Hier slaapt meisje nog steeds beneden. Gisteren wel geprobeerd maar na 6x naar boven in 10 min vond ik het wel genoeg. Wilde vanavond weer proberen maar ze ja heel onrustig, ligt nu dus ook bij mij. R ging denk ik rond de 10 wkn echt boven slapen en dan rond half 8, afhankelijk van hoe laat hij de vroege avond voeding had. Ze zal hier niet maar 60 cc per voeding krijgen. Zij krijgt er natuurlijk meer uit als de kolf maar die verschillen zijn idd bizar. Wat maakt dat verschil dan. Mirpat, fijn dat R weer wat "afstand" van je heeft genomen. Dat is ook bijzonder sopan. Hier ook een soort gelijk verhaal. Mijn moeder schijnt juist 2 baarmoeders te hebben!!!
Slaapt ze dan in de nacht ook bij jou sukke of waar slaapt ze dan? Ik probeer L s middags boven te laten slapen, behalve als we weg gaan of bezoek krijgen, maar soms moet ik ook heel vaak naar boven lopen en dan geef ik het ook op hoor. Als ze beneden ook slaapt maakt dat niet veel uit toch? Maar twee baarmoeders, dat is heel bijzonder.
Twee baarmoeders, dat ken ik idd van een vriendin. Gek toch hoe het kan verschillen en toch werkt. De productie is afhankelijk van de vrouw. Dat kan je nauwelijks veranderen, net als de vettigheid. Je hebt ook vrouwen die 60cc slagroom geven en anderen 200cc magere melk. Dan doet het kindje het beter op die 60cc. Overigens heb ik 200cc slagroom, haha. Maar dat is ook allemaal weer erfelijk bepaald. Mijn tantes hebben ook.allemaal gedoneerd. T slaapt overdag in de wandelwagenbak beneden en vanaf zo'n uur of 21 boven in de ledikant bij.ons op de kamer. Ik wil hem leren dat hij overdag geluiden hoort en 's nachts is het donker en stil. Nou is T ook echt een goede slaper, dus dan kan het zo ook. Ik blijf me verbazen over de maten van kleding. Hij heeft nu een boxpakje 74 aan!! Dat is toch waanzinnig eigenlijk... Manlief had niet door dat het die maat was, haha. En tot mijn verbazing zit het gewoon mooi. Terwijl hij gisteren nog een broekje 56 aan had. Dat wordt wat met shoppen straks als hij naar 68 gaat. Ik vind het nu al lastig om passende kleertjes te vinden. Soms zijn ze veel te groot en anderen weer echt te klein.
Ja kleertjes daar kan heel veel verschil in zitten. Hier past 56 eigenlijk heel goed nu al zitten enkele dingen nu wat strakker. Vooral haar buikje groeit nu hard, lekker bol buikje Het weekend heel veel kleertjes gekregen van mijn nicht, heb al 3 volle dozen met kleertjes maar 62/68. Hoef dus eigenlijk niet veel te kopen maar het is ook wel leuk om zelf dingen uit te zoeken hoor Volgende week denk ik ook maar eens voor mezelf gaan shopppen. Ben wel toe aan enkele nieuwe dingen. Eigenlijk al twee jaar niks voor mezelf gekocht ivm mijn zwangerschappen. Mag wel weer eens
Dames ik ga me bij deze afmelden... ik krijg het niet rond om alle forums/groepjes op fb langs te gaan + kids/huishouden e.d.! Ik wordt weer mobieler dus ga nu het kan ook wat meer de duur uit Goed teken dus, maar op deze manier hebben jullie ook niets aan me Gaat jullie goed!
Het beste Foeske! Wat ontzettend fijn dat het beter gaat Hier snotjes aan het vissen, hahaha Wat zijn kinderen toch leuk hè Op zijn rug wilde T niet meer slapen. Hij werd ook echt benauwd. Dus ik heb hem maar onder mijn toezicht op zijn buik gelegd. Wat een wondermiddel weer Sindsdien komt het snot dus los. Hij wordt nog wel benauwd, maar niet meer na een kwartiertje slaap gelukkig Ik verbaas me nu weer over de enorme lengte van die dingen trouwens. Echt zielig! Het ziekenhuis heeft ook weer gebeld. T komt onder 3-maandelijks toezicht, zodat ze zijn plekje in de gaten kunnen houden. Ik heb vandaag zijn haar bijgeknipt op die plek. Hij had echt een enorme kuif daar, haha.
