Dat is allemaal snel maar wel makkelijk dat de naam al vast staat... Hier zijn er nog meerdere opties. Drie om precies te zijn. Voor mij springt er nog niet 1 een stuk bovenuit. Vriend heeft wel een lichte voorkeur voor eentje maar ik weet het nog niet
Serieus? Hebben ze vrijwel de precieze naam overgenomen van jullie?! Hebben ze dat van te voren laten weten? Wat lijkt me dat confronterend.
Hier wisten we de naam van dochter al in 2009! Haar tweede naam kwam iets later en haar derde naam wist ik zodra mijn oma overleden was. Als dit een meisje is hebben we ook haar naam al, dat is man zijn favoriete naam van kleins af aan. En past ook heel goed bij de naam van oudste dochter. Voor een jongetje wisten we het in 2011 ofzo. Ik wou goed voorbereid zijn .
Hier zijn namen nog een probleem. Nog 10 namen over voor het meisje en 6 voor de jongen. Maar we hebben nog max. 20 weken te gaan dus komt voor die tijd wel goed. Wanneer weet je of je de naam gevonden hebt? Wij hadden bij zoonlief een hele lijst namen en ineens zag ik een naam die er nog niet opstond. En die is het geworden. Zijn toen ook niet meer verder gaan zoeken omdat we er gewoon een goed gevoel bij hadden. Hier heeft zoonlief 3 namen en de telling krijgen er 4. 1 roepnaam en de rest doopnamen. Bewegen van de kindjes voel ik hier echt goed. Eentje ligt onderin en die ligt niet met het ruggetje naar voren. De andere ligt bovenin mijn buik en 100% zeker meer het ruggetje naar voren. Die voel ik echt heel goed, en harde schijf voel ik dan in mijn buik bewegen. Moeilijk uit te leggen maar dat merk je echt vanzelf. Bij zoonlief voelde ik dit ook niet zo vroeg hoor. Weet niet of het nu is omdat het er 2 zijn of omdat ik weet wat je moet voelen.
Voorlopige favorieten bij ons voor meisje: Estelle, Camille, Anette, Ella, Féline, Nelle Voorlopige namen jongens: Miel, Léon, Julien (mijn man zijn overgrootvader heette zo, is gestorven toen hij 12 jaar was en mijn man praat nog altijd met veel liefde over hem, vind ik dus een mooie betekenis), Marcel, Maurice Is echt moeilijk, op dit moment gaat mijn voorkeur enorm uit naar Estelle, Léon en Julien. Die namen springen eruit voor mij. Verder voel ik de baby echt door trapjes/schopjes. Af en toe voel ik hem wel bewegen, maar dit is niet echt duidelijk. Maar ik voel echt duidelijke klopjes, die ik zelfs van aan de buitenkant kan voelen. Denk dat dit echt is doordat ik nog een 'platte' buik heb en ik het daardoor zo goed van buitenaf kan voelen.
Feline vind ik ook mooi maar lijkt teveel op Evalien vind ik qua uitspraak. Juliën is hier een misschientje
Voor nu zijn wij er mogelijk uit. Een wonder! Hoewel mijn vriend er nog niet helemaal achter staat maar wel leuk vind. Hij zegt went wel. Tja en anders toch voor wat anders. het is zo moeilijk om er samen goed uit te komen. Ik voel de kleine al een paar dagen niet echt meer. af en toe een plopje. Maar denk ook dat deze met rug naar de buik toe ligt. Want voel hem wel heel duidelijk in mijn buik liggen en hij ligt elke keer weer anders. nog een paar dagen dan de 20 weken echo
Ik heb gister mijn lijstje doorgestuurd aan m'n man zodat hij kan schrappen wat hij niet mooi vind; meer dan de helft valt volgens hem sowieso af.. Hij kwam met 1 naam die ook op mijn lijstje staat, maar voor mij nog mwua is.. Lijkt ook weer teveel op de naam van het kindje van een collega.. Gloeiende, dit wordt een helse klus ben ik bang! Hier nog 2 dagen tot de 20-w echo! Vind het steeds spannender worden.. De 'wat-als' vragen spoken al hele dagen door m'n hoofd! Schisis (hazenlip) komt redelijk veel voor in mijn familie; m'n (half)broertje heeft het ook.. Ik ben zo bang dat onze kleine meid dan degene is die dat ook heeft.. Al weet ik ook dat het een relatief kleine afwijking is en niet levensbedreigend oid, ik kan er nu al wakker van liggen.. Wij hebben altijd 'pech' namelijk.. Eerst maar afwachten, anders maak ik mezelf helemaal gek! Gister in bed nog even lekker naar het hartje geluisterd met de doppler; toch altijd weer geruststellend! Al had ik haar daarvoor nog flink tekeer voelen gaan.. Ik denk dat ik deze week ook nog even langs de huisarts ga om bloed te prikken; voel me zooooo ontzettend moe! En het lijkt alleen maar erger te worden.. Ik lig nu vaak voor 22:00 in bed maar kan me er 's ochtends (06:15) niet toe zetten om uit bed te gaan! M'n man moet me echt uit bed schoppen, anders val ik gewoon weer in diepe slaap.. Niet vooruit te branden!
