Nou Jonneke... Je haalt me de woorden uit de mond! Hier net zo'n terroristje. Ik ben kapot! En omdat hij minder effectief drinkt, lopen mijn borsten ook echt over.
Nadat ik dat geschreven had heeft ze in totaal ineens wel 2,5uur geslapen, toen aan de borst en meteen weer slapen. Ze werd ook niet wakker bij in bed leggen. Gelukkig gaan de nachten best wel goed en dus ga ik nu ook snel slapen. Over 3a4uur is ze er weer je wordt alleen zelf zo onzeker als het niet lekker loopt. Herkenbaar?
Haha Jonneke jij hebt geklaagd nou ik weer ff. Zit nu dus met R beneden op de bank en vl ligt in bed kan hij iig even slapen. Net voeding gedaan en nu ligt ie weer een beetje te soezen maar zo gauw ik m op bed leg is t weer helemaal mis. Pff....weet t ook ff niet meer. Iemand nog tips?
Gebruik je al een speen Mirpat? Dat helpt overdag bij onze man. En anders met hem rondwandelen. Ik heb vaak dat ik ruim een kwartier met hem zit voordat manlief hem weer weglegd. Ik ben dan als de dood dat hij weer wakker wordt! Zoals afgelopen middag ben ik dan alleen maar aan het voeden, rondlopen en verschonen. Ook fijn: oma's die persé even moeten kijken als hij net slaapt. Niet goed voor mamma's bloeddruk
Fijn dat het in ieder geval herkenbaar is. Ik ben ook iedere keer bang dat ze wakker wordt als ik haar terug leg omdat dat nog al vaak gebeurd laatste dagen. Vaak leg ik haar dan toch wel neer maar buiten de nachten om heeft dat vaak geen resultaat. Heb je de kinderwagen al geprobeerd mirpat? Dan ligt hij al en kun je een beetje schommelen. Bij ons meisje helpt dat soms, maar ook niet altijd hoor.
Heb dat idd allemaal al geprobeerd en overdag gaat dat perfect maar op de een of andere manier s nachts niet.... dan is meneer klaarwakker. Hij heeft ook een speen maar als ie zo druk is gooit ie m er weer uit. Tis ook zo n draakje Vannacht heeft ie bij mij geslapen op de bank en vl in bed. Die heeft dus iig een goeie nachtrust gehad. Tis geen oplossing natuurlijk maar wel ff lkkr. Vannacht om 0.30 gevoed en om toen om 05.30u. Zelf nog wel ff wakker geweest om 03.30 en 04.30 maar hij sliep gewoon door. Pff...mannen
Jeetje! Je hebt een nachtbraker Mirpat! Succes... Hopelijk is het een fase. T is nu klaarwakker en allemaal geluidjes aan het oefenen, haha. Hoor je ineens "aaaaa". Vet schattig Het CB komt zo. Hopelijk houdt meneer zich even goed.
Ja ben er ook bang voor. Haha schattig hé. R is ook druk met heen en weer rollen hoofd optillen echt een wijsneus. Heeft ie zich gedragen??
