1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat een nacht... Meneer heeft krampjes en we horen continue scheetjes. Gelukkig komt het los. Wel tranen met tuiten. Ik heb zelf net een uurtje geslapen doordat manlief T op de borst had liggen. Waarschijnlijk door de warmte ontspant T dan goed.

Wat is een goede draagdoek?

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb zelf een bykay, tweedehands via marktplaats gekocht. Ze zijn best prijzig en aangezien ik niet wist of het iets zou zijn niet meteen een nieuwe genomen.

Deze doek s vanaf dag 1 al te gebruiken. Het is een ergonomische drager die de heupen goed ondersteund doordat de beentjes helemaal in de doek zitten als je draagt. Een baby Björn of een draagzak van stokken zijn dat niet. De beentjes bungelen daar uit en dar schijnt niet goed te zijn. Op het forum zijn verschillende topics over dragen, er is namelijk heel veel keus.

Jonneke, ik heb sinds woensdag een weegschaal thuis. Die was stuk, donderdag een nieuwe gekregen woog ze 2910, vrijdag deed ie het niet meer. Weer een nieuwe gekregen wat niet echt handig is maar goed, toen was ze 2760!!!! Gisteren op dezelfde schaal aks vrijdag 2940!!!!
    Klopt dus geen snars van.

Sopan, naar die krampjes. Hopelijk gaat het snel beter.

Hier gister voor het eerst bv uit het flesje op. Ging super!

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Balen van die nacht Sopann en zo zielig voor je mannetje. Ga je straks nog even lekker slapen? Anders breekt het toch op he! Ja lekker tegen je aan vinden ze toch altijd wel lekker. Daarom is denk ik zo'n draagzak ook wel iets. Ik ga me er toch eens in verdiepen.
    Wat ook fijn schijnt te zijn is een hangmat die je in de box kan hangen. Collega van mij heeft die eentje en haar mannetje word er heel rustig in terwijl hij anders overdag niet wil slapen. Alleen schijn je twee soorten te hebben, eentje die je kan gebruiken op de box in lage stand en hoge stand. Maar die in hoge stand kon mijn collega toen niet vinden. Misschien ook een idee?

Sukke, dat zegt dan ook weinig die weegschaal... Maar wel schrikken als je ineens het gewicht zo ziet verlagen. Fijn dat het drinken uit een flesje ook goed ging.

Hier wil ik ook wel eens proberen af te kolven en dan uit een flesje te laten drinken. Maar hoe kan ik dat het beste doen? Afkolven voordat ze moet drinken en dit meteen geven? Ik weet namelijk niet of ik voldoende melk aanmaak om haar eerst aan de borst te geven en ook te kolven. Maar dat zou ik natuurlijk ook kunnen proberen, eerst haar laten drinken en dan kolven. Weet ik meteen of ik voldoende nog over heb of ze alles helemaal leeg drinkt.

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Zijn de krampjes al minder sopann??

Sukke nog steeds zoveel spugen joh...zielig hoor :(

Draagzak wij hebben er vd week één gekocht waar zn beentjes uithangen maar gaat prima hoor.
    Nieuw voor €20,-

Vannacht dan toch 2 uur in zn bed geslapen en hopelijk hebben we de oplossing.
    Armen en benen vasthouden tot ie rustig word en in slaap valt. Heeft een hakf uurtje geduurd maar toen sliep ie. :)
    Nu even boertje en middagdutje.

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

T is nu weer rustig. Om 09.00 en om 11.00 uur gevoed, nu ligt hij nog lekker te slapen. Ik lig ook even languit op de bank :) Vandaag 2x kraamvisite.

Jonneke, het kolven kan best makkelijk, maar kost wel even wat tijd en energie, dus je moet er echt eventjes een dagje voor vrijmaken. Dat je dan rustig aan doet.
    Je kan eerst voeden en een uurtje later kolven. Je borst doet er 45 minuten over om weer vol te raken, dus met dat uurtje zit je goed. Komt je meisje een uur na het kolven, kan je weer voeden aan de borst, net zolang totdat je een mooi voorraadje hebt.
    Uit de borst drinken kindjes meer dan dat je kolft. Niet schrikken dus als je naar jouw mening weinig kolft. Je meisje krijgt meer aan de borst.

Wat fijn Mirpat dat er vooruitgang in zit! Werkt inbakeren niet bij jullie? Als ik lees dat je zijn voetjes en handjes stilhoudt is dat het eerste waar ik.aan denk.