Volgens mij is het schoppen hier echt begonnen.. Sinds eergisteren voel ik haar echt hevig tekeer gaan. Heb wel eergisteren gevoeld dat ze zich draaide dus denk dat ze nu beter ligt waardoor ik haar geschil beter voel. Gisteravond ook een dik kwartier genoten van de schopjes en deze morgen er zelfs van wakker geworden.. Wel opvallend bij onze oudste voelde ik vaak voeten en armen samen maar hier blijft het beperkt tot 1 plaats. Waardoor ik denk dat ze dus de helft achter m'n placenta ligt.. Daar voelt het dan ook altijd heel hard.. Flooriieejj, ik vind het eerlijk gezegd allemaal prachtige namen.. Camille heeft hier ook heel lang op de lijst gestaan voor de oudste.. Malibuu, ik wou dat ik je kon geruststellend ... Hopelijk gaan die 2 daagjes nu snel en krijg je overmorgen een prachtige 20weken echo..
Ik werd vanochtend wakker op mijn rechterzij, hand onder mijn buik. En precies daar lag ook een hele harde bal in mijn buik. Alsof baby op mijn arm was gaan liggen. Puur toeval natuurlijk, maar het was wel een smeltmomentje! Hier is nu eindelijk ook de kraamzorg aanvraag gedaan. Echt geen enkele bureau uit de buurt die BV promoot. Zo raar. De 20 weken echo brengt altijd spanning mee Malibuu. Blijft toch een medische echo. Hopelijk wordt de baby goed gekeurd en mag je mooi lang baby kijken!
Wij zijn ook meer van de korte simpele namen dus het besluit was ook niet zo lastig. Weet nog niet zeker of we ook een tweede naam doen of niet.. En ja het is wel een vrij populaire naam die we hebben, maar vinden hem mooi dus om het daar dan voor te laten.. 🙈😀 Ik begrijp je spanning wel malibuu.. hoop dat alles er goed uit ziet bij de echo! Ik moet nog 2 weekjes wachten, denk soms ook in scenario's van: wat als.... zit niets anders op dan afwachten. Ik voel de kleine wel steeds meer heb ik het idee. Vooral als ik 's avonds op de bank zit na m'n werk. Dan voel ik echt duidelijk plopjes, wat sowieso niet mijn darmen zijn..wel een fijn gevoel, toch een teken van leven
Malibuu ik zag er ook tegen op maar uk zag er perfect uit Knoopster, misschien draait hij zo weer terug. Ik voelde uk ook al tijd niet schoppen maar gister en vandaag weer redelijk veel Moe: ik slaap ook veel, kom niet uitgeslapen HuiBooBee apart, maar fijn dat het geregeld is!
Thanks meiden voor de oppepper! Soms ben ik gewoon zoo bang dat het wéér mis zal gaan.. Ik zal dat donderdag toch ook nog eens voorleggen in het ziekenhuis; ik ben van mezelf helemaal niet zo angstig! Maar ik wordt soms gek van mezelf; Alle doemscenario's passeren de revue zo nu en dan.. De angst dat ik straks weer met een overleden kindje het ziekenhuis ga verlaten; ik kan die gedachte niet aan! Stomme hormonen!! Die maken me gewoon gek geloof ik!
