1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    zielig hoor dat spugen. vreemd dat je dan niet terecht kan dan bij ha. Hopelijk kan cb je helpen.

Nooit te vroeg juichen Mirpat. Hier ook ontdekt dat het zo snel kan veranderen :) Vannacht sliep de kleine wel, lag ik om half 6 wakker met steken in de buik. Ik dacht aan blaasontsteking omdat de controle over mijn blaas nog niet goed is maar urine was schoon dus wat het dan was...?

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    ik leef nog hoor.... :p kids doen het goed ik nog steeds niet maar heej what's new ;) hier vooral druk met slapen, de kids, huishouden en bezoek...

maaike gefeliciteerd!

3. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Jonneke wat raar die steken. Ik had vd week ook na t lopen of als ik teveel gedaan heb maar wat t dan kan zijn ook geen idee.

Foeske fijn dat t goed gaat met je kindjes hopelijk met jou ook snel beter.

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Oh ja op t cb geweest vandaag bij t inloop spreekuur om te wegen en sinds vorige week zaterdag 400gr gegroeid. :)

Ondanks t spugen groeit ie dus toch goed. Hij weegt nu 4005gr.

5. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Foeske fijn te horen dat de kids het goed doen, nu jij nog!

Mirpat wat fijn dat hij zo goed groeit. Twijfelde je daar over of zie je het wel goed?

Hier passen de eerste kleertjes mt 50 al niet meer. Gaat hard! :)

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja en die steken, zo raar dat het er vannacht was en daarna ineens weg. Als het terug komt ga ik wel weer naar ha maar ben blij dat het geen blaasontsteking is.

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh, dat klinkt echt vervelend Mirpat. Die gebroken nachten zijn echt zwaar. Geweldig dat hij ondanks het spugen goed groeit. Dan hoef je je direct minder zorgen te maken.

Jonneke, het kan je bekkenbodem zijn. Die spieren moeten weer aansterken en zeker met moeheid kan dat zwaar voelen of als blaasontsteking. Doe je wel.al oefeningen?
    Wat gaat het hard inderdaad als je nu al naar de volgende maat mag uitkijken.

Hier is onze knul ineens het ritme kwijt. Hij slaapt niet meer zo lekker door na een voeding, maar valt vervolgens wel aan de borst in slaap. Beetje vicieuze cirkel zo. Heeft iemand nog tips? Hij komt nu om het uur en ik zie echt op tegen de nacht!

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hoe is de nacht gegaan sopann? Ons meisje valt soms ook aan de borst in slaap. Heb je het idee dat hij dan wel genoeg heeft gehad of is hij moe van het drinken? Ik verschoon haar soms tussendoor, kan ze even wakker worden en dan weer verder drinken. Of misschien zijn het de regeldagen? Dan komen ze ook vaker.

Ons meisje sliep gister 6,5uur achter elkaar, jammer alleen dat ze dat gisteravond deed en niet vannacht :)

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het was inderdaad even een regeldag volgens de kraamzorg. Vannacht ging super. Strak om de 3.5 uur. Hij doet nu ook weer wat we gewend zijn ;) Ene borst helemaal leeg, verschonen, andere borst helemaal leeg, slapen. Enige nadeel van dat vake aanleggen is dat mijn borsten echt ontploffen. Het spuit soms zo over ons mannetje heen. Zo zielig.

Vandaag is hij 90 gram aangekomen, dus nog 35 en dan mogen we naar buiten!

6.5 uur!! Jeetje... Hopelijk gaat ze dat gauw 's nachts doen! :D

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat het de regeldag was en hij nu weer op oude ritme zit. Ja vervelend is dat he die ontploffende ( . )( . ) ons meisje verslikt zich er vaak door en ligt dan helemaal vermoeid in mijn armen.

Bij welk gewicht mogen babys naar buiten dan? Hier werd gezegd dat het mocht als de temp boven de 36,8 zat geloof ik. Gek dat ze dat overal anders doen dan he.

Assistent van ha zei idd ook al dat ik mijn bekkenbodemspieren moest trainen. Deed ik nog niet nee, nu dus wel.

11. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Jonneke maakte me geen zorgen hoor maar hij was voor t laatst gewogen toen de kraamhulp er was dus was nieuwsgierig. ;)

Dat slapen op verkeerde momenten is bekend haha.

Sopann hoe ging t vannacht?
    Hier slaapt R ook vaak aan de borst maar zodra ik m eraf haal word ie wel weer wakker.