Het ging geweldig!! Het gewicht is gelijk gebleven, maar dat schijnt normaal te zijn de eerste dag dat de kraamhulp weg is (?). T liet zich van zijn beste kant zien door te showen hoe hij zijn hoofdje zelf kan optillen. En met succes, want de CB dame was erg onder de indruk Wij zijn misschien nog wel extra blij, want we merken dat T door het plekje op zijn hoofd toch het stigma bijzonder krijgt en dat willen wij juist helemaal niet. Het was opzich ook wel weer bijzonder. Wij willen graag aangepast, maar uiteraard verantwoord, inenten. De CB dame wist ons te vertellen dat hepatitis b overdraagbaar is via speeksel! Nou ja zeg! Ik heb haar even uitgelegd dat dat dus echt niet het geval is, tenzij er bloedsporen in het speeksel zitten. Het is te vergelijken met hiv. We hebben verder ook maar geen vragen meer over inenten gesteld Vandaag ook heerlijk naar buiten geweest. Ik was naderhand echt kapot en T sliep zowel buiten als binnen gewoon heerlijk door. Dus eind van de middag heerlijk op de bank gelegen met mijn mannetje op mijn borst. Manlief kon ons mooi in de gaten houden. Het doet me wel goed om even te pitten merk ik. Hebben jullie de melkproductie trouwens een beetje in de hand? T drinkt nu 'nog maar' één borst helemaal leeg. Dat is dan nog enorm veel en genoeg om zich om de drie uur te melden, maar ik heb dus nu standaard één borst op knappen staan. Kolven werd afgeraden, omdat ik dan nóg meer ga produceren. Luier verschonen en dan weer aanleggen heeft geen zin. Na één borst is het gewoon voldoende voor hem.
Wat fijn dat ie weer goedgekeurd is. Geeft toch een trots gevoel als ie t goed doet hé. En lkkr naar buiten geweest. Je denkt al gauw weer ff hier heen lopen en ff daarheen maar dat valt dan toch tegen, althans dat had ik Ik geef nu allebei de borsten maar 10 minuten dus 20 totaal anders krijgt ie veel te veel binnen en gooit ie alles er weer uit. Vannacht heeft ie 5 uur overgeslagen dus vanochtend ook ontploffingsgevaar maar toen heb ik gewoon 1 borst klein beetje afgekolfd die leeg laten drinken en andere leeg gekolfd. Dan maak je ook niet extra veel aan.
Het viel inderdaad tegen met wandelen, haha. Vannacht geprobeerd om de voeding wat te rekken. Het advies van het CB was om er iets meer tijd tussen te laten. Nou, nooit weer! Als hij zich meldt krijgt hij nu eerst gewoon een schone luier en dan voeding (anders slaapt hij niet in). Dan maar af en toe om de twee uur. Hij zal het wel nodig hebben Hoe is vannacht gegaan Mirpat?
Ze zeggen toch ook dat je in het begin zeker gewoon op vraag moet voeden? Dan zal hij het idd wel nodig hebben. Gewoon doen wat voor jou goed voelt. Lekker he voor het eerst naar buiten. Maar idd snel moe is herkenbaar je moet echt weer opbouwen. Wat zouden jullie dan anders willen met de inentingen sopann? Mirpat, fijn zo'n nachtmannetje. Maar als hij dan slaapt dan wel meteen een langere tijd he, das dan wel weer een geluk! Ontploffende borsten heb ik nu geen last meer van. Twijfelde eerder of er nog wel genoeg in zat. Dus nu leg ik haar aan beide borsten aan om het beter te stimuleren, kijken of dat helpt. Want ze zijn na de voeding gewoon echt leeg. Misschien dat ze daarom afgelopen dagen zo jengelig was? Gister ging dat trouwens al een stuk beter, overdag goed geslapen, kon mama ook weer een keer iets doen maar toen was de avond mopperen. Dus dan maar hele avond op de bank met mijn meisje, ook niet erg
