1 t/m 15 februari 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door es89, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik had al zoveel spulletjes, het zat eerst in een kleine doos maar dat paste niet meer dus het moest in een grotere. Nu vanmiddag nogal laten gaan met shoppen en nu past het zelfs niet meer in de grotere doos :p
    Ik denk dat ik morgen de commode maar ga kopen, kan ik spulletjes kwijt, haha!

2. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    oh wat leukkk!!
    ik heb nog niets gekocht! wel slabbetjes en 2 knuffeltjes gekregen !
    misschien dat ik zaterdag even ga winkelen.. en oriënteren in de baby dump of baby park..

3. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ooh wat leuk Linnaea! Als morgen alles goed is gekeurd ga ik ook shoppen :D
    Heb wel al slofjes en sokjes gekregen. M'n moeder is al aan het kijken voor een bedje enz voor op het kamertje bij hun. Baby zal sowieso 1 a 2 dagen bij mijn ouders zijn dus dat is wel zo handig haha.
    Ik zag trouwens van ariel een speciaal wasmiddel voor baby's maar iemand een idee wat daar nu het precies voor verschil in zit? Kon namelijk niet erop zien dat het hypoallergeen ofzo was.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Hmm ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben zelf echt een miep als het op de huid aankomt, wil niets op mijn huid of de huid van de baby straks hebben wat chemische stoffen (waaronder parfum) bevat. En er blijven altijd restjes achter op de kleding wat dus ook op de huid komt.
    Ik gebruik zelf wasmiddel van Ecover maar ben nog niet helemaal tevreden, het bevat nog steeds parfum, wel van natuurlijke oorsprong maar ik wil het liefst helemaal parfumvrij.
    Ben dus benieuwd naar Ariel. De normale wasmiddelen van Ariel zitten vol rommel. Als deze eindelijk eens iets is wat niet vol met rommel zit wil ik mijn eigen was er ook wel mee doen...

Ik zie overigens op google dat het heel nieuw is, dus kan er weinig over vinden.

5. Anoniemous

22 mei 2015
    19
    0
    1
    NULL
    NULL
    ik heb zelf ook al een pakje gekocht en rompertjes linnaea zooo leuk!!

vandaag weer een echo gehad en alles was weer oke:D super blij mee want was best weer erg zenuwachtig.. ook omdat ik echt totaal geen klachten heb alleen erg moe ben..

ik zou eigenlijk na 14 weken naar de verloskundige gaan alleen mag bij de gyn blijven zo'n lieve man ben ik echt heel erg blij mee... enige nadeel is dat het ziekenhuis best een eindje rijden is..

qua buik is het bij mij nog steeds alsof ik gewoon aangekomen ben haha terwijl ik echt bijna geen eetlust heb vandaag wel even een nieuwe broek gekocht maatje groter want ook ik liep met een elastiekje tussen mijn broek dus liep de hele dag aan mijn shirt te trekken bang dat iemand het elastiekje zou zien haha.

suc6 wie morgen een echo hebben en geniet ervan!!

6. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat lijkt mij ook fijn dat je niet hoeft te switchen qua verloskundige Anoniemous! En super die goede echo!
    Moet morgen wachten tot 19:15. Duurt zo ontzettend lang :$

Had me toch bijna ver'liked' op Facebook. Deed mee aan de actie van zwitsal. Kreeg direct een bericht van m'n collega met de vraag of er een baby kwam. Ik dacht direct hoe stom kun je zijn om me dat te vragen via Facebook waar iedereen alles kan lezen.
    Irriteer me de laatste tijd alleen maar aan andere mensen ;)
    Maargoed misschien had ik ook niks moeten liken..
    M'n vriend heeft een hekel aan haar dus die wou haar al een bericht sturen of ze een plank voor haar hoofd heeft haha. Daar moet ik dan wel stiekem om lachen :)

7. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    In die fase zit ik nu ! heb van de week bij h&m geshopt en er waren bijzonder veel dingen in de sale.. (mooi mee genomen) want met dat elastiekje is echt niets..

8. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    Is neutral niet parfumvrij? En je hebt ook eco wasballen, geen ervaring mee maar dan heb je geen wasmiddel nodig.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Wasnoten bedoel je misschien? Die wilde ik eigenlijk gebruiken, maar zijn enkel online te koop en met de verzendkosten erbij wordt dat wel een dure grap helaas.
    Neutral had ik omgedraaid in de winkel, bevat inderdaad geen parfum maar wel een hoop andere troep. En ik ben echt anti-chemische troep.

10. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    nee, maar zal ze zo eens bekijken, die kende ik niet.
    Ecowasbal je hebt wel wasmiddel nodig lees ik nu, maar 80% minder

11. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wij hebben gisreren onze 12 weken echo gehad en ons ukje is helemaal goed gekeurd :) bij de vorige twee echo's zei de vk nog dat ik hooguit 1 dag vooruit gezet zou worden omdat het telkens gelijk liep met het door mij berekende termijn... maar de kleine heeft ons verrast en nu ben ik 4 dagen vooruit gezet :D dus mijn nieuwe bevaldatum is nu 02-02-2016! Ons kleintje was ook erg bewegelijk een deed zelfs zwaaien! We hebben een paar korte filmpjes mee gekregen dus die heb ik vanmorgen al een paar keer bekeken :D echt zo gaaf om te zien! Nu mogen we 7 augustus weer weer komen en dan krijgen we ook het formulier voor de 20w echo mee. Echt zo fijn dat we zo vaak op controle mogen komen terwijl er medisch gezien geen oorzaak voor is :)

Blijft wel een raar gevoel dat ik nu ineens niet meer 11w3d ben maar 12w :eek:

12. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    1 t/m 15 februari 2016

1.
    Evaaatje, 30 jaar, 3e kindje
    Puk2015, 29 jaar, 1e kindje
    Es89, 26 jaar, 1e kindje
    Deebje, 32 jaar, 1ste kindje (MMM)
    Sab5, 29 jaar, 1e kindje

2.
    Vlin17, 26 jaar, 2e kindje
    MrsP, 27 jaar, 2e kindje
    Willemientje, 27 jaar, 2e kindje
    DDucky, 24 jaar, 1e kindje

3.
    Fiona1983, 31 jaar, 2e kindje (MMM)
    Niny, 23 jaar, 1e kindje (IUI)
    Chantal3, 36 jaar, 4e kindje
    CSI, ... jaar, 2e kindje

4.
    Pumbaa, 34 jaar, 2e kindje
    Muml, 23 jaar, 1e kindje
    Mom2be21, 24 jaar, 1e kindje
    Jaloow, 30 jaar, 3e kindje

5.
    Linnaea, 24 jaar, 1e kindje
    Doornstruikje, 41 jaar, 3e kindje

6.
    Pluisje30, 32 jaar, 2e kindje
    Lizette16591, 24 jaar, 1e kindje

7.
    Friesin, 29 jaar, 1e kindje (MMM)

8.
    Denise, 24 jaar, 1e kindje
    Mariposa1986, 29 jaar, 1e kindje

9.
    Debbie91, 23 jaar, 1e kindje

10.
    Laana, 28 jaar, 2e kindje
    Teletubbie, 21 jaar, 1e kindje

11.
    Bianca, 31 jaar, 3e kindje
    Lizzy1985, 30 jaar, 1e kindje

12.
    Fran88, 26 jaar, 2e kindje
    Lexi, 29 jaar, 1e kindje
    Luna, 31 jaar, 3e kindje
    Saartje5, 33 jaar, 2e kindje

