1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd hayat!

Slapen hier voornamelijk rechterzijde. Wel dat ik half buik half op m'n zij lig. Merk zelf dat het niet meer lekker ligt als ik op m'n buik lig. Dus probeer nu vooral goed op m'n zij te liggen.

Shoppen hebben wij hier ook nog niet gedaan. Wel laatst allemaal spulletjes opgehaald bij m'n schoonzusje omdat dit daar weg moest. Zelf pas afgelopen weekend in ons weekendje weg een broekje en een romper gekocht. Als herinnering ook aan het weekendje.

Baby voelen zijn er meer meiden die nog niks voelen of ben ik de enige? :(

2. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Wat leuk als die meisjes! Ze lopen nu inderdaad wel voorop.

Hier terug van de gyn. Weer helemaal goedgekeurd dus kunnen morgen met een gerust hart op vakantie.

Ik ben tot nu toe nog maar 3 kilo aangekomen dus valt reuze mee! 😉

3. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    De Chinese kalender klopte bij mij wel. Maarja tis ook 50/50 😉

Hier nog niet veel meiden dingen gekocht. Ondanks dat ze het echt zeker wist wachten we nog lekker tot de 20 weken echo.

Mijn placenta ligt ook voor dus heb helaas nog niet overduidelijk iets gevoeld. Ondanks dat het een behoorlijk druktemakertje is.
    Ik lees dat mijn meisje nu rond de 17/18 cm is, echt bizar dat je daar niets van merkt in je lichaam. We wachten maar rustig af, lijkt me zo bijzonder.

Heeft iemand de zwangerschapsbox van de Etos toevallig al binnen? Is t wat?

4. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ja je leest idd rond de 17 weken 17-18 cm al zegt mijn banner met bijna 18 weken een 14 cm. Best wel wat verschil

5. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Nextstep ik heb de Etosbox al binnen. Het is voornamelijk boekjes en reclame. Als ik het me goed herinner ook een speen en romper. En een kleine versie van de Etos buikbalsem.

6. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    hangt er net vanaf wat ze aanhouden.
    In onze banner wordt er gemeten van kop tot kont. Net als bij de vk.
    Meestal worden in de apps, zoals mama & zo, de beentjes mee gerekend
    Vandaar het verschil.

7. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    💟💙Bevallingslijst 1 t/m 15 februari 2017💙💟

25. 💟💙
    ❤Asset10 - 30 jaar - 1e kindje

30.💟💙
    ❤Bolliewollie - 29 jaar - 2e kindje
    ❤Loveexx - 24 jaar - 1e kindje
    ❤Cathrien - 36 jaar - 2e kindje

31.
    ❤Joos1 - 36 jaar - 2e kindje

1.💟💙
    ❤Switi - 40+ jaar - 1e kindje
    ❤Lyzje - 36 - 2e kindje

2.💟💙
    ❤Poppy14 - 27 jaar - 3e kindje

3.💟💙
    ❤Jumelle - 37 jaar - 3e kindje
    ❤Malibuu - 26 jaar - 2e kindje -
    ❤Vrouwke87 - 29 jaar - 1e kindje

4.💟💙
    ❤HuiBooBee - 26 jaar - 2e kindje
    ❤MoodyL - 28 jaar - 3e kindje
    ❤️Knoopster - 33 jaar - 2e kindje

5.💟💙
    ❤Harperhazel - 26 jaar - 2e kindje
    ❤Floorriieejj - 26 jaar - 1e kindje
    ❤LiliB - 33 jaar - 2e kindje
    ❤Loesje9 - 29 jaar - 2e kindje

6.💟💙
    ❤Jojoj87 - 29 jaar - 2e kindje

7.💟💙
    ❤Pat1978 - 38 jaar - 3e kindje

8.💟💙
    ❤Anoniem234 - 28 jaar - 2e kindje
    ❤Anke1988- 28 jaar - 1e kindje
    ❤Nextstep - 36 jaar - 1e kindje
    ❤Priscilla Djem - 30 jaar - 2e kindje
    ❤Sado - 24 jaar - 1e kindje

9.💟💙
    ❤PrettyLove - 30 jaar - 2e kindje
    ❤Anne1977 - 39 jaar - 4e kindje
    ❤Ietjuh - 32 jaar - 1e kindje
    ❤Hayat84 - 32 jaar - 1e kindje

11.💟💙
    ❤Stefanenlaura - 28 jaar - 2e kindje
    ❤Toch3 - 26 jaar - 4e kindje
    ❤Spectre - 25 jaar - 1e kindje

12.💟💙
    ❤❤Leeuwinnetje14 - 33 jaar - 2e kindje & 3e kindje

13.💟💙
    ❤Mell0408 - 24 jaar - 1e kindje

14.💟💙
    ❤Eef29 - 31 jaar - 2e kindje

Geslacht
    jongen: 7
    meisje: 11
    Verrassing: 6

Totaal aantal: 35

📅Afspraken:

