1 t/m 15 februari 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door es89, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wauw super die mooie echo's! :)

Hoe gaan jullie het trouwens doen met werk? Blijven jullie dezelfde uren werken of minder?
    ik wil max 3 dagen werken, weet sowieso dat dit m'n functie gaat kosten.
    En of ik überhaupt contract verlenging krijg loopt in december af als ik met verlof zou gaan.
    Manlief verdient genoeg dus hoef me in principe geen zorgen te maken.
    Maar denk dat ik wel een paar daagjes zou willen werken.

En hebben jullie het al verteld? Hoe reageerde ze daar op?

Hahaha maak me hier meer druk over dan over de bevalling o.i.d. ;)

2. Laana

Laana Lid

19 dec 2014
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat fijn, die kloppende hartjes! Ik hoop dat donderdag ook te zien. Vandaag voor het eerst boven de pot gehangen. Als ik rustig zit gaat het wel, maar zodra ik in actie kom, pfff super beroerd.. Nogal lastig met een peutertje om me heen.
    Wij gaan ook een weekendje met de fam weg, we wilden het eigenlijk nog niet vertellen, maar als ik zo misselijk blijf dan moet het toch maar. Gelukkig heb ik dan al een echo gehad..

3. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ladylien, ik herken het slapen, helaas nog geen tips eigenlijk. Scheelt hier van dag tot dag.

De familie weet het hier al, die blijven nog allemaal zeer voorzichtig voorlopig. Hoor telkens: het kan nog mis gaan hoor. Ja en dat weet ik, maar zou wel fijn zijn moest je ook enthousiast zijn...

Denise, op vlak van werk heb ik eerlijk gezegd wel geluk, zelfstandige van thuis uit. Dus ik zal blijven werken van thuis uit, voor de huisbezoeken bekijk ik even hoe vlot dat gaat...Want dat zijn wisselende afspraken.

4. Sab5

Sab5 Lid

2 jun 2015
    80
    0
    6
    Amersfoort
    Lizette jij ook gefeli met kloppend hartje, op naar vele mooie echo's!

Wat bijzonder die regeling in België!! Hoe zit het dan met parvo B19 oftewel 5e ziekte? Potentieel gevaarlijk voor zwangeren tot 20wk, die het zelf niet hebben doorgemaakt. Daar wordt dus in nl op gescreend! In België?

Sinds mn buikgriep merk ik dat ik gevoeliger ben voor bepaalde geuren en smaken. Een ijsje wat ik soms at (italiaans citroenijs van ola: liuk) is met stokje van drop, nou dat dropstokje vind ik echt niet meer te eten. Bijzonder he!

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik moet wel gewoon blijven werken, moet het inkomen in mijn eentje bij elkaar krijgen. Scheelt wel dat ik sowieso al van plan was meer vanuit huis te gaan werken na de zomer, dat ga ik nu alleen meer nog gemotiveerder doorzetten. Ideaal straks met een kleintje erbij want die hoeft dan niet naar de opvang, kan gewoon thuis blijven en slapen, in de box liggen of in de draagdoek wanneer ik werk. In het ergste geval een keer naar mijn moeder, die woont heel dichtbij, maar ik verwacht dat dat in de meeste gevallen niet nodig gaat zijn.

6. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Luna; hey, leuk zeg. Ik ben ook 31, uitgerekend op 11 februari en mama van 2 jongens! Dus we zijn wat hetzelfde alleen bij jou meisjes en bij mij jongens! Haha... 😉
    Heb jij ook zo getwijfeld over een derde kindje? Nu is de twijfel weg, hoor maar toch lang over gedaan!! Hehe...

Geniet van jullie trouwdag. Xx

7. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij ook twee jongens! En ook veel getwijfeld! Het is zo fijn met zn viertjes 😃 Maar nu heeeeel blij hoor!

8. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Oooooh, wat fijn om te lezen! Toen ik net de positieve test in handen had kreeg ik toch effe een benauwd gevoel. Na 2 dagen was dit helemaal voorbij en nu dolgelukkig maar heb toch altijd zoooo getwijfeld. Het is idd zo fantastisch al met de jongens maar nu zal het nog leuker worden!
    Haha....😉
    Hoop jij deze keer op een meisje of maakt het helemaal niet uit? Mij lijkt het beiden enorm fijn. Dus geen voorkeur. Al is deze zwangerschap helemaaaal anders dan mijn vorige 2. Deze keer helemaal niet misselijk of moe. Heb energie en kan gewoon eten. Enkel rode kool gaat niet binnen. Haha... Een mama uit de opvang die 4 kindjes heeft zei meteen een andere zwangerschap is een ander geslacht. Je lichaam reageert op de hormoontjes van de baby... Ben benieuwd of ze gelijk krijgt. Maar op zich maakt het mij helemaaaaal niets uit! Een volledig jongensgezinnetje lijkt me ook wel wat. Maar voor de laatste keer een meisje zou ook leuk zijn... Ik wil wel enorm graag weten wat het zal zijn, gewoon om te zien hoe ons gezinnetje er definitief zal uitzien...

