Fijn Mirpat! En Jonneke, wat een gedoe zo hè. Hopelijk slaapt ze vannacht lekker door. Met kolven moet ik heel erg oppassen. Als ik tussen elke voeding zou kolven, heb ik binnen de kortste keren énorm veel melk. Ik kan nu al een tweeling voeden... Voor mij is het dus na de ochtendvoeding, óf alleen wat druk eraf kolven en dan echt niet meer dan 50cc per borst. T drinkt nu steeds één borst en dan net de druk van de andere borst, dus daar kom ik ook niet aan toe. Morgenochtend wel weer denk ik. T is nu weer lekker constant. Veel krampjes, maar met de speen slaapt hij mooi door. Hij laat zoveel scheten! En 3x per dag een poepluier van heb ik jou daar. Het arme mannetje moet die melkstroom ook maar steeds verwerken. Tijd om naar bed te gaan! Een goede nacht meiden! Dat onze krummeltjes maar lekker mogen doorslapen vannacht
Wat een rekenwonder ben ik ook... 23x16 is natuurlijk 368cc. Hoe ik dan bij 260 kom? Hopelijk heeft T een betere wiskundeknobbel
Sopan ', wat fijn dat er uiteindelijk niks aan de hand blijkt te zijn. Moet dat plekje nu vanzelf weg gaan of gaat daar haar overheen groeien zodat je het niet meer ziet? Ik heb niet alles gelezen maar zie nu dat je kolven lastig in kunt plannen/ niet te vaak. Waarom kolf je niet de eerste druk eraf voordat je gaat voeden? Jonneke, drinkt L 1 of 2 borsten per voeding? Hier drinkt B maar 1 kant. Als ik dan moet kolven ergens voor kolf ik na 1,5 a 2 uurtje laatst gedronken borst. Dan zit er nog ruim 4 uur tussen voordat die borst weer aan de beurt is, tijd zat dus. Misschien een idee? Mirpat, fijn dat R zich goed gedragen heeft. Was hij bij de oppas geweest oid? Gisteren en vandaag heeft ze er niet veel last van gehad. Ze laat wel veel windjes wat betekend dat de darmen wel werken. Morgen dus maar de ha bellen. Ze heeft er wel een paar dgn echt last van gehad. Met mij gaat het op zich wel oké. Wel een beetje stress hier in huis. Man druk met opleiding en die kan echt niet tegen slaap gebrek. Dat wist ik al wel van de tijd met R maar het is wel erg nu icm zijn drukke bestaan nu met 40 u werken, studeren en 2 kids. Zorgt een beetje voor spanning hier maar daar komen we ook wel weer overheen. Ja, die veranderingen blijven de komende tijd nog wel. Ook dat went van zelf.
Fijn dat de darmpjes wel werken maar dat ze er last van heeft is nooit fijn. Hopelijk kan de ha je helpen. Ja zo'n kleine zorgt natuurlijk voor veel veranderingen. En als manlief dan ook nog heel druk is zijn spanningen logisch. Hopelijk snel wat rustiger bij jullie. L drinkt altijd 2borsten. Wilde dan ook na 2uur kolven maar laatste dagen komt ze zelf iedere keer eerder dan de 4uur dus werkt dat niet. Ik produceer niet zo extrreem veel melk, heb niet zo veel druk er op staan dus kan wel tussendoor kolven als zij het toe laat. Is alleen zoeken naar de momenten. Lekker dat R goed geslapen heeft, hopelijk vannacht ook. L heeft nu 6uur er tussen gehad. Dus heb zelf ook wat uurtjes geslapen. Heerlijk. Gister op garagesale trouwens zo'n steun voor achter op de fiets gekocht voor de maxicosi zodat we straks toch kunnen fietsen. Was maar 5euro dus echt een koopje!
