Was weer lekker dagje vandaag. Toen de kindjes naar school waren eerst beetje opgeruimd en stoofperen geschild, toen bij ma wezen drinken en tomaten plukken. Vanmiddag stoofperen gekookt, naar zwemles geweest en nu weer pan met tomaten op staan, gaat straks de staafmixer doorheen en dan in potten, prima basis voor veel tomatensoep komende maanden Daarbij heeft m'n grote kleine meid van net 2 heel de dag alles netjes op het potje of de wc gedaan! Ging een paar dagen minder maar vandaag ging het echt weer goed. Vanmiddag wel 2u luier aangehad ivm zwemles maar die was nog kurkdroog toen we weer thuis kwamen K zeg niet dat ze nu echt zindelijk is, maar ze is wel heel goed op weg. En mijn streven was om in februari de luiers overdag voor haar niet meer nodig te hebben, dat gaat lukken lijkt me zo
Hier voel ik de kleine door mijn hele buik.. Meestal laag of rond mijn navel. Helaas hier toch zwangerschaps diabetes. Verklaard een hoop maar baal best.
Hier vandaag ook een goede (2e deel) 20-weken echo gehad.. zoo blij en opgelucht! De nieren waren goed qua maat. Nu op naar de volgende mijlpaal (bij 32 weken kregen we te horen dat Ivy zo ziek was), ik merk dat ik van termijn naar termijn leef.. Al kan ik gelukkig ook wel genieten van deze zwangerschap, ergens blijft de angst dat het op elk moment nog mis kan gaan. Ik verlang soms zo naar een onbezorgde zwangerschap.. Ik voel de kleine dame ook nog best laag / rond m'n navel. Soms ineens een harde trap, soms voel ik het draaien.. dat gevoel lijkt alsof je in de achtbaan zit, soort weeïg gevoel.. Vergeten te vragen vanmiddag bij de gyn.. Hebben jullie ervaring met (spontane) bloedneuzen tijdens zwangerschap? Zowel gistermiddag als vanmorgen uit het niks ineens een bloedneus; normaal voel ik ze wel aankomen, maar bij deze druppelde het zo op m'n bureau en papierwerk.. nu bij elke keer niezen ben ik bang dat ik weer ga bloeden haha, ik ga nergens heen zonder zakdoeken in m'n tas! Zal net gebeuren dat ik onderweg ben en ik geen doekje oid heb Vanmorgen weer op de weegschaal; +2.. nouuu dat mag voorlopig nog zo blijven
Hahahaha nee hoor Toch maar dit moest echt gebeuren! Maar moet zeggen zie wel op tegen de stof en bende in huis. 😬 Super van je kleine grote meid zeg! Doe je goed. Of eigenlijk zij 😉 Jeetje balen knoopster. Had voor je gehoopt dat het niet zo zou zijn! Fijn wel dat je verloskundige er zo alert op was. Scheelt toch weer. Weet je ook hoeveel je te hoog zat? Fijn iedereen weer met goede echo's. Malibuu helemaal begrijpelijk dat je van termijn naar termijn leeft met jullie historie. Het is ook niet niks! Overigens zijn bloedneuzen volgens mij heel normaal in zwangerschappen, maar indien je je zorgen maakt zou ik gewoon je verloskundige/poli/gyn bellen met die vraag. Ik voel nog niks duidelijk. Soms wel dat ik denk zou het.... Maar vervolgens voel ik dan ook weer iets bij m'n maag in de buurt terwijl de kleine daar nog helemaal niet bij in de buurt zit. Ben dus wel een beetje jaloers op degene die hun kleintje wel al voelen! Kleine lag hier de afgelopen twee echo's in stuit. Dus geen idee of dat er ook wat mee te maken heeft. Ben eigenlijk vergeten te vragen of het met de rug naar m'n buikwand toe ligt of juist rug aan rug. Ik kan niet wachten in ieder geval.
