1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Puckababy, hij vind um lekker liggen… het eerste uur werd er wat tegen gesputterd maar hij is daarna als een blok in slaap gevallen!

Mirpat, o ok echt meer het inbaker idee dus…

Hier trouwens begonnen met afvallen… Wil ik van die 9 af J Ik heb er nu 2,7kg af, nog 2,5 kg en m’n zwangerschapskilo’s zijn weg… een mooi begin!

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh, ik wil ook afvallen, maar met borstvoeding mag dat niet. Was ik eerst al 10 kwijt, nu kom ik ineens weer aan!! :( Ik wil ook echt graag sporten: billen weer strak en over mijn buik mag ik echt niet klagen, maar meer voor de zekerheid ;)

3. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Jonneke nee volgens mij is ie gewoon heel creatief. :D
    Leuk van die foto s. Hopelijk een hoop leuke. :)

Sopann al wat gehoord?

Foeske gelukkig is t bij jou wel goed gegaan met de puckababy.
    Zo zie je maar weer.
    Goed bezig met afvallen ;)

Afvallen hier ook nog niet.
    Ben qua kilo s wel al 2 kilo onder mn oorspronkelijke gewicht maar niet qua figuur.:D
    Straks ook weer sporten.

Vanmiddag afspraak bij t cb.
    Ben benieuwd hoeveel ie weer gegroeid is en wat ze verder te zeggen hebben.

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Foeske, goed bezig hoor met afvallen!

Sopann, al iets gehoord? Hier ook weer aangekomen in gewicht maar eet nu ook beter dan de eerste weken... Maar mag helemaal niet klagen met mijn figuur. Alleen een strakkere buik zou fijn zijn :)

mirpat, hoe was het bij het cb?

Hier heeft ons meisje al 2nachten 6uur achter elkaar geslapen, lekker! Alleen spuugt ze nu ineens veel meer. Niet in grote hoeveelheden maar wel in frequentie. Langer rechtop houden en tussendoor even stoppen met voeden lijkt niet te helpen.

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Verrassing... Ze zijn hun belafspraak niet nagekomen. We hebben zelf gebeld en nu is de kinderarts weer druk... Je krijgt er toch een punthoofd van! Maar weer afwachten dus. Overigens hebben we ons ongenoegen nu niet meer onder stoelen of banken gestoken.

Jonneke, hier spuugt T ook ineens meer! Het lijkt samen te hangen met krampjes. Manlief is wat verkouden, dus daar kan T ook op reageren natuurlijk.

Wel heerlijk dat ze zo goed slaapt!

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

We zijn gebeld! Het mag in de krant ;)

De hersenen van T zien er normaal uit. Dit was voor de artsen de grootste zorg, maar wij wisten dit eigenlijk al wel. Het schedeltje lijkt helemaal intact, maar ze kunnen het niet met 100% zekerheid zeggen. Door de MRI hebben ze alleen een schijfsgewijs beeld en dat geeft net onvoldoende beeld. We krijgen dus nog een echo met onze knul. Bot houdt echogolven tegen, dus als ze niets zien is het goed. Zien ze hersenen, dan zit er toch een gaatje. Áls er een gaatje zit, is deze wel echt minuscuul, omdat ze het anders op de MRI hadden gezien.

Blijkt de schedel intact dan krijgt T over een aantal jaar een transplantatie van huid en haar. Het gaat maar om een plekje van nauwelijks een centimeter, maar wel bovenop zijn hoofd. Met meer huid is het plekje ook minder kwetsbaar.
    Blijkt de schedel niet intact dan moeten we naar de neuroloog om te praten over een schedelherstellende operatie.

Dat is nog even afwachten dus! Het is wel superfijn om ons gevoel bevestigd te hebben. Zo zie je maar weer dat je het als ouders toch vaak al bij het rechte eind hebt :) Ik baal wel een klein beetje van alle hectiek de afgelopen weken. Voor mijn gevoel kan het échte onbezorgde genieten nu pas beginnen.

