1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Werken, mijn verlof loopt 22 april af. Dan zou ik weer in de ww komen maar ik ga voorlopig bij mijn ouders werken... Pff de gedachten alleen al. Ik zit natuurlijk al vanaf 1 juli thuis (ww) ik vind het heerlijk om heel de dag met de kindjes te zijn en op mijn gemak alles te doen. Helaas is het financieel niet haalbaar dat ik niet werk! :( blegh, ik ga mijn schatjes zo missen!

Wat aardig van de rooster maker dat ze je zsm weer willen laten weren aan onregelmatig. * not*

Slaap lekker allemaal. Ik hoop dat B ook is een nacht maakt zoals de andere baby's!

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Woehoe!!!!!!!

22.30 - 04.50

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Schrikken kan idd ook. Vanuit slaap is het bij T meestal kramp. Als hij bij één van ons ligt en we beginnen ineens te praten, of ik moet niezen, dan is het idd van schrik.
    Wat bijzonder Jonneke. Lijkt me ook fijn om zoiets intiems te kunnen delen. Verwachten zij ook alweer een kindje?

Het was héérlijk weer hè. Wij zijn de lentemarkt over geweest. T mooi in de doek. Ik was er zo blij mee. Er waren heel veel buggies, en wat lijkt me dat irritant in die drukte!

Ik ben niet meer duizelig geweest gelukkig, maar ik heb wel een vermoeden waar het door komt. Gisteren verloor ik ineens weer kleine beetjes bloed! Óf de eisprong óf de eerste menstruatie dus.
    Hebben jullie ook dat je haargroei ineens anders is? Behalve mijn hoofdhaar en wenkbrauwen groeit het nog nauwelijks! Zo vreemd. Mijn oksels heb ik na de bevalling nog maar één keer hoeven scheren. Bikinilijn nog maar twee keer, net als mijn benen. Het groeit gewoon niet meer!

Nou Sukke! Heerlijk :D T heeft geslapen van 21.30 uur tot 03.00 uur en nu net tot 06.00 uur. Die nachtvoeding is echt aan het verplaatsen, terwijl de ochtendvoeding steevast op 06.00 uur blijft. Hij ligt nu weer heerlijk op mijn buik :) Met anderhalf tot twee uur is het toch weer krampjes.

T is echt goed te pas! Na elke voeding lachen en echt bezig de wereld te ontdekken. Zo leuk om te zien! Hij slaapt ineens ook aanzienlijk minder, dus wat ik eerder schreef klopt al niet meer :D Vrijdag CB. Ik ben benieuwd. Samen met mijn man komen we uit op 5600 gram.

Vandaag weer de stad in. Nu heeft T een spurtje in de lengte volgens mij. Zijn pyjama's zijn bijna allemaal ineens te klein. Op naar maatje 68! Gaat eigenlijk best snel zo.

Dat thuiszitten beviel mij ook wel prima Sukke. Ik heb sinds september thuisgezeten door die bekkenpijn. Het lijkt me heerlijk om thuis te zijn voor T en dan daarnaast lekker burgerlijk zorgen dat het huis spik en span is en het eten 's avonds klaar staat ;) :D

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Lekker hè dat moederen! Ik denk wel dat ik het beter uit zou houden in mijn geboorteplaats dan in het dorp waar we nu wonen maar goed! Ik krijg er iig pijn in mijn buik van als ik er aan denk dat ik weer moet gaan werken!

Haargroei merk ik idd ook dat dat minder is. Herken ik niet van bij R! Wel lekker hoor!

Wat in trouwens ook heb is steken in mijn borsten!!!! Dat had ik bij R ook niet maar nu echt dagelijks meerdere keren per dag. Ineens hele felle scherpen steken. Niet perse in beide tegelijk. Vind het heel vreemd. Bo is het niet want verder heb ik geen klachten.

Jonneke, idd toevallig van die mensen. Lijkt me wel fijn om iemand in je buurt te hebben die dit ook heeft mee gemaakt.

5. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nou jullie hebben ook een goede nacht gehad dus. Hier ook. 23.45 - 8.15! Toch ga ik zo nog even liggen :)

haargroei is hier wel iets minder maar niet zo weinig als bij jou sopann. Wel een mooie meevaller toch?

