Echt overweldigend dit, ik herken mezelf niet meer terug. Gisteren voor het eerst gehuild zonder logische reden en nu zit ik weer te janken zonder dat daar een goede reden voor is. Zijn van die momenten dat ik echt denk: help??? Wat is er met me aan de hand?
Welkom Zazam en Sab, en uiteraard gefeliciteerd Ik woon nogal afgelegen, dus heb eigenlijk niks te kiezen haha! Ik heb me net aangemeld, spannend! Ik heb 23 juni een vroege echo met ongeveer 8 weken, 7 juli termijnecho met 10 weken en dan 8 juli de intake met de vk Het begint nu steeds echter te worden! Hier nog steeds gevoelige tepels, moe, krampjes en in de loop van de dag blaast mn buik wat op. Verder gelukkig nog weinig klachten
En jawel, ook hier komt de misselijkheid opzetten... Zou ook wel vreemd zijn als het dit keer niet zo was Dus, we gaan vast weer stevig aan de cola, chocolademelk en de mac kroketjes
Voor de dames die al kindjes rond hebben lopen, heb ik een vraag! Welke lotion hebben jullie op jullie buik gesmeerd om striae te voorkomen?
Hoi. Ik kom me melden. Ik ben afgelopen maart geopereerd aan een bbz waarbij mijn linker eileider is verwijderd. Noooit gedacht zo snel alweer zwanger te zijn. Positief getest 4 dagen voor mijn nod 😃 Ik gok dat mijn due date 10 februari is. 18 juni heb ik al de 1e echo bij de gyn. Ik ben dan 6 weken..
♥1 t/m 15 februari 2016♥ 1. Evaaatje, 30 jaar, 3e kindje Puk2015, 29 jaar, 1e kindje Muml, 23 jaar, 1e kindje Es89, 26 jaar, 1e kindje Deebje, 32 jaar, 1ste kindje (MMM) 2. Vlin17, 26 jaar, 2e kindje 3. Fiona1983, 31 jaar, 2e kindje (MMM) Niny, 23 jaar, 1e kindje (IUI) Chantal3, 36 jaar, 4e kindje 4. Pumbaa, 34 jaar , 2e kindje 5. Linnaea, 24 jaar, 1e kindje Doornstruikje, 41 jaar, 3e kindje 6. Pluisje30, 32 jaar, 2e kindje 7. Friesin, 29 jaar, 1e kindje (MMM) 8. Denise, 24 jaar, 1e kindje 9. Debbie91, 23 jaar, 1e kindje 10. Laana, 28 jaar, 2e kindje 11. 12. 13. 14. 15. Afspraken: Puk2015: 10 juni echo - Deebje: 15 juni echo - Vlin17: 18 juni echo - 15 juli intake vk Es89: 18 juni echo - 22 juni intake VK Muml: 18 juni echo - 17 juli nekplooimeting - 25 augustus echo Laana: 18 juni echo bij gyn Fiona1983: 24 juni echo Debbie91: 26 juni echo - 30 juni intake VK Linnaea: 29 juni intake vk en eerste echo Pumbaa: 3 juli intake VK - Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... - Lieflief, 31 jaar, 2e kindje - Fabace, 30 jaar, 2e kindje (IVF)
Ik zal nog even aanvullen; ik ben 29 en zwanger van ons eerste kindje! Ik heb de verloskundige gisteren (al) gebeld omdat ik dus 1,5 week een soortemet van innestelingsbloeding heb gehad (wat ik aanvankelijk aanzag voor een normale menstruatie, maar niet echt doorzette en na 5dg ineens weer nauwelijks bloedverlies en daarna weer wel inclusief aanhoudend pijnlijke borsten wat normaal gesproken op 1e dag menstruatie meteen ophoudt). Ik heb dus met ongeveer 7 weken de eerste echo op 15 juni en 2 weken later de intake. Ben benieuwd, best spannend zo'n periode waarbij nog niets zeker is, zeker gezien de bloeding, die overigens nu opgehouden lijkt te zijn. Heb nog wel de symptomen; pijnlijke borsten en krampende pijntjes heel laag in de onderbuik, dus vooralsnog lijkt alles nog ok, maar vind het moeilijk te vertrouwen hoor mijn eigen lichaam... voel telkens aan mijn borsten of ze nog wel pijnlijk zijn, haha!
