dat helpt. Maar jij geeft borst he dus dat lukt dan niet haha. Ook had ik het advies gehad na de voeding 20 min haar rechtop tegen ons aan te zetten. Ik zit zelf in twijfel om naar een osteopaat te gaan. Ik weet dat dat erg goed helpt. Mijn bevalling is natuurlijk heel snel gegaan dus daar kan zij last van hebben. Maar ik wil niet alles tegelijk proberen dan weet ik weer niet wat nu wel of niet geholpen heeft. @Jonneke; Het is echt wennen weer thuis te zijn. Heb jij ook een beetje dat het gevoel van je andere dochtertje* soms erg terug komt? Ik keek bij Sofie of ze op Merel leek en warempel de foto's ernaast en we zien echt wel vergelijkenis. @Sopann; ah heb jij nu nog zo'n last vna je bekken? Wat balen zeg. Hoe lang kan dat duren?? Wel fijn dat je al zoveel bent afgevallen. Mijn buik is wel erg geslonken maar om nu te zeggen dat ik mijn figuur terug heb!. Ik ben 22 kg aangekomen door het bed liggen natuurlijk dus ik heb er nog een hoop af te halen..... @All; buiten het spugen en krijsen daarna (ze denken miss aan verborgen reflux) om gaat het goed. Sofie zit sinds eergisteren op 80 cc en dat gaat goed. Ze krijgt sinds maandag 6 voedingen per dag. Laatste tussen 22.30 en 23.30 en eerste tussen 5.00 en 6.00. Ik ga wss wel beginnne met inbakeren over een weekje of wat. Sofie is erg onrustig en snel overprikkeld. Ik heb ook echt een ritme van knuffelen, verschonen, voeden, rechtop houden en naar bed. Als ik dat niet doe dan is ze zo over haar toeren dat ze heel de dag wakker is en oververmoeid raakt. Ik ben ook heel duidelijk naar visite hoor. Als ze boven ligt en slaapt dan hebben ze pech. Komt ze voor een voeding of wordt ze eerder wakker dan hebben ze geluk. Ik laat haar ook niet van hand naar hand gaan. Heb ik 1x een dag gedaan, zat ik heel de nacht met een huilend kind. Ach ja, het ene kindje is de andere niet! Vandaag weer samen met haar douchen. Ik leg haar elke dag sowieso huid op huid voor de binding met haar. Douchen vind ik ook een erg prettig iets dus dat doe ik nu even om de dag. Hoe verander je je handtekening ook alweer?
Sopann ja had ikook al gelezen maar gelukkig is t bij die 3x gebleven en is t nu na de voeding alleen een beetje melk wat terug komt door te veel drinken. Fijn dat t zo goed gaat. Hier ook meneertje ongeduld hoor. Mayke Gelukkig doet jullie meisje het op het spugen na goed. Als t scheelt om dr goed in een ritme te houden lekker doen wat voor haar t beste is. Handtekening verande je op de beginpagina van zp en dan staaat er bovenaan in t rijtje banners en daar kan je kiezen. Vannacht heeft Roy 3 uur achtereen in zn eigen bedje geslapen. Ik hoor van iedereen dat ze lkkr doorslapen nou hier niet hoor. Ja bij ons in bed. Ga weer ff naar boven want hij is weer wakker na ern uurtje slapen. ..
Sopann, wat fijn he als je net wat langer kan slapen. Dan zijn 4uurtjes ineens best lang! Hier schoot ik vannacht ineens wakker. Ik had haar al 5 uurtjes niet gehoord en ging dus meteen maar even kijken. Ze lag gewoon heerlijk te slapen en kwam pas 5,5 uur na haar laatste voeding. Afvallen ging hier ook best snel. Was in totaal 13 kg aangekomen, 10 kg al meteen er af na de bevalling en nu zit ik weer op mijn oude gewicht. Ik vond het ook niet tegenvallen en had verwacht dat het langer zou duren. Nu moet het nog wel strakker worden allemaal maar goed dat kan ook niet anders. Kon zelfs een gewoon rokje weer aan, alleen mijn broeken zitten nog niet lekker. Hangt mijn buik een beetje overheen omdat hij nog te strak zit. Mirpat, ieder kindje doet het in zijn tempo en het is ook niet niks na al die maanden in de buik om ineens in een groot bed te liggen natuurlijk. En ieder stapje is er weer een toch, lekker dat hij al even in zijn bedje heeft geslapen. Komt vanzelf. En lekker dicht bij jou is ook fijn toch! Mayke, snap goed dat je van alles wilt proberen om te zorgen dat het beter gaat met drinken. Hopelijk helpt dat johannes broodpitmeel. Alles tegelijk is voor zo'n kleine natuurlijk ook niet goed. En ook fijn om te weten dat je nog andere opties hebt als dit niet werkt lijkt me. Maar ze heeft al best wel wat tijd tussen haar voedingen zitten zeg, fijn voor je eigen nachtrust! Wat fijn dat je dochtertjes op elkaar lijken. Het zijn toch zusjes he! Herken het wel dat het gevoel van mijn dochtertje* ook weer terug komt ja. Ik vond het in het begin ook heel moeilijk te combineren. Eerst brandde ik iedere avond een kaarsje op haar plekje in huis maar daar kwam ik de eerste week na de bevalling niet toe. Ik kon moeilijk bezig zijn met L.evie en daarnaast ook met E.lin*. Het was zo dubbel. Maar nu lukt het steeds beter, ik heb weer ruimte voor beide. Ik vond het wel fijn dat ze op elkaar leken, toch weer iets van haar zusje* wat ik terug zie. Het voelt nu ook alsof ik het verdriet om E* weer een beetje verder af kan sluiten. Het gemis zal altijd blijven, ze hoort er altijd bij, maar dit maakt wel weer heel veel goed. Maar ook het besef dat ik dit eigenlijk vorig jaar mee had moeten maken doet ook wel pijn. Ik hoop dat het inbakeren gaat helpen tegen de overprikkeling. Heb er vaker goede verhalen over gehoord. Maar waarom start je er nu nog niet mee? En groot gelijk dat je er rekening mee houdt met hand op hand bij bezoek. Jullie zitten nadien nog met jullie meisje en als het voor haar te veel is moet je het zeker niet doen. Net als het slapen, als ze slaapt dan slaapt ze. Dat vind ik ook hoor, dan laat ik haar ook lekker liggen. Vandaag hele dag bezoek gehad, vanavond lekker rust. Pff, is wel vermoeiend hoor. Gelukkig hebben we morgen helemaal niks gepland staan. Ik denk dat we lekker even gaan wandelen, lekker met zijn drietjes en de hond.
Ja is natuurlijk ook fijn zo dicht bij mij. Maar dan hoor je van iedereen ja die van mij sliep gelijk al door en dan denk je doe ik wat fout dan...maar komt wel goed hoor Wij hebben morgen ook maar 1x visite dus morgen ook weer ff wandelen met zn drietjes met de hond. Heerlijk hoor....