En een draagzak... Is dat dan gewoon zo'n buikdrager waar je ook buiten mee kan lopen? Misschien een stomme vraag, maar ik weet ineens niet meer wat ik me erbij voor moet stellen :D

Sukke, wat een toestand weer met zo'n weegschaal. Je blijft aan de gang zo en het lijkt me idd ook flink schrikken.

6. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Dat inbakeren gaan we ff vragen dinsdag op t cb als we gaan wegen.
    Ivm zn heupjes even overleggen.
    De draagzak die wij hebben is idd zon buikdrager waar je ook mee naar buiten kan. Kan ook gewoon onder je jas. (Moet je wel een beetje wijde jas / vest hebben )

Middag dutje is mislukt. Meneer had r geen zin in. Hij is sowieso beetje huilerig vandaag. Net gedronken nu ff in de kinderwagenbak gelegd. Misschien dat ie daar nog ff slaapt.

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Weten jullie of je de melk van alleen de toeschietreflex kan opvangen en bewaren als volwaardige melk? Ik vang dat nu op, in de strijd tegen de krampjes, en het is 40cc per voeding. Zonde om weg te doen, maar manlief vroeg zich (terecht?) af of deze melk wel voldoende vet bevat...

En hoe weten jullie of jullie kleintjes voldoende aankomen? Ik merk dat ik wat onzeker ben, omdat T in het begin 9% afgevallen is, toen beide borsten leegdronk, maar inmiddels aan één borst echt voldoende heeft.

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Geen idee over de toeschietreflex sopann.
    Maar dat hij nu aan een borst voldoende heeft kan ook komen doordat je nu meer melk aanmaakt dan in het begin. Heb je zelf het idee dat hij niet goed groeit? Wanneer kun je hem wegen bij cb? Of hebben jullie geen inloop? Wel fijn om zekerheid te hebben lijkt me. Maar als hij het verder goed doey zou ik me niet teveel zorgen maken.

Dank je voor de kolf tips. Deze week dan maar eens proberen.

Die draagzakken hang je idd op je buik al heb je ze volgens mij ook voor op de rug. Maar dan zijn ze ouder dacht ik. Maar je hebt er zo veel verschil in.

Fijn mirpat dat hij even in zijn bedje heeft geslapen. Waarom moet je vragen voor inbakeren met zijn heupjes? Is dat ivm stuitbevalling?

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zo ziet het eruit sopann!
    Deze kan uiteindelijk ook op de rug maar dan moeten ze idd ouder zijn.

Die melk kan je wel geven hoor. Helemaal nu om te oefenen met het flesjes, ze krijgen toch geen volwaardige voeding tijdens het oefenen.
    40 Cc is wel echt veel. Is dat puur de stroom of knijp je er zelf dan ook nog wat uit? Als je er aan twijfelde kun je het later ook mengen met andere melk.

Kolven, je kunt ook gewoon een paar dgn voor iedere voeding 2 of 3 min kolven. Ik denk namelijk dat als je en uur na iedere voeding leeg kolft je productie ook verhoogt en dat is niet de bedoeling denk ik.

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Met weer aan het werk gaan kan extra productie fijn zijn zei de kraamhulp.

Dank voor de foto! En wat een onwijs schattig meisje :)

40cc is gewoon gelekte melk. Dan doe ik nog niets. Dat is ook een beetje het probleem ;) De arme schat krijgt dat dus in toptempo binnen anders.
    Sowieso voel ik rustig 10x op een dag die toeschietreflex. Zit je lekker te praten... Heel bijzonder.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha, hol je dan snel naar de kast voor een bekertje! ;)

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik heb het flesje om in op te vangen nu standaard bij mijn borstvoedings-survival-pakket liggen ;)

13. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Haha de melkstroom komt dus goed op gang Sopann ;)
    Als ie maar één borst leeg drinkt en voldaan is zou je zeggen dat t goed is toch.?!?
    R drinkt 2 borsten maar blijft aan de gang :D Ik moet m echt stoppen anders gooit ie alles er weer uit.

Jonneke ja wil ff met cb overleggen ivm stuit omdat ie vaak met opgetrokken benen ligt en ik natuurlijk niks wil forceren.

Vannacht heeft ie van 23.00 tot 03.30 geslapen en van 05.00 tot 9.00. In zn eigen bed. :)

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Dat klinkt goed Mirpat!! Hier had meneer ineens een slaapje van 20.00 uur tot 01.00 uur. Beetje jammer dat het nog niet in de nacht was ;)

Ik ga woensdag even naar de lactatiedeskundige. Kan ik hem direct wegen :)

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    R leert het wel Mirpat! :D

Nee dan ga ik maar niet iedere keer kolven na elke voeding anders krijg ik net als Sopann ontploffende borsten :) Ben net blij dat het eindelijk niet meer zo lekt, haha!

