1 t/m 15 februari 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door es89, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Haha herkenbaar Denise, mijn moeder is ook zo. Helemaal in paniek laatst omdat ik na afloop van een evenement even behulpzaam wilde zijn en de magnetron naar binnen wilde dragen. Die magnetron woog helemaal niet zo veel (heel klein dingetje maar), ik denk dat een peuter meer weegt. Volgens mijn moeder mag ik echt niet tillen. Vraag me dan af hoe moeders met peuters dat doen ;)

Met de keelpijn gaat het beter. Huisarts had codeïne voorgeschreven om in te nemen samen met paracetamol omdat paracetamol alleen niet werkte. Niet echt goed spul, dat codeïne, maar uiteindelijk was het nu even belangrijker dat ik weer wat kon drinken want dat lukte helemaal niet meer. Ook antibiotica meegekregen voor het weekend om mee te beginnen als het vandaag of morgen nog niet zou verbeteren. Maar heb het idee dat het misschien iets beter begint te worden en ik die antibiotica gelukkig niet nodig ga hebben.

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Wat ik nou echt vervelend vind is dat ik helemaal niet weet of ik het goed gaat of niet. Die onzekerheid. De echo was goed maar dat is alweer 4 dagen geleden, wie zegt dat het nu nog steeds goed gaat? Het hartje is met de angelsound nog niet te horen, schopjes zijn nog niet te voelen, er is helemaal niets merkbaar van een kindje en dat maakt het heel onecht en heel onzeker. Ben blij dat ik voor 18 augustus een pretecho heb staan want helemaal zonder echo's tot 20 weken had ik niet getrokken...

3. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Linnaea: wat rot van je keelpijn! Helpt sabbelen op waterijsjes ook niet? Dat was het enige wat ik binnen kreeg toen ik een flinke keelontsteking had. En ook water met een hoop ijsklontjes, dat hielp ook. Zonder ijsklontjes kreeg ik het ook niet naar binnen, voelde een beetje alsof het schuurde?
    Vind het wel bijzonder dat je HA paracetamol met codeine voorgeschreven heeft.. volgens mij mag je dat niet als je zwanger bent? Al snap ik wel dat je nu wel goed moet drinken met dit weer!!

Wat betreft de onzekerheid.. hoe langer de echo geleden is hoe meer ik ook denk van: zou het nog wel goed gaan.. maar aan de andere kant denk ik dan: ik bloed niet en ik heb geen kramp.. ik heb geen gekke dingen gedaan en niet heel hard mijn buik gestoten ofzo.. dus het zal waarschijnlijk nog wel goed gaan.. (al geloof ik dit zelf ook niet altijd zo makkelijk ;) )

Denise: erg herkenbaar.. ik mag van mijn man nu niet meer aan de buitenkant fietsen want stel je voor dat ik geraakt zou worden door een auto.. en mijn schoonzussen zijn ook helemaal in de beschermstand! Maar.. we hebben een klein nichtje erbij sinds vandaag, dus nu zijn ze voorlopig ergens anders op gericht ;)

Kan het trouwens zijn dat je nu al vocht vast houd in je onderbenen? Ik heb namelijk het idee dat mijn onderbenen dikker zijn geworden, maar als ik zoveel mogelijk met mijn benen omhoog heb gezeten lijkt dat weer mee te vallen..

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Nee zelfs waterijsjes gingen niet, helemaal niets ging. Bij elke hap of slok gewoon ineenkrimpen van de pijn. Ik had een flesje water van een halve liter, donderdagochtend opengemaakt, vrijdag aan het eind van de ochtend zat die nog steeds half vol. In 24 uur dus maar 250 ml kunnen drinken omdat het met hele kleine slokjes tegelijk moest anders ging het gewoon niet.

Codeïne mag wel tijdens de zwangerschap, ze had het nog extra opgezocht voor me en ik had het ook nog nagevraagd bij de apotheek. Maar zo weinig mogelijk, dus enkel als zonder echt niet lukt, en enkel op advies van een arts dus als de voordelen duidelijk opwegen tegen de nadelen. Dat was nu het geval.

Gelukkig vandaag de codeïne al niet meer nodig gehad, het wordt minder en heb zelfs net een hele maaltijd kunnen eten :). Nog wel pijn, maar het ergste is eraf dus het lukt weer.

5. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik weet dat bij Keano iedereen ook constant overbezorgd was... Bij Tycho was het eerst minder maar dan loslatende placenta gehad en dan hadden ze het allemaal terug te pakken. Nu loopt alles vlot en laat iedereen mij doen! Ik werk ook nog steeds gewoon als onthaalouder dus ze kunnen niet overbezorgd doen. Ik ben zwanger, niet gehandicapt. Door mijn zware rugoperatie zijn ze wel bezorgd dat het zal beginnen pijn doen enzo door mijn job maar dat voel ik zelf ook wel enorm aan... Maar alles voor ons kleintje! 😉
    Hier is de baarmoeder enorm aan het groeien. Bij het kleinste niesje of iets dergelijks heb ik gelijk pijnlijke steken in mijn lies... Tja! Is een goed teken, he!
    Deze nacht eens goed kunnen slapen... Jeeeej! Haha...

Zo effe ge-update! Hoe gaat het met jullie?

6. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oo slaap jij ook slecht, Bianca! Is dat een zwangerschapkwaaltje? Dan kan ik die ook weer afvinken.

