1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    ik zou daar ook niet over nadenken haha. Maar ik kijk eigenlijk alleen of er melk/lactose in zit. Zo niet dan eet ik het :D (rood vlees en alcohol at en dronk ik toch al niet)

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Nooit bij stilgestaan! Volgens mij heb ik het tijdens de zwangerschap wel gegeten, haha.

Zo langzamerhand zou ik echt een moord doen voor een bordje carpaccio en een wit pistoletje filet americain, hmmmmm.
    Mag je bij het geven van borstvoeding wel rood vlees eten? Of gelden dan dezelfde 'regels'?

3. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Haha ik zou het ook gegeten hebben zonder na te denken. Ik merk dat ik deze keer daar eigelijk bijna niet op let.

Sado zo ver ik weet wel. Heb ik bij dochter wel gedaan.

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ja Sado, dat mag gewoon.
    Dochter was nog geen 3u oud en ik zat al aan de filet american.
    De mogelijke parasieten komen niet in de melk. De ui wat vaak bij american filet zit is echter niet zo'n strak plan ;)

Ben & Jerry's mag gewoon. Dit om dat alles gepasteuriseerd is. Ook het ei. Ik dacht dat de koekjes dan zouden stollen maar kennelijk ligt het temperatuur verschil anders :)
    Ik heb dus heerlijk genoten van mijn cookiedough ijs!

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    Ui etc is kwestie van uitproberen, ik kon alles blijven eten zonder dat ze er last van kregen. En soms is het een combinatie dir niet goed gaat. Ma kon geen kroten met spek eten maar wel kroten met fehakt en bonen met spek bijv.

Ook nu ga il niet op voorhand al uitsluiten maar pas na 2x reageren

6. asset10

asset10 Actief lid

22 jul 2015
    119
    0
    16
    Hoi Allemaal,

Ik haak weer even in. Heb al voor mijn vakantie niets meer gepost.

Ik ben nu al 24 weken zwanger en voel mijn kleine jongen elke dag nu. Helaas wel 50% gaan werken wergens o.a. vermoeidheid, maar voor de rest gaat het goed! Babykamertje ook al bijna klaar.
    Ik lees dat jullie er ook al mee aan de gang zijn?
    Misschien is het leuk om over een paar weken wat foto's te delen van de babykamers.

Ik ga weer meelezen met jullie!

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Welkom terug, Asset!
    24 weken alweer, jeetje, gaat snel he :) Volgens mij ben je het verst van ons clubje. Hier alweer 22, voelt ook als een eeuwigheid.

Ik ben ook bijna de helft minder gaan werken door de vermoeidheid (28 ipv 40 uur), maar merk dat ik het nog behoorlijk zwaar heb. Nu net klaar en stort weer bijna in slaap in de trein.

Foto's delen is inderdaad wel leuk! Verwacht dat t kamertje met een maand wel af is, dan zal ik wat fotootjes posten :)

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ik ben er ook weer, afgelopen weken was man lekker vrij dus we zijn druk bezig geweest met leeghalen kamertje (behang strippen, plinten verwijderen) en uitzoeken/aanschaffen van leuke spullen..
    Wachten is op de stucadoor voor het witten van het plafond en gladmaken van de muren dan gaan wij die zelf verven en laten dan de nieuwe vloer leggen omdat we anders in tijdnood gaan komen. Moeten nog wel de verf kopen en de vloer bestellen maar we weten al wat we willen! Vrijdag komt iemand meten en adviseren mbt zonwering. Half november worden de babykamer en andere grote spullen bezorgd dus we moeten daar dan wel klaar voor zijn :D

Ben benieuwd naar jullie kamers!!

Ohja, we zijn inmiddels ook al uit over de namen, alleen bij 1 naam wil man een "alternatieve" en ik de originele schrijfwijze dus daar nog niet 100% over uit, ik heb nog even om man te overtuigen :p

Gisteren intake VK gehad ivm kraamweek, hele leuke meid, als zij representatief is voor de rest van de organisatie zitten we goed! Ging zelfs even het hartje beluisteren en wil volgende keer wel een controle uitvoeren als we gaan kennismaken met haar andere collega's.
    Wist niet dat zij mij evengoed gingen controleren dus ben er wel blij mee!