Malibu met zo een ervaring kan ik me het heel goed voorstellen. De kans is dat je dat gevoel ook zult houden tot het moment dat je met je kleine uk het ziekenhuis in goede gezondheid verlaat. Het is ook wel heel heftig wat jullie hebben meegemaakt, dat geeft wel een knauw in je vertrouwen. Maar de kans dat het goed zal gaan is vele malen groter (97% of zo) dan dat het fout zal gaan. Daar had je de vorige keer niets aan en nu ook niet helemaal, maar statistisch gezien is voor jullie de kans helemaal klein dat dat nog een keer gebeurd. We gaan voor een gezonde uk die lekker mee gaat naar huis.
Wij hebben net de 20 weken echo gehad, zag er allemaal goed uit. Kindje was druk aan het bewegen tijdens de echo! Leuk om te zien en te voelen!
Fijn harperhazel! Geruststelling Zeker begrijpelijk met zo'n ervaring malibuu..niet voor te stellen hoe dat is om mee te maken... Misschien wel goed voor jezelf inderdaad om het te bespreken in het ziekenhuis, zij kunnen je er misschien ook in begeleiden.
Malibuu kan ik me helemaal voorstellen. Vraagje... Ik heb regelmatig, vaak in de avond maar ook wel eens op andere momenten, een heel zwaar drukkend gevoel in mijn onderbuik. Dit kan best een hele tijd aanhouden. Zijn dit harde buiken? Ik dacht dat die maar bijv een mij duurde en dan wegtrokken. Mijn buik is wel iets "voller/ gespannen" maar echt hard kan kk het niet noemen. Het voelt meer als of er flinke zware bakstenen in mijn onderbuik (laag) liggen. Iemand een idee wat dit is of dit ook heeft?
Oh ja dat voelen is echt nu even een onzekerheidsperiode. Dan is de kleine wel volop aanwezig en dan ineens niet meer. Erg vervelend. Hier vandaag de 20 wk echo gehad. Alles is helemaal goed en perfect. We weten nu ook dat het geen amber suzanna gaat worden maar dat we echt moeten gaan zoeken naar een jongensnaam. Meisjesnamen zocht zoveel makkelijker en stond dus ook al klaar haha. Ik ben erg blij mee en ik ben ook wel erg blj dat de echo achter de rug is. Vond het toch wel erg spannend. Spannender dan de eerste. Je weet nu gewoon wat er precies allemaal wordt gecheckt. Bij de eerste was ik mij daar niet zo heel bewust van. Placenta ligt wel dicht bij de uitgang (alweer). Dus heel vervelend met 32 weken een extra echo
Harperhazel en Bolliwollie erg fijn dat de 20-weken echo goed was! Malibuu ik begrijp dat je angstig bent, het is en blijft ook spannend, ik hoop op een prachtecho morgen! Mijn 20-weken echo was ook gisteren en ook wij zijn goedgekeurd . Voor de zekerheid nog eens goed tussen de beentjes gekeken en ja, ze is nog steeds een meisje We hebben wel onze twijfels bij de gynaecoloog, progesterontekort kwam volgens haar gewoonweg niet voor op mijn vraag over mijn plots slappe borsten werd er niet gereageerd en ook was een magnesiumtekort bij kramp in de kuiten volgens haar een fabel... Vlak voordat we werden opgehaald voor de echo kwam een stagiair met een slecht gekopieerd/amper leesbaar briefje over de cervixmeting waarop stond dat we hier wel of niet voor konden kiezen bij het maken van de afspraak voor de 20-weken echo . Mijn man gaf aan dat hij de gang van zaken vreemd vond waarop zij zegt," ja dat bespreek ik nog even met de patiënten voordat we de meting gaan doen". Ik zie zojuist ook dat ze de uitgerekende datum aangepast heeft terwijl de punctiedatum bekend is en dus niet van de daarop berekende uitgerekende datum afgeweken mag worden... We gaan vragen of we onze eerste gyn als hoofdbehandelaar kunnen krijgen, want deze begrijpt ons niet helemaal en lijkt ons toch wel erg handig als zij ons verder moet begeleiden.. Voelen we kunnen haar steeds beter voelen, al voel ik ook het gedraai en gezwem en man dus iets minder maar ik denk dat het duidelijker zal worden naarmate ze groter/sterker word. Wat ook erg grappig is, is dat ze naar de douchestraal lijkt te komen als ik de douchekop op mijn buik richt, vervolgens word ze heel druk alsof ze lekker aan het badderen is, zo bizar