1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,
    Ik kom ook even meekijken ☺
    Als alles goed mag blijven gaan, ben ik begin februari uitgerekend (6e) weet niet precies wanneer mijn eisprong is geweest dus kan ook een weekje later zijn..
    Lijkt me leuk om mee te kletsen 😀

Bijgevoegde bestanden:

2. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Goedemorgen!

Welkom Spectre. Mooie testen. Lijken mijn testen wel hihi.

Ik ben in mijn vorige zwangerschap 10 kilo aangekomen. En na de bevalling waren er 8 af. Had heel veel vruchtwater en een klein kindje. Maar had wel al met 9 weken een zwangerschapsbroek aan. Gelukkig hoef ik qua kleding weinig bij te kopen. Met een november kindje heb je toch zomer en winter kleding .

3. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Nummer 1 en 2 waren heel erg gepland. Nummer 1 ging vlot. Na 4 maanden meteen prijs en geweldige zwangerschap. Nummer 2 ging minder vlot. Meteen zwanger maar weekje later al miskraam. Nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een miskraam later is het met utrogestan gelukt om een pracht van een zoontje te krijgen. En nu een geschenkje 😍

Ik heb al de hele ochtend buikloop en dan begint het weer te malen in mijn hoofd. Normaal ben ik geconstipeerd van de hormonen. Oh wat onzeker toch tot 12 weken 😢

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Welkom allemaal,

Ik moet bijna alles nieuw kopen. Ik had mijn oude kleding 2 zwangerschappen gedragen en die was echt op.. ik had bij de derde al met 7 of 8 week een zwangerschapsbroek aan.. niet te geloven dat het over 2 of 3 weken al zover is..
    Ik was bij mijn vorige zwangerschap 13 kilo aangekomen en er 16 afgevallen, maar mijn vader is in maart overleden en nu zitten er weer 5 bij😓

5. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat word dit een gezellige grote groep :)

Ik heb 2 zwangerschapsbroeken die ik nog wel pas denk ik... Ik heb 1 korte broek... verder had ik bij mijn zoontje gewoon me normale kleding aan, veel jurkjes die gewoon mee rekte en leggings die ik onder me buik deed (erop vind ik nooit fijn)... enige wat ik niet aan kon waren me eigen spijkererbroeken...
    Ik was ook maar 11.5 kilo aangekomen

Ik moet denk ik wel een nieuwe winterjas kopen mijn buik was vorige keer op het einde best groot. ..

Ik ben zoooo benieuwd hoe ons zoontje gaat reageren op deze zwangerschap hij vraagt al dik 2 jaar om een broertje en zusje (ja niet of maar en haha)
    Zelfs een gênante scène in een winkel gehad dat me zoontje tegen wild vreemde met een baby ging vertellen dat het te lang duurde en of hij die baby niet mocht mee nemen (schaam) gelukkig konden ze erom lachen :p
    Hij is bijna 4 jaar :)

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd..weet ook helemaal niet wat me te wachten staat want het is de eerste :D
    Zit er steeds op te letten wat ik voel en of ik wel wat voel haha denk dat het tot de 12e week wel spannend blijft..
    Wel leuk om te lezen wat sommige van jullie herkennen van eerdere zwangerschappen.

Ik heb zelf nog niet veel kwaaltjes. Ben met vlagen misselijk, vooral als ik nog niet gegeten heb. En na het eten krijg ik vaak biikkrampen. Heb ook pds dus heb er altijd al wel last van gehad. En om de dag en testje gedaan om te zien of ze wel oplopen 🙈 hoop niet dat die twijfel lang blijft haha

7. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik vind het ook spannend hoor. Heb ik wel wat last van mijn darmen. Normaal met mijn menstruatie altijd harde ontlasting en nu niet. Dus ook weer een teken dat ik zwanger ben. En ook zo fijn om geen hoofdpijn te hebben. Mijn borsten doen vandaag wel zeer zeg.