Sukke als ze onrustig slaapt kan je dr dan niet inbakeren.? Werkt hier perfect. R slaapt overdag ook beneden in kinderwagen bak. Haha 74?? Heb hier ook verschillende kleertjes waarbij de maten niet overeen komen. Hij heeft dingen wat 56 en nog past maar vandaag heeft ie 62 aan. Wel fijn dat ze t plekje in de gaten blijven houden. Voor jezelf shoppen is ook wel lekker he jonneke Keertje weer wat nieuws. Het ga je goed Foeske. Vandaag weer naar t cb geweest Weer 300gr gegroeid en nu dus 5310gr.
Wat willen ze dan in de gaten houden Sopann? Een beetje extra controle kan natuurlijk nooit kwaad. Enkele kleertjes maat 56 worden nu ook te klein maar 62 heb ik nog niet tevoorschijn gehaald. Missvhien maar eens doen. R is al een flinke vent zeg! Ik moet donderdag naar cb. Ben benieuwd! Ze krijgt dan ook haar eerste prikje, dat is dan wel weer zielig. En morgen start de cursus babymassage. Ik heb er zin in! L is soms zo beweeglijk. Misschien kan ik dat daarmee ook een beetje beinvloeden.
Oh, babymassage lijkt me zo leuk! Ben héél benieuwd hoe het bevalt Netjes Mirpat! Onze knulletjes gaan ongeveer gelijk op denk ik T was vanochtend 5130 gram. Leuk om ook te herkennen van die wandelwagenbak. Ze willen vooral in de gaten houden of het plekje uit zichzelf dicht gaat.
Haha t zijn gewoon beren die van ons. Oh leuk babymassage. Ben benieuwd hoe t bevalt. Zielig die prikjes. Zie er nu al tegenop. R moet over 2 weken. Hopelijk valt t mee en geeft ze geen kik.
Oh zielig inderdaad! T begint pas met een half jaar. Al krijgt hij het kinkhoestvaccin wel binnenkort
Mirpat, nou opzich is ze niet heel erg onrustig. Op haar rug wel maar op de buik niet. Dan is ze eigenlijk heel rustig. Vanmiddag heeft ze 3 uur boven in de wieg geslapen... Vanavond lukte het weer niet. Heb haar na nog geen 10 min mee naar benede genomen. Ik was de trap nog niet af of ze huilde al weer. Nu ligt ze dus ook bij mij, gisteren ook. Maar ik denk ook dat ze niet helemaal lekker in der vel zit qua poepen ed. Vriendin van mij heeft een puckababy, het is het proberen natuurlijk waard. Sopan, fijn dat hij extra controles krijgt. Maat waarom eigenlijk als de vorige uitslagen goed waren? Kan dat nog veranderen dan? En Pff, 2 kereltjes van boven de 5000 gram. Mijn hemel. Haha, B is de oudste hier en weegt nu 3600 gram. Zit voornamelijk nog in mt 50! Jonneke, B slaapt s nachts bij mij op mijn borst. Niet heel ideaal, wil er binnenkort aan gaan beginnen om haar s nachts ook op haar buik in de wieg te leggen.
Wel heerlijk met die kleine op je borst toch, Sukke? Het slaapt alleen wat stijf. Ik heb er altijd moeite mee om hem in zijn eigen bedje te leggen wanneer hij zo heerlijk tegen me aan ligt na het voeden. Ze willen bekijken hoe T zich ontwikkeld en of het plekje zelf nog veranderd. Het kan namelijk vanzelf dichtgroeien ook. Nou, voeding om 23.30 uur! Ik ben benieuwd hoe laat hij zich weer meldt. Stiekem hoop ik 5 uur
Op jouw borst de hele nacht? Slaap je dan zelf wel goed? Wat grappig he die verschillen in gewicht. Ik ben echt benieuwd wat L weegt donderdag maar denk zomaar dat ze de 5kg niet haalt hoor. Al groeit ze wel heel hard. Al twee avonden wil L nu alleen maar clusteren tussen 17 en 20uur waarna ze ineens slaapt tot half 12. Ben zo blij dat jij dioe term toen noemde sopann anders zou ik nu echt denken waarom doet ze nu zo? Heb zelf vanmiddag al even geslapen en net op de bank een uurtje. Nu lekker naar bed.