Momenteel is ie zn middagdutje aan t doen in zn eigen bedje. Smiddags dan weer wel. :)
    Alleen vanochtend weer een x gespuugd.
    Wel frapant want tis alleen boogje spugen na de ochtend voeding...

12. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Oh las dat t goed gegaan is vannacht. Toppie!!!
    Ontploffende borsten is idd niet lkkr...Vooral s nachts met slapen.
    Ik mocht met R idd ook naar buiten toen ie zich goed op temperatuur hield.
    Raar die verschillen

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh joh! Hier moet hij weer op zijn geboortegewicht zijn. Temperatuur doet hij al een paar dagen goed :) Dan kan het straks dus zeker ;)

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat hij nu in zijn bedje slaapt Mirpat! Nu slaapt ons meisje niet in haar bedje.... Ja uiteindelijk wel maar ze wil overdag iedere keer haar speentje in en als ze die uitspuugt begint ze meteen te krijsen. Kan ik 10x naar boven lopen en dan slaapt ze nog niet. Vermoeiend hoor! Leg ik haar in de box slaapt ze minder goed.
    Net een stuk gewandeld en nu probeer ik het maar in de kinderwagen. Kijken of dat werkt. Ze werd meteen weer wakker na het wandelen maar het is nu stil...
    Iemand nog tips? Ik draai nu iedere keer haar hoofdje al zodat ze het speentje beter in kan houden maar zodra zij draait is hij snel weer uit. En s nachts dan slaapt ze wel na een paar keer het speentje terug in haar mond doen maar sinds 2 / 3 dagen overdag niet...

Raar dat het zo verschilt met wanneer dingen mogen of niet. Maar dan mag je dus bijna lekker gaan wandelen Sopann! Laat het lekkere weer maar komen he!

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Geen tips. Wel vreselijk irritant lijkt me. Zo kom je onmogelijk aan je eigen rust toe!

T slaapt hier op 3 verschillende plekken. 's Nachts in het wiegje naast ons bed, na de laatste 'nachtvoeding' rond zeven uur gaat hij naar zijn eigen kamertje in de ledikant en nadat ik heb gerust ligt hij van die voeding (rond vier uur) tot aan de volgende voeding in de wandelwagen beneden. Als de voeding klaar is gaat hij weer naar boven naar het wiegje. Wij duiken dan meestal ook direct onder de wol. Zo komen we nog een beetje aan slapen toe :) T heeft nog niet zo'n zuigbehoefte dat hij een speentje nodig heeft. Wanneer begon dat bij jou, Jonneke?

Heb je 's ochtends niet gewoon veelmeet voeding Mirpat? Hier spuugde T ook vanochtend, maar mijn borsten waren ook echt enorm vol. Met één teug had hij al moeite om het weg te krijgen.

Kolven jullie trouwens ook? Ik doe het nu niet meer, omdat ik al overproduceer, maar straks moet er wel een voorraadje zijn voor als ik weer ga werken (bleh! géén zin in)

T is trouwens ook nog niet echt wakker overdag. Meestal tussen 12 en 16 wel extra alert. Net als ik wil slapen, haha. Wanneer begonnen jullie kindjes meer wakker te worden?

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Speentje in houden, misschien kun je haar overdag in de box op haar buikje leggen? De ik hier ook en dan houdt ze hem beter in, gaat alleen uit als ze haar hoofd draait. Op de buik liggen is ook erg goed voor de spieren.

Bij spuitende melk kun je beter even "los koppelen" wanneer het toeschiet reflex op gang is. Dan krijgen ze die eerste enorme stroom melk niet binnen en hoeven ze ook niet zo hard te werken.

Hier bij de ha geweest ivm het spugen, heb ff een stukje gekopieerd vanuit een ander topic waar ik actief ben,....

Nou, huisartsbezoekje bracht andere dingen aan het licht.

Hij vond haar bijv nog heel erg veel voor 4 wkn terwijl ik haar nu juist wit vind! Kun je na gaan hoe geel ze zag. Dat vond hij verontrustender daarnaast vond hij haar erg fladderen. Dit icm het getob met haar temp in de eerste 2 wkn en haar geboortegewicht vond hij reden om de ka te bellen. Moet morgen bloed prikken op bilirubine en een weegschaal halen om haar gewicht in de gaten te houden.
    Hij zei zelfs dat hij het erg raar vond dat er geen contact is geweest met hem of ka toen ze zo klierden met haar temp en haar gewicht! :$

KMA of reflux vond hij haar nog te jong voor om dat vast te stellen en wil nu eerst de bloeduitslag plus gewicht afwachten!
    Heeft wel haar longen geluisterd, die klonken goed...

