Ben even druk geweest met een taart Hè Jonneke, wat vervelend. Hopelijk gaat het snel over en is het idd een naderende menstruatie. Sopann, haha! Wat een giller! Wat zei jij? Welke doek heb jij trouwens? Ik wil een nieuwe, het liefst een geweven. Mirpat, fijn dat de foto's leuk zijn geworden. Hier krijg ik B s avonds maar niet in de wieg. Nu slaapt ze wel in de box. Ik denk dat ik de komende tijd maar even boven ga bivakkeren. Zij in de wieg en ik boven zachtjes tv kijken zodat ze er aan went. R sliep met deze leeftijd alleen boven!
Oh lekker! Ook al is het midden in de nacht, taart gaat er altijd wel in Ik was eigenlijk te verbaasd om te reageren. Dat heb ik wel vaker. Dan valt het kwartje pas als ik de situatie overdenk. Geweven vind ik echt fijn! Ik heb een Girasol Betula 6. Met 5 kom ik ook zat uit, dus ik ben ook opzoek naar een tweede. Eerst had ik de Hoppediz DL Kairo, maar daar kon ik geen vrienden mee worden. Ik moest veel te secuur knopen. Ken je Dragen & Voeden? Dat is een fijn forum als je vragen hebt met knopen of over doeken. En je hebt een marktplaats. Zo heb ik mijn Hopp verkocht Balen van B joh. Of nouja... Het is dan direct weer zo klungelen met ze hè. T heeft de rust redelijk terug Benieuwd hoe het straks is. Anders gaat hij gewoon weer tussen ons in.
Mirpat, welke luiers gebruik jij? T heeft nu elke nacht lekkage. Hij draagt maat 3. Hij heeft vooral een dikke buik, dus die luier sluit niet goed aan boven zijn beentjes.
Ik gebruik nu luiers van kruidvat. Nogwel maat 2 maar moet eigenlijk ook maat 3 hebben. R heeft ook een te dikke buik. We gaan vandaag lekker wandelen in Bussloo daar is wandelen voor hulphond vandaag. Dus met alles ingepakt op weg. Lijkt wel of we op vakantie gaan. R heeft gelukkig al een paar dagen goeie zin. Weinig huilen en grote glimlachen als ie wakker word en we weggaan.
Ah heerlijk! Veel plezier Wij hebben net The Hobbit gekeken. Erg leuk weer! Kruidvat werkt hier ook niet! Die hadden we in het kraampakket van mijn werk, maar dat was direct ellende. Ook met maat 3 Van de week maar eens neuzen voor nieuwe. Zo jammer dat je ze niet in pakketten van 5 luiers kan kopen.
Nou hier nog steeds ellendig gevoel, al is het wel iets beter. Laten we hopen d dat het de menstruatie is. Gister begon ml over werken en of ik er tegenop zag en tranen bleven komen. Dat was een gevoelige snaar haha. Ieder kind is anders sukke en met b zal het ook wel komen dat ze boven slaapt alleen duurt het wat langer. Heb je ook het idee dat ze jou om zich heen moet hebben of kan het ml zijn? En was je zomaar een taart aan het maken.hopelijk is hij goed gelukt. Altijd lekker. Lekker wandelen mirpat. Moeilijk een beetje goed weer. Hier wel luiers van kruitvat. L heeft nu al een paar weken maat 3. Maar inderdaad vervelend dat je meteen grotere pakken hebt. Als ze niet bevallen zit je met een hoop luiers te kijken.
