1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja de tijd voor jezelf is inderdaad een stuk minder. Het is echt momenten zoeken en dan vaak ook maar van korte duur.

Komt T om de anderhalf uur sopann? Dat is best vaak. Zijn het de regeldagen of doet hij dat altijd? Want dat lijkt me ook vermoeiend. Maar ontlading kan het ook zeker zijn want spannend was het zeker.

Gek he hoe snel je van je kind kan houden. Hebben jullie ook dat je je nu al geen leven meer voor kan stellen zonder je kindje? Ik blijf het apart vinden hoe dat werkt maar zo bijzonder.

Ik ga ons meisje in bed leggen, ze ligt nu lekker in mijn armen te slapen en dan ga ik ook slapen. Hopelijk weer 6uurtjes, daar kan ik wel aan wennen.

Ook zoiets geks, ik kon nooit tegen slaaptekort. Werd dan chagerijnig en kreeg hoofdpijn maar nu ga ik gewoon door, ben wel wat moe, maar verder nergens last van. Alles voor mijn meisje! :)

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Héél herkenbaar Jonneke! Ik zit me ook regelmatig af te vragen hoe het toch kan dat ik zo fit ben. Die anderhalf uur was inderdaad een regeldag. Gisteren vanaf 12.00 uur was het ineens over en weer om de drie à vier uur. Dat is dan even extreem vermoeiend, maar gisteravond bruiste ik van de energie. Mooi hè, hoe de natuur toch alles regelt :D Alles voor ons kindje inderdaad!

Een leven zonder T zou ik ook echt niet meer kunnen voorstellen, al vind ik het ook nog steeds zo wonderlijk dat het gewoon iets is van mijn man en mij. Dat is echt niet te bevatten! We hebben gewoon een mensje gemaakt!

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat je weer bruist van de energie en dat het een regeldag was.
    Ik heb alleen s morgens altijd moeite mijn bed uit te komen dan ben ik wel moe. En na de vroege ochtendvoeding, maakt niet uit hoe laat deze is, slaapt L niet meer. Nu leg ik haar sinds een paar dagen bij mij in bed en dan slaapt ze wel en kan ik ook nog even slapen.

Ja dat dit kindje gemaakt is door mijn man en mij vind ik ook bijzonder. Mooi hoe de natuur werkt.

Herkennen jullie al dingen van jezelf of man terug in de kleine? Ik kan dat zelf nog heel moeilijk zeggen.

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Gelukkig was t maar van korte duur sopann.

Kan m ook niet meer missen hoor.
    En als ik terug kijk op de eerste 4 weken vraag ik me af hoe ik t inderdaad gered heb want ik kan ook echt niet goed tegen te weinig te slaap en nu doe je t idd gewoon. Wel heel apart en bijzonder. Ben wel benieuwd hoe dat straks weer gaat als ik weer ga werken want dan móet je toch weer wat meer.

Herkenbaar is alleen dat ie nu al erg eigenwijs is haha.
    En ik zei vroeger ook alleen maar: ikke zelluf doen. :D
    Mijn vriend is ook redelijk koppig dus dat word nog wat haha ;)

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Toevallig zag ik vanochtend een gelijkenis met mijn man. De eerste twee weken leek hij vooral erg op mijn vader.
    En qua karakter herkennen we de driftbuien, haha. Mijn man en ik zijn beiden ook behoorlijk temperamentvol. Verder waren we erg makkelijk als kind en dat is T tot nu toe ook :)

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ha het blijft bijzonder hoeveel energie je krijgt van zo'n klein wondertje en dat je maar door kan gaan zonder er bij neer te vallen terwijl je eerder al lang meer rust genomen zou hebben.

Lekker koppige kindjes dus? Haha! Dat beloofd inderdaad wat!
    Ik was als kind altijd heel gemakkelijk dus hopelijk heeft ze dat van mij meegekregen... :)

Hoeveel uur ga jij straks werken Mirpat? Want jij zit op de vrachtwagen toch? Hoe ga je het straks dan doen? Nu moeten we er natuurlijk nog helemaal niet aan denken! Al besefte ik me gister wel ineens dat ik al op de helft van mijn verlof zit. Wat vliegt de tijd toch voorbij!

Boxkleed is met de hand gestikt zo ver klaar. Ik ga dadelijk naar mijn moeder om het verder af te maken met het naaimachine. Dus hopelijk kan ik hem vanavond in de box leggen! :)

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh aan werk wil ik écht niet denken! Ik vind dat we minimaal een half jaar moeten krijgen ná de bevalling. Dan kom je ook beter over met je borstvoeding.

Veel plezier Jonneke! Ik ben benieuwd :)

T heeft iets nieuws: poep tot halverwege zijn rug. Bleh! ;)

8. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ik ga straks 3 dagen werken en mijn vriend 4 en mijn moeder komt dan de maandag en mn schoonmoeder de dinsdag.
    Maar mijn vriend heeft ploegendienst dus eigenlijk passen ze maar een halve dag op en krijgt mijn vriend het dus druk straks. ;)

Mijn vriend zit momenteel bij de tattooshop voor een tattoo met naam vd kleine.
    Als hij terug is ga ik. Ik laat zn naam zetten op mn pols/onderarm.

