1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Jeetje mayke wat moeilijk zeg! Wat sopann al zegt jij treft het echt niet. Trek je het allemaal nog wel?

Sukke, ben benieuwd naar het gewicht morgen. Een weegschaal aanhouden is wel het beste ja. Maar het klinkt al een stuk beter.

Sopann, hier was het vloeien na 2wkn zo goed als over. Daarna na een paar dagen weer een beetje. Heb nu nog wel verband in ivm urineverlies omdat mijn bekkenbodemspieren nog niet goed werken.

2. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Jeetje Mayke had gehoopt voor je dat t na je zwangerschap allemaal wat voorspoediger zou gaan maar als ik ditallemaal zo lees...ook zo zielig voor je meisje
    Red je t zelfallemaal nog een beetje dan?? Kan me voorstellen dat je zelf ook helemaal er doorheen zit.

Sopann schiet bii jou ook niet op zo hé. Arm mannetje..

Vloeien is ook bijna over maar nog steeds telkens beetje bruinig dus wel verband in.

Net bij t cb geweest en schrik niet...R is 340gram gegroeid in een week tijd. :D
    Hij doet t dus goed op maar 2x 10 minuten.
    Net ook een pacco slaapzak meegekregen om uit te proberen dus ben benieuwd of t werkt.
    Vanavond proberen. Voor degene die ook inbakeren : doen jullie t ook in bv kinderwagen en box voor een slapie of alleen s nachts??

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha wat stoer Mirpat! Goed teken :) Wij gaan morgen wegen. Ik ben zó benieuwd!

Vandaag gaat het super. Meneertje is pas twee weken, dus logisch dat we nog even moeten zoeken. We hebben nu gewoon alles wat verhoogd, zodat hij niet plat hoeft te liggen en ik hou hem net zo lang op de arm totdat er een dikke boer is gekomen ;) Ik hoor hem nu ook veel minder kermen in zijn slaap.

Ik laat hem trouwens overdag in zijn omslagdoek als ik hem in de wieg leg. Daar het dekentje overheen. Die warmte helpt volgens mij ook erg goed. Inbakeren is strakker toch?

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja het blijft gewoon zoeken in het begin dat is logisch. Maar fijn dat hij nu al iets minder pijn lijkt te hebben s nachts.

Nou mirpat R heeft het wel heel goed bij jou! Haha. Fijn dat hij het qua gewicht in ieder geval goed doet toch?

Hier mag ik donderdag weer wegen maar volgens mij is ze flink gegroeid. Ze is al zo groot :)

5. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Spannend bij jullie dus met wegen, ben benieuwd. :)

Tis eigenlijk een slaapzak waar ie wel met zn beentjes kan bewegen maar zn armen naast zn lijfje vast zitten.

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oeh! Klinkt me als muziek in de oren met borstvoeden. T heeft de nare gewoonte om me bij mijn tepels te grijpen. Au!!

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Haha oh das minder.
    Probeert ie hier ook wel es maar meestal pak ik zn handje al gauw beet en leg ik die onder zn lijfje.

Hoe laat leggen jullie je kleintjes op bed. Vroeg of doen jullie eerst nog een voeding om 22.00/23.00u en dan naar bed?? Vind t lastig moet ik zeggen.

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik voed nu en de afgelopen twee dagen slaapt hij dan tot een uur of één half twee. Ik ga hem niet om elf uur speciaal nog wakker maken. 's Nachts komt hij om de drie uur, met mazzel om de vier uur.

Voed jij echt op tijd?

Die handjes gaan zo snel! Haha :D

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hier ook een tepelgrijper hoor :) AUW!

Ik heb eigenlijk het vaste ritme met slapen dat ze 's morgens tot ongeveer 10uur in haar bedje ligt. Daarna gaat ze mee naar beneden tot na de volgende voeding, meestal rond de middag. Dan weer haar bedje in. Daarna leg ik haar beneden in de box en daar blijft ze tot na de voeding van 20.30 / 23.00 uur (net hoe haar ritme is) dan leg ik haar weer in bed tot de volgende dag. Ik zelf ben hier erg tevreden over, dit ritme, maar mijn moeder is gewend dat babys in bed moeten liggen en krijg dan ook regelmatig te horen, ze ligt wel veel in de box he. Ja dat klopt maar ons meisje doet het er goed op dus dan kan het gewoon.

Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt Mirpat. Waarom twijfel je?

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Net proberen hand en voetafdrukjes te maken met verf op papier. Het is bij voetafdrukjes gebleven :) ons meisje had er niet zo'n zin in... haha!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat grappig om te lezen wat het ritme is van een ander.

Hier ligt hij tot 09.00 uur in zijn wieg naast ons bed. Daarna gaat hij naar beneden. Wakker: in de box, slapen: in de wandelwagenbak. Na de voeding van 19.30 uur gaat hij weer naar boven in de wieg, behalve in het weekend. Dan blijven wij ook wat langer wakker en gaat hij na de voeding van 23.00 uur naar zijn wiegje.
    Overigens maakt hij nu steeds een ruk van 20.30 uur tot 01.30 uur, dus dit weekend zal het wel anders worden ;)
    Ik ben van mening dat hij moet leren dat het overdag drukker is om hem heen en dat hij daarom prima beneden kan slapen. Misschien is mamma ook wel wat lui, want ik vind het ook echt een gedoe om steeds naar boven te lopen, terwijl ik het liefst beneden voed.

Wat leuk die afdrukjes! Hier staan ze ook nog in de kast. Van gips. Dat wordt stoeien als hij wat ouder is.