Deze taart had ik gemaakt voor de dochter van een vriendin. Morgen een kleintje maken voor man. Hij heeft morgen zijn eerste praktijk examen voor zijn opleiding, dan zaterdag ook nog 1. Hopelijk is het eind dan echt in zicht. Dan moet hij alleen nog mondeling theorie examen doen. Hè vervelend dat door lekken! Ik gebruik voor R van alles, Aldi, ah, etos, alles behalve pampers haha. Idd vervelend dat de pakken dan zo groot zijn. Heb je geen bekenden in je omgeving met baby's waar van je 2 luiers mag lenen? Vervelend Jonneke, dat het nog niet over is. Komt vast goed! Nou ze ligt in de wieg hoor!!!! Heb haar er om 20.00 in gelegd en ben op onze kamer, dezelfde, gaan strijken. Om kwart voor 9 sliep ze. Wel 3 hydrofiele moeten verschonen want telkens als ze wakker werd begon ze onrustig met haar hoofd te draaien en was het spugen!
Jullie raden het trouwens nooit. Voor dat B geboren werd in die lijst met namen gekeken. Haar naam was vorig kaar maar 13 keer. " oh, dan komen we nooit een andere B tegen." Zit ik vanmorgen bij een vriendin op verjaardag hoor ik ineens iemand, B, zeggen. Kijk ik op zij vraag aan haar heet jou dochter ook B? Ja dus! Bizar! En!!!! Een primeur, ik was met B onder de douche geweest, man nam haar mee. Roept ie ineens dat ik moet komen. Ik met sop in mijn haar onder de douche uit, dacht dat er iets was. Draait ze van buik naar rug!!!!!
Wat gaat B nu ineens hard he sukke! In eigen bedje slapen en nu ineens omrollen. Knap hoor. Heeft ze lang in eigen bedje geslapen? Mooie taart trouwens. Knap hoor. En nu nog een voor ml. Spannende periode voor jullie dan even met de examens. En wat toevallig idd met de naam van B. L heeft vannacht weer goed geslapen. Voeding om 21.30 en 5.30 wakker. Met de speen weer half uurtje geslapen. Om 6uur uit de inbakerdoeken gehaald en snel even naar de wc. Kom ik terug sliep ze weer. Is toen wel helemaal naar boven gekropen in haar bed toen ze om half7 wakker werd. Komende week wil ik proberen op vaste tijden te voeden zodat ik wat meer ritme heb voordat ik ga werken. Overdag 4uur er tussen en de nacht dan maximaal 8uur. Ben benieuwd of dat lukt.
Jeetje wat leuk! Kan me voorstellen dat je schrikt, maar gelukkig was het voor wat moois En die taart! Wauw!! Ik vind dat soort taarten er echt zo mooi uitzien. Hoe smaakt het? Bekleed je met marsepein? L doet het ook goed Jonneke Ben benieuwd of vaste tijden lukt. T doet het automatisch, met uitlopers van een half uur meer of minder, maar dan moet hij verder in normale doen zijn. Over clusteren heb ik helaas ook niets te zeggen T slaapt nu weer lekker. Zijn piekje is voorbij denk ik. Vanochtend werd hij pas om 04.30 uur wakker! Daarna tussen ons in gelegd, want meneer wilde niet meer in slaap vallen. Hij lag nog niet tussen ons in of hij pitte. Tot 08.30 uur!! Dat houden we er in Gisteren na het douchen weer even samen gewogen. 6200 gram! Hij groeit dus lekker door. Vandaag maar weer een stuk wandelen. Ik had zaterdag trouwens een primeur! De eerste broek van vóór de zwangerschap kon weer aan Voelt toch wel goed.
Ja snel hè. Ze lag wel op het aankleedkussen dus is natuurlijk wel iets makkelijker dan wanneer ze gewoon op de grond ligt. Vandaag is ze precies 3 mnd, de tijd vliegt! Vannacht ook hier goed gegaan. Ze werd zelf om 22.45 wakker, voeden weer in de wieg en toen rond 02.30, voeden en samen in slaap gevallen en toen om 7.00 weer. Laatste wel beetje gerekt met de speen. Ik moet haar s nachts ook eigenlijk terug gaan leggen in de wieg. Dan slaap ik zelf ook beter. Nu wordt ik s nachts wakker met stijve/ pijnlijke heupen omdat ik netjes op mijn zij naast haar blijf liggen. Wat fijn sopan, de heupen gaan misschien toch langzaam terug maar hun oude model! Ik bekleed met fondant, marsepein lust ik niet. Hoe het smaakt ligt er aan wat je er in stopt. Hier zat bon bon bloc praline puur vulling en aangevette slagroom met verse aardbeien in. Waarvoor wel je een schema hebben Jonneke? Geeft je dat meer rust?
Wat een goed nieuws Sukke. Super!! En dan met sop in je haar in de woonkamer haha Mooie taart!! Hopelijk lukt t Jonnrke voeden op vaste tijden. En lekker hoor dat ze nog ff doorsliep, ook zonder doeken. Voel je je al wat beter?? Goed bezig Sopann Lekker hé als je een beetje uit kan slapen. En weer goed gegroeid ook. Klopt t ook een beetje met de weegschaal van t cb? R denkt nu al 2 dagen dat 5.00u een mooiere tijd is dan 6.30u. Is al goed natuurlijk maar 6.30vond ik lekkerder Zo even op kraamvisite.
Hihi, ik lust ook geen marsepein Vandaar dat ik het ook vroeg. Jonneke, voed je nu volledig op verzoek? Misschien is het dan handig om de tijden bij te houden in een app op je telefoon. Dan krijg je een beetje meer overzicht. Ik doe dat nu ongeveer een maand en daardoor ben ik erachter gekomen dat T dus eigenlijk altijd wel om de 4 uur komt. Soms om de 3, bijvoorbeeld na een hele lange nacht en net voordat hij een lange ruk maakt. Sommige dagen ervaar ik alsof T continue aan mijn borst ligt, maar als ik dan later kijk hoeveel voedingen hij gehad heeft, kom ik zelden uit op meer dan 7. Het is eigenlijk bijna altijd 6 per 24 uur. Ik gebruik MyBaby voor Android. Mij geeft het overzicht en rust. Zeker na zo'n dag dat ik het gevoel heb continue met hem gezeten te hebben: dan blijkt dus dat het vooral mijn beleving is. 5.00 uur is idd wel vroeg. Net niet nacht en net niet ochtend hè. Kan je hem daarna nog niet even bij je leggen? Het gewicht klopt aardig met dat van het CB. Volgens mij scheelt het steeds maar iets van 30 gram, maar dat kunnen wij niet zien op onze weegschaal. Dat is gewoon een 'grote mensen weegschaal' met alleen onsjes achter de komma.
Wat fijn sukke dat ze ook de nacht goed gedaan heeft. Maar kan me voorstellen dat je zelf niet aan je goede nachtrust toe komt. Je slaapt toch minder vast. Hopelijk wil B dat ook. Fijn sopann dat je je broek weer past. Heb je net wat meer keus in wat je aan kan hè.en ook fijn voor jezelf natuurlijk. Merk je ook dat je nu lekkerder in je vel zit? En T groeit lekkere door! Ik voed overdag al om de 4 uur. Dat haalt L altijd wel. Soms moet k het een beetje rekken en soms komt L zelf wat later. Een voeding minder zou qua gewicht al mogen maar lukt vaak nog niet. de nachten liet ik haar altijd bepalen. Soms zat er 6uur tussen, soms wel 10. Maar dan kwam ik overdag wisselend uit met tijden. Als ik weer ga werken wil ik eigenlijk maar 2 voedingen missen die ze met de fles krijgt. Dus als ik om 7uur voedt dan lukt dat nog voor een dagdienst en bij om de 4 uur eerder kom ik avonds om 23uur uit. Betekent dat ik een half uur eerder op het werk weg moet bij een late dienst om ook die voeding zelf te doen. Maar ik heb recht op 2uur kolven per dag en daar kom ik toch niet aan. Betekent wel dat ik haar s morgens misschien wakker moet gaan maken als ze nog slaapt. Tenminste als ze dit ritme vol blijft houden, wat natuurlijk ook altijd de vraag is. Maar we gaan het proberen.
