1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Op zich ook wel fijn als je al veel spulletjes hebt van eerdere kindjes..kun je het geld weer anders besteden.

Wij gaan morgen even de stad in. Sowieso ff naar de prenatal. De grote spullen hebben we gelukkig al. Hebben nu nog meer de verzorgingsspullen nodig etc.
    Plus we gaan kijken voor verf. Dan gaan we zaterdag schilderen in het kamertje. Hoef daar verder gelukkig weinig te doen. Dan is het alleen de meubeltjes nog in elkaar zetten en ik wil de klamboe aan het plafond hangen met zo'n haakje.
    Heeft iemand van jullie dat ook?

Verder is de kleine ook lekker druk, vooral s avonds als ik rustig op de bank zit of op bed lig 😊

2. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Wij hoeven ook alleen nog wat kleine dingen:)

In het kamertje hebben we geen klamboe, had er toen ik klein was wel een op mijn kamer. Die hing aan het plafon met een klein haakje, super handig.

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik ga een draagjas bij Bonprix bestellen. In de zwangerschap goed te gebruiken en als baby er is lekker warm dragen.

Spannend Flooriej. Hopelijk wordt de baan het.

Hier geen klamboe Spectre. Er was hier eens een verhaal over een kindje dat is overleden in de klamboe en heb in mijn kennissenkring meer nare verhalen gehoord.
    Over het wiegje zit wel een hemeltje, maar dat hemeltje kan niet in het wiegje zelf komen.

De baby is hier overdag rustig. Als man binnenkomt wordt baby even goed wakker.
    En als we naar bed gaan is de baby heel actief! Van een uur of 10 s' avonds tot 1 uur is het echt een houseparty in mijn buik :p

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ohh ja daar had ik nog niet aan gedacht. Maar snap wel wanneer ze wat ouder zijn, naar die klamboe kunnen gaan grijpen en dat is niet zo'n veilig idee nee lijkt me..
    Maar in het begin kan het niet echt kwaad lijkt me

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik weet niet of het kwaad kan. Dat voel je zelf het beste.
    Wel zou ik, zodra het kindje op de zij kan draaien, de klamboe weghalen. Better safe than sorry!

6. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Hier zaterdag wezen shoppen. Met name voor verzorgingsspullen. Die wilde ik graag van een bepaalde uitvoering. Daarna nog even door naar de Ikea voor bedje/matras en commode.

Verder gaan wij eind oktober naar de prenatal, voor een Personal shopping avond. Je krijgt dan korting. Als je niet op zo'n avond gaat krijg je die korting ook, alleen moet je die wel afrekenen en krijg je het op een cadeaubon terug. Nu reken ik liever gewoon de korting niet af. Daar gaan we kinderwagen, kinderstoel, en alle overige spullen halen.

Van schoonzusje al en hoop overgenomen als kleding, box etc.
    Van beste vriendinnetje kan ik maxicosi lenen en nog een paar dingen.

Hier wel een klamboe besteld. Alleen ik doe zo'n piekstok. Heb je geen haken oid in het plafond en als je hem wel weg moet halen zie je er niks van.

Dit weekend gaan we ook beginnen aan het kamertje, voornamelijk schilderen, en kleine klusjes in huis. Daarnaast gaan ze zaterdag ook met de badkamer beginnen bij ons.

Hier nog steeds geen zekerheid over of het nou m'n darmen zijn of het de kleine is die ik voel! Maar zo vaak voel ik het niet. Vanaf de eerste echo zeg maar dat we al het gevoel hebben dat dit een slaapkopje is.

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ja ik twijfel ook over zo'n piekstok. Denk dat ik die ook ga doen. Maar in het begin maak je het bedje ook kort op toch? Dat ze zo ver mogelijk naar het uiteinde liggen? De klamboe valt dan nog niet naast ze maar haalt het wel weg zodra hij op zn zij kan rollen. Zo'n risico zou ik ook niet willen nemen

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Zie ook regelmatig dat ze de poten vsn het bedje op de klamboe zetten zodat hij van onder ook "vast" zit en strak hangt.
    Wiegje heeft hier wel hemeltje, maar verwacht niet dat deze uk er wel lang in kan. Of ze groeien te hard of ze gaan te snel in kruiphouding waardoor ik het te gevaarlijk vind.