Ja werken... Ik zou ook heel graag thuis blijven. Echt buikpijn als ik er alleen al aan denk! Wat voor werk ga je bij je ouders doen sukke? En hoeveel uur?

Ja die herkenning bij iemand in de buurt is zeker fijn. Via internet wel wat mensen leren kennen maar dat is toch anders. Zij is nu weer 18wkn zwanger.

Maat 68 al sopann? Wow! Hier nu net maatje 62. Steeds meer van 56 wordt te klein. Vooral aan buikje en benen, armen niet. Maar 68 is wel heel groot! Ben benieuwd bij cb voor jullie flinke vent :)

die steken in de borsten sukke, heeft B geen spruw? Daar had ik het nl bij, die steken.

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik dacht ook meteen aan spruw ja! De LK zei dat ik daar verdacht op moest zijn, want dat zijn de eerste tekenen. Dan ben je er nog mooi op tijd bij :)

Die haargroei is wel ideaal zo ja! Ben benieuwd of dat zo blijft. Wel grappig wat al die hormonen dan met je lijf doen hè.

Wat fijn dat ze weer zwanger is. Lijkt me énorm spannend. Dat was het voor jullie natuurlijk ook.
    Mijn oude baas had de zwangerschap ook met 22 weken afgebroken, omdat haar kindje een aantal organen mistte. Ze is nu alweer twee jaar bezig om zwanger te raken, want ineens zwemmen de zaadjes van haar man niet meer. Bizar toch. Het zal je maar overkomen.

56 is al een tijdje niet meer. Dat werden echt naveltruitjes :D Het is ook zo lastig aankleden als het te klein wordt. 62 zit nu te strak om zijn buikje. Verschilt trouwens ook wel per merk hoor. Hema zit erg mooi vind ik. Ook 68 al! En zelfs een 74, maar die valt gewoon kort. Dat de mouwen wat ruim aan de armen zitten vind ik altijd wel schattig staan dan zo heel strak. Die pyjamadag zijn uit één stuk. De vorige keer was T 56 cm, maar toen ook al 62 pyjama's.
    Vrienden van ons hebben een knulletje van 11 maanden. Die zit in 86/92. Beetje hetzelfde postuur als T ook. Dat gaat zo hard!

Haha, T drinkt nog steeds liggend bij mij. Dan ligt hij na de tijd heel relaxed op mijn borst en dan komen er twee dikke boeren. Genieten vind ik dat haha! Zo'n voldaan mannetje :D

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Allemaal weer lekker geslapen gelukkig!

Nu bij jou ook Sukke fijn!
    Hoe ist met R?

68 al Sopann haha.
    R heeft nog 62.
    Qua gewicht zal ie dan ook wel weer aardig gegroeid zijn.

Haargroei nou niet minder hoor.
    Mag nog net zoveel scheren. :D

Volgens mij ben ik de enige die t wel weer leuk vind te gaan werken haha
    Tuurlijk krijg ik al n brok in mn keel als ik aan de eerste dag denk dat ik weg moet en m "achter moet laten".
    Maar zou er ook niet aan moeten denken fulltime thuis te zitten.

Gisteren natuurlijk naar schoonouders geweest en dan komt mn schoonmoeder : ach mag ik m ff vast houden.
    Al s ik thuis ben en mijn moeder komt is t : oh geef m maar ff hier.
    Word ie zowat uit mn armen getrokken.
    Ik snap dat ze ook blij zijn maar ben dan altijd beetje lichtelijk geïrriteerd. Is dat gek?? Hebben jullie dat ook?

Ga ff wandelen en zwemluiers halen. As vrijdag voor de eerste x zwemmen. Leuk!! :)

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Heeeeeel herkenbaar! Ik heb er echt zo'n hekel aan dat ze het niet gewoon even vragen! Bah. Nu zorg ik dus dat hij slaapt, dat ik hem moet voeden of dat hij in de doek zit :D

Ik vind mijn werk niet leuk, daarom is thuiszitten het betere alternatief ;) Drie dagen per week werken vind ik wel oké.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Trouwens! Is één van jullie alweer ongesteld geworden?
    Gisteren begon ik ineens bloed te verliezen. Niet zoveel, maar wel inclusief zeurende buikpijn en de dagen ervoor was ik achteraf gezien veel slomer.
    Na de miskraam had iedereen ook gezegd dat de menstruatie veel heftiger zou zijj. Dat waren 3 druppels toen, haha.

