1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd Malibuu! Kun je ook gerichter gaan shoppen!
    Misschien blond hoor! Maar hoe moet ik het zien dat de kleine meis ligt? Kan er niet helemaal wijs uit worden.

Shoppen Hier nog niks gekocht, met uitzondering van de positiekleding dan.
    Wel al wezen kijken en we weten wat we waar willen halen. Eerst maar is de GUO afwachten en dan met 19-20 weken de echo van het hartje en dan gaan we shoppen!

PrettyLove welkom thuis! Wel lekker gehad?

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wat leuk Malibuu.
    Ik geloof dat dit clubje tot nu toe voor staat met de meiden :p

Shoppen. Ik heb een paar pakjes gekocht en een lakentje en aankleedkussenhoes. Nu even de rem er op.
    Eerst de GUO en daarna langzaamaan de babykamer leegtrekken en verven.
    Er moet nog een draagzak en draagdoek komen en een babyfoon. En waarschijnlijk nog een isofixbase voor de maxi cosi. Dat zijn de duurste uitgaves geloof ik.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Malibu, lekker los in het roze dus, leuk hoor!

baby voelen, idd als ik rustig zit/lig. En vanmiddag tijdens de echo haha, t gepor vond hij niet leuk

prettylove, fijn dat de uitslag goed was.

shoppen, nog niet echt wat gekocht maar heb natuurlijk ook nog een hoop van de vorige 3. En baby komt eerst bij ons op de kamer.
    positiekleding draag ik al weken, was echt nodig.

Vanmiddag weer op controle geweest met de extra echo. Gelukkig was nu alles goed en de navelstreng niet meer verdikt :) Was ook mooi gegroeid en lekker actief.
    Volgende afspraak is al met de 20 weken echo :$ die heb ik met 18.2 al, wilde perse op maandag of vrijdag omdat man dan makkelijkste mee kan maar ze zat al behoorlijk vol op die dagen

4. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat Malibu!

De vroedvrouw is hier gisteren geweest en alles gaat nog steeds goed. Ze heeft mijn urine gecontroleerd en alles is perfect :) is toch altijd een opluchting! Toen heeft ze het hartje laten horen en wat is dat toch een speciaal moment :) Vooral nu in onze eigen woonkamer in de zetel, gaf meteen zo'n knus gevoel. Het enige waar ze zich een beetje zorgen in maakt is mijn gewicht en het feit dat ik zo weinig eet. Maar dit was nog geen reden tot paniek, moet gewoon goed opgevolgd worden.

Op 23 augustus moet ik naar de gyn voor de 16 weken echo. Ben benieuwd om te zien hoe hard hij/zij is gegroeid!

5. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Floorriieej hier heb je helemaal geen 16 wkn echo. Wat fijn, nog een keertje extra kijken! Ik ben vorige week geweest (zonder echo) en toen vonden ze ook dat ik te weinig aangekomen was. Denk dat je dat van zelf een keer inhaalt. Of in iedergeval aan blijkt komen. Niet iedereen is gemiddeld.

Ik heb juist nog geen kleine dingen gekocht alleen maar grote. De kinderwagen is besteld maar komt pas rond kerst. Toevallig konden we heel goedkoop nog een heel netjes babykamertje overnemen afgelopen week. Dit ook maar gedaan en staat dus al hier. Vond het wel eng om dat "zo vroeg" al te doen

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Gewicht hebben ze bij mij nog helemaal niet naar gevraagd, alleen bij de intake hoe zwaar ik was voor de zwangerschap. ben nog niks aangekomen (ook niet afgevallen), van mij mag het nog even zo blijven haha. Bij de eerste 2 kwam ik lichter uit de zwangerschap dan ik erin ging, beviel me wel :p Zolang de kleine lekker groeit vind ik het wel best.

Floorriej, handig dat ze thuis komen hihi.
    Heb je ondergewicht dan dat ze het zo in de gaten wil houden?

Echo's, 1ste afspraak om te kijken of het op de goeie plek zat
    2de afspraak termijn
    3de afspraak extra echo ivm navelstreng
    en volgende afspraak is al met de 20 weken echo dus 4 afspraken achter elkaar binnen koekeloeren, daarna moet ik wel lang wachten, tot 34 weken ofzo

7. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrouwke87 Woon je in Nederland of België? Hier heb je bij 16 weken de geslachtsbepaling. Ik ben het niet zeker (zou moeten kijken op mijn afsprakenlijst), maar ik denk dat ik dan bij 20 weken geen echo heb.

toch3 Handig hé! Ze gaat nu 1x per maand komen om te luisteren naar het hartje, ons te helpen met papieren, te luisteren naar onze vragen. Dan komt ze in de laatste 2 maanden iets meer, om alles uit te leggen over de bevalling, borstvoeding, enz.
    Ook mag je haar bellen wanneer je dus denkt dat de bevalling gestart is, dan komt ze langs om je hierin te begeleiden en te kijken wanneer je naar het ziekenhuis mag/kan gaan. Ook als je de baby even niet voelt, mag je bellen en dan komt ze meteen af om te luisteren naar het hartje.