Ook bij de VK in het ziekenhuis geweest en ook daar het hartje beluisterd dus gisteren extra verwend hihi

Volgende controle is op 24-10 bij de gyn en dan krijgen we gelukkig weer een echo! Voel haar wel bijna elke dag al is het maar eventjes 's avonds op bed maar vaak ook gewoon overdag, zo fijn! Maar ik wil wel weten hoe ze groeit/ontwikkelt en omdat er bij de vorige echo nog een klein beetje water in het hoofdje zat wil ik even zeker weten dat het inmiddels is weggetrokken (zoals verwacht). Was mooi excuus voor extra echo :)

Nu nog een goed bureau vinden voor een mooie pretecho rond 27 weken en we gaan toch ook nog samen met mijn man een "puf"cursus doen. Ik doe al soort zwangerfit via onze sportschool maar daar komt geen uitleg of oefeningen over bevallen etc. bij dus toch handig om dat wel te doen zeiden de beide verloskundigen van zowel ziekenhuis als de dames voor de kraamweek. Hebben jullie tips voor mij?

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    Switi, kunnen wij helpen kiezen? :D
    pufcursus kan ik je niet mee helpen, nooit gedaan en niet van plan :)

Voel me down hier, net voor de 3e x in 1 week kwam het gesprek erop dat ze dachten dat ik al veel verder was, tegen bevallen aan :( En dat kan zo nog 20 weken duren... Het is wel weer alleen mn buik die groeit en die is ook echt niet plat maar blijkbaar wel groter dan ik zelf denk :)

Geen babykamer bij ons. Wieg staat al omdat ik geen zin heb om voor die paar weken nog de zolder op te slepen. Gister bekleding er op gedaan, moet wel allemaal nog gewassen worden.

Bijgevoegde bestanden:

• wieg.jpg
      wieg.jpg
      Bestandsgrootte:
      10,6 KB
      Weergaven:
      1
  10. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Toch helaas hebben we afgesproken dat we de namen echt pas gaan bekendmaken na de geboorte dus ik mag niets vertellen, wel heb ik in het baby namen topic gevraagd of het raar zou zijn om 3 voornamen met deels dezelfde lettercombinatie te hebben..daar mogen jullie ook best op reageren graag zelfs :p:D

Ik begrijp hoe frusterend dat moet zijn, ik heb het een beetje andersom..men denkt nog regelmatig dat ik gewoon wat voller ben geworden :x:( Was vandaag bij de verzekeringarts en die had het niet door totdat ik het zei...vreemd want het staat wel in mijn medisch dossier als het goed is!! :(

Wij nemen geen wieg! Weet nog niet of het de juiste keuze is maar als blijkt dat ons meisje toch erg graag bij ons wil slapen, hebben we de Kinderwagenbak en ook het campingbedje wat wij gaan gebruiken als box, dus alternatieven genoeg maar hopelijk wil ze lekker in d'r eigen bed liggen.

Is het nog wel gelukt om de commode een goede plek te geven?

11. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdje niks laten horen best druk gehad
    Kom weer ff spieken :)

Hier ondertussen 1 dagje minder gaan werken door mijn bekken deze week ook ziek thuis maandag avond kreeg ik zo veel buik krampen (constant) dat ik niet meer kon lopen van de pijn dinsdag naar vk gegaan ze dacht aan darmen icm banden pijn gelukkig geen ontsluiting
    Kan nog steeds niet veel helaas dus rustig aan hier

Kleding heb ik al teveel gekocht :p kan nie meer stoppen met winkelen :) maja de grote dingen heb ik nog wel bewaard van de 1ste en is allemaal neutraal in kleur :)

19nov hebben wij een pret echo gepland

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    switi dan ga ik daar straks even neuzen :D
    oh ja dat is ook niet leuk :( Nou wil je eigenlijk alleen maar horen dat je een mooie buik heb denk ik :D Maar ben je normaal al wat voller of kom je nu overal aan?
    Denk dat ik de commode toch maar bij E op de kamer laat en de nachten als hij/zij nog bij ons ligt en verschoont moet worden maar gewoon op bed. Bij de andere 3 was snachts verschonen niet lang nodig en overdag doe ik het eigenlijk altijd beneden in de badkamer zodat ik minder vaak de trap op hoef. Badje zal ook in de badkamer gebeuren.

Wieg, weet niet of ik er zelf 1 gekocht zou hebben, ik denk het wel (evt tweedehands). Vind een ledikantje zo groot als ze zo klein zijn.
    D en E sliepen heel vaak naast me in bed, vond ik ook fijn, L wilde dat nooit

Box: ik heb er 2 op zolder liggen omdat we die nodig hadden aan boord (1 in de kamer 1 in de stuurhut). Zit erover te denken om ze allebei neer te zetten, 1 in de kamer en 1 in de keuken maar dat voelt zo overdreven :) Ik zit heel veel in de keuken maar in de kamer ook een box lijkt me wel fijn...

@Anoniem, klinkt pijnlijk! Gelukkig geen ontsluiting ervan gekregen, dat kan beter nog even wegblijven.

Vandaag bestelling binnen gekregen, 2 rokken, jurk en shirt voor m'n eigen :) Morgen komt als het goed is nog een winterjas binnen, zag een leuke positiejas voor nog geen €40 dus gelijk besteld ;)
    Voor de baby moet ik ook nog x op pad maar op de een of andere manier heb ik daar geen haast mee. Wèl wil ik in huis alles klaar hebben en dat zorgt voor ruzie hier :( Man is veel weg maar soms wel nodig. Hij is bang dat ik me overhoop werk met al dat schuren en verven. Nu is hij expres geen verf wezen halen en is weer weg met de auto dus ik kan niet verder :(

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    💟💙Bevallingslijst 1 t/m 15 februari 2017💙💟

25. 💟💙
    ❤Asset10 - 30 jaar - 1e kindje

30.💟💙
    ❤Bolliewollie - 29 jaar - 2e kindje
    ❤Loveexx - 24 jaar - 1e kindje
    ❤Cathrien - 36 jaar - 2e kindje
    ❤Jumelle - 37 jaar - 3e kindje

31.
    ❤Joos1 - 36 jaar - 2e kindje

1.💟💙
    ❤Switi - 40+ jaar - 1e kindje
    ❤Lyzje - 36 - 2e kindje

2.💟💙
    ❤Poppy14 - 27 jaar - 3e kindje

3.💟💙
    ❤Malibuu - 26 jaar - 2e kindje
    ❤Vrouwke87 - 29 jaar - 1e kindje

4.💟💙
    ❤HuiBooBee - 26 jaar - 2e kindje
    ❤MoodyL - 28 jaar - 3e kindje
    ❤️Knoopster - 33 jaar - 2e kindje

5.💟💙
    ❤Harperhazel - 26 jaar - 2e kindje
    ❤Floorriieejj - 26 jaar - 1e kindje
    ❤LiliB - 33 jaar - 2e kindje
    ❤Loesje9 - 29 jaar - 2e kindje

6.💟💙
    ❤Jojoj87 - 29 jaar - 2e kindje

7.💟💙
    ❤Pat1978 - 38 jaar - 3e kindje

8.💟💙
    ❤Anoniem234 - 28 jaar - 2e kindje
    ❤Anke1988- 28 jaar - 1e kindje
    ❤Nextstep - 36 jaar - 1e kindje
    ❤Priscilla Djem - 30 jaar - 2e kindje
    ❤Sado - 24 jaar - 1e kindje

9.💟💙
    ❤PrettyLove - 30 jaar - 2e kindje
    ❤Anne1977 - 39 jaar - 4e kindje
    ❤Ietjuh - 32 jaar - 1e kindje
    ❤Hayat84 - 32 jaar - 1e kindje

11.💟💙
    ❤Stefanenlaura - 28 jaar - 2e kindje
    ❤Toch3 - 26 jaar - 4e kindje
    ❤Spectre - 25 jaar - 1e kindje

12.💟💙
    ❤❤Leeuwinnetje14 - 33 jaar - 2e kindje & 3e kindje

13.💟💙
    ❤Mell0408 - 24 jaar - 1e kindje

14.💟💙
    ❤Eef29 - 31 jaar - 2e kindje

Geslacht
    jongen: 9
    meisje: 11
    Verrassing: 16

Totaal aantal: 35

📅Afspraken:

Oktober
    06 oktober - Lyzje / echo
    07 oktober - Sado / controle + echo
    11 oktober - Jumelle / controle
    11 oktober - toch3 / controle
    18 oktober - Leeuwinnetje / gym + echo
    21 oktober - Malibuu / controle gyn
    24 oktober - switi / contole + echo

November
    01 november - Leeuwinnetje / gyn + echo
    03 november - Lyzje / echo
    12 november - Pat1978 / pretecho 3/4d
    12 november - Sado / pretecho
    19 november - anoniem 234 / pretecho

December
    01 december - Lyzje / echo
    19 december - Lyzje / echo

⭐️ sterretjes: ⭐️
    MCR⭐️, Applejo⭐️, AzA⭐️, Vita Rose⭐️, 78sandra⭐️, Minimels⭐️, Marlies444⭐️, Mareco⭐️, Koffieboon⭐️

Note; Heb je wijziging of een aanvulling? Zet de nieuwe datum of afspraak vetgedrukt in je berichtje en het zal worden gewijzigd.

14. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Vandaag een mooie 2de 20 weken echo gehad. Beide kindjes zijn helemaal goedgekeurd en dat is zo'n fijn gevoel. Ze waren heel druk dus het was weer een hele uitdaging. Jongetje weegt nu 432gram, het meisje iets minder met 403gram. Netjes voor 21.3 weken. Zo trots op onze twins! 💟💙

Verder voor op de lijst: 21 oktober pretecho en 30 november groeiecho

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    💟💙Bevallingslijst 1 t/m 15 februari 2017💙💟

25. 💟💙
    ❤Asset10 - 30 jaar - 1e kindje

30.💟💙
    ❤Bolliewollie - 29 jaar - 2e kindje
    ❤Loveexx - 24 jaar - 1e kindje
    ❤Cathrien - 36 jaar - 2e kindje
    ❤Jumelle - 37 jaar - 3e kindje

31.
    ❤Joos1 - 36 jaar - 2e kindje

1.💟💙
    ❤Switi - 40+ jaar - 1e kindje
    ❤Lyzje - 36 - 2e kindje

2.💟💙
    ❤Poppy14 - 27 jaar - 3e kindje

3.💟💙
    ❤Malibuu - 26 jaar - 2e kindje
    ❤Vrouwke87 - 29 jaar - 1e kindje

4.💟💙
    ❤HuiBooBee - 26 jaar - 2e kindje
    ❤MoodyL - 28 jaar - 3e kindje
    ❤️Knoopster - 33 jaar - 2e kindje

5.💟💙
    ❤Harperhazel - 26 jaar - 2e kindje
    ❤Floorriieejj - 26 jaar - 1e kindje
    ❤LiliB - 33 jaar - 2e kindje
    ❤Loesje9 - 29 jaar - 2e kindje

6.💟💙
    ❤Jojoj87 - 29 jaar - 2e kindje

7.💟💙
    ❤Pat1978 - 38 jaar - 3e kindje

8.💟💙
    ❤Anoniem234 - 28 jaar - 2e kindje
    ❤Anke1988- 28 jaar - 1e kindje
    ❤Nextstep - 36 jaar - 1e kindje
    ❤Priscilla Djem - 30 jaar - 2e kindje
    ❤Sado - 24 jaar - 1e kindje