Joh Sukke, dat is ook vervelend, die spanningen. Het is even niet anders, maar toch... Nooit leuk. Hopelijk kan je man snel een beetje bijtanken. Wel fijn dat de darmen goed werken. Dat is toch een zorg minder. Als het nou allemaal helemaal niet wil lukken, dan zou je bij B probiotica kunnen proberen. Over het algemeen zal een huisarts niet met dat advies komen, omdat ze er gewoon niet aan denken. Een vriendin van me had last met haar kindje (dysmatuur, veel huilen) en zij heeft er echt baat bij gehad. Je hebt die supplementen ook lactose, soja en eiwitten vrij. Volgens mij van Orthica of Solgar. De druk eraf kolven vergeet ik steeds. Dat is idd wel een goeie. Moet ik het apparaat maar langs mijn bed zetten Het zal T een hoop verslikken schelen. De snotjes zijn weer terug. Vannacht kwam hij om de drie uur en drinken gaat ook met veel loslaten. Vandaag maar weer een badje met melk Jonneke wat handig!! Voor zoiets moet ik ook eens kijken. Ik vind het zo stom om overal de auto voor te pakken. En in combinatie met een draagdoek... Nou, meneer is weer klaar. Kolf-tijd !
Grote kans dat die snotjes nog wel even terug blijven komen. L heeft er ruim 2wkn last van gehad. Dacht ik dat ze weg waren en dan waren ze er weer. Zo vervelend. Ja zo'n ding voor op de fiets schijnt heel handig te zijn. Ik kende het helemaal niet. Vriendin van me had er een. Alleen nieuw hebben zij er 90 euro voor betaald dus die van mij was echt een koopje
Wow ik heb gewoon nog kunnen slapen tot 10uur. Heerlijk. En toen ik naar buiten keek een heerlijk zonnetje dus dat wordt lekker wandelen dadelijk!
Hier ook de wandelkriebels! T is net lekker in bad geweest en heeft nu vroege lunch Als ik straks zelf ook heb gegeten gaan we mooi een blokje om
Wauw sopan, kolf jij s nachts ook nog na? Pff daar begin ik echt niet aan. Kolf je nu na iedere voeding? Probiotica heb ik idd al meer gehoord. Zal er van de week is voor op pad gaan. Heb nu net van de huisarts microlax gehad dus dat zal ik haar zo is geven! Jonneke, heerlijk hè! Die 6 uur er tussen! Hier was het gisteren om 22.15 en toen om 04.15. Wat een genot! Als ze nou straks ook nog goed in de wieg gaat slapen is het helemaal super. Hier gaan we vanmiddag op kraamvisite. Vriendinnetje van mij was 10 dgn na min uitgerekend. Zij ging overtijd en ik dus eerder. Uiteindelijk zit er dus bijna 6 wkn tussen onze meisjes! B is nu 3600 gram haar dochtertje bij geboorte al 3900!!! Bizar eigenlijk!
Hihi, wat gek ja! Zo zat ik idd laatst te bedenken dat mijn zusje nooit zal bevallen op de natuurlijke manier en nooit een kindje als T op de wereld zal zetten. Door een afwijking in haar baarmoedermag ze maar tot max. week 32 dragen en moet het een keizersnede worden. Dan mis je dus een complete ervaring die je als zussen toch zou delen anders. Nee joh, ik kolf alleen na de ochtendvoeding. Vanochtend was de opbrengst 125cc direct na het voeden. Daarom moet ik dus niet extra kolven, want anders maak ik helemaal veel. De kolf naast het bed zou voor de druk zijn, maar ik heb al gemerkt dat dat niet werkt. Ik ben echt al moeizaam wakker te krijgen voor T, laat staan eerst nog voor een kolf haha! Wel jaloers op jullie lange nachten. 4 uur is echt de max hier
Jeetje dat is ook heftig voor je zus? Hoe kan het dat ze dat nu al weten? Wat heeft ze voor afwijking dan? Jeetje 125! Wat heerlijk hier echt niet zo veel! Afgelopen vrijdag was ik een avondje weg en dus 1 voeding gekolft. Was maar 60 cc!!!! 6 uur na de laatste voeding uit die borst! Als ze het flesje krijgt doe ik er meestal 80 in en dat drinkt ze dan wel op! Nou net microlax gegeven en al een luiertje vol gehad. Was zo sneu ze was een partij aan het persen en kreunen. Gelukkig is het er nu uit.
Oh god, haha! 60cc is bij mij "om de druk er vanaf te halen". Als ik een complete voeding kolf is het rond de 200cc. Dit is ook niet alles hoor. Ik kan geen uurtje wachten met voeden, dan ontplof ik. T drinkt meestal 2 borsten, kan je nagaan wat hij binnen krijgt. Maar goed. Hierom wil ik dus ook doneren Ik moet vrijdag twee keer kolven. Er gaan dus zeker 4 flesjes mee. Mijn zusje heeft maar een halve baarmoeder. Daar kwam ze bij toeval achter toen ze een routine onderzoek had bij de gynaecoloog. Bizar toch?