Nu weer voor het eerst sinds tijden achter de pc. De foto's van de bevalling even gekeken. Wat een énorm opgezet hoofd had ik zeg!! Haha :D En ik dacht zelf dat het nog wel meeviel. Stom is dat. Ook van de dagen na de bevalling. Ik vond dat ik er best goed uitzag, maar als ik het nu terug zie dan ben ik echt een wandelend lijk geweest :D

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Kun je na gaan hoe snel je went aan je uiterlijk. Maar herkenbaar. Ik heb ook foto's dat ik denk... Dat kon beter :)

ik vind het overdag ook fijn dat ons meisje beneden is. Als ze de hele dag in bed ligt kan ik haar ook niet zien :) in de middag ligt ze in bed omdat ik ook vaak ging rusten. Slapen jullie nog in de middag? Ik deed het niet meer maar sinds deze week wel weer. Toch wel lekker en breekt anders toch op.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik kan 's middags niet slapen! :( Alleen de eerste week dat de kraamhulp er was lukt het me. Sinds dat ze weg is slaap ik meestal tussen zes en acht, net na het avondeten.

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ook lekker toch als je maar aan je rust toe komt. Mij lukt het ook niet altijd en moet mezelf er ook echt toe zetten het te proberen hoor.

Heb mezelf opgegeven voor een cursus babymassage. Werd net al gebeld dat er volgende week een start, ze is dan net geen 6wkn. Dat is de minimale leeftijd. Ben heel benieuwd hoe zij (en ik) het gaan ervaren. Gaan jullie nog iets doen met de beeb? Had ook al gedacht aan babyzwemmen maar denk dat we dat gewoon zelf gaan doen.

15. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Moet gewoon nog ff mn ritme vinden. ;)
    Vannacht met inbakerdoek was echt top. Ik heb m alleen gehoord voor de voeding verder niet. Echt helemaal top.
    Nu na de voeding van 19.00u op bed gelegd en hij slaapt nu nog niet. :(
    Ga zelf ook om +/-21.30u naar bed en dan zie ik wel wanneer ie komt.

Voed overdag wel op tijd Sopann s nachts net wanneer ie komt.

Heb zelf ook wel t idee van overdag kinderwagenbak s nachts gewoon bedje.

Slapen doe ik overdag ook niet meer al zou ik dat af en toe beter wel kunnen doen. :D

Mijn vriend gaat straks met m baby zwemmen. Vind ie leuk. :)

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hier nog geen idee over babyactiviteiten... Eerst maar eens goed het ritme pakken.

Vandaag op pad geweest van 15.00 tot 19.30. T hield zich voorbeeldig! 1x voeden en verder heeft hij geslapen. Ik hield het ook goed vol, maar ben nu echt niet meer...
    Bij de lactatiedeskundige was het ook erg fijn. T direct gewogen en hij is in 5 dagen 250 gram aangekomen!

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat T zo goed gegroeid is! Ik moet dadelijk, ben benieuwd.

Hoe heeft R geslapen vanncht mirpat? Hopelijk heb jij ook een beetje kunnen slapen.

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd Mirpat!

Succes en veel plezier vandaag Jonneke :) Heel benieuwd.

T weegt nu trouwens 4040 gram. In mijn sufheid gisteren helemaal niet gemeld!

19. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Fijn Sopann dat T zo goed gegroeid is.
    Mama melk werkt bij jou dus ook goed. ;)

Jonneke veel plezier en succes zo.

R heeft uiteindelijk nog prima geslapen.
    Hij heeft van 20.15-21.15u liggen krijsen en toen was t stil. Toen kwam ie pas om 0.30u en toen om 06.30. Net om 10.15 u uit bed gehaald en zo ff badderen.
    Hij heeft t dus (en ik ook ) prima gedaan. :D
    Lang leve de inbakerdoek. :)

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Mayke, wat had ik het jou na zo’n zware zwangerschap anders gegund zeg… De kleine meid kan er niets aan doen maar het put idd wel uit en volgens mij breekt je moederhart als je hier op toe moet kijken en met je rug tegen de muur staat… heb het echt met je te doen! Wel goed dat je even een rustmoment voor jullie hebt ingelast… Jelte huilde ook zo veel, had reflux toen we zantac drank gingen gebruiken hadden we een heel ander kind! Hoop dat jullie ook snel een oplossing vinden voor Sofie…

Sopann, ben blij te lezen dat het goed gaat J

Foto’s, ik heb momenteel erg veel moeite om mezelf op de foto te zien… walg echt van mezelf en mn dikke lijf bah… maar goed tis een goede motivatie om het afvallen weer op te pakken ;)

Heb maar van een paar dagen terug gelezen dames… Ik vergeet t gewoonweg om hier even te komen kijken… Ben zo aan het genieten van de jongens… Hier gaat het lichamelijk nog allemaal niet van een leien dakje, maar denk ik niet dat ik dit mag verwachten. Ik ben nog steeds enorm moe en ga smiddags dan ook nog naar bed als Jelte en Tymo liggen te slapen… Zolang dit nodig is geef ik er maar gewoon aan toe… Verder nog enorm veel ontstekingen en zal geduld moeten hebben tot de medicatie weer n beetje z’n werk gaat doen… Heb nu 5x gespoten en kan me herinneren dat de spuiten vorige x bij 10 weken wat gingen doen… (mn geduld wordt dus op de proef gesteld). Volgende week mag ik weer naar de reumatoloog, ben benieuwd wat daar gezegd zal worden…)

O en Tymo slaapt al 4 nachten door... :$ (vind dit wel erg luxe hoor...)
    Hier ff een foto van m’n jongens :D Ben zoooo trost hihi

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina