Oh ja! De papvraag Ik zat er mee in mijn hoofd, maar ik wist niet meer waar ik het gehoord had. T krijgt alleen borstvoeding. Nog geen pap dus
Beterschap sukke met R. Hopelijk knapt hij snel op. Is je meisje nog goed op temp? Gek he Mirpat hoe wisselend de nachten zijn? Hier heeft L afgelopen nacht 8uur tussen de voedingen gehad. Wist niet wat me overkwam. Mama vond het heerlijk alleen mijn ( . ) ( . ) vonden het wat minder. Ze knapte zo wat. Gelukkig had ik weer pads in anders was er meer nat geweest. Nu zat er vannacht 6,5uur tussen, ook niet verkeerd. Sopann, jij de 5uur gehaald? Balen dat T ondankds draagzak nog zoveel jengelt. Merk je wel verschil? Ons meisje heeft het het weekend super goed gedaan bij schoonouders. Ik was bang dat ze helemaal uit haar doen zou zijn maar dat viel gelukkig wel mee. Omdat de hele schoonfamilie haar natuurlijk weinig zien wilde iedereen haar vast houden maa dat ging allemaal wel goed. Gelukkig! Maakt het volgende keer wel makkelijker om te gaan. Terugreis was ons meisje helemaal klam dus laatste half uur heeft ze meer last gehad. Was natuurlijk ook wel warm in de zon achter het glas. Maar toen ik langs haar ging zitten was het goed ik ga mijn oogjes weer sluiten.
Worden sopan de pap vraag!!!! Nou bereid je maar voor. Je gaat nog heel veel van dat soort vragen en opmerkingen krijgen.... Een pas welbekende: - krijgt ie nou nog steeds de borst/tiet? - mag hij nog geen koekje? - dat is toch zielig, alleen maar melk! Hier gaven we R ook via de rapley methode eten. Wat een commentaar niet op kwam.... Nou R is echt ontzettend ziek. Vannacht denk ik wel een keer of 5 om drinken geroepen. Dus gelukkig doet hij dat wel. Spugen niet meer gedaan. Haal hem met uit bed echt loei heet. Zijn beentjes branden gewoon. 40.0. Omdat hij nooit ziek is heb ik dus maar alleen 120 mg zetpilletjes in huis dus die heb ik maar 1 gegeven. Straks maar even de dokter bellen want hij is ook erg suf, lusteloos en reageert bijna niet moet dingen echt 2 keer vragen. Ook ff op het cb overleggen of het slim is om B nu haar prikjes te geven nu R zo ziek is....
Pff, wat sneu zeg, Sukke. Hopelijk is het snel weer over. Kleintjes zijn vaak snel héél ziek, maar ook zo weer beter Misschien heeft R hetzelfde als B, alleen heeft B ook jouw antistoffen natuurlijk Of krijgt R ook nog borstvoeding? Vannacht kon ik wel huilen zeg! 3,5 uur slaap. Gelukkig vandaag weer naar de osteopaat, maar ik denk dat T een sprongetje heeft. Vanochtend uitgebreid lachen en doen. Dat had mamma net even nodig
Ik blijf ook maar in etappes reageren! Wat fijn Jonneke dat je meisje het zo goed doet. Is toch weer een geruststelling. Zijn jullie een heel weekend geweest? Die pap is idd wat stom vind ik. Ik kreeg laatst ook al de vraag wanneer ik nu eindelijk eens ging afbouwen! T is amper twee maanden. Toen was hij trouwens net drie weken... Wat is rapley? Grove stukken in plaats van puree toch? En een koekje?! Hij kan zijn hele leven toch nog suiker eten? Hoe lang heb je R gevoed? Ik wil een half jaar uitsluitend bv geven. Daarna zien we wel wat T zelf aangeeft. Mijn moeder popelt al om de eerste fruithap te geven. Nog ff wachten mam De doek werkt trouwens super (hij ligt nu ook weer te pitten) maar volgens mij helpt niets tegen een sprongetje. Alleen huid op huid bij één van ons. Dat kan 's nachts wel, maar overdag vind ik dat toch geen succes.
Nou hier is de ha net geweest!!! R lag in ons bed te slapen maar werd wakker en het leek of hij aan het poepen was. Zat allemaal raar te kreunen en keek dwars door me heen. Als ik vroeg of hij aan er poepen was of pijn had zei hij niks. Toen ging hij ook met zijn armen "slaan." Ik sm wakker gebeld en die kwam. Hij kon nog wel zeggen wie ik was en hoe B heette. Een paar min later deed hij dat echter niet meer, ging ie brabbelen en met zijn vingertjes allemaal naar mijn gezicht en reageerde ook bijna niet dus de ha gebeld. Waarschijnlijk heeft hij een koortsstuip gehad. Heb nu noodmedicatie (diazepam rectaal) liggen. Als hij nou nog zo'n stuip krijgt en die duurt een minuut of langer moet ik die geven. Hij wilde eten dus 2 beschuitjes met suiker op wat water en melk en slaapt nu weer. Af en toe heeft hij een "stuip" maar is verder wel rustig. Pfff, wat was ik ff bang zeg. Kwam lichte paniek opzetten toen hij zo raar deed!!! Zou vandaag ook eerste keer psz zijn maar die heb ik maar afgebeld. Dit is nog van vanochtend, dacht dat ik het gepost had maar niet dus. Nu heeft hij 39 en liep net even nar zijn speelgoedmand, hij viel bijna om. Ook een compleet waterige poepluier, nog dunner als de bv poep van B. Ik ben bij R met 7,5 mnd gaan afbouwen, met 9 mnd kreeg hij zijn laatste bv. Ben toen gaan afbouwen omdat we voor een tweede wilde gaan en ik niet ongesteld werd en waarschijnlijk weer medicatie nodig had om zwanger te worden. Dat kon niet met bv. Rapley is idd gewoon hele stukken geven ipv puree/prakjes! Bah, maar 3,5 uur slaap dat is naar. Hopelijk kun je overdag nog ergens een uurtje pakken.
Jeetje das schrikken Sukke... Kan me voorstellen dat je in paniek was. Hopelijk gauw beter.... Fijn dat je meisje geen last heeft gehad van t weekend Jonneke. Kan je idd met een gerust hart nog een x doen dan. Sopann bij jou ging t dus ook ff niet helemaal vanzelf. 3,5uur is idd niet veel. Misschien vannacht weer 7 uur Hier was t weer 3 uur vannacht en toen 7.30u. Dat houd ik wel vol Vandaag is ie ook lekker vrolijk, fijn hoor. (Nu ligt ie te snurken) Vanmorgen vrij snel na elkaar 2 poepluiers en echt vol.!! OMG!! :-0 Maar t gaat ook steeds meer stinken pfff...af en toe Maar echt zo n chemisch luchtje haha. Bij jullie ook?
Jeetje sukke wat schrikken. Hopelijk knapt hij snel op. Maar snap goed dat je het eng vond. Hopelijk kun je anders vanavond nog wat slapen sopann. 3,5 is niet veel. Hoe was het bij de osteopaat? Wij zijn idd het hele weekend bij schoonouders geweest. Anders is het niet de moeite, is ruim 2,5uur rijden. Kwam nu mooi uit met pasen een lang weekend en schoonvader was jarig. Heb trouwens meegedaan aan baby van de maand met een fot dus als jullie willen stemmen mag dat!