En ik heb voorlopig nog geen ondergewicht, maar ik blijf afvallen ipv bijkomen. Dit zou nu toch ongeveer moeten stoppen.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    oke, ja als je afvalt kan je het beter wel in de gaten houden. Bij mij is het gewoon stabiel. Al viel ik bij de eerste 2 wel af tot ongeveer 20 weken, 1x met e n1x zonder spugen. En had beslist geen kleintjes bij de geboorte :D 4120 en 3800 gram.

9. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hier ook weer naar de gynaecoloog geweest. Alles was goed met beide kindjes. Vond het wel spannend maar dat was vooral omdat het de eerste echo na die in Nijmegen was. Maar gelukkig alles goed.

Verder een hele rij afspraken. Moet om de 2 weken terug naar de gynaecoloog. En morgen weet ik de afspraak voor de GUO. Die zal ik wel doorgeven hier. De rest hou ik wel alleen voor in mijn eigen agenda.

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik woon in Nederland

11. asset10

asset10 Actief lid

22 jul 2015
    119
    0
    16
    Gefeliciteerd Malibu!

12. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Malibuu gefeliciteerd met je dochter! Leuk, eindelijk gericht shoppen :D

Dames met goede echo's en uitslagen van harte!

Shoppen afgelopen zondag eindelijk even tijd gehad om bij de prenatal in Amersfoort te kijken voor kamers en wagens. We zien door de bomen het bos niet meer :D. Man wil het verschoningskussen horizontaal op de commode en ik verticaal dus dat wordt nog een uitdaging en ik begrijp niet zo goed wat ik met de loze ruimte achter de commode moet :( Dus dat wordt waarschijnlijk een commode zonder vaste plaats voor kussen zodat we die ook mooi tegen de muur aan kunnen zetten. Eerst maar eens ook bij baby dump en baby park (zijn er nog meer interessante winkels?) kijken en de stapels brochures doorspitten..
    Ook nog niet zeker of we de stokke trip trap willen met newborn set of de zgn meegroei stoel ook van stokke maar dan met eerst wipstoel.
    Verder heeft ons huis vele trappen en vooral spijlen, dat word dus nog erg lastig om die ook af te schermen :( ben bang dat we straks overal gaas tussen moeten gaan zetten aangezien traphekjes maar rond de 102 cm breed zijn en onze spijlen/hekwerk ruim 2 meter is..en dan nog eens overgaat in de trapopening.

Al met al weten we dus nog lang niet wat en waarvandaan we iets willen.:p

Het shoppen/kijken maakt de zwangerschap voor ons wel "echter" zo van "ja, wij zijn idd eindelijk zwanger en kijken voor onszelf, ons kindje komt daar straks in te liggen, zie je het al voor je?" Ja, dus :p:D

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    switi en zelf een hek (laten) maken?
    voor het kamertje: bedenk wat je wil en wat er kan in het kamertje. En wat het budget is

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Fijn, Leeuwinnetje!!!

Om de twee weken is wel vaak, zeg! Ik moet om de 3-4 weken naar de gyn. Heeft dat nog een specifieke reden? Of is dat altijd bij een tweeling?

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    Ik zit met 't dezelfde dilemma, Switi. Zag zaterdag voor 't eerst een Tripptrap met newborn set. Prijzig, maar wel heel erg leuk!

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    wij hebben deze Prenatal - Alles wat je thuis nodig hebt voor baby's online kopen! | PRENATAL.NL - Kinderstoelen online kopen! | PRENATAL.NL - Chicco - Chicco Polly Artic (gekocht bij de 3e)
    en
    Prenatal - Alles wat je thuis nodig hebt voor baby's online kopen! | PRENATAL.NL - Kinderstoelen online kopen! | PRENATAL.NL - Prénatal - Prenatal meegroeistoel wit alleen dan ouder model. (gekocht bij de 2e, bij de eerste hadden we de "Ikea breek je benen stoel" :p )
    (1 thuis en 1 aan boord staan)
    Bovenste kunnen ze ook al heel snel in omdat de rugleuning plat kan.
    Onderste is echt voor als ze al stevig zitten en vind ik minder geschikt voor baby's. Die is heel breed, ze kunnen er nu nog met zn 2e naast elkaar op zitten :D Maar staat wel minder in de weg omdat hij compacter is.