Oh Sukke gelukkig dat r nu dan toch uit is. Scheelt voor jezelf waarschijnlijk ook weer een hoop stress. We kregen zondag de hele dag visite en de dagen daarvoor wou ie alleen bij mij zijn en drinken maar zondag niet meer dus vandaar dat ie zich gedragen heeft Dat klinkt akelig Sopann voor je zus. Wel fijn dat speentje helpt. Bizar he zoveel verschil in melkproductie. Als R lang slaapt en er zit bijvoorbeeld 6 uur tussen zijn ze keihard en ie amper drinken. En als ie eenmaal drnkt loopt de helft eruit of verslikt ie zich. Als ik m maar 80cc zou geven ist ie daar echt niet mee eens. Hoe laat doen jullie de kleine naar bed en maak je m dan nog wakker voor een voeding?? R krijgt ongeveer 19.30u en ligt dan 20.30in bed maar sommige zeggen: zo vroeg?? Ik weet t ook niet
Sukke, wat fijn dat de microlax geholpen heeft maar dat kreunen en persen is dan zo zielig he! Wat heftig voor je zusje sopann. Wel fijn dat het al bekend is natuurlijk maar het geeft ook een bepaalde lading denk ik aan een zwangerschap. 80cc is voor ons meisje ook echt niet genoeg hoor. Als test flesje een keer 100cc gegeven om te oefenen maar daarna moest er toch een borst aan te pas komen. Net gekolfd meteen na de voeding. Wel 10 cc uit twee borsten, tis de meoite. Dadelijk na 2uur nog maar een keer proberen. Wat ik me wel afvraag is, hoe weet ik wat ik straks een keer mee moet geven aan gekolfde melk als ik ze weg breng. Ze drinkt naar mijn idee heel wisselend en ik krijg nog te weinig gekolfd om tussendoor uit te proberen met flesjes. Moet er eigenlijk maar eens wat meer tijd voor maken. Ons meisje ligt meestal rond 22/23uur in bed, afhankelijk van de tijd van de voeding. Ik vind dat zelf fijn omdat ze daarna 6uur slaapt en de nacht minder gebroken is. Maar als jij 20.30uur een fijne tijd vindt mirpat dan is het goed toch. Ik vind dat zelf te vroeg omdat als ze dan 6uur slaapt dan zou ze om half2 al komen en dan weer half6 en dat breekt mij op. Maar gewoon doen wat voor jou goed voelt toch.
Die 6uur komen vanzelf sopann. T is natuurlijk ook nog net wat jonger en dat merk je in dit soort dingen. Maar als ik het zo hoor mogen we allemaal niet klagen hoe onze kleintjes het doen.
De hoeveelheid melk kan je wel een beetje berekenen. Als ze 100cc drinkt en daarna borst, zou je 125cc kunnen doen. Of 150cc, wat je gevoel zegt. Je ontdooit het dan en alles wat over is geef je dezelfde dag. Je kolft dan weer vers voor de vriezer. Ik ga vandaag en morgen de laatste voeding kolven. Dan heb ik een beetje een idee voor vrijdag. Vervelend hè Mirpat, als alles er zo langsloopt! Dat is hier standaard, dus T heeft een slabbertje om en een hydrofiel voor. Hier gaat hij meestal rond 21.00 uur slapen. Dan zit er 4 tot 4,5 uur tussen. Ik ga hem echt niet om 23.00 uur nog wakker maken. Hij komt toch wel 's nachts Nou, T heeft ook niet gepoept vandaag. En nou geeft hij steeds voeding terug. Zijn buik zal wel te vol zitten. Nou breekt hij de tent zowat af, dus het zal straks wel feest zijn haha Fijn dat je meisje het kwijt is Sukke!
Het voordeel van voeden voordat je zelf gaat slapen is dat je daarna een langere ruk kan maken met slapen en niet na twee uurtjes weer wakker gemaakt wordt. Maar dat is ook net wat je natuurlijk zelf fijn vindt. Ons meisje poept de laatste week eigenlijk maar om de dag. Schijnt ook wel normaal te zijn dat het soms minder is. Maar ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben. Al is het dan wel goed prijs als het raak is