Morgen echo tussendoor omwille van wat bloedverlies gedurende de dag... Hopelijk een mooi hartje... Of is dat nog te vroeg? Spannend. 😁

9. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ik stop met werken, anders zijn we net zo veel kwijt aan oppas en creche dan als ik thuis ben.

Bij mij op het werk weten ze dat ik zwanger ben, met al die miskramen vind ik het wel zo netjes om ze er op voor te bereiden.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    In plaats van misselijk heb ik nu de hele dag door honger en dorst... Ik heb het ene nog niet weg of ik wil alweer het volgende eten en drinken. Weet niet wat ik liever heb :p

11. Riemke

Riemke Lid

24 jul 2014
    25
    3
    3
    NULL
    NULL
    1 t/m 15 februari 2016

1.
    Evaaatje, 30 jaar, 3e kindje
    Puk2015, 29 jaar, 1e kindje
    Muml, 23 jaar, 1e kindje
    Es89, 26 jaar, 1e kindje
    Deebje, 32 jaar, 1ste kindje (MMM)
    Sab5, 29 jaar, 1e kindje

2.
    Vlin17, 26 jaar, 2e kindje
    MrsP, 27 jaar, 2e kindje
    Willemientje, 27 jaar, 2e kindje

3.
    Fiona1983, 31 jaar, 2e kindje (MMM)
    Niny, 23 jaar, 1e kindje (IUI)
    Chantal3, 36 jaar, 4e kindje

4.
    Pumbaa, 34 jaar, 2e kindje

5.
    Linnaea, 24 jaar, 1e kindje
    Doornstruikje, 41 jaar, 3e kindje

6.
    Pluisje30, 32 jaar, 2e kindje
    Lizette16591, 24 jaar, 1e kindje
    Riemke, 31 jaar, 2e kindje

7.
    Friesin, 29 jaar, 1e kindje (MMM)

8.
    Denise, 24 jaar, 1e kindje
    Mariposa1986, 29 jaar, 1e kindje

9.
    Debbie91, 23 jaar, 1e kindje

10.
    Laana, 28 jaar, 2e kindje
    Teletubbie, 21 jaar, 1e kindje

11.
    Bianca, 31 jaar, 3e kindje

12.
    Fran88, 26 jaar, 2e kindje
    Lexi, 29 jaar, 1e kindje
    Luna, 31 jaar, 3e kindje

13.

14.
    Petrsj, 27 jaar, 1e kindje
    SANne, 27 jaar, 1e kindje
    LadyLien, 27 jaar, 1e kindje

15.
    Thea23, 29 jaar, 4e kindje

Afspraken:
    Vlin17: 18 juni echo - 15 juli intake vk
    Es89: 18 juni echo - 22 juni intake VK
    Muml: 18 juni echo - 17 juli nekplooimeting - 25 augustus echo
    Laana: 18 juni echo bij gyn
    Willemientje: 18 juni intake vk
    Puk2015: 19 juni echo
    Doornstruikje: 22 juni echo en intake VK
    Petrsj: 22 juni echo
    Mariposa1986: 23 juni echo en intake vk zkh
    Fiona1983: 24 juni echo
    Bianca: 24 juni echo
    MrsP: 25 juni echo
    Debbie91: 26 juni echo - 30 juni intake VK
    Teletubbie: 26 juni echo
    Linnaea: 29 juni intake vk en eerste echo
    Sab5: 30 juni intake VK
    MrsP: 1 juli intake VK
    SANne:1 juli echo
    Evaaatje: 2 juli intake vk
    Pumbaa: 3 juli intake VK
    Chantal3: 6 juli echo
    LadyLien: 9 juli echo
    Lizette16591: 14 juli intake vk en echo
    Riemke: 7 juli intake en echo

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    - Lieflief, 31 jaar, 2e kindje
    - Fabace, 30 jaar, 2e kindje (IVF)

12. Riemke

Riemke Lid

24 jul 2014
    25
    3
    3
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik meld mij ook even :D
    Heb mijzelf er al ingezet, zie bovenstaand overzicht.
    Heb eigenlijk nog nergens last van, beetje moe dat wel. Gelukkig nog 1 dagje werken en dan 3 weken vakantie.. dat komt even goed uit..:p
    Oh ja, qua werk doe ik iets met verpakkingen van voedingsmiddelen (even simpel gezegd)

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Welkom Riemke!

