1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hebben jullie allemaal een beetje een goede nacht gehad?

Was je meisje alweer beter te pas Jonneke? Wat lief dat ze ligt te keuvelen. Meisjes schijnen sowieso heel snel te zijn met gebrabbel en geluidjes. Het blijven toch echt vrouwen ;)

Sukke wat balen zeg! Heeft de draagdoek wel geholpen? En van R en je man... Mannen hebben daar talent voor hè. Mijn man kan ook echt van die acties hebben. Dan heb ik T eindelijk in slaap na een hoop gebrul en dan komt manlief: 'dag knulletje van me!'. T klaarwakker... Met een 2-jarige lijkt me het des te irritanter.
    W
    Bij de osteopaat hebben we wat grepen geleerd om de krampjes te verzachten. Eentje is heel makkelijk. Je legt je kindje op tafel of op het aankleedkussen en kruist dan de voetjes over elkaar. Je kindje heeft dan kromme beentjes. Dan til je met je andere hand het bekken wat op, net als met verschonen. Je maakt dan ruimte voor de darmpjes. Als dat niet helpt, kan je nog draaiende bewegingen maken met je kindje zoals ze ligt. Je draait dan heel licht de beentjes met de klok mee (de richting van de darmpjes). Het doet hier wonderen!
    Je zal trouwens merken dat je kindje de beentjes wil strekken, maar het kan geen kwaad om dat tegen te houden. Met strekking brengen ze juist meer spanning op de buik.

T heeft nu steeds periodes van 3 tot 3,5 uur. Heerlijk! Vannacht om 0.00 uur, toen 03.30 uur en net om 06.30 uur. Dan is de nacht toch ineens heel anders :) Ik ga nu nog even snel een uurtje pakken. Ben best wel nerveus voor straks. Ik ben zo benieuwd of T uit de fles wil drinken als mijn moeder hem geeft... En ik ben ook benieuwd hoeveel hij drinkt en wat hij dan vannacht doet. Of hij dan bijvoorbeeld perse bij ons wil zijn. Spannend!

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hier een goede nacht gehad. Steeds om de 4uur dus dat is lekker. Vanmorgen ook al wat kunnen poetsen. Dus dat is wel lekker want met die korte slaapjes van L is het echt zoeken wanneer ik iets kan doen.

L lijkt geen last meer te hebben van de spuitjes. Gisteravond in haar bedje eigenlijk al niet meer toen zij begon te kletsen toen ik wilde slapen :) maar zo schattig!

Spannende dag sopann. Maar hij zal het vast goed doen. Maar het is het gevoel he. Is je moeder vaak bij jullie? En heb je er wel zin in? Zal gek zijn ineens zonder T.

Fijn dat die oefeningen zo goed helpen. Ik zal ze onthouden voor als het hier weer nodig is. Die spuitjes hebben bij L ook oo de darmen gewerkt. 3volle luiers gister :)

3. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Gelukkig dat ze geen last meer heeft van de prikjes.
    Schattig hoor van die geluidjes....R maakt af en toe ook een ander geluidje dat je denkt huh?!?:D

Sukke ja mannen hé!! ;)
    Mijn vriend kan dat ook zo lkkr voor t bed gaan.
    Maar met 2 lijkt me helemaal lastig.
    Slaapt de één is de andere weer wakker.

Sopann succes vandaag gaat vast goed komen ;)

Fles ging goed. R heeft geen last gehad (ik wel)
    Één en al harde plekken op mn borsten.
    Één kant had ie laatste voeding goed leeg gedronken maar andere kant niet helemaal.
    En normaal komt ie dan snachts rond 1.00uur nu om 2.30 zal je net zien.
    Één borst helemaal leeg laten drinken en andere gekolfd. 200cc ....
    Maar nog voelde ie niet soepel aan.
    Nu gaat t gelukkig weer maar vannacht auw!!
    Maar ff kijken hoe t vandaag weer gaat.

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja flesvoeding geeft langer een verzadigd gevoel he. Fijn dat hij er geen last van had. Jammer genoeg jij wel...

Vandaag even naar p.renatal geweest om die blije doos op te halen. Maar wat hebben ze dan toch leuk spul allemaal. Babyschoentjes gekocht en een zomerjasje. Heb me weten te bedwingen, haha. Eerst maar eens kijken wat ik allemaal heb in maatje 62. Zal niet lang meer duren voordat ze die aan kan.

5. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ja erg hé, in zulke winkels ;)
    Moet mezelf ook altijd inhouden hoor.
    R heeft ook al 62 aan haha 56 is beetje hoog water in de polder :D

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb een bykay jonneke, is idd een goede voor de heupjes omdat de benen er in zitten. Over de bondolino lees ik ook goede verhalen. Hier een heupafwijking bij man dus ook met 3 mnd een echo.