Wie van jullie laat er een Nipttest of een nekplooimeting doen?

Oja een winterjas, die heb ik geen. Maar eens een kijken of we een winter krijgen voordat ik dit aanschaf.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.420
    17.519
    113
    Vandaag weer absoluut geen kwaaltjes! Borsten zijn wel gevoelig/licht pijnlijk bij aanraking, maar niet meer t blauwe plekken gevoel van gisterenochtend. Zo maf dat symptomen komen en gaan...
    Misselijk ben ik alleen 's morgens heel vroeg (wanneer ik om 05.00 wakker wordt bijv), verder eigenlijk ook niet.
    Behalve dat ik gisteren om 20.30 al nonstop gaapte en om 21.00 al uitgeteld in bed lag, eigenlijk geen echte symptomen gehad de afgelopen 24 uur.

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Nekplooimeting heb je toch standaard bij de 12 weken echo?

@kleding: Ik denk dat het voornamelijk jurkjes en leggings worden. Ik heb nog broeken van de vorige zwangerschap en als ik op gewicht weet te blijven kan ik die gewoon aan.

Moeten jullie ook zo vaak plassen? Ik mag er elke nacht wel drie keer uit zeg. *gaap*.

10. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Ik laat weer een nekplooimeting doen.
    Vorige keer werd dat niet vergoed (kostte dacht ik iets van 160 Euro), maar nu ik 36 ben krijg je het geloof ik standaard.

11. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook last van darmen maja ik heb pds dus is altijd lastig om te kijken wat de oorzaak is vaak met warme weer al extra last.

Hier laten we geen nekplooimeting doen, volgens mij is het vanaf een bepaalde leeftijd wel standaard (36 geloof ik ? )

Ik ben nog steeds af en toe misselijk me borsten zijn heeeeel gevoelig en lijken al te groeien en ik ben heel moe en zie zwart voor ogen...
    Maar opzich voel ik me nog prima :)

12. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Nekplooimeting wordt niet standaard gedaan. Wij hebben het bij de eerste niet gedaan maar wil het nu wel. Weet niet of het vergoedt wordt. Moet ik me nog in verdiepen.

Ook wel fijn om te lezen dat hier ook wat oudere moeders zijn. Voel ik me ook niet zo oud hahaha

13. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan word het vanaf 36 jaar vergoed dat kan ook.. of misschien al iets eerder...
    Wij gaan het niet doen... Heb al paar keer gehoord van mensen dat het een slechte uitkomst had en ze alsnog een gezond kind hebben gekregen... dus er is altijd nog hoop :)

14. PrettyLove

PrettyLove Niet meer actief

Ehm, die allebei niet, maar wel daar vlakbij. Is dat goed genoeg voor nu? ;)
    Vind het forum iets te openbaar om het land echt te noemen.

Testen; Ik ben wel benieuwd wat jullie partners ervan vinden? Mijn man is echt heel nuchter en vindt 2 positieve testen al 1 teveel. ;)
    Testen jullie dan ook elke keer nog samen? En zit de onzekerheid ook bij jullie partner of is dat testen steeds iets wat alleen bij jezelf ligt?

Leeuwinnetje; zwaar onderbuikgevoel is erg herkenbaar!

Jumelle; Succes met het verzwijgen voor je ouders! Ik ben erg benieuwd of dat gaat lukken! :)

Zw.Kilo's; Bij mij is het 13 jaar geleden dat ik zwanger was, dus ik mag hopen dat ik ze inmiddels kwijt ben. 😂
    Ben destijds 14 kilo aangekomen en erg benieuwd hoeveel het er dit keer worden!

Onderzoeken; Ik heb geen idee wat en hoe ze dat hier allemaal doen, maar daar ga ik vanavond achter komen want dan mag ik al bij de OB/GYN komen! 😱
    Erg spannend!

