Baby's die direct doorslapen komen later vast in opstand Ik vraag me ook af wat doorslapen is... T.eije is nu alle schade aan het inhalen. Hij drinkt sinds vandaag echt goed aan de borst. Net ook allebei mijn borsten leeg gedronken, maar meneer wilde nog meer. Ook maar weer 50cc bijgegeven aan gekolfde melk. Ongelofelijk waar het blijft. Wat mooi om te lezen over jullie dochtertjes*. Ik kan me zo goed voorstellen dat het allemaal steeds weer een nieuw plekje krijgt. Visite doen wij niet meer dan twee per dag en twee mensen tegelijk. Dat gaat prima zo! Het helpt ook echt met het herstel. Mijn bekkenpijn is er idd nog steeds, al gaat het met sprongen vooruit. Voorlopig zal ik nog wel onder behandeling bij de fysio blijven. Oude broeken kan ik vast nooit meer aan. Mijn heupen zijn echt uitgezakt. Of nou ja. Ze zijn veel breder geworden. Ik hoop wel dat ik wat borstmag houden. Staat veel mooier dan mijn eigen bescheiden a.
Ja wat is doorslapen voor iedereen he. En ik denk dat er maa weinig zijn die dat meteen doen hoor. Bezoek, ja slim om het te beperken, doen wij vaak ook wel. Kwam vandaag alleen zo uit. Fijn dat T de schade inhaalt, voelt veel fijner als dat goed loopt he. Hoeveel weegt hij nu? Het is weer tijd voor haar voeding en dan mag deze mama ook lekker gaan slapen!
Gistermiddag woog hij 50 gram meer dan de dag ervoor, met als verschil dat hij toen al geplast en gepoept had en eergisteren niet. Eigenlijk is hij dus ietsje meer aangekomen. Heel slecht, maar ik heb zijn totaal niet onthouden! Rond de 3600 dacht ik. Hier even een tussenpozen in het voeden. Hij viel weer in slaap aan de borst, dus tussendoor mooi even verschonen om hem weer wakker te krijgen
Fijn dat ie zo goed drinkt. Das toch lkkr hé. Hier ook zo n natnek Gelukkig (afkloppen) geen gespuug meer. Vannacht heeft ie 5 uur achter een in zn bedje geslapen...jeej!! Ben inmiddels al onder mn oorspronkelijke gewicht maar pas nog niet al mn eigen broeken. Dus hier ook uitgezakt haha. Nou ik ga ff met mn ventje onder de douche, fijne dag allemaal geniet van t mooie weer.
Misschien een stomme vraag, maar degene die bv geven en wel eens afkolven: Doen jullie de afgekolfde melk gelijk in de koelkast en als je t wil gebruiken warm je t dan weer op?? ....
Volgens mij kun je borstvoeding na afkolven inderdaad in de koelkast bewaren. Als je het dezelfde dag nog gebruikt mag je het zelfs op kamertemperatuur laten staan aldus de kraamzorg hier. Fijn dat je ook weer op oude gewicht bent Mirpat. Maar broeken die passen zullen nog wel even duren denk ik. Hier pas ik er ook echt nog niet in... Toch een beetje uitgezakt...
Per 24 uur kan je de voedingen bij elkaar bewaren. Dan idd gewoon opwarmen. Het is 4 dagen in de koelkast houdbaar. Niet in de deur zetten. In de vriezer kan je het drie maanden tot een half jaar bewaren. Porties kun je dan mooi maken van ijsblokzakjes.
Die porties in diepvries werd hier afgeraden in ijsblokzakjes omdat als je er een paar uit haalt je een opening hebt en niet meer goed afgesloten is, dus niet hygienisch. En waarom mag het niet in de deur staan eigenlijk?
De deur van de koelkast is altijd een paar graden warmer. Zuivel kan je beter ook niet in de deur bewaren. Grappig hoe iedereen weer andere tips krijgt. En onze kindjes worden allemaal groot
Ja en het verandert ook altijd zo snel weer wat wel en niet goed zou zijn zoals hoe ze moeten slapen, uitkoken wel of niet. Valt ook allemaal niet bij te houden
En vroeger waren er nog minder regels en wij zijn ook gezond groot geworden dus zo strikt zal het ook allemaal wel niet komen
Die diepvriesblokjes zijn ook helemaal niet handig. Je krijgt ze er niet goed uit dan, schiet alle kanten op. Ik had mijn vriezer destijds vol met die zakjes. Heb ze vervloekt. Gewoon je melk afmeten. Stevig boterhammenzakje pakken en daar in doen. Knoop erin datum eb hoeveelheid er op en in de vriezer. Je mag het niet verwarmen in de magnetron hè! Gewoon au bemarie ???? Waaahahaha, geen flauw idee hoe je dat schrijft maar jullie snappen hem vast wel. Je mag het ook maar 1 x verwarmen EN net afgekolfde melk mag niet meteen bij koelkast melk. Pas als het dezelfde temp heeft mag het bij elkaar!