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Morgen is ons meisje alweer een maand oud, wat gaat de tijd toch snel, vinden jullie ook niet???

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja hier morgen 5 wkn!!! Klinkt alweer veel minder piep.

Waarom ga je naar de Lk sopan? Jammer dat dat slaapje niet s nachts was idd.

Hier vanmorgen weer bij Ha geweest. Gewicht gaat goed, nog even door wegen en donderdag weer even overleggen. Het spugen kan er voor haar bij horen. Belangrijk is dat ze blijft groeien, goed plast en poept en geen koorts krijgt.
    Morgen naar het cb, ik ga het gewicht van jun weegschaal aanhouden. Dus ben benieuwd, op de schaal die ik nu thuis heb weegt ze 3000 gram.

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hihi! Anders bel je eens met een lactatiedeskundige :)
    Vandaag heb ik alles behalve ontplofte borsten. T komt ook om de twee uur sinds vanochtend 9 uur. Dan duurt een dag lang hoor!
    Ik ga langs op de inloop. Kan je je kindje even wegen en ik vraag me echt af of hij voldoende krijgt met één borst. Mijn linkerborst doet flink zeer tijdens de tsr. Misschien dat ik net even anders moet aanleggen.

Het gaat idd snel! Twee weken terug had ik op dit moment net mijn ruggenprik. Zonder succes overigens.
    Sukke, wat een gedoe of niet? Met wegen.

Vloeien jullie nog erg? Sinds vandaag is het alleen maar lichtbruine afscheiding.

19. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    He dames..

Ik heb gewoon geen tijd om hier op te komen.. Sofie is alleen maar meer en meer gaan huilen. Bijna 24/7. Zo erg dat we zelfs midden in de nacht gaan auto rijden met haar en na een half uur valt ze dan even in slaap. Daarna stil laten liggen in de cosi voor zolang het duurt. Uiteindelijk kreeg ik motillium van de huisarts omdat ze ruineert (lees ruwieneert). Ophalen van de voeding. Maar het komt er niet uit dus daardoor veel pijn. De motillium doet enkel iets tegen de misselijkheid. Uiteindelijk vrijdag weer gebeld en de huisarts heeft overlegd met de kinderarts. Ik moest stoppen met motillium en over op zantac en 3x daags p'mol sub. Dit duurt enkele dagen eer het werkt. Maar nu heeft ze wel iets tegen het zuur maar ze blijft misselijk en het dus oprispen. Ik moet tot donderdag afwachten en anders gaan ze weer overleggen. Ze werd gisteren gewogen en was maar 80 gram aangekomen in 10 dagen. Dus we moeten alles in de gaten blijven houden. Inbakeren helpt soms wel en soms niet. Nu slaapt ze er een half uur op maar ik hoor haar alweer.. Pff.. Ik kom niet eens aan mijn huishouden toe haha. Ik hoop echt dat ze snel minder pijn heeft want dit is echt sneu. Zaterdag hebben we haar even een middag naar mn zus gebracht. We zouden eigenlijk gaan uiteten maar we waren zo uitgeput. We hebben even 5uur aan een stuk geslapen. Mn vriend neemt zelfs middagen of ochtenden vrij nu zodat 1 van ons kan slapen en 1 van ons gaat auto rijden. Maar hopen dat het snel over gaat....... Hoe gaat het met jullie??

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje Mayke, wat heb je het toch onvoorstelbaar zwaar! Eerst je zwangerschap en nu dit weer. Hoe ben je er mentaal onder? Ik kan me namelijk goed voorstellen dat dit heel veel van je kost.

Het klinkt als reflux. Vrienden van ons hebben dat ook met hun meisje gehad, omdat ze alleen maar huilde. In Arnhem zit een huilbaby-poli. Misschien bij jou in de buurt ook wel? Het is echt ontzettend vermoeiend en je gaat er als ouders ook zo op inleveren. Bij die vrienden hebben ze het meisje opgenomen zodat de ouders konden rusten. Daarna samen opgebouwd. Half dagje thuis, half dagje ziekenhuis. Misschien niet ideaal, maar als het lucht kan geven!

Gisteren zat ik er goed doorheen. T bleef maar om de twee uur komen en hij had zoveel last van krampjes. We hebben nu Infacol gehaald en ik voed hem zittend. Drie minuten drinken, dan boeren, weer even drinken, weer boeren. De Infacol is puur voor nood.
    Wonder boven wonder slaapt hij nu alweer sinds 10.00 uur... Ritme? Dat kent hij nog niet, haha.

Deel Deze Pagina