Bedankt voor de tip sopan. Vandaag heeft ze ook weer wat last gehad. Nu meer als vorige week. Man is er klaar mee ook het spugen! Ik verwacht geen poep het wkd dus zal wel na de ha gaan maandag.

Ai mirpat. Misschien dan voor vannacht een idee om voor de nacht voeding je wekker te zetten zodat er nu dus even nog niet nog meer tijd tussen komt. Helemaal leeg kolven is voor je borst natuurlijk goed maar stimuleert natuurlijk ook. Of bij de voeding waar hij niet bij jou drinkt even 1 minuutje de kolf er op om de grootste druk er af te halen....

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het ging geweldig! Hij slaapt nu al 5 uur!!!
    Ik begin bijna te twijfelen of ik niet even moet kolven totdat T mijn melkstroom aan kan... Maar eens overleggen met de lactatiekundige.

Nu even de zaak steriliseren. Nog zat melk voor vannacht, dus dat wordt kolven ;(

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja hier ook een beetje hoog water en soms een naveltruitje :)

ach sukke wat zielig voor B. Hopelijk was het maar even maar als je zo het hele weekend nog door moet. Hopelijk werken de tips van sopann een beetje.

Sopann hoe ging het vandaag?

Ik ga slapen. Altijd weer een verassing voor hoe lang :)

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat het goed ging. Hij moet er gewoon van bij komen :)

kolf ze! Je voorraad is zo weer aangevuld dus, haha. Hoeveel heeft hij uit de fles gedronken? En hoe vond jij het om zonder T weg te zijn?

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha, dat geklets van je meisje, Jonneke. Wat knap hè! 6 weken geleden kon ze alleen maar huilen :) Dat gaat toch snel. Fijn dat ze iig geen last heeft van de prikjes.
    De Prenatal moet je echt vermijden, hahaha! Daar hebben ze echt veel te veel leuk spul, maar ook voor een veel te hoog bedrag vind ik. Ik geef echt geen 15 euro uit aan een vestje. Ze zijn et toch zo weer uit.
    Hoe heb je geslapen? En hoe lang?

Pas je op voor borstontsteking Mirpat! Hoe is het vannacht gegaan? Afbouwen lijkt me best moeilijk. Hoe is het nu met de harde plekken? Masseer je je borsten ook tijdens het òkolven? Dat wil nog wel eens helpen.met het wegkrijgen van de harde plekken.

Hoe is het nu.met je meisje, Sukke? Wat sneu toch dat ze toch elke keer weer last heeft. Gewoon naar de arts blijven gaan als je het niet vertrouwd. Je.moedergevoel houdt je echt niet voor de gek!
    Ik sprak gisteren een moeder die al 15 (!!!) maanden een huilbaby heeft. Nu is het waarschijnlijk zoiets 'simpels' als lactoseintolerantie... 15 maanden, wat een hel.
    Dus, gewoon door blijven gaan hoor! Artsen zijn.er voor en als moeder wil je gewoon niet dat je kindje pijn heeft.
    T laat de scheetjes al makkelijker gaan, maar poepen is het nog niet. Gisteren een beetje. Het is wel veranderd: geen spuitluiers.meer. Meer een soort zalvige substantie.

Het was eigenlijk wel heel lekker om zonder T weg te zijn! Ik zit natuurlijk vanaf week 19 thuis en de laatste dagen was ik.alleen maar aan het sussen. Ik voelde alleen steeds aan mijn buik. Alsof ik verwachtte dat hij er nog zat :D Toen we naar huis gingen was ik.blij om hem weer te zien, maar het is niet zo dat ik hem ontzettend miste ofzo. Vind ik wel fijn! Dat maakt het werk straks ook makkelijker.
    Ik had flesjes van 150cc gemaakt, maar hij dronk 'maar' 120cc per keer. Vannacht hebben we de laatste restjes opgemaakt en toen was het net zo. Of dat dan aan de vriezer ligt of dat hij het gewoon goed vindt zo weet ik niet.
    Het kolven ging ook super! Helemaal geen last dat het niet op.gang kwam ofzo. Ik had niet eens een foto nodig :D.De opbrengst ligt tussen de 170 en 220cc, dus ruim voldoende! Ik heb weer een mooi voorraadje.

De fles vind ik.trouwens wel.lekker hoor. Even geen gedoe aan mijn lijf met spuitende borsten en lopen klooien met doeken en dan nog overal natte plekken hebben.

11. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Sukke wat vervelend zeg dat t nog steeds niet beter gaat.
    Hopelijk kan HA er maandag wat aan doen.