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh jee... Ik ben de oppas aan het regelen en ik merk dat ik het écht niet fijn vind dat T naar mijn schoonouders gaat!
    Nou krijg ik dus ook buikpijn bij het idee dat ik moet gaan werken :(

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hoe ga je de oppas regelen dan? Past schoonmoeder ook een dag op?

Mijn moeder is heel wisselend hoor in het vastpakken van L. Als ze in de box ligt zal ze haar niet zomaar er uit halen. Als ik haar vast heb zal ze dat eerder doen. Soms wel irritant. Schoonmoeders zien we niet zo vaak dus dan bied ik het sneller zelf aan. Maar heel irritant als ze zelf je kind pakken!

Lekker hoor mirpat, zwemmen. Ga je zelf zwemmen of echt babyzwemmen?

Ongesteldheid hier nog niet op gang. Wel heb ik soms een raar hgevoel in mijn buik wat ik niet kan plaatsen. Er gebeurd dus wel van alles weer maar wat het is? ;)

dat zal ook moeilijk zijn voor die oiudcolega van je als je na een zwangerschap die fout gaat zo lang bezig moet zijn weer zwanger te raken. Hier duurde het 7maanden en dat vond ik toen echt al te lang!

12. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Als je werk niet leuk vind snap ik t haha.

Schoonouders gaan bij ons ook een dag oppassen en vind t ook niet zo maar hun zijn door t dolle heen.
    Schoonmoeder heeft ook laatst schouderoperatie gehad en mag dus niet veel tillen.
    Ik zie dus alweer allemaal spoken met laten vallen enz maar volgens haar gaat t prima.

Ga baby zwemmen. Ben aalleen al aan t verzinnen hoe laat ik op en weg zal moeten om op tijd te zijn. :D

Hier nog geen bloed gezien ;)

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja schoonouders, dat is meestal toch een ding apart he :D Maar als ze moeilijk kan tillen kan ik me voorstellen dat je dat denkt.

Babyzwemmen, wat leuk. Hoe vroeg moet je er zijn? Altijd een kunst op tijd te vertrekken he!

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik werk alleen één avond in de week en verder het weekend. Doordeweeks passen mijn ouders drie uurtjes op om de tijd te overbruggen dat ik weg ben en ML thuis komt. In het weekend werkt ML op zaterdag op de boerderij en dan kan SM oppassen. Zondag doet ML zelf.

Ik weet niet wat het is, maar sinds ik bevallen ben bekijk ik SM met heel andere ogen. Ze is het tegenovergestelde van hoe mijn man en ik zijn (extravert, sociaal, spontaan) en T is net zo temperamentvol als dat wij zijn :D Ze is ook altijd zo negatief. Bij manlief thuis worden bijv. nooit complimenten gemaakt. Ik vind het echt verschrikkelijk om te bedenken dat T daar dan ook geen complimentjes gaat krijgen, simpelweg omdat ze het nooit doen! En wij doen dat juist wél heel erg. Ook naar elkaar.

En ja... Ze zijn inderdaad dolenthousiast... Ook mijn schoonzusje die nog thuis woont. Brrr...
    Vanavond heb ik het er wel met ML over gehad en hij begreep het wel, maar ook deels niet. Het is toch zijn moeder hè. Misschien zie ik dat als moeder toch weer anders of zo...
    Ik snap ook echt niet waarom dat mensen zo lyrisch zijn om T. Natuurlijk is het een prachtig jongetje, maar dan kan je toch nog wel normaal blijven doen? :D

Babyzwemmen lijkt me zo leuk!! T is nu echt nog te klein en te hysterisch, haha! Vanaf vanmiddag was het weer brullen. Ik ben even alleen wezen shoppen (wat een gedoe ook! Ik heb een heel andere maat na de bevalling! ;)) en ML was zelf bijna ook hysterisch, omdat ik geen melk had achter gelaten. Oeps :D
    Voor babyzwemmen moeten ze ook ingeënt zijn toch?