9.💟💙
    ❤PrettyLove - 30 jaar - 2e kindje
    ❤Anne1977 - 39 jaar - 4e kindje
    ❤Ietjuh - 32 jaar - 1e kindje
    ❤Hayat84 - 32 jaar - 1e kindje

11.💟💙
    ❤Stefanenlaura - 28 jaar - 2e kindje
    ❤Toch3 - 26 jaar - 4e kindje
    ❤Spectre - 25 jaar - 1e kindje

12.💟💙
    ❤❤Leeuwinnetje14 - 33 jaar - 2e kindje & 3e kindje

13.💟💙
    ❤Mell0408 - 24 jaar - 1e kindje

14.💟💙
    ❤Eef29 - 31 jaar - 2e kindje

Geslacht
    jongen: 9
    meisje: 11
    Verrassing: 16

Totaal aantal: 35

📅Afspraken:

Oktober
    06 oktober - Lyzje / echo
    07 oktober - Sado / controle + echo
    11 oktober - Jumelle / controle
    11 oktober - toch3 / controle
    18 oktober - Leeuwinnetje / gym + echo
    21 oktober - Malibuu / controle gyn
    21 oktober - Leeuwinnetje / pretecho
    24 oktober - switi / contole + echo

November
    01 november - Leeuwinnetje / gyn + echo
    03 november - Lyzje / echo
    12 november - Pat1978 / pretecho 3/4d
    12 november - Sado / pretecho
    19 november - anoniem 234 / pretecho
    30 november - Leeuwinnetje / groeiecho

December
    01 december - Lyzje / echo
    19 december - Lyzje / echo

⭐️ sterretjes: ⭐️
    MCR⭐️, Applejo⭐️, AzA⭐️, Vita Rose⭐️, 78sandra⭐️, Minimels⭐️, Marlies444⭐️, Mareco⭐️, Koffieboon⭐️

Note; Heb je wijziging of een aanvulling? Zet de nieuwe datum of afspraak vetgedrukt in je berichtje en het zal worden gewijzigd.

16. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om iedereen die eventjes weg was opnieuw te horen! :D Fijn om al die updates te lezen, zeker over goede echo's.

Hebben jullie trouwens ervaring met de Stokke xplory? Ik had er gisteren eentje 2de hands zien staan en ik begin nu toch te twijfelen, ziet er echt een mooie kinderwagen uit. Als we niets meer vinden naar ons zin, wordt het sowieso de Mutsy Evo (nieuw dan).

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    floorriej, die ken ik niet.

Net aan het schuiven geweest op E haar kamertje. Kast en commode op een andere plek, peuterbedje in elkaar gezet zodat ze daar straks in kan (heb nog geen matrasje ervoor) en ledikantje past er nog makkelijk bij dus baby kan zo bij haar op de kamer als we willen. Zo lief, E is helemaal blij met het nieuwe bedje en zei zelf als dat baby en *neefje* in het ledikantje mogen <3
    Ook in de kast en commode opgeruimd en ik denk dat ik de babyspullen er wel bij krijg, zeker als ik het beddengoed ergens anders leg dus dat probleem is ook opgelost

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Toch

Ik ben sinds start MMM zo'n 15 kilo aangekomen dus daardoor al wat voller maar nog altijd een keurige maat 38. Nu zijn mijn borsten 2 cupjes gegroeid naar 80E! en mijn billen iets ronder geworden en dus vooral mijn buik maar ik ben "maar" 5 kilo aangekomen sinds begin zwangerschap dus dat lijkt mij niet zo heel veel.. Die meneer zag mij voor het eerst, blijkbaar dacht hij gewoon dat ik een dikke buik heb... Ivm onze leeftijd denken mensen eerder aan wat aankomen door leeftijd dan aan zwangerschap ;)