Hoe het kindje ligt kan zelfs met de minuut veranderen dus daar heb je niet zo veel aan. Is het je eerste? Interessanter is dan om te weten waar je plaventa ligt. Als die tegen je buik aan ligt kan die werken als stoot kussen en voel je zelf minder. Ik voelde hem al vrieg als ik op mijn rug lag en handen stevig op mijn buik legde. Dan voelde ik hem woelen. Zonder mijn handen voelde ik niets. Mijn waarde was 8.1 of 8.3 dat weet ik niet meer en mocht geloof ik maximaal 7.8 zijn dus valt nog mee
Ik weet dat het met de minuut kan veranderen. Maar grappig dat het bij beide echo's met 3 weken er tussen dus in stuit lag. Meer iets wat me opviel. Placenta ligt schuin rechts voor. Dus links heb ik de meeste kans op voelen. En het is inderdaad mijn eerste. Dus dat verklaard ook wel meer. Ik hoop voor je dat je het dan alleen af kan met een dieet. En je niet hoeft te spuiten.
Eerste 3 lagen al heel snel op de kop en zijn zo blijven liggen tot het eind. Deze ligt altijd dwars, bij de anderen nooit gevoeld. Gelukkig nog tijd zat om goed te draaien
Ietjuh Ik kan geloven dat je het er even tegenop ziet om al dat stof, maar het resultaat zal zo genieten zijn! Ik ben denk ik hier een uitzondering, want ik ben gek op mijn badkamer! Het heeft een enorm bad, met bubbels. Mijn man en ik nemen dus wel wekelijks een bad samen, lekker genieten toch3 Wat een productieve dag zeg! Altijd een fijn gevoel hé als je zoveel hebt kunnen doen. Best vandaag wat compenseren met wat rustiger aandoen, ik spreek uit ervaring Knoopster Jammer dat het toch zwangerschapsdiabetes is. Wat zijn de symptomen hier eigenlijk voor? En wat moet je nu juist doen? Ik voel de baby hier dagelijks, het zijn echt schopjes. Ik weet niet hoe mijn placenta ligt, maar de gyn zei dat het inderdaad kon dat ik het goed voelde, dat de placenta juist ligt. Ik voel dus duidelijk schopjes en als ik dan mijn handen op mijn buik leg, dan voel ik het extra goed. Best voel ik het wanneer ik aan mijn bureau zit (die dus tegen mijn buik zit) en wanneer ik lig.
floorriej, ik moet zo naar de stad, dochter heeft morgen kinderfeestje en heb nog niet alles in huis Maar vanmiddag ga ik idd niet veel doen en als het goed is komt man vanavond weer thuis ipv morgen
Heerlijk om een fijne badkamer te hebben. In mijn vorige huis had ik ook een fijne. Hier 1 van ca. 40 jaar oud dus moet echt wat aan gedaan worden. Mijn symptomen: Veel aankomen (inmiddels 10+) Buikje baby 3 weken voor op groei Heel moe zijn, veel willen slapen, veel dorst en nog meer plassen Baarmoeder 4 weken voor op groei
Onze meid ligt net zoals bij toch... Dwars en met de benen links. (Gelukkig want rechts ligt m'n placenta voor) Hier voel ik onze meid nu toch al een dikke week echt dagelijks en echt heeeeeeel veel. Savonds in bed echt meer dan een half uur harde schoppen. Overdag ook heel regelmatig. Volgens mij gaan er geen 2h voorbij zonder dat ik haar voel. Zelfs snachts al wakker geworden van haar geschop en als goeimorgen krijg ik de laatste dagen telkens een schop binnenin waardoor ik moet spurten naar het toilet... (om te plassen) Knoopster bah, Suiker... moet je je eten aanpassen of andere maatregelen nemen? Malibuu wat jullie meemaakten is de grootste nachtmerrie dus helemaal logisch dat jullie van termijn naar termijn leven. Gelukkig kan je toch genieten. Dat we maar snel na nieuwjaar zijn en we allemaal ons beebje in handen hebben. Dikke knuffel meid.. Ook ik ben een beetje een uitzondering blijkbaar wat betreft de badkamer. Hebben 6jaar geleden gebouwd en eigenlijk is ons huis helemaal klaar. Zowel binnen als buiten. Enkel nog een plaatje Gyproc boven de trap en een verfkwast door de gang boven halen. Is zo een vervelend karweitje dat we dat al jaren uitstellen maar manlief wil nu graag kasten inbouwen in de gang dus wordt daar nog voor de bevalling werk van gemaakt..
