1 t/m 15 februari 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door es89, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik pas al ruim een jaar zeer regelmatig hele dagen tot hele weekenden op mijn neefje van nu bijna 14 maanden. Zijn kinderwagen heb ik twee keer gebruikt en beide keren vond ik hem vervelend. Één van die keren was met boodschappen doen. Zoveel past er niet onderop de wagen, maar hoe draag je een mandje of duw je een winkelwagentje als je je handen nodig hebt voor de kinderwagen? Sinds die ene keer doe ik de boodschappen met hem altijd dragend.

2. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Wij gaan onze wandelwagen van bij de jongens nog eens gebruiken, is de pericles evolution IV dots! Is neutraal van kleur dus gaat nog! Maxi cosi is nog in hele goeie staat dus daar geen kosten aan! Haha.... Wij gebruiken die veel! En als gewone plooibuggy hebben we de Maclaren! Suuuuuper goeie buggy, duur in aankoop maar is gewoon een super ding zelfs na ondertussen al meer dan 6 jaar! Nog niets aan...
    Ik mag dinsdag bij de gyn gaan voor een echo... Spannend! Hihi... Had hem verteld van de NUB en nu is hij ook nieuwsgierig... Dus mag ik dinsdag gaan ipv de week nadien! Want dan is het te laat... Dinsdag avond post ik hopelijk een echo met een NUB op zodat er kan geraden worden!! 😁
    Wij zitten volop in de namenzoektocht... De jongensnaam hebben we maar bij de meisjesna twijfelen we enorm! Kennen jullie dat? Haha... Hebben jullie al de naam of een lijstje ofzo?

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Ik had voor ik zwanger werd de jongensnaam en meisjesnaam vaststaan. Zowel roepnaam als volgnaam. Nu waarschijnlijk onder invloed van hormonen gigantisch aan het twijfelen :p Al denk ik dat in ieder geval qua roepnamen blijf bij wat ik voor de zwangerschap het mooist vond, anders krijg ik straks spijt wanneer de hormonen uitgeraasd zijn na de zwangerschap, haha!
    Qua jongensnaam dus wel zo goed als zeker uit roepnaam + volgnaam (vernoeming). Qua meisjesnaam heel veel twijfel tussen 2 namen maar ik blijf denk ik bij degene die ik het langst had. En dan die andere als tweede naam en dan moet er voor de klank een derde naam bij. Denk dat ik het gewoon hierbij laat :)

4. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Wij hadden voor de zwangerschap al de meisjesnaam bedacht. Ook over de jongensnaam hadden wij zelfs al nagedacht.
    En pas zijn we er een avondje voor gaan zitten, en we zijn er al helemaal uit. We hebben twee hele leuke, tijdloze roepnamen uitgekozen voor ons kindje.

De eerste naam wordt de roepnaam, daarna komen er twee vernoemingen.
    Bij een meisje eerst de voornaam van mijn moeder en dan de voornaam van de moeder van mijn man.
    Bij een jongen eerst de voornaam van de vader van mijn man en dan de voornaam van mijn vader.

5. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Onze namen stonden vast maar voor een meisje beginnen we nu toch echt wel te twijfelen weer... Grrrrr! De naam die ik het liefste hoor hoort mijn man het minst graag... Mja! Haha... Ni simpel, he. Leuk da jullie er al uit zijn! 😉

6. Fran88

Fran88 Actief lid

2 nov 2013
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met de kinderwagen boodschappen doen vind ik juist ideaal. Supermarkten zijn hier dichtbij dus lekker wandelen, de kinderwagen is soepel dus kan met 1 hand die duwen en andere hand mandje. Passen best veel boodschappen onderin. Ging vaak ook lekker naar de stad lopen met de wagen en shoppen (niet zelf iets passen). Goed voor de beweging ;) Alleen voor grote boodschappen nam ik de auto.

We zijn nog niet echt met namen bezig. Ik vind het leuk om al over na te denken maar vriend doet dit als we weten wat het wordt dus zullen er dan meer mee bezig zijn!

