1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik hoopte dat ik het met m'n jas zou redden, evt met m'n poncho eroverheen.. Maar dat gaat 'm echt niet worden! Gister even aangehad, maar m'n knopen knallen er al bijna af zo strak is tie nu al. :$

Ik kijk in de buurt op of mp voor een goede tweedehands. Vind nieuw voor de tijd dat ik 'm zou dragen zo zonde van m'n geld.. Een beetje leuke jas ben je toch al gauw rond de €100-120 kwijt..

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Mijn winterjas gaat gelukkig nog (nóg wel denk ik :D), vandaag voor 't eerst weer aan, brrrrrr wat is het koud.

Hoe is het met jullie 'cravings'? Ik heb niet echt 1 vast dingetje (afgezien van schepsnoep, ja echt alleen als het geschept is, haha), maar kan af en toe zó'n onweerstaanbare trek in iets krijgen. Gister echt opeens een bizarre trek in paprikachips en vandaag zou ik een moord doen voor oliebollen :D

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    ik heb ook niet iets waar ik verslaafd aan ben nu. Eet volgens mij wel normaal. Maak wel zeer regelmatig andijviestamp klaar :D Van de week had ik er geen zin in maar moest op, toen andijviesoep gemaakt voor het eerst, was echt lekker! Snot met hersenen volgens D maar hij at wel :D

pakketjesman! kom dan! Zit te wachten op mn nieuwe jas. Gister is hij geweest en morgen mag hij weer komen haha

4. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Verse Jus d'orange!
    Alleen dat mag ik niet meer :( (stiekem doe ik dat wel af en toe een klein beetje)
    Met mijn vorige zwangershap was dat citroen water van de AH.
    Geen snoepjes verslaving ofzo gelukkig.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    ik pak nu trouwens wel veel vaker drop en drinkbouillon maar dat is vooral voor mn bloeddruk, niet als verslaving ;)

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Haha wou dat ik dat kon zeggen, mijn bloeddruk blijft echt te hoog (en dat ondanks medicatie en zout arm eten)
    'Voordeel' ervan is dat mijn controlefrequentie bij de gyn is opgeschroeft naar eens per 2 weken, dus lekker vaak naar de baby kijken :)
    Mag morgen weer, heb er zin in!

7. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Heel snel effe een berichtje..
    enorm druk de laatste tijd en dat met al extra vermoeid zijn.. niet leuk..
    Vandaag echo gehad.. Met de kleine meid alles heel goed.
    Heb wel wat naar m'n voeten gekregen.. Ben 9kg al bij en moet nu alles opschrijven tegen volgende echo (binnen 4weken) want ze vreest dat er iets is wat me zo hard doet bijkomen.. Maar ik eet nog steeds zoals vroeger. Zelfs minder nu dan in het begin van m'n zwangerschap...
    ohja, voelde me niet zo goed bij haar opmerking maar Billie doet het goed en dat is het belangrijkste!!

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Jas valt veel groener uit dan ik verwacht had, twijfel erover of ik hem wel leuk vind, voel me er zo dik in :D Vanavond als zusje komt eens vragen wat die er van vind. Als ik door dr puberkeuring kom zal het wel goed zijn haha. Wel 1 waarbij ik niet bang hoef te zijn dat die straks te krap is. Rits van boven tot net onder mn borsten en dan nog een stuk overslag met 2 linten.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Sado, lijkt me vervelend, zoutarm eten! Wel weer prettig dat je dan elke 2 weken een echo krijgt ;)

Lyzje, fijn dat met de kleine alles goed is. Maar oei, veel aankomen! Zelf ook geen idee waar het vandaan komt?