2 volle poepluiers? Dan is die wel weer effe leeg mirpat hier vind ik de luiers zelf een beetje chemisch ruiken en niet de poep. Heb nu maat 3 kruidvat. Had het bij vorige maten niet maar nu ruikt het minder lekker. Geen idee of het zo hoort of dat dit pak misschien zo is. Maar zodra ze gepoept of plast heeft ruikt het meteen zo sterk. L ligt nu lekker op schoot te slapen. Normaal wil ze niet zo snel met haar buik op mijn buik liggen dus geniet ik er maar even van lastig is wel dat ik eigenlijk nog zo veel wil doen
Stinkluiers: klopt inderdaad! Wij hebben nu maat 3 pampers en daar zit zo'n chemisch luchtje aan wanneer hij plast. We mogen naar maat 4 trouwens, want hij begint weer te lekken. Kruidvat hadden we van mijn werk gekregen. Dat was echt elke luier raak! Nu dus weer pampers En poep wordt inderdaad steeds meer echt poep. Qua geur dan. Eergisteren ging ik bijna over mijn nek, haha! En ook zoveel ja! Een weekend lijkt me wel heel leuk Ook voor je meisje! Bij de osteopaat was het fijn De behandeling slaat goed aan, dat hadden we ook al gemerkt. Dat rusteloze van T heeft te maken met dat hij zich niet overgeeft aan de slaap. Zodra hij wegzakt schrikt hij wakker en is het brullen. Heel fijn dat de osteopaat hetzelfde zag als wij Over twee weken weer, want T heeft een blokkade op maagniveau. Nu dus ook aan de probiotica. Voor de zekerheid ben ik er zelf ook maar weer mee begonnen. Kan nooit kwaad. Mijn twee mannen liggen heerlijk te pitten nu! Ik ga voor de verandering maar weer eens druk weg kolven. Onderhand heb ik maatje meloen als ze vol zitten. Hoe is het met R Sukke? En Mirpat idd gefeliciteerd met je mannetje!
Fijn dat de osteo goed helpt. Hopelijk merken jullie nu ok snel resultaat van deze keer. Heb je enig idee waar het door komt dat hij wakker schrikt? Is er niet iets dat je daar aan kan doen? Ons meisje sloeg zich steeds wakker met haar handjes en daar helpt nu het inbakeren voor. Vandaag heb ik overdag gewoon een dekentje er strak omheen gebonden en dat werkt ook, ze wordt er ook gewoon rustiger van als ze wakker rond ligt te kijken. Zou je daar niet eens mee kunnen? Mijn foto is trouwens van de site af. Mag geen stemmen werven schijnbaar... Wist ik ook niet!
T heeft wat moeite om zich over te geven aan de slaap. Het is niet dat hij zichzelf wakker slaat ofzo. Meer dat hij zich echt verzet. Hij doet ook altijd erg veel moeite om zijn ogen open te houden. Om 18.00 uur heb ik hem gevoed in een andere houding. Daarna heeft hij 4,5 uur bij mijn man liggen snurken! Nu weer dezelfde houding gevoed en na een boertje en twee scheten ligt hij alweer te pitten. Of dat nou door de behandeling komt? Wel heerlijk zo Ik heb vanavond nog mooi veel kunnen doen in huis. Ik leg T ook altijd strak in bed hoor. Lakentje onder het matrasje getrokken en dan strak over hem heen. We gaan voor een rustige nacht!
En hoe is het gegaan sopan? In welke houding heb je hem nu gevoed dan? Ben wel benieuwd hoe jullie nacht uiteindelijk is geweest? Oh jonneke! Oeps! Haha. Ik wist ook niet dat dat niet mocht. Ze houden je goed in de gaten dus. Mag je nu uiteindelijk nog wel een andere keer mee doen? Hier een bout nacht gehad. R sliep bij mij in bed man op de bank. Moest hem ieder uur ors geven. Hij had gisteren vanaf 12 tot 7 sowieso niet geplast en om 12 uur zat er maar een klein plasje in. Gelukkig is hij nu al een hee stuk geknapt. Geen koorts meer een beetje praatjes. Net nog wel een zetpil gegeven om de spiegel op peil te houden. Luier was nu na de nacht ook droog....