Hmm, voel me stom dat ik dat fladderen niet als fladderen heb gezien maar als "zenuwtrekjes" ed...

Hopelijk valt het allemaal mee.

Uitslag,

Bili van ons meisje was goed. Wel erg hoog maar niet te hoog, vraag me af wat er dan was gedaan als ze vorige week was geprikt maar goed. Huisarts belde vanmiddag zelf al. Weegschaal in huis dus even een paar dgn wegen en maandag weer contact met ha. Over 4 wkn weer langs en evt nog keer prikken op bili.

17. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Jonneke zo blijven we lkkr bezig he. In bed uit bed. Met speen zonder speen.
    Helaas hier ook geen tips voor je.

Sopann heb inderdaad wel veel melk maar heb vanmorgen al eerst iets afgekolfd maar misschien toch nog iets meer of ff kleine beetjes geven s morgens.

Hier slaapt ie ook wel in wandelwagen en box en af en toe in ledikant haha.
    Kolven hier dus wel maar niet voor voorraad. Alleen voor nood.
    Als ik ga werken ga k over op flesvoeding.

Ga zo weer een poging wagen tot op bed leggen. :D

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Sukke, jeetje... Nou, ben je mooi klaar mee. Dat fladderen had T ook. Hebben ze haar bloedsuikerspiegel al gecontroleerd? Het kan ook te maken hebben met een lage calciumwaarde. Succes in ieder geval en voel je vooral niet stom! Je hebt alles gedaan wat je dacht te moeten doen. Meer kan ook niet.

Ik ga meneertje eens even afkoppelen en naar zijn bedje brengen. Kan mamma ook weer slapen :)

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Zuigbehoefte is hier al vanaf dag 3. Eerst dacht ik dat ze te weinig voeding binnen kreeg maar dat bleek het niet te zijn. Nu is het met een speentje in de mond opgelost, behalve dat ik er een dagtaak aan heb :)
    Op haar buikje op zij gaat het inderdaad een stuk beter alleen dat wil ze niet al te lang. Buikje wel als ze eenmaal slaapt maar als ze dat niet van plan is blijft ze ook bewegen en mopperen. Maar het helpt een beetje.
    Kreeg ook de tip om leukoplast er op te plakken maar dat vind ik zo zielig. Kan haar niet uren met dat ding in haar mond laten liggen. Als ze slaapt spuugt ze hem nu meestal uit. En ik kan slecht als ze slaapt de tape er af halen, is ze ook weer wakker...

Hier kolf ik nog niet. Wil met een paar weken het een keer proberen maar ik vind de bv geven nog te bijzonder en speciaal. Maar een voorraad aanleggen voor werken straks zal inderdaad wel moeten, al wil ik er nog niet aan denken! Wanneer moet je daar eigenlijk mee gaan beginnen? Teveel voorraad is ook niet goed toch?

Sukke, voel je niet schuldig, jij doet gewoon je best en kan ook niet alles weten. Gelukkig was de uitslag wel goed en kun je het nu gewoon goed in de gaten houden. Je weet nu waar je op moet letten.

20. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    AAAH ik word even gek. Ik heb het idee alleen maar met ons meisje bezig te zijn. Ze slaapt overdag gewoon niet! Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ze lijkt ook veel minder diep te slapen dan ze eerst deed. Als ze dan op mijn armen in slaap viel kon ik haar daarna in haar bedje of box leggen zonder dat ze wakker werd. Nu wel, ze wordt meteen wakker. Dan leg ik haar toch in de box of bed maar ze slaapt dan niet. Speentje in... speentje uit... ze huilt weer. Speentje in enz.
    Maar ook buiten dat om is ze zo beweeglijk, is het op schoot zitten ook niet altijd goed.
    Net geprobeerd om haar aan beide borsten aan te leggen. Misschien krijgt ze te weinig binnen? Ik weet het niet. Je gaat alles proberen he.
    Ze is gewoon aan het vechten tegen haar slaap. Ze is moe maar slaapt niet. Uiteindelijk is ze om 18.30 uur weer in slaap gevallen. Eindelijk even rust! Het gaat al dagen op deze manier. Steeds 10 minuutjes iets kunnen doen schieten ook niet op. Zelfs bijslapen overdag lukt op deze manier niet.

Sorry moest effe klagen... :D

Deel Deze Pagina