Oef, dat winkelen viel niet mee, werd weer helemaal naar doordat bloeddruk te ver zakte. Gelukkig niet onderuit gegaan maar denk toch dat ik in het vervolg maar iemand mee vraag Wel voor het eerst wat gekocht voor de baby, sokjes @knoopster, dan was de kans wel heel groot ja, met zulke symptomen. Maar de baarmoedergroei, heeft dat er niet mee te maken dat de baby ook groter is? @badkamer: is alleen thuis oud, aan boord is die nog geen jaar oud, net als de rest
Ik ben wel een enorme pechvogel deze zwangerschap... Gisteravond laat ging ik nog even plassen voor het slapengaan, voel ik een flinke straal bloed lopen... Leek daarna direct gestopt te zijn, maar de eerste keren afvegen was net of ik heel heftig ongesteld was. Toch maar even het nummer gebeld wat ik gekregen heb van de gyn voor bij spoed of gekke dingen. Nou, moest direct die kant op komen... Helaas had mijn eigen gyn geen dienst en werd door een enorm nare man geholpen. Na een uitgebreide echo gaf hij aan dat hij niet kon verklaren waar de bloeding vandaan kwam: ik heb geen ontsluiting, de placenta ligt hoog achter en was nu ook nog intact. Ook zat er niets in de baarmoeder, geen bloed of bloeduitstortingen. De baby was gelukkig 100% in orde. Ben naar huis gestuurd met de melding "ik kan het niet vinden, dus zal wel goed zijn, maar kan ook dat de bevalling nu gauw gaat beginnen en dan kunnen we niets doen voor het kind" ("het kind" ) Vanmorgen had ik gelukkig m'n standaard controle echo staan bij m'n eigen gyn, dus die heeft ook weer uitgebreid gekeken. Eerst uitwendig of de baby het goed doet. Ze heeft erg lang naar het hartje geluisterd en dat was nog helemaal perfect. Toen heeft ze inwendig gekeken, maar ook zij kon niets vinden. M'n gyn geeft aan dat ik wss gewoon een gebarsten bloedvaatje om en nabij m'n baarmoedermond heb gehad (dus buiten de baarmoeder iig) en dat daar de bloeding vandaan kwam. Ze heeft me op het hart gedrukt dat er écht niets is waarom ik me zorgen zou moeten maken. Ze gaf aan dat dit rond deze termijn ook wel vaker voorkomt, de druk overal wordt immers steeds groter. Mijn controle frequentie is nu wel opgeschroefd van eens per 4 weken, naar eens per 2 weken. Om dit in de gaten te houden en om m'n bloeddruk te blijven peilen want die was weer skyhigh (niet zo gek in deze situatie natuurlijk...) Gelukkig uiteindelijk wel gerustgesteld, maar jezus wat ben ik me kapot geschrokken...
Hier de mazzel vorig jaar een huis gekocht te hebben waarvan de vorige eigenaar de badkamer + keuken voor de verkoop heeft verbouwd, dus hier voorlopig geen verbouwingsstress
Heftig sado! Gelukkig lijkt het niet bij de baarmoeder vandaan te komen en doet de kleine het nog goed!
Wat naar sadi. Dat zal schrikken zijn geweest. En knudde dat je die arts weer had Fijn dat er is vastgesteld dat we niets met de baby aan de hand is. @ lyzje. Hoop dat een aangepast dieet idd voldoende zal zijn. Spuiten zie ik echt niet zitten. Hoop ook dat kleintje lekker mag blijven zitten. Op internet lees ik dat ze met diabetes inleiden met 38 weken. Dat hoop ik niet
Och jongens ik baal zo he, heb zo'n last van kwaaltjes. Heb het gevoel alsof mijn lichaam mij in de steek laat. Vanochtend sta ik op en het schiet meteen in mijn bil, kan soms amper normaal lopen
vervelend harperhazel! Kan de fysio je niet helpen? Hier aan het balen, dochter heeft dr kinderfeestje vandaag, man zou voor de middag thuis zijn. Rijdt de trein niet dus alles alleen klaar maken hier en alleen eten met ze. Heb nu al last van mn buik, moest ook nog boodschappen doen Dochter heeft alle groep 2-meiden van haar combiklas uitgenodigt en dr broer Zijn wel met zn 5e straks haha, er zitten maar 4 meiden in haar groep 2.