Als verschonen op bed kan prima, dan kan de commode idd blijven staan en heeft niemand er last van. Bij ons in bed zou ik echt niet durven, denk dat geen van ons een oog dichtdoet :p

Omdat wij niet weten of ze wel of niet gaat doorslapen, hoevaak 's nachts komen voor de borst, etc. leek het ons handiger alles in haar kamer te doen zodat man ongestoord kan blijven slapen.. Hebben alleen wel een groot ledikant gekocht wat straks als juniorbed gebruikt kan/gaat worden dus ze zal er wel helemaal in verdwijnen :p

Onze "box" (Nuna Sena) is makkelijk te verplaatsen en zal dus pendelen tussen woonkamer en woonkeuken (verschillende etages), en uiteraard straks mee de tuin in of als we op visite gaan zodat ze meer eigen slaap-en speelruimte heeft. Op de etage met slaapkamers en badkamer weet ik nog niet precies hoe we dat gaan doen. Ik hoop dat ze het goed genoeg zal vinden om mij te horen (douchen, was ophangen, strijken etc) vanuit haar bed en mij niet per se hoeft te zien anders moet ik ook de box of wipstoel daarheen slepen.. Wij hebben de Nuna leaf (jaja, wij hebben iets met dat merk :D) aangeschaft dus ook niet de makkelijkste wipper met verplaatsen. Het is de bedoeling dat die in onze woonkamer blijft staan.

Alles blijft vooralsnog nog even een gok..

Ik weet nog niet of ik een positiejas ga aanschaffen, kan nog net in een paar gewone jassen en heb wat poncho's, vesten etc. Lijkt mij ook prima te doen of zie ik dat verkeerd? Moet misschien alleen nog een regenponcho voor over mijn vesten etc, anders ben ik zo doorweekt als ik een keer in een goede plensbui terecht kom?

Leeuwinnetje en andere dames die ik nog niet had "gesproken" fijn dat de 20-weken echo goed was!!

Floor geen ervaring maar ik zie m regelmatig voorbij komen, alleen zie ik de kids er vaak vrij rechtop in zitten weet niet hoe dat zit met newborn..

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    Dat valt wel mee dan ja, hopelijk snel een mooie ronde buik waar niemand aan twijfelt!
    Zijn er veel die het niet durven. Is eigenlijk gewoon zo gegroeit hier. BV liggend in bed geven snachts en dan zelf weer in slaap vallen omdat het zo lang duurt... Wel wilde ik de kleintjes nooit tussenin omdat man nog weleens een klap uitdeelt in zn slaap en het dekbed telkens hoog optrekt. Dus aan de buitenkant, in het begin in eigen omslagdoek en een kussen erachter.
    Ik vind alles in een andere kamer juist vervelend, dan krijg ik het nog kouder ;) Zodra ze snachts niet meer verschoont hoeven te worden is het pakken, liggen, aanleggen en weer slapen :p
    Boven gaat hij/zij maar in bedje of blijft beneden in de box.

Ik heb ook nooit een positiejas gehad, was 2x in de zomer uitgerekend dus dan kan je algauw colbertje of vest pakken wat voldoende is. En 1x ook in feb maar toen had ik een jas met knopen, liet ik de onderste (en later onderste 2) open en dan lange sjaal erbij, ging ook goed. Heb nu deze besteld Positiejas winter MamaLicious Roxy deep teal (Maat M) | Maat 38 (M) | Outlet Procent | Positiekleding , komt vandaag binnen als het goed is

20. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet ook nog niet goed wat ik moet doen met een jas. Mijn mama heeft vorig jaar een mooie dikke poncho voor mij gemaakt en ik denk deze nog eventjes te gebruiken. Verder heb ik een winterjas die je kan aanspannen in de taille, die ik dus wat losser kan maken waarmee ik het eventjes kan rekken.

Toch Mooie jas trouwens! En een goede prijs ook :D

Deel Deze Pagina