Ik hoop het ook voor je sopann. Als ik s middags ga slapen leg ik L regelamtig naast me in bed als ze anders niet wil slapen. Na 10x teruglopen als ze huilt als ze haar speentje uitspuugt geef ik het op maar dan slaap ik echt niet rustig. Wordt steeds wakker. Laat staan als ze op mijn buik slaapt. Maar lekker is het wel en snap dat je ze dan wilt laten liggen.
Sopan, is het nu dan echt een open wondje of schaafplek achtig of zo? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Slapen, tja het is niet ideaal. Maar als ze in de wieg (rug of zij) ligt is het steeds spugen en was ze vaak 2 uur na de voeding nog in de weer. Het wordt steeds minder stijf hoor zo te slapen Emma de nachtvoeding slapen we vaak zij aan zij verder simpelweg omdat ik in slaap val tijdens de voeding. Man ligt overigens ook lager in bed. Zijn kussen ligt op mijn schouderhoogte ong zodat de deken niet over haar heen komt. Fijn dat je even wat slaap mee hebt gepikt jonneke! Ik ga nu nog even verder slapen. Hopelijk is R, zoals de laatste 3 dgn pas om 8 uur wakker.
Ja dan slaap je natuurlijk ook niet als ze blijft spugen en wakker blijft na de voeding. Hopelijk heb je nu ook nog een beetje kunnen slapen. Ik ha me klaar maken om op tijd weg te kunnen. Verkijk me er iedere keer op hoe lang ik s morgens tijd nodig heb om te vertrekken
Hahaha, ja dat weggaan is een opgave hè. Ik maak geen afspraken voor 10.00 uur meer Het plekje op zijn hoofd is een ovaal putje van nog geen centimeter. Je kijkt er wat gelig in, doordat je op het bot kijkt (klinkt enger dan het is) en eroverheen zit een vliesje huid. Net als met een blaar eigenlijk, alleen dan zonder vocht. Er groeit wat extra haar omheen, maar dat is gelukkig in dezelfde kleur als de rest van zijn haar En het zit bovenop zijn bolletje, iets naar de linkerkant, dus niet op de fontanel. Je kan wel zoeken op a.plasia c.utis, alleen krijg je dan defecten die echt erg zijn. Heel groot en niet zo fijn om te bekijken. Vandaag lekker met mijn moeder, T en de hond van mijn ouders op stap. Kleding voor T, zelf twee broeken en wat spul dat ik makkelijk kan dragen met borstvoeding en natuurlijk luiers halen T is toe aan maatje 3 door zijn dikke buikje. Helemaal nu hij niet elke dag meer poept!
Sukke puckababy kan je inderdaad proberen das niet zo drastisch als inbakeren. Gelukkig slaapt ze bij jou wel. In t begin met R ook gedaan al ben ik nu wel blij dat ie in zn eigen bed slaapt. Haha hier ook een probleem hoor met weggaan als ik alleen ben heb ik zo 2 uur nodig om alles te doen en als ie dan tot 9.30u ligt is t zo laat. Veel plezier vandaag sopann met winkelen. Ik mag vanmiddag weer weg. Controle in t ziekenhuis voor mezelf. Voel me goed dus zal wel zo weer buiten staan. Moet nu ook langzaam af gaam bouwen met bv maar wat zie ik daar tegenop pff... Moet eigenlijk als eerste de voeding van 19.30 u laten vallen maar dan drinkt ie pas weer rond 1.00u dus das ruim 8uur geen bv. Maar na 5 uur staan ze al op ploffen dus ga toch kijken of ik niet een andere eerst kan laten vallen dat er maar max 6uurtjes tussen zitten en dan voor de voeding maar beetje druk eraf kolven anders krijgt ie ze nooit leeg. Vanmiddag ook eerst maar ff flesvoeding halen.