1 t/m 15 februari 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door es89, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ik wou bij de eerste keer ook geen inwendige echo maar heb het over me heen laten komen. Inmiddels heb ik er zoveel gehad, leuk is het niet, maar als de gynaecoloog rustig is, is het te doen. Heb nu een vaste gynaecoloog en vind ik het dus ook prima.

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Overigens is een uitwendige echo met volle blaas ook lastig voor mij. Ik heb een zeer gevoelige blaas. Ten eerste is hij nooit vol want bij een klein beetje vulling moet ik al met hoge nood naar de wc. En ten tweede is niet gaan wanneer ik wel aandrang heb vaak pijnlijk, dus ik zie mezelf niet met een volle blaas op weg naar de verloskundige gaan. Ze moet het maar met lege blaas proberen en anders de echo maar uitstellen tot wanneer ze het wel met lege blaas kan zien ;)

3. Petrsj

Petrsj Actief lid

11 nov 2014
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    @debbie91 dat is erg bizar idd! Het komt bij volwassenen bijna niet voor. Bij mij lijkt het toch chronisch te zijn. Mja er is prima mee te leven :) fijn dat het bij jou helemaal weg is!

4. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel toevallig haha!

Dat is inderdaad een goeie, die echo, ik heb eigenlijk liever inwendig, dan hoef je niet te klooien met volle blaas enzo, en ze kunnen het veel beter zien. Minder lang zenuwen hihi! Hoop zo op een kloppend hartje!
    Aan de hcg ligt het niet, hier mijn knaller van vanmorgen:

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Mooie knaller Debbie :)

Straks om 10 uur komt MvM langs. Zo spannend!

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een knaller Debbie! Nice!
    ik zou een inwendige echo ook niet erg vinden. Ga iig niet mijn echo daar om uitstellen. Ze zijn echt wel wat gewend :) maar ik heb r ondertussen al wel een aantal gehad..
    Ben benieuwd naar je mvm test linnaea en wat ze allemaal te zeggen hebben:)!

7. Petrsj

Petrsj Actief lid

11 nov 2014
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel mooi debbie! Die is duidelijk :)
    Linnaea: zet je de test hier ook nog neer!! :) ben benieuwd

Heb zelf ook een inwendige echo gehad. Zat er wel tegenop, maar toen het gebeurd was, had ik wel oh was dit het? Viel mij weer mee..
    Succes aan iedereen die binnenkort een echo heeft!! :)

8. Teletubbie

Teletubbie Niet meer actief

Net een afspraak gemaakt. Ik mag 26 juni voor de eerste echo! Spannend......

Ik ben zo onzeker als de pest (zou ook mijn eerste inwendige zijn - volgens mij heeft überhaupt niemand, naast mijn man, mij naakt gezien), dus zie een inwendige echo echt niet zitten - maar des te langer ik erover na denk, des te opener ik er tegenover sta. Zou wel graag willen weten of alles goed is namelijk, en niet nog 2 weken moeten wachten.

Wachten duurt lang, haha.

Ik had vanmorgen ook een beginnende knaltest, eindelijk! Geeft toch wat meer hoop. Debbie, die van jou is ook echt mooi!

9. Doornstruikje

Doornstruikje Bekend lid

18 okt 2014
    978
    0
    16
    Regio Alkmaar
    Gezellig Petrsj om jou ook hier te zien!

Inwendige echo's vind ik niet prettig maar ga het wel doen. Maar snap het echt wel als je dat liever overslaat!

Ik heb gelukkig nog steeds geen last van misselijk zijn, joepie! Wel blijf ik last houden van zo'n vage buikpijn onderin mijn buik...met een pittenzak gaat het wel beter.

Verder ben ik super nieuwsgierig naar het geslacht van de beeb! Hebben jullie dat ook?

10. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Oefeningen mooi gedaan, en nog steeds, zorgen dat de doorbloeding van de baarmoeder optimaal is hé ;)

Geen idee hoeveel dpo (weet eisprong niet), volgens de meeste sites morgen 4 weken zwanger!

Eerste echo is donderdag 9 juli om 18u50, aftellen :D!

11. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

@ Teletubbie: wij hebben een huis gekocht en technisch gezien is het zeker groot genoeg, maar er dient best nog wat verbouwd te worden, want momenteel nog geen kinderkamer. Gelukkig hebben we veel hulp van ouders en schoonouders, en eens die zullen weten dat hun eerste kleinkindje eraan komt, zullen zij zeker willen dat het tegen dan in orde is J

@ Willemientje: ml wil ook wachten met het vertellen aan onze ouders, en daar heb ik het wel wat moeilijk mee eigenlijk. Ik snap wel dat je het niet te vroeg aan de grote klok moet hangen, maar het gaat hier om onze ouders?

@ Debbie: mooie test! Hebben dezelfde banner zie ik (heb ik niet van jou), ik wou gewoon iets anders J

Van een collega (die dezelfde gyn heeft als mij) hoorde ik dat nagenoeg alle echo’s inwendig zijn, behalve de laatste 2. Dan zou ik wel heel lang moeten wachten als ik die zou weigeren, dus ik ga het gewoon over mij laten gaan. Mijn jaarlijkse controle bij de gyn is sowieso ook steeds met een inwendige echo + uitstrijkje + borstonderzoek (België), is dit anders bij jullie dan?