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.420
    17.519
    113
    Spannend PrettyLove!!!!

Ik mag vrijdag naar de gynaecoloog 😊 (Ivm medicatie zal ik onder controle in t ziekenhuis blijven ipv bij verloskundige)

16. PrettyLove

PrettyLove Niet meer actief

Voor jou ook spannend, Sado!! Mag ik vragen waar je medicatie voor krijgt?

Leuk ook dat we gelijk oplopen! 😊

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.420
    17.519
    113
    Ben helaas gezegend met een onverklaarbare hoge bloeddruk. Dus daar slik ik verlagers voor!

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Prettylove. Geen idee. Ik hoor hem niet klagen of mopperen :p.
    De onzekerheid zit bij mij, en met onzekerheid bedoel ik echt extreem angstig en onzeker!

19. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Hallo! Na lang zoeken heb ik eindelijk een topic gevonden voor Februari 2017, mag ik mij aansluiten?

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    💖 1 t/m 15 februari 2017 💙

1.
    Joos1 - 36 jaar - 2e kindje
    Cathrien - 36jaar - 2de kindje
    loveexx - ?? jaar - 1e kindje

2.
    Bolliewollie - 29 jaar - 2e kindje
    Poppy14 - ?? jaar - 3e kindje
    Mamaliefde1 - 25 jaar - 2e kindje

3.
    Knorretje24 - 29 jaar - 1e kindje
    Jumelle - 37 jaar - 3e kindje

4.
    78Sandra - 38 jaar - 2e kindje
    Mareco - 35 jaar - 1e kindje
    HuiBooBee - 26 jaar - 2e kindje
    Marlies444 - 36 jaar - 2e kindje
    Koffieboon - 41 jaar - 4e kindje
    MoodyL - 28jaar - 3de kindje

5.
    Mavi derya - 27 jaar - 4e kindje
    Harperhazel - ?? jaar - ? kindje

6.
    Minimels - 32 jaar - 4e kindje

7.
    Knoopster - 33 Jaar - 2e kindje

8.
    anoniem234 - 28jaar - 2de kindje
    AzA - 30 jaar - 2de kindje
    Loesje9 - 29 jaar - 2de kindje
    Vita Rose - 34 jaar - 3e kindje
    Anke1988- ?? jaar - 1e kindje

9.
    pat1978 - 38 jaar - 3de kindje
    PrettyLove - 30 jaar - 2e kindje
    Anne1977 - 39 jaar - 4e kindje

10.

11.
    Minimels - 32 jaar - 4de kindje
    Stefanenlaura - 28 jaar - 2de kindje

12.
    Leeuwinnetje14 - 33jaar - 2de kindje

13.

14.

15.

Nog onbekende datum
    Demi - 29 jaar - 2e kindje
    Applejo - 29 jaar - 1e kindje

Totaal aantal:31

Afspraken :
    9 juni - koffieboon prenataal onderzoek
    14 juni - Bolliewollie eerste echo
    15 juni - HuiBooBee eerste echo
    16 juni - Demi eerste echo
    17 juni - AzA kennismaking vk
    20 juni - 78sandra eerste echo
    21 juni - Pat1978 eerste echo
    22 juni - knorretje24 eerste echo
    22 juni - Marlies444 eerste echo
    22 juni - 78sandra intake vk
    22 juni - Cathrien eerste echo
    23 juni - Vita Rose eerste echo
    24 juni - Cathrien intake
    24 juni - Anke1988 eerste echo
    25 juni - Anoniem234 eerst echo (pretecho)
    27 juni - Applejo eerste echo
    28 juni - Knoopster intake en eerste echo
    28 juni - MoodyL eerste echo
    29 juni - Joos1 eerste echo
    29 juni - Mareco intake en eerste echo

11 juli - knorretje24 intake vk
    14 juli - anoniem234 intake vk + echo

Sterretjes: MCR*

Deel Deze Pagina