Hoe kijken jullie aan tegen het geven van fruit en groente hapjes? Toen ik klein was werd eerst fruit geadviseerd, nu groente. En ik kreeg het toen al met 3 maanden, nu zeggen ze vanaf 4 en soms zelfs 6 maanden. Dat laatste zeker bij volledige bv. Jammer want het leek me wel leuk er mee te beginnen. Zeker omdat L altijd zo lekker vindt om van de lepel te eten, bij vitamine d en k. Mijn moeder vertelde dat ze dacht dat het 3 maanden was dus ik helemaal blij er bijna mee te kunnen beginnen, valt het even tegen, ha ha. Soms ben ik ook net een klein kind. Net trouwens met L even op mijn werk geweest. Zo gek, want het voelde helemaal niet alsof ik weg ben geweest. Maakt het beginnen volgende week wel minder erg denk ik nu ik er even geweest ben. Maar eerst nog even genieten van mijn verlof en het weer.
Wij gaan geven volgens Rapley. Dus geen geprakte spulletjes. Vanaf 6 maanden mag T beginnen te prutsen. 4 maanden is verzonnen door het CB. Je kan het best wachten tot 6 maanden voor de darmrijping. Maar goed, dat is het ene verhaal. Uiteindelijk moet je doen wat voor jezelf goed voelt. Het scheelt trouwens inderdaad voor mijn gevoel dat ik wat smaller geworden ben. Ik had me er min of meer bij neergelegd, maar ik vond het wel nog steeds gek. Pff... T is de hele dag rustig geweest. Begint hij net toch ineens te gillen! Ik heb gewoon een piep in mijn oor Wat er nou aan de hand was?
Hij slaapt daarna nog wel hoor Sopann. Vanmorgen tot 9.30u Ik ga (als ie wil) ook met 4 maanden beginnen met groente en fruit. Ben ook wel benieuwd want R vind t idd ook wel leuk van een lepeltje eten. Maar ja als ik een boterham voor zn mond hou doet ie m ook open haha
Heb je al wel besproken of je dan een half uur eerder weg mag? Zijn er dan nog wel genoeg mensen op de vloer? Hier gaan we, net als bij R, pas met 6 mnd beginnen. Idd omdat dat beter is ivm de darmrijping. Daarnaast hebben ze eigenlijk het eerste jaar genoeg aan melk. In principe is bijvoeding het eerste levensjaar niet belangrijk. Wij beginnen met groente omdat dat minder allergeen is dan fruit en ook minder scherp voor de darmen. Ook nu weer rapley, bij R ook gedaan. 4 mnd is echt commercie vind ik. Nou hier ligt ze weer op mijn arm. Vanmiddag half glaasje cola op... Krampen! Man heeft het overigens niet gehaald. bestond uit 2 delen en hij heeft er maar 1 daarvan gehaald!
Ah wat jammer Sukke! Heeft hij nog een herkansing? Cola hè. Ook de cafeïne? Van het fruit wist ik niet! Logischerwijs zou ik beginnen met wortel, broccoli en banaan. Maar banaan is dus niet zo'n goed idee? T slaapt nu heerlijk in zijn bedje. Het had wat voeten in de aarde. Hij vindt eten trouwens wel interessant. Grote ogen als ik eet, afgewisseld met lachen. Laat hem maar goed kijken. Zijn tijd komt nog wel Geven jullie braaf de vitamines nog? D laat ik nu zitten. We komen zoveel buiten. K geloof ik ook wel. Hij heeft het twee maanden gehad. Daarna vergat ik het steeds.
Wat vervelend die krampen maar je weet zo onderhand duswel waar r van komt. Balen dat je man t niet gehaald heeft. Fijn Sopann dat ie nu goed slaapt in zn bedje. Geeft voor jezelf ook wel wat rust hé. Ik vergeet hier ook regelmatig de vitamines. Als de flesjes leeg zijn haal ik denk ook geen nieuwe meer.