@ Doornstruikje: hier ook nog nergens last van, enkel wat vage krampjes in de onderbuik, maar misschien komt dit wel nog?

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    MvM belde om 9:30 af, ze komt nu om 14:30 als het goed is. Dus ben benieuwd...

13. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

De eerste keer dat ik zwanger was vond ik inwendig ook super eng en wou het zelfs afbellen. Tot er een dame van hier zei, maar hoe wil je het met een bevalling gaan doen? Tja dan lig je ook open en bloot! Dat was wel iets voor mij geweest dat ik dacht dan liever nu dan dat ik ineens allemaal kijkers heb.

Ik vond het wel heel vervelend dat er een manlijke co assistent stond mee te kijken. Dat wil ik dus ook niet weer. Was net dat die alleen stond te kijken naar mijn doos(zal wel niet zo zijn, maar voelde achteraf niet fijn).

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik moest een keer door twee mannelijke urologen een cystoscopie laten maken. Vreselijk! heb mezelf daarna ook voorgenomen om nooit meer bloot met wijde benen te gaan liggen voor een vreemde wanneer het niet echt moet ;) Bij de bevalling moet het. Maar een echo kan best wachten als het geen noodgeval is.

Moeders voor moeders is in mijn stad volgens mij niet zo van de afspraken... Eerst om 10:00 een afspraak vanmorgen, die werd een half uur van tevoren afgezegd met de vraag of het om 14:30 kon. En nu is het inmiddels 14:45 en ik zie nog niemand komen. Heel irritant.

15. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Even snel een ego bericht vanaf mijn tel... Ik maak me echt zorgen, ondanks dat ik nog doodmoe ben en nog steeds last heb van misselijkheid blijf ik ook een zeurende pijn houden in mijn buik, heel laag, net boven het schaakbord en net zo dat ie irritant aanwezig is. Heb het bij mijn eerste zwangerschap echt niet gehad.

Verder welkom aan alle nieuwe zwangeren!

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Dat heb ik ook hoor, Pumbaa. Had er nog een vraag over gesteld op het forum, schijnt dat bijna iedereen dat heeft en dat het heel normaal is. Zelfs een goed teken.

17. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Nou heel prettig, ik ga me klaarmaken om over 10 minuten te gaan werken en ik heb moeders voor moeders niet gezien. En dat potje met pis staat al de hele dag in de badkamer te staan, ook lekker fris.
    Word hier echt chagrijnig van en als ze zo omgaan met afspraken weet ik niet of ik nog wel mee wil doen. Komt niet echt professioneel over.

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ow ik zie nu dat ik last heb van mijn schaakbord ipv boven mijn schaambeen ;) maar prima, ik ben dus niet de enigste merk ik.

Wel netjes idd dat ze hun afspraken niet nakomen. Zou er dan hetzelfde in staan als jij hoor, dan maar niet!

19. Teletubbie

Teletubbie Niet meer actief

@Ladylien - vanaf een bepaalde leeftijd moeten vrouwen hier, ik meende, om de 5 jaar voor een uitstrijkje. Met echo's streven veel praktijken erna om deze uitwendig te doen. Mevrouw die ik vanmorgen aan de telefoon had vertelde me dat de kans groot was dat het uitwendig lukte, mocht dat niet lukken dan eventueel inwendig en anders wachten tot de 12 weken voor opnieuw een uitwendige.
    Apart dat zoiets kan verschillen per land hé?

@ Linnaea, Dat is inderdaad niet netjes van MvM. Ik wist het ook wel - graag óf anders maar niet. Laat op z'n minst nog even weer van je horen mocht je onverhoopt een kwartier later komen. Zijn ze uiteindelijk nog langs geweest voordat je naar je werk moest?

@ Pumbaa, toen ik het las lag ik al lichtelijk in een deuk - met je schaakbord! Haha ;) Lang leve de autocorrectie... Maar ook ik heb last van de steekjes, het zou er wel bij horen!

Hier zo'n ontzettend vol gevoel constant. Met name als ik op bed lig kan ik me geen lekkere houding aannemen omdat ik het idee heb dat ik mijn buik niet kan ontspannen ; het voelt zo opgeblazen. Heel vreemd gevoel, maar we doen het er voor! ;)

Bij andere 'groepjes' lees ik wel eens over een whatsapp-groepje / besloten facebookgroep. Voelen sommige van jullie hier ook voor?

20. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Geen zorgen maken hoor Pumbaa! Dat is juist goed! Je baarmoeder moet natuurlijk ruimte maken voor de beeb. Dat is niet meer dan logisch dat je wat voelt. Ik voel ook vage krampjes en af en toe menstruatieachtige krampjes en af en toe helemaal niks.... Moeheid valt nog mee gelukkig, al prikken mijn ogen wel..

Deel Deze Pagina