Fijn Sopann dat t zo goed gegaan is.
    Geeft alvast weer een fijner gevoel voor als je weer aan t werk gaat.

Gisteren en vannacht ging beter.
    Gistermiddag ff gebeld met lactatiekundige en die raadde aan om op het tijdstip dat ie nu de fles krijgt ff allebei de kanten 50cc te kolven zodat ie om 19.30u beter leeg drinkt.
    Omdat ik zoveel melk maak gaat t te snel om in een x 6 uur over te slaan.
    Dat ging dus een stuk beter en gisteravond voor t slapen ook nog ff 2x 50cc gekolfd dus vannacht ook minder last.
    Zo gaat t afbouwen dus wat minder snel maar wel beter voor mezelf. ;)

Straks ff naar de stad want heb steeds meer te kleine kleertjes.
    68 hebben we onwijs veel gehad maar 62 bijna niet. 2 setjes kleding is natuurlijk een beetje weinig :D

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ook overproductie ja Mirpat? Irritant is dat hè!
    Ik moet T nu om de vier uur voeden, vijf uur is nog beter. Hij krijgt teveel, dus ik ben eigenlijk de boosdoener. Maar ja! Probeer maar eens een uur te rekken als zoonlief om drie uur al komt...

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Jullie mogen mij wel wat overproductie geven :) Hier gekolfd, 2 uur na de voeding. 50cc uit een borst en dan houdt het ook echt op... Ze drinkt wel goed hoor en krijgt genoeg maar voorrad opbouwen is zo wel lastig.

Fijn dat het allemaal goed ging Sopann en jij je er ook goed bij voelde.
    Had T wel genoeg gedronken met het flesje? Je merkt het anders wel toch als hij niet genoeg krijgt. Dan laat hij zich wel horen. En misschien is het toch iets anders uit de vriezer.

De nacht redelijk geslapen. Hoopte dat ze weer een keer 6uur zou doorslapen, helaas. Na 21.30 was het 2.00 en toen 5.30 uur. Merk dat twee keer in een nacht wel veel is.
    Helaas lukte slapen vandaag overdag weer niet. Ons meisje slaapt overdag zo weinig en huilt dan zo veel. Vaak wel korte momenten maar het maakt wel dat ik het speentje er weer in moet stoppen of haar even moet troosten dat slapen niet lukt. Bovendien kregen we ook visite.

Ja voeding rekken is moeilijk he. Maar eigenlijk kan hij na 3 uur toch niet echt honger hebben Sopann of wel? L komt vaak ook al eerder dan de 4uur hoor maar bij het CB zeiden ze dat dit kwam door slecht slapen en dan verveling als ze wakker is. Bovendien wil je vaker eten als je wakker bent. Hopelijk slaapt L nu beter en komt er meer tijd tussen de voedingen.

Vandaag zijn we begonnen met inbakeren met twee losse doeken. En vanmiddag heeft ze meteen goed geslapen. Paar keer kort wakker maar verder goed geslapen. 5 uur tussen twee voedingen. Ook nu sliep ze vrijwel meteen. Dus ben benieuwd naar vannacht. Moet zeggen dat het al een hele verademing was dat ze vandaag een paar uur achter elkaar sliep overdag. Jammer dat we visite hadden en ik nog niet veel kon doen :)

Vraag me alleen af hoe ik het in de nacht moet doen. Of ik haar dan helemaal uit de doeken haal of voedt in de doeken. Haar helemaal eruit halen is zo'n werk en ze slaapt na de voeding meteen weer. Maar vasthouden is wel lastig op die manier. Maar eens kijken hoe het werkt. Wat denken jullie dat handig is?

14. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ja is wel lastig Sopann maar goed dan maar op deze manier.
    Rekken is hier ook lastig ja...overdag als ie slaapt gaat t wel maar als ie wakker is idt vaak ook om de 3 uur. En dan wil ie ook.....NU!!!! :D

Jonneke fijn dat inbakeren helpt.
    Weet niet hoeveel werk t is maar ik haal m er altijd uit de doek maar wij hebben een pacco. Geen losse doeken.
    Lijkt me mét niet zo handig vasthouden maar je kan t proberen natuurlijk.

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jonneke, 50cc is toch prima? Zeker op de middag of in de avond. Dan produceer je minder, maar vetter. Je kan het echt niet vergelijken met overproductie. En wees maar blij... Ik heb net weer boven de wasbak handmatig wat druk weggekolfd. Sta je daar midden in de nacht...