Welkom Laana! Hoop dat je testen mooi oplopen vanaf nu! Dit doe ik ook Sab, dat borsten voelen! Ik heb namelijk niet zulke erge gevoelige borsten, lijkt wel of het beetje bij beetje erger wordt. Was vanmorgen om 04:00 wakker, kon ook niet meer slapen, en honger?! Zo raar dit heb ik nooit kan altijd wel uitslapen als ik er niet vroeg uit hoef.... Begint het feest nu al nee toch?!
Friesin, ik vond de producten van Weleda erg fijn. Gelukkig ben ik niet gevoelig voor striae, dus na nr 1 smeerde ik eerlijk gezegd niet zoveel meer... Ik bel de vk na komend weekend heb ik bedacht! Fijne dag meiden!
Dat borsten voelen herken ik ook haha. En snachts wakker, bah! Hier was t kwart over 2 en heb minimaal een uur wakker gelegen. Moet er ook vaker uit om te plassen. Ik denk dat ik vandaag een darmen rommel dagje heb, heerlijk Ik heb nu 3 afspraken staan, hoe doen jullie dat met je werk? Deze afspraken moesten helaas onder werktijd. Ik heb nu maar bedacht dat ik bij eerste afspraak zeg controle tandarts en 2e afspraak gaatjes boren 2 weken later. Moet alleen nog wat bedenken voor de intake 1 dag na de 2e echo, maar dat gaat maar om een half uurtje eerder weg. Hebben jullie ook al bedacht hoe het te vertellen aan familie en vrienden?
oo dat wilde ik net gaan vragen... of er iemand last heeft van zijn darmen... heb ik de vorige keer heel erg gehad (heb sowieso al gevoelige darmen) en deze keer begint het ook weer te rommelen... vorige keer kon ik echt niet meer naar de wc... uiteindelijk via de huisarts lactulose siroop gehaald... maar dat was echt erg! Dus nu iets beter voorbereid... heb verder ook hoofdpijn bovenop mijn hoofd... heb ik ook net na de bevalling vorige keer veel gehad... herkend iemand dat ook?
Ik zie dat ik niet de enigste ben met drama nachten, bahbah kan d'r zo niet tegen. Daarbij merkt de kleine meid mijn onrust en die besluit s'nachts ook nog eens extra mama te roepen... Ik heb gelukkig al een kleine dus ik werk niet meer fulltime waardoor ik het gelukkig kan plannen langs het werk af. Begrijp dat onze vk zelfs voortaan avondspreekuur heeft dus die speelt perfect in op het drukke leven tegenwoordig. Hier begint vandaag ook de ochtendmisselijkheid...nog niet extreem maar een drukkend gevoel in mijn maag... Nieuwe dames...welkom!!
Gisteravond en vanochtend eerste vlaag van soort misselijkheid gehad! Verder hoe ik dat doe met werk.. Heb het voordeel dat ik nog 6 mndjes 1x per week opleiding heb en overige dagen werk, kan dus soort van 1 smoes op 2 plekken gebruiken 😊! Op de opleiding bedacht dat ik naar t ziekenhuis moet en hou t vaag waarom(gaat ze niets aan 😉 en op mn werk denk ik maar iets van tandarts ofzo! Ben benieuwd naar jullie smoesjes. Oh btw, klopt t dat je die lijst met namen zelf moet bijhouden, snap het nu pas volgens mij, haha!
Borsten voelen of ze nog pijn doen: check! Last van darmen: check! Ik heb het geluk dat ik op z'n vroegst om 14:00 begin met werken, maar vaak zelfs later. En ook dagen dat ik niets gepland heb staan. Ga denk ik wel moeten verzinnen hoe ik die rare armbandjes, het gapen en het tussendoor crackers eten aan mijn leerlingen ga uitleggen
Hier doen m'n darmen ook stom. Zo nu en dan voel ik me een beetje tussen misselijk en flauw in. Vooral nu ik in de trein zit Ik moet m'n afspraken altijd buiten werktijd plannen. Alleen de maandag heb ik vrij. De praktijk waar ik bij wil heeft gelukkig ook de avonden open dus dat scheelt voor mij weer.