Kom heel slecht in slaap, slaap dan een paar uurtjes, ben dan 1-2u wakker om vervolgens weer in slaap te vallen en dat is een diepe slaap dat mijn vriend me met HEEL veel moeite moet wakker maken. En ik heel chagrijnig ben. :-D

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    SANne1987; ooooh ja!! Ik ben het grootste deel van de dag doodop en als ik dan in bed lig is het draaien en keren. In slaap vallen, midden in de nacht wakker, draaien en keren, terug in slaap,.... Grrrrrrr! Hatelijk dit. Maar ik denk idd een zwangerschapskwaaltje! 😉

8. Fran88

Fran88 Actief lid

2 nov 2013
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook slecht slapen! Inderdaad hele dag moe en dan niet kunnen slapen grrr of wakker worden en dan klaar wakker liggen voor een paar uur..
    Hier is opeens een buikje haha vandeweek nog zo goed als plat en nu een bolletje! Kan opeens snel gaan haha

9. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou ik ben net wakker uit m'n comaslaap jeetje. Denk dat dat een inhaal actie van de afgelopen dagen was haha.
    Gelukkig Linnaea ze hebben liever dat je met medicijnen wel voedsel en vocht binnen krijgt dan zonder medicijnen niks.

Jaa als ik nies of hoest voel ik dat ook! En gisteravond ineens uit het niets pijn aan m'n liezen neem aan dat dat beginnende bandenpijn is? Heb nu ook echt een bol buikje kan hem ook niet meer inhouden 😅

10. Teletubbie

Teletubbie Niet meer actief

Hier ook zo'n slechte slaper! Waardeloos.

Zit me net te bedenken dat ik vandaag op een kwart van de zwangerschap zit. Wauw, dat klinkt veel verder dan 10 weken, haha!

11. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hier ook al een mooi buikje aanwezig!! Niet letten op mijn gezicht enzo... Haha! Was met een vriendin gaan shoppen voor zwangerschapskledij... Haha!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,3 KB
      Weergaven:
      9
  12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Haha, nou slecht slapen hier geen last van. Eerder het tegenovergestelde. Ik val 's avonds als een blok in slaap en als ik 's ochtends om half 9 wakker word moet ik nog uitkijken dat ik niet opnieuw in slaap val. En als ik niet heel alert blijf kan ik gewoon lopend of fietsend in slaap vallen.

Ik heb juist normaal altijd moeite met slapen maar sinds ik zwanger ben geen enkel probleem meer mee.

13. Teletubbie

Teletubbie Niet meer actief

Mooi Bianca! Goed geslaagd met shoppen?

14. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Teletubbie; buiten het T-shirtje dat ik op de foto aanheb en de broek dat je niet ziet heb ik helemaal niets gekocht!! Heel weinig te vinden in h&m vond ik! Wil er geen grote som geld aan hangen voor die paar maanden!! Pffffff... Ach beetje bij beetje vind ik wel dingen zeker maar ga niet teveel kopen, heb veel gekregen van een mama in de opvang ook! Hehe... 😉

15. sammiel

sammiel Lid

8 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

eindelijk een reactie van mij, ik vind dat op mijn telefoon niet echt handig en zo vaak zit ik niet meer op de pc:).
    Geen overbezorgdheid hier hoor, van niemand gelukkig... ik ben niet de eerste en zeker niet de laatste in de familie, dus ja......
    En uiteraard ook hier enkel leuke reacties, maar hadden jullie anders verwacht dan?
    Binnenkort ook ons werk inlichten, hoeft van mij allemaal niet zo snel.
    Hier heel moe, zou het liefst veel willen slapen, maar dat gaat helaas niet met een ventje van 14 maanden over de vloer ;) Ik kan wel op tijd naar bed gaan, maar wordt dan nog moe wakker, moeilijk in slaap komen is er niet bij hoor, hahaha.
    Ook geen onzekerheid hier, zolang ik misselijk ben en inderdaad geen bloeding ofzo heb, lijkt me dat het goed gaat. Bij onze eerste heb ik na een aantal weken wel nogmaals een zwangerschapstest gedaan....toen had ik echt nergens last van, dus ik dacht dan nog maar eens testen en die was nog steeds positief (nu een super lief mannetje).
    Hier ook een flink buikje al, zeker na het eten, maar dat is normaal bij een tweede heb ik begrepen.

16. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    oh zo herkenbaar.. ineens moet ik "oppassen" als ik struikel en inderdaad tijdens de boodschappen mag ik wel een hele verpakking WC papier dragen.. mijn vriend zegt dat hij het zichzelf nooit vergeeft.. stiekem ook wel leuk er heel erg misbruik van te maken HAHA

17. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Als ik zou willen zou ik zo elke dag een klokje rond slapen.. en dan heel moe wakker worden :p dus daar heb ik geen last van!

18. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    oh dat is wel relaxed! ik moet zeggen dat ik het ook best prijzig vind.. maar ik loop nu met elastiekjes door mijn broek.. ook geen gezicht haha

19. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik lees al een tijdje mee, en schrijf mee op het andere februari forum hier op ZP. En nu dus ook hier, als dat goed is.

Hier gelukkig geen overbezorgd gedoe :). We zitten midden in een verhuizing, dus ik zou daar echt gek van worden als iedereen zou zeggen dat ik voorzichtig moet doen. Je kent zelf je lichaam toch het beste. Ik merk wel dat ik wat onhandig ben. Ik struikel snel en laat dingen makkelijk vallen. Heel irritant :).

Ik had geen zin om te shoppen voor zwangerschapskleding, en heb dus via Marktplaats hele stapels gekocht. Uiteindelijk was ik nog geen 75 euro kwijt voor een complete garderobe, inclusief winterjas. En alles ook nog in echt mijn smaak.

Goed, ga maar weer eens aan de slag. Nog een week dan moeten we over zijn. En er moet nog flink wat gebeuren.

20. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik check ook even in. Heb weer bijgelezen! 😃 Misselijkheid is voorbij hier. Echt zooo fijn!!!! Ik slaap slecht, moet vaak plassen... Maar hoort erbij!

Deel Deze Pagina