Wat fijn dat R weer een beetje aan de beterende hand is. Ook vermoeiend voor jezelf nu natuurlijk. Geen idee of ik volgende maand mee mag doen met baby vd maand. Ga het gewoon proberen. Hoe is de nacht gegaan sopann? Hoop dat het aan de manier van voeden ligt dat hij zo goed geslapen heeft maar kan natuurlijk ook door de behandeling komen. Herkenbaar hoor dat ze alles willen meekrijgen en daardoor niet slapen maar dat is sinds het inbakeren ook minder, ze geeft zich sneller over. Maar luiers maat 4 alweer? Wat een zeikerd is T zeg! maat 3 zou tot 9kg zijn toch? Gaat wel snel zo. Maar jij herkent die chemische geur dus ook. Mijn zusje had er nooit last van dus ik dacht zal misschien dit pak zijn. Zij heeft maat 4 en die stonken veel minder. Misschien ook maar eens een ander merk proberen. L heeft vannacht ruim 8uur tussen de voedingen gelaten! Heerlijk! dat is echt doorslapen zo. Straks maar even kolven want dat krijgt ze nooit op al die melk. Zo meteen weer naar de babymassage. Hoe gaat het met afbouwen bv mirpat? Gaat het goed met de tweede voeding?
Hoe is het met R Sukke? Heeft hij alweer een volle luier gehad? Oh joh, Jonneke! Geen idee idd dat dat niet zou mogen. Er zijn toch zat mensen die het in hun handtekening hebben staan? Of is dat weer wat anders?? Mag je nu nooit meer mee doen of alleen in april niet? Ik voed hem nu terwijl ik zelf half lig. In plaats van dat T horizontaal ligt, ligt hij verticaal op mij. Dus met zijn beentjes op mijn buik/benen. Deze houding werd me door de lactatiekundige aangeraden, omdat ik én zoveel melk heb én nog eens een krachtige tsr. T kan nu veel rustiger drinken en is tot nu toe elke keer in slaap gevallen na de voeding! Daarbij denk ik trouwens dat T een buikslaper is. Zodra hij op zijn buik ligt bij één van ons, dus niet half zittend, maar echt liggend, slaapt hij binnen een minuut. In die voedhouding ligt hij natuurlijk ook op zijn buik. Vannacht ging wel goed, behalve dat ik zelf tijdens de voeding van 01.30 uur in slaap viel Om 04.00 uur werd ik wakker en omdat ik schrok, schrok T natuurlijk ook. Wakker! Daarna wel weer eventjes kunnen slapen tot het om 05.30 uur weer tijd was voor de volgende voeding. Toen wilde hij, net als de afgelopen nachten, dus NIET meer slapen :x Ik snap het verschil niet! Maar goed... Manlief heeft beneden met hem op de bank gelegen, zodat ik nog even kon bijtanken. Vervolgens werd T om 07.00 uur bij mij gelegd en heeft hij doorgeslapen tot 10.00 uur! Konden we dus ineens samen uitslapen! Wie snapt er wat van! Daarna wel weer tot 13.00 uur aan het emmeren geweest. Toen heb ik er gewoon een voeding ingepropt (kwam idd ook weer wat terug...oeps ), zodat hij tenminste niet na een uurtje slapen wéér zou komen. En! Meneertje ligt nu dus (op zijn buik) te pitten in de box. Kan ik hem mooi in de gaten houden, terwijl ik een enorme bult was weg moet vouwen. Mijn werk is ook weer aan het klieren. Mijn leidinggevende zou bellen na Pasen. Belt ze net tijdens het voeden, dus ik app dat ik aan het voeden ben en of het vanavond kan. Dan kan mijn man T even nemen wanneer hij begint te huilen. 'Vanavond kan ik niet. Heb je vanmiddag niet een gaatje vrij?' Brrr... Dit is natuurlijk een vrij onschuldige opmerking, maar ik kan het niet UITSTAAN dat ik eerst he-le-maal niks hoor, dat alles altijd wordt uitgesteld en ik nu met stel en sprong met haar moet telefoneren. Zullen de hormonen nog wel zijn Ik negeer de opmerking gewoon en bel eind van de middag als manlief terug is. Ik ben blij dat ik eindelijk wat kan doen in huis (en jullie even kan bijpraten ) Werk komt later wel weer. En oh ja! Maat 4 is nog ruim hoor aan de onderkant. T heeft zo'n rond buikje, daardoor sluit 3 niet meer goed aan. Ik heb al gevonden dat 3 active fit ruimer zit bij het buikje. Gaan we die eerst maar eens aanschaffen. Sowieso zijn we al een tijdje van de newborn af, want die honingraat plakte gigantisch aan zijn billetjes als hij had gepoept.