Sopann poep overal is heel herkenbaar haha.
    Heb vanochtend alles alweer verschoond :D

Hebben jullie dat ook (het ergste bij de jongens denk ;) )dat als je zn luier gaat verschonen dat ie dan pas piest. R maakt r hier een potje van. Luier open en hup daar gaat ie. Moet echt alles bij de hand houden want t lijkt of ie wacht tot ik zn luier weg trek en dan denkt: ja nu!!! :D haha

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hahaha! Jaa!! Hier net zo inderdaad. Vooral na temperaturen en tijdens het wegen. Vorige week bij de lactatiedeskundige pieste hij over de tafel heen daar en vanochtend werd ik zelf onder schot genomen. Ik kon nog net wegspringen, haha :D

Wat dat betreft is het een echte vent. Hij boert en scheet enorm hard en direct na de geboorte toen hij op mijn buik lag pieste hij. Territorium afbakenen ;)

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Whahaha geweldig!!
    Hier ook hoor.
    Zo klein als ze zijn hé..

Tattoo is echt heel gaaf geworden (al zeg ik t zelf :D )
    Zal morgen ff een foto uploaden.

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ben benieuwd naar de foto Mirpat!

Ik zal morgen ook even een foto uploaden van het boxkleed. Hij is af namelijk en erg gaaf geworden.

Plassen buiten de luier doen meisjes ook hoor. Hier ook al vaak het verzorgingskussen kunnen verschonen omdat ze weer te snel was. Ook op het cb plaste ze meteen aan toen ze gemeten werd... :D

Ja Sopann, een half jaar verlof zou inderdaad wel wenselijk zijn. Zowiezo worden babies na de eerste 3 maanden pas echt leuk. Ze gaan dan meer doen en dan moet je aan het werk. En inderdaad met borstvoeding zou het ook veel fijner zijn. Maar ja...

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ah, vandaag twee foto momentjes! Ik ben benieuwd meiden :D

Wat grappig dat meisjes dat ook doen inderdaad. Haha, nooit bij stil gestaan!

Als wij niet twee huizen hadden, was ik er een half jaartje tussenuit gegaan. Ik ga nu eens kijken of ik misschien ouderschapsverlof kan opnemen. Dat ik maar twee dagen in de week hoef te werken, liefst het weekend.

Vannacht heb ik me flink moeten verbijten. T was gisteravond ineens niet meer in slaap te krijgen. Hij is van 17 tot 22 wakker geweest! Dan zou je toch moe zijn voor de nacht? Maar nee, 01.15 uur meldt hij zich weer om vervolgens pas om 03.00 uur een keer te willen gaan slapen!! Daar zit je 's nachts echt niet op te wachten zeg. Ik was er gewoon chagrijnig om.
    Vanochtend meldde hij zich om 05.30 uur. Ik had niets door haha. Het was dat manlief me wakker maakte. Oeps :D
    Al met al dus één late voeding en één nachtvoeding. Hopelijk wordt dat de trend, zonder lang wakker zijn ;)

Hebben jullie trouwens iets van een avondritueel of ochtendritueel?
    Wij doen vanaf begin af aan 's ochtends al wassen, schone kleertjes, beneden voeden en vanaf dan ook beneden slapen. Gisteren zijn we begonnen met in de avond pyjama aan, voeden op de slaapkamer en dan het eigen bedje in.
    T slaapt sinds twee dagen in zijn ledikant op onze slaapkamer. De wieg werd echt wat onhandig met zo'n dun matrasje. Als T flink aan het woelen is (en dat doet hij veel) trekt hij met gemak alle lakens en dekens los. Zo ligt hij er steeds half boven of soms onder te koekeloeren. Nu kunnen de dekens mooi strak :)

Nou, heel verhaal! Ik ga nog even pitten :) Ben echt benieuwd naar de foto's! Had ik al eens een foto van de gehaakte ledikantdeken gepost trouwens?

13. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Lig nu lkkr in bed met een hikkende R op mn buik. :D
    Vannacht weer goed geslapen.
    Van half 9 tot 02.00 en van 03.00 tot half 8.
    Nu nog ff tutten boven en dan maar naar beneden.
    Nu slaapt ie toch niet meer.

R gaat s avonds rond half 9 zn bed in en voeden doe ik s nachts gewoon in bed.
    De late ochtend voeding die ik dan beneden.
    Badje/douchen doen we ene week in de ochtend en andere week_in de avond ivm ploegendienst van vl.

Wat beroerd dat ie vannacht zo aan t spoken is geweest sopann.
    Hopelijk heb je nu nog ff geslapen.
    Ledikantdeken volgens mij niet gezien maar misschien gemist. ;)

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lekker hoor Sopann als dat zou kunnen dat je 2 dagen in de week gaat werken. Wat wilde je anders doen dan? Ik heb ook ouderschapsverlof en ga dadelijk 3 dagen werken. Nu lijkt me dat eigenlijk nog best wel veel dus ben benieuwd.