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Pff wat ben ik blij dat ik met de angelsound het hartje nu kan vinden... Last van m'n darmen (verstopt, krampen, pijnlijk), last van m'n blaas (iedere 5 minuten naar de wc, soms onophoudelijk moet ik nog steeds wanneer ik opsta van het toilet terwijl er niets meer uitkomt, soms ineens uit het niets heel nodig moeten maar dan komt er niks uit), emotioneel, chagrijnig, moe, snel geprikkeld, daardoor nu helemaal de kluts kwijt en voel me zwaar overbelast... Zo erg dat ik me afvraag waarom ik dit ook alweer doe met mezelf. Maar dan pak ik die angelsound, luister ik naar dat hartje, en dat weet ik het weer :) Een half jaar nog klinkt lang om met vooral die irritante blaasklachten rond te blijven lopen. Maar als ik dan denk aan dat kleine ukje... Dan voel ik me weer even beter en heb ik het ervoor over :)

8. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lijkt me ook echt *** Linnaea. Lijkt me wel geweldig om het hartje te horen! Heb ook echt m'n mindere dagen maar die vergeet ik vrijwel direct weer als ik naar m'n groeiende buik en naar de foto's kijk.
    De mensen die vragen hoe ik het ervaar tot nu toe zeg ik ook oprecht dat ik het geweldig vind ook al hang ik elke ochtend boven de wc.
    Vind het wel langzaam gaan nu hahaha. Volgende week genoeg afleiding want dan gaan we verhuizen. Zondag gaan we naar de baby dump om alvast kamertjes te bekijken heb er zin in!

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Zo, commode in huis. Nu nog leuk verven, maandag eens kijken in de bouwmarkt wat er te vinden is...

10. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou van half 2 tot en met half 5 in de baby dump geweest maar het was het waard.
    Kamer, kinderwagen, maxicosi en een box. Ben er nu ook klaar mee haha je word er echt heel duf van. Wel een hele leuke verkoopster super goed geholpen dus ben er wel echt blij mee :D

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Leuk Denise!

Wat is het hier stil zeg! Iedereen op vakantie?

Ik ben vandaag maar alvast naar de Praxis gegaan, kon me niet meer inhouden, haha! Mooie glanzende zilveren verf gekocht voor de commode dus we maken het koninklijk, nu nog gouden knoppen voor de deurtjes en de laatjes ;).

12. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gisteren een dubbel dagje... Ik was precies 14 weken zwanger en dat was het moment dat het hartje van Luuk* stopte met kloppen 😥 Donderdag voor het eerst proberen om het hartje te luisteren bij de vk en dat is voor mij ook erg spannend. Heftig weekje hier dus...

13. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    En... Daar was het! Ik heb ons kindje net voor het eerst gevoeld!!!! Dat was geweldig!!!!

14. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ooow wat leuk!! Wat voel je dan? Ben daar zo benieuwd naar!

15. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, het beste woord dat ik kan gebruiken is 'plopjes'. Heel subtiel iig. Als je weet hoe het voelt ontdek je het sneller. De eerste voelde ik met 20 weken, nr 2 met 14 weken en nu dus weer! Het is een supergevoel, hoop dat jullie het ook snel meemaken!

16. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik heb ook al eens gedacht iets zachtjes te voelen... Raar toch weer, he. Morge heb ik een echo en 19 augustus de geslachtsbepaling... Spannende maand dus! Hehe. Dan kunnen de eindelijk beginnen shoppen voor de kleine spruit! Klinkt zo zalig...

17. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow, wat zijn jullie allemaal ijverig bezig!!
    Wat gaaf dat je de kleine hebt gevoeld, Evaatje, dat geeft vast ook weer wat meer geruststelling.
    Ik ben wel al op zoek naar de eerste kleertjes, omdat we niet willen weten wat het wordt, moet het neutraal zijn. Het is best moeilijk om leuke neutrale kleertjes te vinden in mijn smaak. Behalve het dekentje nog helemaal niks gekocht!

Ik twijfel tussen een co-sleeper en een wieg voor bij ons op de slaapkamer. Een wieg beviel wel prima al zat ik uiteindelijk best vaak in de babykamer te voeden zodat mijn man rustig kon slapen. Nu gaat dat niet lukken want daar slaapt de oudste, we hebben maar 2 slaapkamers.

18. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Ik zit ook te denken aan een co-sleeper.. degene die ik bij prenatal ahd gezien was alleen 200 zoveel euro.. vind ik een beetje gek voor de eerste paar weken !

19. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Die gebruik je toch wel langer dan een paar weken? Mijn zoontje ging met 3 maanden over van de wieg naar een ledikant maar nu zal dat wel langer zijn. Toen begon de wieg te wiebelen en vertrouwde ik het niet meer maar zo'n co-sleeper zou toch een maand of 6 mee moeten gaan verwacht ik.

20. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hier komt het gewone bedje bij ons op de kamer en eens het goed doorslaapt gaat het bedje op de babykamer. Ik persoonlijk vind wat allemaal duur voor de korte tijd dat ze daar inliggen... 😉 maar dat is persoonlijk natuurlijk! Hier de eerste dag terug werken. Doet deugd eigenlijk om al mijn opvangkindjes terug bij mij te hebben! 😁

Deel Deze Pagina