Dat kan inderdaad dat was bij onze dochter het geval maar de test klopte waarsxhijnlijk al niet helemaal vanwege mijn oude eieren haha maar na een punctie hadden we genoeg duidelijkheid hoor, duurde geen maanden, ja daarna kreeg ik een gevaarlijk virus maar dat staat er los van.
Uitzonderingen zijn er altijd tiger maar over het algemeen is 32 jong toch..... Met ieder jaar ouder heb je meer risico...
Wij hebben wel afgesproken om een vruchtwaterpunctie te laten doen. Onze zoon is zeer ernstig verstandelijk gehandicapt en klassiek autistisch en hij blijkt dus een chromosoomafwijking te hebben. Ik zou hem never nooit willen missen!!!! Maar als je me zou vragen of ik nóg een gehandicapt kind wil..... tja, dan toch liever niet. Wij hebben echt ons portie al gehad. Maar ik weet dat het iets verschrikkelijks is als we echt een beslissing zouden moeten nemen. Maar daar denk ik nu nog even niet aan. De vruchtwaterpuntie is toch pas met 16 weken en ik ben nu vooral bezig met de eerste drie maanden doorkomen.
Ik begrijp je lappie en als je ooit wilt kleppen zonder vooroordelen mag je me altijd pb-en hoor het is toch een gevoelig onderwerp
Lappie, ik had jouw verhaal al gelezen. Ik begrijp heel goed dat jullie een punctie laten doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen daar überhaupt over durven te oordelen... Tiger, volgens mij had jij vk moeten worden, en heb je je roeping gemist
Lappie zo'n dingen moet je zelf meemaken om het echt te kunnen begrijpen lijkt mij. Al kan ik je zeker begrijpen als je zegt, ik heb mijn portie al gehad. Lijkt me zwar voor jullie dit
Nee ik heb nog nooit een negatief oordeel daarover gekregen. Iedereen die ik het vertel begrijpt het volkomen. Maar ik praat er toch niet graag over. Het is en blijft toch een gevoelig onderwerp.
Nee dat heeft hier ook niemand, maar het blijft toch een taboe idd. Snap ook goed dat je het zelf ook moeilijk vindt om over te praten. Maar denk dat de meeste mensen respect voor je hebben, dan dat ze oordelen...
Dat zeg ik ook niet maar hen zelf vorige keer veel negativiteit erbij ervaren vandaar mijn berichtje...
Onze zoon wordt in december tien en is al een aantal nachtjes per week uit logeren. Anders was het echt niet te doen. Mijn man is er echt heel duidelijk in, hij wil absoluut niet nog een gehandicapt kind. Dit is ook waarmee ik heb ingestemd toen we na negen jaar tóch nog voor een tweede wilden/durfden te gaan. Maar het blijft gewoon een verschrikkelijke gedachte.
Jammer hoor..... Dat je soms iets misschien niet kan begrijpen snap ik wel....maar ik denk altijd dat je niet te veel moet roepen want als je zelf daadwerkelijk in die situatie terecht komt je heel anders kan denken... Maar idd het is gewoon moeilijk
Ja maar toch zit ik niet op ongezouten meningen van anderen te wachten. Zeker niet als ik hier zelf niet om vraag.
Ja kan ik me voorstellen het is heel dubbel je hart tegen je hoofd verhaal zeg maar... maar komt goed, nog niet over nadenken inderdaad....
Lijkt me ook erg moeilijk geweest om die keuze te maken lappie..... Je bent toch bang om weer zoets te moeten meemaken
Ooh ik ben voor erge dingen uitgemaakt terwijl ik toen echt door een achtbaan van emoties ging want ja het is nu eenmaal soms moeilijk om (voor jou) het beste te doen...