T had idd wel voldoende volgens mij. Manlief heeft hem weer gewogen en hij zit nu op 5230. 100 gram meer dan woensdag, maar eindelijk wat meer in verhouding. Eerst kwam hij tussen de 500 en 600 gram aan. Da's ook niet vol te houden natuurlijk ;)
    Om de vier uur gaat wonderbaarlijk goed! Hij meldt zich automatisch minder. Gek toch! Eerst deed hij net als R Mirpat. Zo erg onrustig ook dat ik de signalen niet eens meer herkende. Nu lacht hij weer na een voeding. Hopelijk is dit zo vol te houden!
    Om de drie uur was puur om de krampjes te stillen, al werd het daar gewoon ook weer erger van.

Fijn dat het inbakeren lijkt te helpen! Hopelijk gaat het nu vannacht ook lekker. Lijkt me heerlijk om die tijd ertussen te hebben zeg! 4 uur is al een verademing, laat staan 5 uur! :D Heeft ze goed doorgeslapen?

Dat huilen hoort erbij. Het schijnt zo te zijn dat het 6 weken na de uitgerekende datum het ergste is, om dan weer af te nemen. Zelfs prematuurtjes zijn 6 weken na de uitgerekende datum erg huilerig. Bijzonder hè.

Nou, ik pak weer even wat slaap. Nu rekken tot 07.00 uur :)

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nee overproductie lijkt me ook niks hoor maar voorraad aanbrengen gaat zo niet zo snel. En als L tussendoor zoveel wakker is kom je er ook niet aan toe om vaak tuusendoor te kolven.

Ze heeft nu 5,5uur tussen de voeding gehad. En dan heeft ze gisteravond niet superveel gedronken omdat ik haar wakker had gemaakt na ruim 4uur. Anders zou ze komen zodra ik net in bed lag.

Haar net toch maar uit de doeken gehaald. In de doeken voeden lijkt me toch niet fijn en dan kan ze even ook vrijer liggen. Maar dat is misschien meer mijn eigen gevoel :) en normaal houdt ze altijd mijn hand vast tijdens de voeding, zo schattig :) en dat kan anders ook niet.

Maar goed sopann dat hij niet zo hard blijft groeien he anders is hij wel heel snel heel groot en het gaat toch al hard.
    Maar fijn dat hij de 4uur gehaald heeft. Hopelijk ook weer gered tot 7uur!

Ja gek he hoe die dingen werken. Dat kinderen 'weten' dat het 6wkn na de UD is en dan meer huilen.

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Half zes meldde hij zich met volgens mij darmpjes. Samen geslapen tot, jawel, kwart voor zeven!! :D Ik móet zo echt leegkolven. Het zijn twee grote, harde ballonnen nu. Net alsof ik een bepaald soort film speel ;) T heeft ook maar de helft gedronken. Hij kijkt me nu aan zo van: "Wat moet ik met al die melk?"

Wat klinkt dat mooi Jonneke, dat ze je vasthoudt :) T voelt altijd aan mijn borsten, haha. Manlief zou jaloers worden ;)
    Werkt dat wakker maken een beetje? Ik doe het bewust niet, omdat ik dan het idee heb dat ik hem stoor in zijn proces van doorslapen. Maar da's puur een gevoel hoor! Geen idee of dat klopt.

18. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Tis dus gelukt met slapen tot 7 uur ....bijna :D
    Haha nee als ie 500gr blijft groeien zit ie over een maand in 88 haha ;)
    Wel fijn dat om de 4 uur goed gaat.

Lekker hoor jonneke dat ze goed slaapt nu.
    Als ze je hand vasthoudt is t wel lekkerder zonder doeken :)

Vannacht weer geslapen van 21.30 tot 02.30. Alleen ik ook en dat was te merken toen ik wakker werd. Kon me gelijk omkleden, alles onder de melk :D
    Nee hoor geen overproductie :p

Zometeen visite, gezellig!!

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Mirpat, hoe doe jij dat met afbouwen?! Ik word echt gestoord hier, haha. T laat er nu al 5 uur tussenzitten. De ene borst is 5 uur geleden gelost, maar de andere inmiddels 8 uur! Dat knapt zo wat! Straks weer hetzelfde met die andere natuurlijk. Ik kolf zodra ik het echt niet meer hou, maar dan heb ik dus 100cc uit één borst en dan zit er nog zat in. Volgens mij kan het gewoon niet meer, omdat mijn borsten niet groter zijn ;) De voorraad loopt zo wel heel erg op.

20. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Haha ja lastig hè!!
    Ik geef R om 13.30 bv dan om een uur of 5 kolf ik allebei de kanten de druk eraf en dan drinkt ie om 19,30weer. Anders trek ik t ook niet.
    En dan steeds later kolven tot er uurtje of 6/7 tussen zit en je niet meer hoeft te kolven. :)

Gisteren trouwens goed geslaagd voor kleertjes. 4 setjes 62 gekocht. :D

Deel Deze Pagina