Oh en Jonneke: vandaag kreeg ik één shirtje 56 echt niet meer aan bij T. Haha! Het arme kind was er flink chagrijnig van, al dat getrek aan zijn armpjes ;)

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Jonneke wat vervelend dat spugen.
    Hier helpt lang rechtop wel goed maar als dat idd ook niet helpt.,..zielig :(
    Hopelijk van korte duur.

Sopann wat fijn om jullie gevoel bevestigd te hebben gekregen.
    T heeft ff geduurd, maar dit is alvast goed nieuws toch!?!

Bij t cb was alles goed. Apk goedgekeurd :D
    Hij was weer 300gr gegroeid :)
    Nu ruim 4600gram. Hoofdje, oogjes alles zag er goed uit. Jeej!!
    Nu over 4 weken weer en dan ook voor zn prikjes :(
    Maar ik denk volgende week dinsdag toch weer ff naar t inloopspreekuur want ben toch telkens nieuwsgierig naar zn gewicht ;)

8. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Sopann, nog ff geduld en je mag ook afvallen hoor ;) goed dat je hebt laten weten hoe jullie erover dachten.. is toch niet normaal?? Gelukkig nog wel gebeld zie ik! En wat fijn dat jullie gevoel klopte :D

Jonneke, heerlijk dat ze zo lang slaapt! Heeft ze zelf last van het spugen of niet? De meeste kids geven wel iets terug toch?! (Tymo iig wel een ook niet elke fles)

Mirpat, fijn zo’n goede apk :D

Hier weer us niet naar m’n lichaam geluisterd en dus weer in de kreukels… stom! Maar heb wel gedaan wat ik wou doen :p

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Teruggeven is idd normaal! Ik heb nog even contact gehad met de lactatiedeskundige en die bevestigde het. 'Een mondje' noemde ze het. Dus een flinke slok. En het lijkt altijd meer dan het is, zei ze.
    Bij T heeft het te maken met mijn sterke toeschietreflex. Ik begin het echt irritant te vinden. De eerste melk vang ik nog steeds op, maar het spuit er tegenwoordig gewoon uit! Het komt ook dwars door de compressen heen als ik niet op let. Nu zit ik regelmatig met natte plekken in mijn bh. Gelukkig heb ik van die softcups (anders kan je zo fijn tepelstaren ;))
    Slapen jullie zonder bh? Of lek je dan alles onder? Zat eerst de buik in de weg, nu zijn het mijn borsten, haha! Maar zonder bh is hier echt geen optie vanwege het lekken.

Foeske, let een beetje op hè! :) Nu met dit mooie weer kan je juist zo lekker naar buiten als je energie spaart toch?

Mirpat! Goed joh! Ik herken wel dat je steeds wil weten wat hij weegt. Heb ik net zo :D Is toch weer een bevestiging van de inhoud van je melk ;)

10. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Ik kan wel naar buiten maar ben nog niet zo mobiel... dus moet idd opletten... vandaag wel een pijnstiller genomen maar ga daar altijd n beetje van trippen... (resultaat wk en keuken gepoetst :)) whoops

fijn dat ze bevestigde dat dit idd normaal was.

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Slik je prednison? Mijn man ging daar ook altijd helemaal op los, haha.

Wat een uitvinding trouwens: omslagrompertjes! Ik vraag me alleen af wat die kledingfabrikanten als maatstaf hebben... Sommige kleertjes hebben zulke lange mouwen!! Zeker nu T naar 62 gaat, lijkt het wel alsof zijn armen ook meteen 5 centimeter moeten zijn gegroeid :D
    Wel gek dat ik de eerste kleertjes nu alweer op kan bergen. 3 weken is hij pas! Hopelijk gaan die volgende maten niet zo snel!

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    nee zaldiar (tramadol/pcm)... Als ik pure tramadol slik is het helemaal niet te doen haha... anderen worden er duf van... hoezo n dwarskont?? ;)
    Ik moet idd ook vaak de mouwen omslaan omdat ze te lang zijn...