Heb je nog wel een beetje kunnen slapen vanmorgen? Vervelend he als je zo lang wakker gehouden wordt in de nacht.

Foto van jouw haakwerk heb je inderdaad niet gepost. Ben benieuwd!

Ik heb nu enkele dagen niet overdag geslapen en merk dat het nu een beetje opbreekt. Dadelijk misschien toch maar weer even mijn ogen dicht doen als de kleine meid gegeten heeft.

Ochtend/avondritueel: hebben we eigenlijk nog niet echt. Badje doen we twee keer in de week, maar ligt er aan wanneer mijn man thuis is. Ook al twee keer zelf geprobeerd maar dat is bijna niet te doen. Verder voed ik haar boven of beneden net hoe het uitkomt met de tijd waarop ze komt voor de voeding. Maar is dat nu al wel ndig dat ze echt een ritme krijgen daarin? Ze lijkt er verder geen last van te hebben dat het niet een vast iets is.

Lekker hoor Mirpat hoe lang R slaapt. Ben jaloers! Haha! Hier was het vannacht maar 4 uur - 3 uur en daarna 2,5 uur later weer een voeding...

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    En dan hier de fotos van mijn boxkleed...

Bijgevoegde bestanden:

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Mooi Jonneke!! Echt heel mooi :D

Een vast ritme is vooral voor ons fijn denk ik, haha. Ik ben wel van de regelmaat en de rust. Ook voor mezelf, want manlief en ik zijn raschaoten. Het lijkt me handiger als we dat nu al doen, in plaats van straks als ik moet werken. T vindt alles best, haha. Wij kunnen nu 's avonds gewoon lekker met z'n tweeën zitten, omdat T dan al boven ligt.

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja maar ook kleine kinderen hebben veel baat bij een vast ritme alleen geen idee wanneer dat echt begint. Eerder beginnen is nooit verkeerd. Ik ben nog teveel zoekende om echt een vast ritme te hebben :) maar komt denk ik ook omdat ik veel alleen doe.

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik ga vanaf morgen beginnen met kolven, om een voorraadje aan te leggen. Dan kan ik ook vaker alleen weg (mocht ik willen). Sowieso moet je tussen 4 en 6 weken beginnen met de fles af en toe, omdat ze anders kunnen weigeren. Dan zou ik wel mooi een half jaar thuis kunnen zijn ;)

's Nachts kan manlief dan ook de fles geven en doe ik de luier in plaats van andersom. Lijkt me heerlijk!
    Ik herken het wel hoor, van veel zelf doen. Mijn man werkt 40 uur in loondienst en daarnaast hebben we een eigen bedrijf, dus we zien elkaar overdag eigenlijk alleen echt op zondag. Maar zodra manlief thuis is doet hij de luiers. Dat is wel heel fijn.

T is misschien ook wel erg makkelijk. Wakker worden, schone luier, voeden, tutten, voeden en met een volle buik valt hij direct weer in slaap :D

Hoe zit de verdeling bij jou dan Jonneke?

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja dat zou wat zijn, ik kan niet komen werken want mijn kind pakt de fles niet, haha! Misschien trappen ze er in :)

ik wilde vandaag beginnen met kolven heeft ze een regeldag. Dus niks kolven vandaag... Morgen maar weer kijken... Hier ook nog geen flesje geprobeerd maar verwacht dat ze hem wel zal nemen.

Echt een verdeling hebben we hier niet. Manlief doet haar wel altijd in badje en soms verschonen. Maar niet op vaste momenten. Ik verschoonde haar eerst ook tussen de bv door dus was ook niet altijd praktisch om hem dan even daarvoor te roepen. Mijn man werkt best veel en moet er vroeg uit dus de nachten verwacht ik ook niet dat hij er uit gaat. Zal wel anders worden als ze de fles krijgt dan mag hij ook meer doen, te beginnen in de nacht :)

weet je dat ik het heel moeilijk vind om iets te doen zonder L? Afspreken met vriendinnen ofzo kan alleen met haar erbij. Ik wil haar echt niet thuis laten of naar mijn moeder brengen. Is dat normaal? Ik weet dat het een keer moet en misschien komt het moment wel dat dat ook goed voelt maar kan dat nu echt niet voorstellen.

20. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ehh foto s moeten nog ff wachten :D
    Vanmiddag ff weg geweest naar de stad om nagels te laten doen met mams zonder R. Mijn vriend had oppasdienst. ;)
    Gekolfd, dus vl heeft flesje gegeven, gaat prima.

Jonneke onwijs leuk kleed!! Goed bezig :)
    Ik vond t ook niet leuk om R alleen te laten hoor maar omdat ie thuis is bij vl ist toch minder erg. Eerste 2/3 weken wou ik t liefst niemand m vast laten houden dus volstrekt normaal zou ik zeggen :D

Vanmiddag eens in de winkel gekeken voor flesvoeding, maar dat verschil in prijzen joh..pff...nutrilon forte (hongerige baby s) =€23 en van kruidvat eigen merk €8,50
    Wat gaan jullie straks geven??

Deel Deze Pagina