Heb t net nog ff nagevraagd bij verpleegkundige van het cb die net hier langs is geweest en die zegt idd achter in de koelkast 24 uur houdbaar en in de vriezer 3 maanden. Evt in zakjes of gewoon goed afsluitbare flesjes. Niet dat ik al veel heb gekolfd hoor maar je kan t maar vast weten toch En idd Sukke au bain marie opwarmen haha Mn kleine boeffie heeft vannacht de hele nacht in zn eigen bed geslapen. Wel met tussenpozen helaas maar t begin is er. Lkkr bii mij in slaap vallen en dan hup naar zn eigen bed. De aanhouder wint. Alles goed met jullie wondertjes?
T is vandaag 60 gram aangekomen! Hij gaat richting de 3700 gram! Op alleen borstvoeding, dus dat maakt me wel erg trots. Ik voed nu op verzoek en dat gaat echt geweldig. Wat dat betreft hebben we onze draai gevonden. Vanmiddag was het weer even samen brullen om het plekje op zijn hoofd. Nu hij het zo goed doet, beseffen we steeds meer hoe kostbaar dat kleine mannetje is. Op advies van de kraam hebben we gebeld met het ziekenhuis en nu kunnen we eind volgende week al terecht voor de MRI. Handig al die tips voor borstvoeding! Vandaag hebben ze één van de vier hechtingen verwijderd. Ik verging echt van de pijn! Hij zat zo strak! Wat een opluchting dat ie eruit is. De anderen doen ze overmorgen. Eén keer creperen vond ik wel genoeg
Inderdaad handig die tips over borstvoeding. Dacht namelijk dat je het gewoon in de magnetron op mocht warmen, maar dat is dan met flesvoeding alleen. Andere tip die ik van de kraamhulp kreeg was dat melk uit de vriezer in de koelkast ontdooit moet worden. Fijn Mirpat dat jullie mannetje steeds langer in zijn bedje slaapt. En jullie mannetje groeit goed Sopann. Fijn dat jullie trouwens zo snel terecht kunnen voor de MRI. Krijgen jullie de uitslag ook meteen of moet je daar dan weer op wachten? gek he hoe snel je je kan hechten aan zo'n klein hummeltje. Ik kan me nu al geen leven meer voorstellen zonder ons meisje. Ons meisje doet het ook super goed. lijkt nu wel iets meer te gaan huilen. Heeft een hele grote zuigbehoefte maar het speentje kan ze nog niet altijd in haar mond houden met gevolg dat ik de hele tijd op en neer mag lopen om het speentje in haar mond te doen Maar ik doe het graag, alleen kom daardoor niet tot veel dingen...
Weet iemand van jullie trouwens: ons meisje heeft achter in haar mond, op de plek waar straks kiezen komen, witte plekken. Zit ook alleen op die plekken zo ver ik kan zien dus niet op tong of binnenkant lippen. Anders zou het spruw kunnen zijn. Weet iemand of dit normaal is en wat het is? Ik kan niet zien of het ook aan de onderkant zit omdat ze haar tongetje daar overheen komt.
Ik zag gisteren dat ons knulletje dit bij zijn voortanden heeft. Net alsof hij al grote mensentanden krijgt! Zal wel een stukje kaakbot zijn wat zich ontwikkelt toch? Het is inderdaad bijzonder hoe snel je je hecht. Dat maakt het extra bijzonder! We krijgen de uitslag direct als het goed is. Nu meldt meneer zich weer
Sopann fijn dat je al zo snel terecht kan voor de MRI en ook gelijk hoort hoe of wat. En zo met een hechting minder loopt zeker gelijk een stuk beter Wel fijn dat ie t zo goed doet. Jonneke heel herkenbaar van de zuigbehoefte. Blijf hier ook heen en weer lopen om de speen er weer in te stoppen haha Nu ligt ie lkkr bij mij op de bank met zn ogen wijdopen.
Oh, ontdooien buiten de koelkast zo vaak gedaan bij R! Zelfs onder warm water als ik het snel nodig had! En au bain marie, zo was het idd! Fijn dat de mri snel kan plaats vinden sopan! En helemaal tof dat jullie de uitslag ook meteen krijgen dan! Die witte plekjes zijn er hier ook. Dat speentje komt van zelf goed. Hier pakt ze hem sinds een dag of 5 goed en houd hem ook beter in! Slapen in de wieg gaat hier ook steeds beter! Spugen is hier alleen een ramp. Doet ze sinds 1,5 week maat de laatste paar dgn echt veel. Vandaag 2x een nieuw pakje incl romper aan moeten doen en net na de voeding een hydrofiel gewoon helemaal nat! Had vanmorgen de ha al gebeld maar kan woensdag pas komen!!!! S nachts is het echt een ramp want ik vlieg iedere keer op om het licht aan te doen! Morgen is het cb hier dus kijk of ik daar even heen kan...
Zo zielig als ze spugen hé. Hopelijk heeft t cb een tip/oplossing. Schiet ook niet echt op dat je niet terecht kan bij ha. Gisteren toch te vroeg gejuicht. Meneer heeft de hele nacht liggen spoken. Dus niet slapen (zeker niet in zn eigen bed) Pas in slaap gevallen vanmorgen om 8 uur. Dus we hebben ongeveer 4 uurtjes geslapen al met al. Hoop toch dat dat vannacht beter gaat...