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nou die pijnstillers werken dan wel goed Foeske als je dan aan de poets gaat. Maar heb je er dan achteraf wel last van?

Fijn dat alles goed was Sopann. Maar slordig dat ze weer niet zelf gebeld hebben! Maar zo zie je maar weer dat het moederinstinct altijd gelijk heeft!
    Maar nu al een shirtje maat 56 wat niet past, zozo! Hier vandaag de meeste kleertjes maat 50 opgeruimd omdat die niet meer passen maar 56 is nog een beetje aan de grote kant. En ik dacht dat ons meisje al groot was... :)

Nou Mirpat, jullie mannetje groeit goed, Fijn hoor!!

Beetje teruggeven van melk is inderdaad normaal maar aangezien ze het eerst nooit deed en nu meerdere keren na (bijna) iedere voeding is het ineens wel veel. Soms heeft ze er ook wel een beetje last van maar vaak ook niet hoor.

14. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Sopann balen dat je zo lekt.
    Ik heb s nachts zo n “beha“ aan die je ook wel op tv ziet. Zondee striemende bandjes enz. Je hebt ze tegenwoordig zelfs bij blokker volgens mij.
    Ideaal voor in de nacht. En heb laatst van die uitwasbare compressen gehaald die zihb wat dikker.

R geeft ook terug na de voeding omdat ie zo gulzig drinkt.

Vanmiddag met R en mn oma wezen shoppen die wou een cadeautje geven maar ik mocht t zelf uitzoeken bij de juwelier. Een heel mooi zilveren doosje waar je aan alle kanten foto s in kan doen.
    Nu eten en dan niks meer.

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Klinkt als een mooi cadeautje Mirpat. Een bijzonder cadeautje ook. En leuk dat je het samen uitgezocht hebt.

Hier ook een bh aan in de nacht. Gewoon een voedingsbh. Een paar nachten zonder geslapen, ging eerst goed maar nadien stond ik tijdens het verzorgen gewoon te lekken dus maar weer een bh aan... Zit minder fijn maar het lekken is ook niet prettig! :(

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Klinkt heel leuk! :D

Ik ben zo dom geweest om mijn bh in de droger te gooien... Bh 's nachts vind ik idd ook waardeloos zitten, maar dat lekken is ook niks.
    Werken die uitwasbare een beetje? Ik las dat ze echt lekken niet tegengaan, daarom doe ik nog steeds van die wegwerpdingen in mijn bh.

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha!! :D Vanochtend heeft manlief eerst zonder en daarna met T op de weegschaal gestaan. 4600 gram verschil! Onze sumoworstelaar in wording ;)

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dat gaat als een speer Sopann!!! Goede melk heb je dus! :D

Ik ga proberen mijn boxkleed vandaag verder af te maken. Omdat ons meisje zich vroeger aandiende dan ik verwacht had is hij nog steeds niet af... Gelukkig had ik een tweede boxkleed. Maar deze week moet hij toch wel af komen is mijn streven. Zal daarna een foto posten!

19. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Werkt hier wel Sopann.
    Hij groeit goed zeg. Mooi hoor.

Haha Jonneke gaat opeens allemaal niet zo vlug meer hé wat je nog wil doen.
    Ben al 2 maanden bezig om mn boek uit te krijgen. :)
    Wel benieuwd naar t resultaat van je boxkleed.

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh ik ben benieuwd Jonneke!
    De tijd voor jezelf is idd een stuk minder. Gisteren heb ik er 6 uur over gedaan om een filmpje te kijken.

Ik ben al twee dagen zó moe! Manlief is verkouden en T komt om de anderhalf uur. Ik slaap prima, maar overdag kan ik alleen maar wat hangen. Echt veel soeps komt er niet uit mijn handen. Misschien toch de ontlading van de MRI ofzo.

Deel Deze Pagina