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Goed te doen hoor, toch!. Ik kook eigenlijk niet met pakjes/zakjes/blikken, dus dat scheelt al héél veel. Dat zijn de echte boosdoeners wat betreft zout.
    Verder gebruik ik met bijv groenten/aardappels koken gewoon zout, maar dan wel echt een snufje.
    En af en toe 'zondigen' met iets als chips kan gelukkig best :)

11. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik heb ook niet echt 'cravings'.. Al verlaat ik het zh niet zonder dat ik bij de appie een verse jus geperst heb.. Mmm, superlekker! En gezond, dus dat mag.. :D
    Al denk ik wel dat ik komende tijd uit de buurt moet blijven van de chocolade- en truffelkruidnoten.. :$:):D
    Ik lust wel van alles, maar probeer het wel te beperken. Ik wil geen holle bolle Gijs worden haha :) tuurlijk eet ik lekkere dingen en let ik minder op als eerst.. Mag van mezelf ook wel. Tot nu toe mag ik niet klagen, zit pas op +3kg.

Alsof het zo moest zijn; er stond vandaag een positiewinterjas op een lokale verkoop fb site.. Net even opgehaald. Prima jas, ik ben dus ook 'winterklaar'! ;)

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Fijn dat de echo er goed uit zag lyzje.. wel jammer van het aankomen maar als je niet meer eet dan normaal zal het toch wel van de baby zijn?..

Ik let wel op wat ik eet, al snoep ik af en toe echt wel. Soms moet dat gewoon kunnen. Maar eet eigenlijk niet meer dan normaal. Het enige waar ik last van heb sinds begin zwangerschap, is dat ik totaal geen zin in avondeten heb.. stamppot of pasta of macaroni ofzo gaat er wel goed in maar aardappelen, vlees en groente.... echt een ramp.

13. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Mijn cravings zijn op dit moment... pepernoten!

14. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Oooh nou heb ik ook vreselijk zin in oliebollen! Hopelijk is de kermis snel hier in het dorp ;)

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Sado oh dus niet helemaal zoutloos, dat scheelt.

malibuu, netjes, +3. Haha grappig dat er juist nu een jas werd aangeboden!

eten gaat hier wel goed, maar merk wel dat niet alles meer lekker is of dat ik het anders klaar maak. Wortels hoef ik bijv echt niet nu en bloemkool alleen als er een bouillonblokje is meegekookt. Vlees gaat ook wel goed, alleen het klaar maken... BRRR! Vooral gehakt stinkt vreseslijk

Vanavond nog weg en totaal geen zin. een of andere party bij mn schoonzus die andere schoonzus geeft dus voel me wel beetje verplicht om te gaan.
    Hopelijk is man morgen op tijd thuis, dan kunnen we onze slaapkamer af maken, de klerenkast krijg ik echt niet van zn plek af alleen en moet nog lak bijhalen voor de laatste plinten

16. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Krijg je geen glucose tolerantie test?
    Wellicht zwangerschapsdiabetes. Dat is bij mij zo.
    Ik ben inmiddels 11,5/12 kilo al aangekomen

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik moet waarschijnlijk ook de glucose tolerantie test. Zou vanwege mijn BMI een verhoogd risico hebben. Snap het niet helemaal, zat al in de ondergrens qua te hoge BMI en nu dusdanig afgevallen dat m'n BMI nu niet meer als 'risico' zou worden gezien hiervoor. Plus dat m'n bloedsuiker een aantal weken terug geprikt is en die was in de absolute ondergrens.

18. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ook geen ouders, broers, zussen etc. Met diabetes?

Wel beter als ze het in de gaten houden toch.
    Ik heb geen overgewicht en kwa BMI keurig. Mijn moeder is sinds kort diabeet en heeft vroeger ook zwangerschaps diabetes gehad. Ik wist niet dat ik zelf daarmee een verhoogd risico zou hebben en sowieso de test zou moeten doen.
    Bij de eerste dus ook niet gedaan en nu pas gehoord nadat het bij mij is geconstateerd

Ik heb trouwens ook continu goede waardes maar tijdens de test is hetvtoxh geconstateerd dus wel goed in de gaten houden

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Nee helemaal niet Knoopster. Was dus puur m'n BMI.
    Morgen maar even vragen aan de gyn, of zs denkt dat het nog nodig is :)

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Sado, ik denk dat ze standaard uitgaan van je startgewicht?

Hier hoef ik hem denk ik niet, niks over gehoord tenminste. Goede bmi en niet in de familie. Of ik zou nu in rap tempo moeten gaan aankomen of andere aanwijzingen hebben natuurlijk

Deel Deze Pagina