1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lekker hoor dat je even hebt kunnen slapen in de middag. Hier bedacht L dat ik niet mocht slapen. Net toen ik op de bank lag begon zij te huilen! Dus samen op de bank gelegen en toen was het ook goed. :)

daarna gekolfd aan een kant rond de tijd van voeden. Kwam 60cc uit een borst. Fles gegeven en dat deed ze super goed. Daarna andere borst zo.

Die 110cc was een globale schatting met een berekening op internet maar wel met borstvoeding. Natuurlijk is het op vraag en mogen ze meer maar bij 6a8wkn is het geloof ik 150cc x aantal kilo's : door aantal voedingen. Dat is de schatting.

Zo, de voeding zal wel gezakt zijn, we gaan weer slapen.

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ja, ik ken die berekening van de kunstvoeding :) Ik had geen flauw idee dat het met borstvoeding hetzelfde was.
    Heb je vannacht een beetje kunnen slapen? De vroege ochtend is altijd wel fijn vind ik. Kan je nog mooi een ruk maken daarna.
    En 60cc is super toch? Fijn dat ze ook goed uit de fles drinkt. Knap eigenlijk hoe snel ze dingen leren hè.

Vannacht twee keer vier uur tussen voedingen gehad! Heerlijk :) Net gekolfd na de ochtendvoeding, dus nu klaarwakker.
    Ik lach me rot om onze vent. Hij slaapt lekker en dan hoor ik ineens gekreun met daarna een dikke scheet, haha! En dan weer zo'n steuntje van 'hè hè, dat lucht op' :D

Vandaag hebben we de echo van zijn hoofdje. Ik vergeet het gewoon steeds! Kan je nagaan hoe de spanning weg is.

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja dat geldt dus ook voor borstvoeding die berekening.

Schattig he die geluidjes :) Ik kan daar ook zo van genieten! :)

Succes vandaag met de echo. Krijg je meteen de uitslag?

Twee uur na voeding gekolfd, lukte maar aan één borst op de een of andere manier. Maar kwam maar 40 cc uit. Nog niet echt mijn ding dat kolven...

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Uitslag is volgende week, maar deze bijdehante mamma gaat gewoon mee en vragen wat ze ziet ;)

T is ineens om naar de 4 uur!! Ik weet niet wat me overkomt!! :D Ik bied hem nu ook standaard twee borsten aan. Beetje wakker maken als hij weer eens in slaap valt aan de borst... Werkt goed :)

Kolven kost ook tijd hoor. Ik heb vanochtend 10 minuten zitten prutsen voordat ik eindelijk een toeschietreflex had. Terwijl het normaal te pas en te onpas op gang komt. Presteren onder druk kunnen onze borsten gewoon niet ;)

5. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Fijn dat t kolven en flesje geven goed gaat.
    Ik vind kolven ook niet zo n succes hoor jonneke.
    Voor of na de voeding zijn mn tepels zo gevoelig dat t eigenlijk niet echt lekker is.
    Maar soms toch maar als ze bijna ontploffen. :D

Succes met de echo Sopann
    Hopelijk goed nieuws.
    nog geen uitslag dus haha. Je heb groot gelijk. Beetje druk erop houden. ;)

Wou straks nog ff gaan wandelen maar f*ck wat is t koud buiten.
    Misschien met R in zn berenpak. ;) Zelfs de hond is zo binnen haha

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja kolven zal je ook wel moeten leren en geduld voor hebben. Aan dat laatste ontbreekt het me ook wel een beetje hoor... :) Maar ik blijf proberen! Vandaag maar om de 2uur dan...

Ja het is echt verdomd koud buiten! Echt niet grappig. De kleintjes zullen er niks van merken in de kinderwagen ingepakt maar wij en de honden wel :) Dadelijk toch maar wel even doorzetten..... brrrrr

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het was idd koud!

Met T is alles goed :) Zijn schedeltje zit mooi dicht gelukkig. Nu is het dus alleen een huiddefectje. Maandag horen we meer.

Echt. Ik voelde me even zo'n slechte moeder! Ik had T op een kussen op de bank gelegd, naast me, zodat mijn man de vitamines kon aangeven. En ineens horen we 'BAM'!! Is T gewoon van de bank gevallen :$ Gelukkig ben ik heel rustig in noodsituaties en kan ik snel en helder denken, dus toen ik besefte dat hij keihard huilde, wist ik dat het goed was. Mij is geleerd dat je je zorgen moet maken als je een kindje níet hoort.
    Maar goed. Tranen met tuiten natuurlijk en wat was ik geschrokken zeg! Hij wilde daarna direct weer aan de borst. Dat was ook wel een geruststelling. Daarna met verschonen elk botje en plekje nagekeken, maar niets te zien. Hij is ook nog mooi alert.
    Brrr... Een ongelukje zit écht in een klein hoekje met zo'n kindje. T draait dus tegenwoordig zelf op zijn zij :) Beetje jammer dat we daar zo achter moesten komen '-.-

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wat fijn dat de echo goed was sopann! Wat een geruststelling.

Maar wat moet je daarna geschrokken zijn. Lijkt me heel erg als je dat meemaakt. Maar gelukkig was alles verder goed met hem. Wat een ijverig mannetje als hij nu al op zijn zij draait.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

We zeiden al: is hij gezond verklaard, heb je dit.

Hij is inderdaad vlot! Wil ook alles zien. Met visite richting mij of mijn man kijken is krijsen. Zetten we hem andersom dan is het goed. Daar zal dat draaiende ook van komen denk ik. Alleen van rug naar zij trouwens hoor. Op zijn buik wordt hij alleen nog maar erg boos, haha.