7 maanden zullen dan lang hebben geduurd Jonneke! Had je direct de eerste keer dat je menstrueerde ook zoiets van: was het maar al raak? Of had je tijd nodig?
    Bij ons was het één menstruatie en toen direct verwachtte we T. Daar was ik nog niet helemaal klaar voor. Die eerste 9 weken waren echt verschrikkelijk. Ik besefte echt niet wat er allemaal met me gebeurde. En de omgeving was ook niet bepaald steunend. Die vond dat we te snel waren. Net alsof je dat zelf in de hand hebt!

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Spruw, dan zou B toch ook witte plekjes in haar mondje moeten hebben of hoeft dat niet perse?

Schoonouders, tja bij hun is het toch vaak net iets " minder" als bij je eigen ouders op 1 of andere manier! Dat komt denk ik doordat de communicatie met eigen ouders makkelijker is. Als iets je niet aanstaat zeg je dat tegen eigen ouders eerder en makkelijker!

Sopan, ga jij echt ieder wkd werken?

Hier nog over het algemeen maat 50, soms al 56! Haha en B is de oudste!
    Met R gaat het steeds beter. Zaterdag laatste x diarree gehad sindsdien geen poep. Huilt wel snel en veel en staart enorm. Dan is hij echt helemaal afwezig en als om hem dan roep wordt hij " wakker."

Nou B is bijna klaar met drinken, hopelijk nog zo'n nacht als gisteren!

Slaap lekker!

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nee, ik werk om het weekend. Het andere weekend zijn we samen vrij op zondag :)

Je hebt wel gelijk met die communicatie. Al is ML daar ook echt 20x beter in dan zijn ouders ;) Die kunnen echt over niets praten.

Spruw hoeft niet met witte plekjes hoor. Jij kan het ook alleen hebben in een heel vroeg stadium. Of B alleen.
    50/56. Wat een poppetje dan hè! T heeft gewoon nooit 50 aangehad.

T sliep ineens van 18.30 uur tot 23.30 uur. Daarna wilde hij niet meer in zijn eigen bedje, dus hem maar naast me gehouden. Toen om 03.00 uur werd ik wakker. Hij sliep, dus in het eigen bedje gelegd. 2 minuten en het was weer krijsen. Toen maar weer gevoed en nu ligt hij te slapen op mijn borst... Benieuwd wat er gebeurt als ik hem wegleg.

Wat fijn dat het wat beter gaat met R, al klinkt dat staren nog niet zo best. Heeft hij nog koorts?

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nee R heeft geen koorts meer, gelukkig!

Uhm, dan zal ik straks de dokter maar is bellen voor de spuw. Vooral mijn linker tepel doet ook zeer bij het aanhelpen maar ik heb geen kloven.

En is T nog terug naar de wieg gegaan?
    Hier krijg ik B s avonds niet in de wieg. Wil ze telkens bij mij liggen.

Hier 22.45- 02.50-06.15....

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hij heeft drie uurtjes zelf geslapen. Om 06.00 uur was het alweer huilen.
    T laat ook ontzettende stinkwinden! Zou ik ook van gaan huilen ;)

18.30 - 23.30 - 03.00 - 06.00. Kan beter ;)

Bij mij wordt de pijn bij het aanhappen ook veroorzaakt door stug bindweefsel. Mijn tepels rekken moeilijk uit.

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Die winden waren een voorbode voor poep. Héél veel poep! Ik opende de luier en wist echt even niet waar ik moest beginnen met schoonmaken. Maar het is gelukt :D

20. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    We hebben SM vant weekend ook wel R zn jasje aan laten trekken en als ze hier komen laat ik nog wel zn luier verschonen en m uit de box tillen kan ik gelijk kijken of dat gaat. :D Erg hé....
    Her is vrijdag om 9.00uur zwemmen. Redelijk op tijd dus. :)

En weet je al of r spruw is Sukke??
    Gelukkig dat t iets beter gaat met R.

Sopann vind T t in bad ook leuk?? Dan zal zwemmen ook wel gaan denk.
    Inenten is inderdaad wel handig eerst.

Heel veel poep!! Lekker hé!! Vraag me af en toe af waar ie t allemaal vandaan haalt haha.

Deel Deze Pagina