Zou zo niet durven te zeggen welke ik opnieuw zou kiezen, ze hebben allebei voor- en nadelen. Wel ben ik blij dat ik geen stoel met newbornset heb gekocht, ze konden alle 3 vroeg zitten, tot die tijd maxicosi gebruikt als ze erbij wilde zitten. Maar het is erg persoonlijk welke je kiest

17. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Vraagje...
    Ik heb kleine uk vorige week een aantal keer gevoeld (dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag ochtend) weet ik wel bijna zeker. Zaterdag ochtend voor het laatste. Moet ik me zorgen maken of herkent iemand dit?

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Toch bedankt voor het meedenken!
    Ook al zouden we een hek laten maken zitten we nog met de spijlen, er zit nu zo'n ruime 10 centimeter tussen en het is een vide afscherming dus als het kind besluit er iets over heen te gooien of worst case scenario eroverheen te klimmen (ik weet, dat duurt nog even maar misschien wel handig om daar direct rekening mee te houden)..dus het moet denk ik iets fijner zijn dan nog een hek. Kiddy guard heeft wel mooie schermen maar die zijn volgens mij ook niet zo breed.

Die stoelen van prenatal of de meeste andere merken zijn idd pas handig als het kindje al ietwat kan zitten maar hoe of wat te gebruiken als ze nog niet zover zijn.. Ik sta best vaak en lang in de keuken en zou het fijn vinden als het kind dan in mijn buurt is, kamertje is 2 etages hoger en de box komt waarschijnlijk 1 etage hoger in de woonkamer misschien is dan een campingbedje handiger om makkelijker te verplaatsen en heeft het kind meer ruimte om te spelen/slapen dan alleen in een wipstoel (al dan niet op een stokke verhoging) maxi cosi op eettafel beneden terwijl ik kook/of we aan het eten zijn is ook een goede optie.

Budget hebben we eigenlijk niet naar gekeken en ik weet dus ook echt niet wat die newborn of die andere stoel kost. Kamertje is (denk ik) groot genoeg om een kast en een commode en een hang/legkast in kwijt te kunnen maar als door dat opzetstuk de commode zo'n 15 cm van de muur af staat is dat wel zonde van de weinige ruimte.. We gaan ook geen badje op de kamer doen maar gewoon in de badkamer (zelfde etage als de slaapkamers) maar misschien wel een (schommel)stoel ivm nachtelijk voeden of onrustige baby. Eerst maar eens de kamer leeg maken en dan verven/de vloer leggen.

Voorlopig nog genoeg huiswerk dus :D

Vrouwke het is al knap dat je de kleine kunt voelen op deze termijn! Het is bij mijn weten nog veel te vroeg om je kindje elke dag te moeten voelen, dus ik zou me nu geen zorgen maken en genieten!

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.063
    17.019
    113
    De gyn zei vanaf 23 weken pas elke dag Vrouwke :)

@ Switi: Tripp Trapp met newbornset is zo'n €300-330! :eek:

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.287
    17.172
    113
    Nog een tip als het kamertje leeg is: teken met krijt/plak met plakband de spullen erin, dan heb je beter zicht hoeveel ruimte het inneemt en wat je over hou ;) Gewoon met standaardmaten van ledikantje enzo.

Je kan de box niet zo neerzetten dat je van de kamer en de keuken er zicht op heb? of 2 boxen neerzetten? Daar zit ik nl ook nog over te denken haha. Of een (grond)box die je kan inklappen als hij/zij er niet in hoeft?

Zit zelf ook met het traphek boven, ook nog geen oplossing voor. Trap is eerst 3/4, dan plateau waarop je 180graden draait en dan nog paar treedjes. Boven het grootste gedeelte zit niks, is afgeschermd met een hek wat dan doorloopt tot beneden maar spijlen zitten zo wijdt dat E dr hoofd er door heen kan steken, niet erg veilig dus. Maar ik weet nog steeds niet wat ik wil. Misschien plexiglas ertegen, helemaal dicht met hout ofzo vind ik niet mooi, verlies je ruimtelijk zicht mee.

Voor anderen weet ik vaak wel oplossingen te verzinnen, voor mn eigen huis lastiger haha. Zo zit ik nog met commode en kleding voor de kleine. Die komt bij ons op de kamer te slapen maar er is geen plek voor de commode. Die staat nu bij E op de kamer, maar of ik dat handig blijf vinden straks... Wel beneden in de badkamer ook nog een verschoonkussen liggen. Badje komt/blijft daar ook maar zit nog te denken waar ik het standaard dan laat.
    Kleertjes bij ons in de kast gaat ook niet, maar waar laat ik dat dan haha. Beddengoed gaat denk ik in boxen onder ons bed.

Vrouwke, hoeft idd nog niet elke dag maar snap wel dat je het liever wel heb ;)

Deel Deze Pagina