Ik hoef echt niet aan mijn borsten te voelen. Zonder te voelen doen ze ook wel pijn ☺ Halverwege mijn eerste zwangerschap was het zo erg dat ik er nog geen shirt op kon verdragen. Borstvoeding is helaas ook niet gelukt.. Hopelijk gaat dat deze keer anders. Verder nog geen last op steken rechtsonder na.. Ik heb als een gek gesmeerd met bio oil. Toch striae gekregen. Of smeren veel uit maakt? Ik geloof er niet zo in. Ik wil zoo graag een knaller van een test, (leuk voor in het plakboek) en ik denk dat ik me dan iets zekerder zou voelen. Al weet ik dat het niks zegt. Eind van de week nog maar es testen...
Ik heb nog 3 testjes liggen, wilde er vanmorgen één doen maar heb het niet gedaan. Denk dat ik mezelf alleen maar gek maak. Ik wil ook heel graag een knaltest, maar als die niet komt word ik denk ik heel erg onzeker of het wel goed zit. Dus ik heb de testen vanmorgen maar in de kast laten liggen. Maandag komt MvM, dan wordt er ook wel een testje gedaan. En die zie ik bij bijna iedereen knallen dus hopelijk wil die dat bij mij ook doen
Ik heb ook wel last van een rommelende buik. Ik dacht dat de darmproblemen door de utrogestan kwamen, maar misschien ook wel gewoon van de zwangerschap Vanmorgenvroeg (was 5u al wakker pff) kon ik het niet laten om een testje te doen van zwanger en kids (een dipstick) maar die was hartstikke negatief. Toen schrok ik wel even.. Na tien minuten kwam er eindelijk wel een iniministreepje....... Hmm..... Morgen maar weer testen met kruidvat. Ik hoop echt heeeeeel erg dat die dan opgelopen is vergeleken met gisteren. Wat een onzekerheid... Wat betreft smoesjes, mijn meest directe collega die ook de planning doet heb ik al verteld dat ik een zwangerschapswens heb. Ik zat er namelijk helemaal doorheen op een gegeven moment waardoor ik ook niet zo goed mijn werk meer kon doen. Zij begrijpt het wel als ik eerder weg moet naar het ziekenhuis, maar dan denkt ze waarschijnlijk voor onderzoeken, niet voor een echo verder vertel ik geen smoesjes ik zeg gewoon dat ik eerder weg moet. Als mensen vragen waarom dan zeg ik dat ik voor iets anders naar de dokter moet.
Ik werk zelf als tandartsassistente dus kan moeilijk zeggen dat ik naar de tandarts moet haha! Wij werken in shifts dus de meeste afspraken kan ik buiten werk om plannen. Voor de eerste echo heb ik vrij gevraagd, als ze vraagt waarom zeg ik ook dat ik naar het ziekenhuis moet, de meeste weten ook dat ik een kinderwens heb en al in het ziekenhuis voor de onderzoeken liep. Ik heb hier olie van Weleda liggen, daar smeer ik trouwens al een tijdje mee omdat ik het gewoon lekker spul vind, ik gooi het ook gewoon in bad dat als ik eruit kom helemaal zacht ben. Mijn darmen zijn ook van slag, ga minder goed naar de wc. Ik heb een hele goeie probiotica die ik weer ga gebruiken, heb ik laatst ook aan een collega aangeraden die last had en zij is ook super tevreden. Supergreens van Sunwarrior... Echt het proberen waard, is een grote zak groene poeder wat je door een smoothie of water kunt roeren. Ik hoop dat dat vroeg wakker worden vanmorgen even eenmalig was, want moet gewoon werken tot half 8, trek het anders niet! Ik heb het mijn ouders en schoonouders al verteld maandag, het was de trouwdag van mijn ouders (25 jaar) en hadden zaterdag al een suprise feest georganiseerd, maandag wouden zij zelf trakteren op een etentje om te bedanken, toen hadden we mijn broertje stiekem een shirt aangedaan met ''Best Uncle In The World!'' Zo is hij gewoon aan tafel gaan zitten, duurde niet heel lang voor ze het zagen, super verbaast en HEEL blij! Van me moeder meteen een speentje gekregen die ze in Spanje al had gekocht ''Papa el Mejor'' (papa de beste). Maar vind het toch wel eng hoor om zo blij al te zijn... Ene moment voel ik me zwanger en goed, andere moment ben ik doodsbang en denk ik: Als het maar goed zit... Als het hartje maar klopt over 3 weken... Hoe voelen jullie dat?