13.
    Dominique, 25 jaar, 3e kindje

14.
    SANne, 27 jaar, 1e kindje
    LadyLien, 27 jaar, 1e kindje
    Memke83, 32 jaar, 3e kindje

15.
    Thea23, 29 jaar, 4e kindje

Afspraken:
    Denise001 21 juli termijn echo
    Saartje5: 21 juli termijn echo/deel 1 combinatietest
    DDucky 7 augustus echo
    Muml 25 augustus echo

** Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... **
    - Lieflief, 31 jaar, 2e kindje
    - Fabace, 30 jaar, 2e kindje (IVF)
    - Dees, 34 jaar, 2e kindje
    - Petrsj, 27 jaar, 1e kindje

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben vandaag het eerste deel van de combinatietest gehad, bloed prikken en ene echo om de termijn te checken. We hebben een heerlijk beweegelijk kindje gezien met een sterk kloppend hartje. Hij/zij wapperde nogal met handjes en voetjes!! Ik ben 1 dag vooruit gezet, dus nu op 11/2 uitgerekend maar stiekem vind ik 12/2 wel een mooie dag, mijn man en ik zijn beiden op de 12de van de maand geboren.

Donderdag waarschijnlijk weer even spieken bij de intake in het ziekenhuis en dan volgende week de nekplooi meting. Ik denk dat ik nog een week wacht om het "wereldkundig" te maken tot ik echt 12 weken ben.

14. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    oh leukkkk ! gefeliciteerd. en heel fijn.. je bent ineens al 12 weken ! wat inhoudt dat je de "prille weken" hebt doorstaan.. Ik hoop ook nog ergens een keer vooruit gezet te worden :p tijdens mijn eerste berekening van is 3 of 4 feb. uitgerekend en nu al 8.. telkens later.. dat is echt minder leuk hoor :p

15. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Lizsett, ik gok dat ik nog wel te horen ga krijgen dat ons ukje achter ligt op de groei. Puur omdat ik weet dmv ovulatietesten wanneer mijn eisprong was, en die zou ineens 4 dagen eerder zijn terwijl ik toen nog negatieve testen had. Dus ben erg benieuwd!

Wie weet word jij nog vooruit gezet :) kan altijd nog toch ;)

16. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Is zo. Opsich is het helemaal geen ramp. Maar het worden al 40 heils lange weken.. als je dan elke echo achteruit gezet wordt, kom ik nooit op de 40 weken terecht haha. Waarom baren we niet een kind in 4/5 maanden? vind ik lang zat wachten :D:D:D:D

17. sammiel

sammiel Lid

8 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dducky, da's een mooi lijstje. Wil je mij er ook bij zetten? 1 februari uitgetekend, ik ben 28, dit is ons 2e kindje ;)

18. Sab5

Sab5 Lid

2 jun 2015
    80
    0
    6
    Amersfoort
    Als je je termijn echo gehad heb wordt er niets meer veranderd aan de datum, en wordt er nu vanuit gegaan dat je een bepaalde tijd zwanger bent. Als je bij de 20 weken echo dan ineens voor of achter loopt krijg je extra controles.

19. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Goed om te weten. Dan kan ik me dus gaan focussen op de 8e ;) haha

20. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Meiden hier heel afwezig. Ons tijdelijke verblijf is bijna klaar en eind van de week gaan we dan ook over! Ben zelf het papierwerk aan het doen en help mijn man en vader af en toe mee. Daarnaast nog de 3 paarden trainen en verzorgen en koffie en thee verzorgen. Het is te doen, maar ben blij als het achter de rug is. Dan rustig zoeken naar een huisje.

Ik heb 29 juli mijn eerste gesprek bij de verloskundige, dan ben ik 13 week en 2 dagen. We hebben dan de intake en gaan het hartje luisteren. De week erop gaan we eens kijken naar een kinderwagen bij babypark.

Linnaea wij hebben een tijd geleden al de gehele set van Miauw gekocht, vond het zo leuk! Moeten nog wat kleertjes erbij hebben, merk dat ik grotere maten shop(62).

Deel Deze Pagina