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Dat las ik inderdaad ook op internet Toch. Achja de klamboe hebben we bij de meubeltjes gehad die we via mp gekocht hebben. Zal het nog wel eens overleggen met m'n vriend. Vind het wel heel mooi staan.

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Wij maken met matrozenopmaak op. Dus kindje boven in het bedje. Zodat de baby geborgen ligt en niet het hele bedje door kan.

Bedje op klamboe is natuurlijk wel een hele goede oplossing inderdaad!

11. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Misschien een beetje blond maar wat bedoel je met matrozenopmaak HuiBooBee?

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Even op youtube zoeken, staan een paar filmpjes.
    Kort opmaken ligt de baby helemaal onder, aan het voeteneinde. Dit vaak met het lakentje en dekentje helemaal onder het matrasje, dus ligt het een beetje schuin omdat het stof vaak opgepropt ligt.

Met matrozenopmaak ligt de baby op het laken. Laken ligt dan dubbel gevouwen.
    Maar doordat de laken strak ligt ingestopt, daar weer een hydrofiel over, daar de baby op, dan vouw je de laken weer terug over de baby en dan nog het dekentje, ligt de stof strak.
    Bij ons verschoof niets, en dochter lag heerlijk geborgen in der bedje.

Moeilijk uit te leggen, man was ook degene die het bedje altijd opmaakt :p. Nogmaals, youtube heeft voorbeeldjes.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik kan nergens leuke buitenmutsjes vinden, iemand een idee?

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    ja wat vind je leuk haha. Bedoel je echt een dikke wintermuts?

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    H&M, Hema, C&A.
    Of strukmutjes a la maxomorra?
    Ik denk dat ik gewoon een lekkere warme muts van H&M doe, en zelf wat ga haken.

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Hahaha goede vraag, bedoel meer dat ik nergens buitenmutsjes kàn vinden in de juiste maat :D

Dikke wintermuts inderdaad! Kom tientallen soorten "new born mutsjes" en andere mutsjes van dun katoen bijv tegen, maar een muts voor buiten kan ik gewoon niet vinden..

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    idd bij de winkels die huiboobee zegt. Of op bestelling laten maken :p

Ik heb er nog niet naar gekeken maar nu je het zegt, misschien wel handig om te hebben ;) Ga er zelf 1 maken/haken denk ik. Wat mij bij de andere 3 opviel was dat in de winkels er vaak van die oortjes opzitten en dat vind ik dus echt niks

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Duurt (gelukkig) nog een hele tijd als het goed is maar... Hebben jullie al nagedacht over de bevalling? Met wie, waar, hoe en wanneer wil je dat ze ingrijpen?
    Zie er nu nog totaal niet tegenop, heb er eigenlijk wel zin in :) Niet zozeer in de pijn, maar wel alles erom heen. Weten dat je binnen niet al te lange tijd je kleintje kan vasthouden, die dikke buik weggaat... Maar ook weten dat je de laatste paar trappen gaat voelen, je straks niet meer zwanger ben...
    Waar is hier geen vraag, ik moet naar het ziekenhuis vanwege eerdere ks. Ik denk met weer alleen Wim erbij (en medische personeel natuurlijk). En hoe: liefst net als bij E haha, pas laatste kwartier ging het echt zeer doen. Alleen deze keer dan een minder hete douche zodat ze niet over de temperatuur gaan zeuren, zaten allebei op 39 graden na de bevalling :)
    Als het een stuitligger is en ik krijg de keus dan kies ik er voor om het te proberen. Ingrijpen pas echt als de baby het niet leuk meer heeft

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Geen flauw idee. Alleen met partner.
    Muziek op en hopelijk de uren en pijn doorkomen. Vorige keer een geplande ks gehad, heb geen 1 wee gehad dus heb geen flauw idee hoe pijn een bevalling kan doen. Maar ik vermoed dat ik ga flauwvallen van de pijn :p

Ik weet wel dat ik de kraamweek volledig anders wil. Etagerust en geen bezoek de eerste week. Of nja, alleen mijn ouders want mama poetst alles en papa gaat met dochter op stap.

20. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik wil graag thuis, met partner. Ben me nu aan het verdiepen in hypnobirthing... zie totaal niet op tegen de bevalling.

Wij komen net bij de VK weg, we krijgen over 3 weken weer een echo omdat onze zoon heel klein was tijdens de geboorte, zonder zichtbare reden.

Deel Deze Pagina