We willen een aangepast schema, omdat we vinden dat niet alles noodzakelijk is of nog niet hoeft als ze zo vreselijk jong zijn. We beginnen sowieso later met inenten, maar we zijn er nog niet uit of we starten met 3 of met 6 maanden. T gaat niet naar de opvang, dat scheelt weer. Nu krijgt zijn eigen lijfje ook de tijd om weerstand op te bouwen, zeker in combinatie met borstvoeding. Hepatitis b doen we sowieso niet. We gaan nooit op vakantie in verband met het bedrijf. Het risico dat hij hier naalden gaat uitwisselen met andere kindjes, lijkt me ook sterk Mocht T later zelf naar risicogebieden gaan, kan hij dan alsnog de enting halen. BMR doen we pas als hij 9 is en alleen de bof. Over DKTP twijfelen we nog over de K, omdat dat vaccin net nieuw is (2005) en weinig effectiever blijkt dan het oude vaccin. Dan zou het 3x DTP worden in plaats van 4x (omdat we later starten) en een losse K. Het nadeel vind ik dat er zo weinig over te vinden is. Je hebt aan de ene kant hele fanatieke voors en aan de andere kant mensen die helemaal niet willen vaccineren. Het past misschien ook wel typisch bij ons om het zo te doen hoor. Wat dat betreft zijn manlief en ik altijd kritisch, ongeacht wat de grootste groep mensen doet. En dan komt het nog vaak voor dat we uiteindelijk maar lichte aanpassingen in iets doen, maar ik vind het zelf dan wel erg fijn om te weten wáárom we het zo doen. Overigens moet iedereen dat voor zichzelf bepalen. Ik ben wel de laatste die een ander erom zou veroordelen
Vannacht weer net als de rest vd week. Om 7 uur gevoed en 8 uur in bed. Half 9 weer wakker.... Op de bank en ja hoor na een half uur slapen, toen ben ik ook in slaap gevallen op de bank. Toen pas weer om 01.00 u voeden. Naar bed toe en weer krijsen weer er uit en ja hoor bij ons wel slapen. Hij slaapt dus wel maar op de verkeerde plek
Oh jee... Een cosleeper dan een idee? Zo zijn voor jou de nachten wel erg lang. Net anderhalf uur bezig geweest met voeden en verschonen. Wat poept hij toch ontzettend veel!! Ik vraag me af of hij nog aankomt, want met al die zware luiers... Net voor het eerst ook weer echt één borst leeg gedronken. Héérlijk! Ik ben er nu al van terug gekomen dat ik graag grote borsten wil houden
Ach we komen er wel overheen.... Maar soms is t wel ff pittig. R is ook een poeperd hoor. Als ie gepoept heeft moet ik gelijk zn luier verschonen want anders zit t aan zn rug haha.
Altijd goed om goed na te denken over de vaccinaties. Moet zeggen dat ik dat nog helemaal niet gedaan heb. Misschien idd eens doen. Haha geen grote borsten meer voor jou sopann met dat ontploffingsgevaar is er ook weinig aan! Ja dan breekt het wel op he mirpat als hij niet slaapt waar hij moet slapen. Hier even een poging doen voor een middagdutje als ons meisje meewerkt vanmorgen te voet een aantal boodschappen gedaan en nu is moeders moe. Hopelijk de kleine meid ook...
Heb jullie al aan een draagdoek gedacht meiden, voor als ze overdag niet willen slapen. Ik heb er ook 1, ideaal. Heb je lekker je handen vrij en de kleine slaapt. Hier wordt vanaf het begin maar 1 borst gedronken. Vond ik eerst ook lastig, R dronk er altijd 2. De eerste dgn heb ik de borst die biet gedronken werd voor 2 of 3 min gekolfd en toen was het wel te doen. Wat raar dat het cb zegt dat je moet rekken snachts! Niet doen hoor. Bv mag volledig op verzoek van de baby. Daarbij zit je rond de 3 wkn war vaak een regel periode is. Hier alles wel oké. Meisjes spuugt nog steeds veel. Maandag weer overleg met ha, nu paar dgn wegen. Bloed is ook geprikt, ha vond haar nog veels te geel. Waarde was erg hoog maar niet te! Moet over 4 wkn nog is prikken.
Komt jullie meisje wel aan sukke of spuugt ze zoveel dat dit niet lukt? Toevallig dat ik gister inderdaad even aan een draagdoek dacht. Ons meisje wordt nu rustig als ik haar strak tegen me aan druk namelijk. Vanavond was het weer raak met huilen. Misschien toch maar eens proberen. Heb jij er ervaring mee?