Augustus
    31 augustus - Leeuwinnetje / gyn + echo

September
    06 september - Asset10 / 20 weken echo
    07 september - Vrouwke87 / controle vk
    08 september - Lyzje / echo
    08 september - Huibeeboo / gyn
    12 september - Toch3 / 20 weken echo
    12 september - Joos1/ 20 weken echo
    13 september - Switi /20 weken echo
    14 september - Anoniem234 / controle
    15 september - Anke1988 / 20 weken echo
    15 september - Sado / 20 weken echo
    15 september - Malibuu / GUO
    16 septmeber - Vrouwke87 / GUO
    19 september - Jojoj87 / 20 weken echo
    19 september - Asset10 / controle vk
    19 september - Mell0408 / 20 weken echo
    20 september - Leeuwinnetje / gyn + echo
    20 september - Pat1978 / 20 weken echo
    21 september - Leeuwinnetje14 / GUO
    22 september - Sado / controle + echo
    23 september - Anoniem234 / 20 weken echo
    30 september - Malibuu / controle gyn

Oktober
    03 oktober - Huibeeboo / GUO
    04 oktober - Leeuwinnetje / gyn + echo
    06 oktober - Lyzje / echo
    18 oktober - Leeuwinnetje / gym + echo
    21 oktober - Malibuu / controle gyn

November
    01 november - Leeuwinnetje / gyn + echo
    03 november - Lyzje / echo
    12 november - Pat1978 / pretecho 3/4d

December
    01 december - Lyzje / echo
    19 december - Lyzje / echo

⭐️ sterretjes: ⭐️
    MCR⭐️, Applejo⭐️, AzA⭐️, Vita Rose⭐️, 78sandra⭐️, Minimels⭐️, Marlies444⭐️, Mareco⭐️, Koffieboon⭐️

Note; Heb je wijziging of een aanvulling? Zet de nieuwe datum of afspraak vetgedrukt in je berichtje en het zal worden gewijzigd.

8. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd nextstep & hayat!:D

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Bij mijn laatste echo werd er geen kruin-stuit meting meer gedaan, wel hoofd en buikomtrek en lengte femur.. Kindje is al te groot voor een crl meting. Ook was ze al zwaarder geschat dan mijn app aangeeft maar omdat de lengte en aantal weken tot nu toe precies klopte houd ik deze banner aan.

Babydoos ouders van nu zijn de enigen die me gebeld hebben en minst leuke doos tot nu toe. Vooral veel tijdschriften idd. Heb de baby dump doos, de kv tas en zwanger box. Moet nog die van de prenatal krijgen.

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik vond die van Etos het minst leuke. Rompertje wad wel weer leuk.
    Baby dump moet ik nog halen. En de kruidvat tas is me teveel moeite, haha.

Hier kunnen ze de baby niet supergoed opmeten vanwege mijn buikvet. Wel jammer.
    Dochter kregen we veel echo's en ook duidelijke. Maar deze baby lijkt wel helemaal verstopt te zitten :p. Alsof baby heel erg naar achteren zit.

11. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Hmm vond die box van de Prenatal wel ok! Heb Etos dus aangevraagd en de rest niet. Teveel moeite idd haha..

Ik denk ook dat de ene app/ site meet van kop tot kont en de andere de beentje mee telt.
    Nou benen horen er ook bij dus die tel ik ook mee 😜 En dan is 18 cm echt al groot!!! :$:

Wbt slapen, ik sliep altijd al op mijn linker zij dus komt mooi uit haha.

Sporten jullie nog? En wat voor sport doen jullie dan?

Via de verzekering krijg ik een zwangerschapscursus vergoed. Heb alleen geen idee hoe of wat. Wat raden jullie aan?

12. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Dankje dat verklaard een hoop

13. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Opmeten doen ze bij mij nu niet. Vanochtend aan de gynaecoloog nog gevraagd maar hij zei dat er alles goed uit zag. Dus dan zal het wel. Metertjes op internet geven ook vaak standaard dingen aan dus geloof daar niet zo in.

Etos box vond ik echt tegenvallen. Prenatal vind ik daarintegen wel heel goed. Kruidvat lukt me niet en Babydump gaan we na de vakantie halen. Na de bevalling is de Plus box ook aan te raden. Die is echt zo goed. Je moet alleen je geboortekaartje afgeven.

14. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Ik zwem. Dit deed ik al voor de zwangerschap dus dat blijf ik er lekker bij doen zolang ik het trek. En vanaf vanavond ga ik ook beginnen met zwangerschapszwemmen.

Qua cursus gaan wij Samen bevallen doen. Heb me toevallig vanmorgen aangemeld.

15. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Juist omdat de internet metertjes standaarden aangeven en jij straks wilt weten of je baby's prima op schema (al dan niet in eigen curve) groeien lijkt mij dat ze het zouden moeten meten. Bij mij laten ze ook elke keer de groeicurve zien. "Er goed uitzien" lijkt mij geen goede graadmeter.. :)

Sporten ik ga vanaf morgen zwangerschapsfitness doen onder begeleiding van fysio, ivm blessures en aandoeningen. Later wil ik nog iets van zwangerschapsyoga erbij doen en samen met man naar een cursus maar weet ook nog niet wat en waar precies. Eerst maar eens kijken hoe ver ik met mijn gewone sportschool kom.

16. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Als ze niet meten dan meten ze niet. Ik kan een gynaecoloog echt niet dwingen. En dat ga ik ook echt niet doen. Hun zijn kundig genoeg in te zien of het kindje goed groeit hoor. Tevens alfa je bij een gewone VK loopt voelen ze alleen maar aan je buik en hebben ze ook niet de mogelijkheid om het kindje te meten. De gynaecoloog gaf vandaag aan dat het er goed uitzag en dat de kindjes beide goed groeien en cijfertjes doen er bij mij dan niet toe.

17. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Slapen doe ik deels nog op m'n buik.. Af en toe krijg ik commentaar van binnenuit, tijd om te verliggen dan hahah. Op m'n rug slapen kan ik niet, meestal wordt het dan linkerzijde.

Sporten doe ik niet.. (Slecht; i know!) ik wil wel gaan zwemmen.. Denk dat het wel lekker zal zijn!
    Samen met m'n zwangere vriendin; ff uurtje kleppen haha..

Cursus ik heb me ingeschreven voor een cursus zwangershapsgym. Heb zoiets nog niet eerder gedaan.. M'n man verklaard me voor gel; hij gaat in ieder geval niet mee haha!

Dozen heb ik a binnen haha; prenatal en babydump zaten de meeste leuke dingen in.. Etos viel een beetje tegen; maar hé je krijgt het maar.. Die van de Kruidvat zou ik eens moeten kijken, die ken ik niet..

Ik heb vandaag de uitslag gekregen van het bloedprikken op de 5e ziekte; gelukkig niks aan de hand! Bleek al resistent te zijn.. Maar wel een fijn idee dat het is uitgesloten..

Ik heb sinds 3 dagen ontzettend last van harde buiken.. Als het zo doorgaat ben ik bang dat ik me (deels) ziek moet melden. Vandaag zo'n pijn en spanning op m'n buik dat ik thuiskwam uit m'n werk en meteen in huilen uitbarstte;
    Dit is niks voor mij ben meestal wel een doorzetter, maar merk dat ik dit niet lang ga volhouden zo.. Ik ben zo bang ineens dat ik geen enkel risico wil nemen..

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.647
    17.556
    113
    T is leuk om te weten maar snap goed dat de gyn niet elke x meet. Wat je zegt, bij vk is het alleen voelen (+luisteren). Als hun groei zo kunnen schatten moet gyn het op beeld ook kunnen.

Slapen: eigenlijk altijd op mn zij, straks weer met voedingskussen voor extra ondersteuning.

Sporten doe ik niet aan

19. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ik heb geen ervaring met gewone verloskundigen wel genoeg ervaring in de MMM om te stellen dat niet alle gyn's even kundig zijn maar daar ga ik verder niet over discussiëren. Als jij geen cijfertjes wilt hebben/zien is dat prima toch! :) ik ben wel van het meten is weten daarom sprak ik al in "mij lijkt" vorm maar gelukkig zijn we allemaal anders :D

Malibuu leuk, samen met je ook zwangere vriendin sporten en fijn dat je al resistent bent voor de 5e ziekte! :) vervelend dat je zo'n last hebt van harde buiken!

Toch waar laat je dan het Voedingskussen? Onder je buik als je op je zij ligt of tussen je benen? Lijkt me best lastig liggen op een soort verhoging (ik word al gek als ik voel dat m'n slaapshirt is omhooggekropen en ik op een vouw lig)..:p

20. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Gelukkig zijn er inderdaad niet allemaal hetzelfde en ik heb bij zoonlief gewoon bij de verloskundige gelopen dus ben ook niet bekend dat ze om de 2 weken de kindjes meten. En anders vraag ik het over 2 weken wel weer aan mijn eigen gynaecoloog. Had nu ook een andere. Bij mijn eerste had ik met 12 en toen pas met 20 weken een echo dus hij is ook niet veel gemeten en ze gaven bij de 32weken ( groeiecho) aan dat het een grote baby zou worden en hij woog uiteindelijk maar 3210gram. Dus een klein mannetje hihi.

Deel Deze Pagina