Ik heb trouwens aan jullie een 'vriendschap'-verzoek verstuurd. Kunnen we ook als de kindjes ouder zijn - mocht dit topic verwateren - nog eens vragen hoe het gaat
Ik had m al geaccepteerd sopann Hopelijk is deze houding dan voor hem (en jou) beter. Osteo is dus wel succes... Wat een gekloot met je werk zeg...ze moeten maar ff geduld hebben Gelukkig gaat t beter met R. Jammer van vannacht. Zo 8 uur dat gaat goed Jonneke. Houden zo!! Afbouwen gaat nog niet echt vlot. Blijf maar best veel stuwing houden dus kan nog niet verder gaan. Vandaag naar t cb geweest voor eerste prikjes...ach zielig Krijsen tijdens t zetten en daarna weer stil Ik ook bijna in tranen Wel 5960gr Alleen hele dag huilerig en vanavond ff getempt en 38,2 dus maar niet inbakeren en dan zien hoe t gaat. Anders vannacht maar bij ons in bed. Ga m naar boven brengen ben benieuwd.
Hier gaat het een stuk beter. Neefje en nichtje hebben sinds gisteren en vandaag het zelfde dus ik hoop dat B het overslaat. Koorts us vrijwel over al had hij vanmiddag 37,5 dus toch maar weer een zetpil gegeven. Verder heeft hij, voor zover ik weet, nog steeds niet geplast. Wel 4 echte water poep luiers !!! Niet normaal. Als ik ze open vouw ligt er echt een bruine plas tegen zijn billen aan. Het kan zijn dat hij het tegelijk laat lopen maar dat kan ik dan natuurlijk niet meer zien. Vanmiddag hiervoor naar de ha geweest maar die vind het icm die poep luiers niet zo zorgelijk. Als hij morgenochtend droog wakker wordt dan weer langs komen. Hij heeft er gelukkig geen buikpijn bij of zo. Vanavond stond hij bij zijn speelgoed, "ow mamaaa, poep!" Het liep gewoon langs zijn been op de grond! Dat voor wat betreft R! Maat 4!! B nog steeds in 1 met haar 3825 gr en 53 cm! F Die new Born blijft hier ook plakken ja maar alleen als ik niet direct verschoon! Sopan, kan me je gevoel wel voorstellen hoor, qua werk. Heb je haar nog gesproken? Wat moest ze? Buikslapertje ook, hier ook. Afgelopen nacht voor het eerst s nachts in se wieg op haar buik omdat R ook bij mij lag. Ik val trouwens altijd in slaap tijdens de nacht voeding. Wauw jonneke, 8 uur!!! Wat een genot. Hoe was de BM, geniet L er nog steeds van? Hier meisje al 2 dgn meer aan het huilen. Net deed ze toch zoiets raars. Ik was haar aan het verschonen en deed haar romper uit. Ze huilde al wat maar toen de romper uit was spreidde ze haar armpjes, trol haar hoofdje in en gilde echt!!!! Was heel vreemd. Toen ik haar oppakte eb tegen me aan hield ging het over in gewoon huilen uiteindelijk werd ze stil....