Geen idee trouwens ook hoe vaak kindjes vallen en of dat altijd tot letsel leidt. Dit zijn van die zwarte bladzijden in het boek van ouderschap. Daar hoor je nooit wat over!

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Kleine kinderen kunnen echt wel wat hrebben hoor. Alles is nog zo flexibel. Maar dat je schrikt en je schuldig voelt is logisch. Ze zijn helemaal afhankelijk he. Gelukkig ging het goed.

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ja, het is zo zielig hè!
    Trouwens een fantastische nacht gehad: 21.30 - 01.30 - 05.00 3 slokken en nu slaapt hij nog :)

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lekker hoor zo'n nacht. Hier ongeveer dezelfde tijden vannacht. Gister ook meteen gaan slapen na de laatste voeding, weer een klein beetje bijgeslapen. Maar toch blijf ik moe. Lijkt wel of alle energie die ik eerst had en door kon gaan nu op aan het raken is.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Héél herkenbaar!! Ik voel me echt weer half bejaard. Ik heb ook echt weer wat last van mijn banden en stuitje :( Dat wijt ik trouwens aan de vermoeidheid. Gelukkig donderdag weer fysio.

Ik heb ook knallende koppijn. Heb ik normaal nooit!! Mijn moeder komt zo. Kan ik even láng onder de douche :) En vanavond even geen visite.

Herken je ook dat je héél graag juist dingen wil doen? En dan komt het nu gewoon er niet meer van.

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja die hoofdpijn heb ik dan gelukkig niet, had ik voorheen wel altijd heel snel last van bij vermoeidheid.
    Gelukkig heb ik het deze week erg rustig en wil dat ook graag zo houden.
    Ik kom ook gewoon niet aan dingen toe nu. Dus ook dat is herkenbaar. Ik wil een heleboel doen maar heb er en de energie niet voor en ben al blij als ik de gewone huishoudelijke dingen bij kan houden. En dat terwijl ik eigenlijk toch tijd genoeg zou moeten hebben met de momenten die ze slaapt...

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Volgens mij ben je daarom 6 weken kraamvrouw en moet je negen maanden ontzwangeren. Ik ben al blij dat ik idd ook aan de normale dingen in huis toekom.

Na het douchen is de hoofdpijn gelukkig weg! :)

T woelt trouwens heel erg. Nu hebben we een slaapzakje, maar heeft iemand een idee welk dekentje daar nog overheen moet? Normaal ligt hij onder een laken en twee dekentjes.

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Normaal zijn slaapzakjes toch altijd zodat er niks meer overheen hoeft?
    Fijn dat de hoofdpijn verdwenen is. Een lekkere douche doet wonderen. lang geleden dat ik lang onder de douche heb gestaan. Altijd het idee dat ik snel moet douchen, zeker als ik alleen thuis ben. Bang dat L huilt... :) Ze wordt weer wakker, tijd om te voeden!

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Iemand trouwens enig idee, L heeft sinds 2,5 week last van baby acné. Nu is haar huid echt steeds droger aan het worden,vooral bij haar wangen en wenkbrouwen. Las op internet dat je er eigenlijk niks op mag smeren maar iemand ervaring mee wat wel goed helpt? Las iets over borstvoeding er op smeren, dadelijk maar eens proberen. is toch altijd wonderspul die borstvoeding dus wie weet gaat de acné er ook mee weg...

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

T heeft al vanaf dag 2 babyacné. Helaas krijgt hij dat via mij mee. Ik heb in de zwangerschap nergens last van gehad, maar nu is het weer terug.

Gewoon 's ochtends en 's avonds een nat washandje eroverheen halen. Het heelt supersnel.
    Weet je wel zeker dat het babyacné is en geen eczeem?

19. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Gelukkig dat alles goed was sopann met de echo.
    Wel schrikken van t vallen hier ook zo n apie. ;)
    Moet m ook echt in de gateb houden hij draait oik alle kanten op.
    Heb R nog voor de helft onder t dekentje liggen in de inbakerdoek anders ligt ie waarschijnlijk op zn kop in bed haha.
    Fijn dat je toch nog ff goed hebt geslapen.

Jonneke heb hier geen ervaring met baby acnè alleen van die gerstekorrels vd voeding. En iets schilfers op zn hoofdje daar doe ik gewoon een beetje vaseline op.
    Haasten is wel herkenbaar haha als mn vriend werken is ff gauw als R in de box ligt tanden poetsen opmaken voor ie weer gaat krijsen haha ;)

Vanmiddag weer naar t cb geweest om te wegen.
    Weer 375gr erbij sinds vorige week. Hij weegt nu 4980gr.
    Reuzekind haha. Melk doet m goed. :D

Ga nog maar ff wandelen buiten. T is hier nu lkkr zonnig. Ff van genieten.

20. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Heb vanmorgen even op internet gekeken omdat ik dus begon te twijfelen of het wel acné was maar daar lijkt het wel echt op. In het begin was het veel duidelijker dan nu. Nu lijken het ook meer rode vlekken die eromheen komen. Maar dat hoort erbij, bij babyacné. Het is met momenten veel erger, bijv. als ze het warm heeft of zich druk maakt. Als ze net wakker is is het veel minder. Maak het iedere keer wel gewoon schoon met washandje maar het lijkt eigenlijk alleen maar erger te worden, in ieder geval niet beter.
    Droge huid op haar hoofdje heeft ze inderdaad ook. Maar dat was normaal werd vorige keer bij CB gezegd, soort van vervellen.

Nou Mirpat, hij groeit als kool zeg! Fijn dat hij het zo goed doet he! Ons meisje lijkt met de dag wel een cm te groeien, het gaat echt hard! :D Het cliché dat ze snel groot worden klopt zeker!

Deel Deze Pagina