14. MrsP

MrsP Actief lid

14 okt 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooii al die kloppende hartjes! Zo hoort het ook! Nu de rest nog!

Wat apart dat je al moet stoppen met werken. Ook nog nooit van gehoord. Lijkt me niks om nu al heel de dag thuis te zitten.

Ik werk nu 28 uur. Ene week 3 dagen, andere week 4. Ik vind het eigenlijk nog teveel. Ik hoop na mijn verlof naar 24 uur te kunnen. Ik werk ook nog eens onregelmatig. Helaas betekent minder werken, niet automatisch minder weekenden.

En welkom Riemke!

15. Riemke

Riemke Lid

24 jul 2014
    25
    3
    3
    NULL
    NULL
    Thanks ladies!

Voelt wel gek om dit zo te delen hier, niemand weet het nog namelijk, behalve mijn vriend natuurlijk en de VK... Was ook best gek om de VK te bellen en een "gefeliciteerd" te horen
    @ Thea23: ik woon in Arnhem. Waar ga je heen verhuizen? Heb je al een VK in Arnhem gevonden?

16. MrsP

MrsP Actief lid

14 okt 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owwjaaa.. ik woon sinds kort onder Nijmegen (kan niet meer vinden wie het zei)

Fijne trouwdag alvast Luna26! Lekker genieten!

17. Sab5

Sab5 Lid

2 jun 2015
    80
    0
    6
    Amersfoort
    Ik heb dat ook linnaea, een weeig gevoel wisseld zich af met momenten van echte trek die met moeite te stillen lijkt te zijn!

18. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, Bianca, dat benauwde gevoel herken ik...
    Voordat ik zwanger werd van L hadden we echt lang getwijfeld over wel of niet een derde. Zo blij met twee gezonde kindjes.
    Maar nadat ik het hartje stopte en ik bevallen was, hebben we niet geprobeerd opnieuw zwanger te worden. Het was gewoon nog heel vroeg daarvoor voor ons gevoel. Maar toch zwanger geworden dus... Dag 1 was ik best even geschrokken, maar al heel snel zooooo blij! Bij de vorige zwangerschappen had ik heel sterk het gevoel van een jongen. Dat klopte dus ook. Nu voelt het echt heel anders, neig naar een meisje. Het zou mij echt helemaal niks uitmaken verder, ik voel me ook heel stoer met mijn mannen :)
    Het enige wat ik misschien een klein beetje jammer zou vinden is dat ik dan nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben, maar dat is net als het gevoel voor de laatste keer zwanger te zijn misschien. Afscheid nemen van het idee...
    Ik werk 4 dagen per week, net als mijn man. Voor de klas, dus twee lange dagen (8.00-17.00) en twee korte (8.00-14.00), dus geen 4 volle dagen. En natuurlijk veel vakanties. De jongens hebben een heel fijne week met 2 keer opvang en een dag opa en oma, en wij dus. Toch wil ik na de geboorte van dit kindje echt 3 dagen gaan werken.
    Ik ben nu echt heel beroerd, de hele dag door. Ben bang dat het heftige weken gaan worden zo...

19. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ja, wat je zegt ivm een meisje begrijp ik. Als het nu een jongen is weten we nooit hoe een meisje zou zijn van ons. Maar buiten dat... 😉
    Ik zal ons kindje altijd bij mij hebben tot het naar school gaat dus voor mij maakt het ni uit qua werk. Ik werk maandag, dinsdag, donderdag z'n vrijdag van 6u tot 17u. Soms begin ik iets vroeger maar dat ga ik nu weigeren zolang ons kleintje nog geen jaar is! Effe aan onszelf denken.
    Ik hoop echt morgen een hartje te zien... Zou dat al kunnen? Dan ben ik 5 weken en 5 dagen zwanger... Weet dat niet meer van bij mijn jongens. Was Allesinds ook al vroeg... Die spanning altijd, he! 😉

De twijfel is nu wel helemaal weg. Ben helemaal weg van het idee dat we binnenkort 3 kleine koters hebben. Lijkt me zalig en ook perfect zo! 😉

20. Fran88

Fran88 Actief lid

2 nov 2013
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo moest even lezen haha! Las iemand die gaat trouwen, zo leuk alvast gefeliciteerd!
    Idd bijzonder al het stoppen met werken, had dat nog niet eerder gehoord. Ik ben wel benieuwd hoe deze zwangerschap verloopt, vorige keer veel last gehad van mn bekken maar veel te lang doorgegaan met te veel blijven werken. Ben wel van plan dat als ik weer last krijg dat ik al eerder minder ga werken.
    Ik sta op de lijst zie ik thnx!! :D

Deel Deze Pagina