1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Kan wel, toch! Fijn voor m'n ego was het in elk geval niet om te horen, haha :D. Tuurlijk, ben niet graatjemager. Maar met maatje 42 bij mijn 1.76m, zie ik mezelf toch niet als iemand met zwaar overgewicht met allerlei gezondheidsrisico's 😟

Andere risicofactoren zijn - geloof ik -:
    Diabetes in de familie
    Te grote/zware baby
    Hoge cholesterol/bloedsuiker
    Ouder dan 36(?)

Misschien dat teveel aankomen tijdens de zwangerschap ook wel een risico is, maar ach, wat is te veel :)
    Denk dat ze eerder kijken naar of de kleine er geen 'last' van heeft.

2. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Bij mij werdt er echt getest ivm omvang buikje baby en niet vanwege het aankomen.
    Maar het aankomen kan wel door suiker komen

3. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Ik moet ook de suiker intolerantie test doen, dit ivm dat ik PCOS heb. Dan heb je blijkbaar ook verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes.

Zie er alleen wel beetje tegenop. Ik eet zelf suikervrij, omdat ik merk dat ik er last van krijg met m'n darmen. (Al voor m'n zwangerschap.) incidenteel ontkom je er niet aan, maar ik probeer het wel te vermijden. Ben dus heel benieuwd hoe m'n lijf erop gaat reageren. 🙄

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Was het buikje te groot of te klein Knoopster

Hier binnenkort ook de test. Bij dochter niet gehad geen diabetes gehad.
    Gyn. gaat er niet vanuit dat ik het nu wel heb. Maar goed, BMI ook veel te hoog dus mag er binnenkort aan geloven.

5. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Denk dat elk zh andere maatstaven heeft. Hier ook pcos maar bij eerste zwangerschap nooit getest.
    Mijn buik is (te) groot HBB.
    Met 20 weken een baarmoeder ter grootte van 24 weken en buikje baby 3 weken voir op groei.
    19e nieuwe echo. Hopelijk dan alles weer in proportie

6. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Knoopster na het hele ziekenhuis traject zijn we overgestapt bij 10 weken zwanger naar de verloskundige en die kwam er mee dat het moest.

Wel bizar dat er zulke verschillen zitten.

7. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf het bizar vinden dat dit verplicht is in België. Ik moet volgende week zaterdag gaan naar het ziekenhuis. Je moet de test laten afnemen een week voor de 25 weken echo.

8. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Is het bij jullie hoe dan ook verplicht Floorriieejj? Ook al zijn er geen risicofactoren etc?

9. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, iedereen is verplicht om de suikertest te doen, ook al zijn er geen risicofactoren. Dit is wat ik erover terugvind:

Suikertest
    Elke zwangere vrouw wordt getest op zwangerschapsdiabetes. Deze test (suikertest genoemd) gebeurt rond 24-28 weken zwangerchap. De test bestaat uit een bloedcontrole na het drinken van wat suikerwater (na 3 uur). Een positief resultaat wil niet zeggen dat je zwangerschapsdiabetes hebt. Pas bij een volgende bloedafname wordt duidelijk of er werkelijk sprake is van deze aandoening.

10. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    In België wordt de test idd standaard gedaan. Maar hoeft niet de week voor de 25ste week hoor Floorrieejj..
    Ik krijg hem met 28 weken.
    Ik dacht hem bij onze oudste rond de 24weken gehad te hebben (dus dat klopt wat jij zegt) Maar omdat er geen risico is nu (reeds gezonde baby en reeds zw gehad zonder diabetes) hoef ik nu pas in week 28. Komt goed uit want ik moet eerst een drankje drinken, dan echo, dan bloedprikken (nog uurtje na drankje) en daarna terug naar gyn om spuit te krijgen . Weet niet hoe het heet maar is omdat is bloedgroep negatief heb en dochter is positief. Is iets ivm antistoffen...

Hier heb ik me de hele dag superslecht gevoeld door de commentaar van de gyn. Vooral omdat zij eigenlijk een hele lieve en meelevende gyn is en ik haar gisteren dus echt hard vond klinken. Zij kent ook mijn verleden (heb anorexia gehad) en had dus echt niet verwacht dat ze nu moeilijk zou doen om mijn gewicht.
    Veel eten doe ik echt niet. Het enige wat er veranderd is, is dat ik met alle sport gestopt ben en nu veel meer op de bureau zit dan dat ik op de werven rondhol van hier naar daar.
    Nu ga ik wel terug beginnen zwemmen maar dat wordt hier al 2 weken uitgesteld wegens megadruk op het werk.
    Nu heb ik le deze morgen nogmaals gewogen... onze weegschaal heeft steeds hetzelfde weer als wat ik jij de gyn te zien krijg en volgens mijn weegschaal is er "maar" 8,7kg bij.
    Het enige wat ik anders ben gaan drinken/eten is dat ik terug dagelijks 2tassen koffie drink maar wel met romige melk. Heb dat dus maar weer van m'n lijst geschrapt en vandaag al terug overgegaan naar thee..

Echte cravings (goestingskes zoals wij zeggen) heb ik ook niet. Toch niet continu. En als er een "goesting" opkomt, probeer ik iets gezond in m'n mond te steken... hahaha..
    Maar bij het lezen van "oliebollen" Mmmm komt het water toch ook in de mond.. hahaha

11. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0

Hier wordt er getest een uur na het drinken van suikerwater.. Was 10jaar geleden bij m'n dochter ook zo..
    Wanneer de test positief is, hoeft dit idd niet te zeggen dat je zwdiabetes hebt. Dan volgt er een uitgebreide test waar bij ze je een dagje op paternostert houden en je om het uur moet laten bloedprikken na het drinken van een bepaalde hoeveelheid suikerwater..
    Zo wordt het bij ons in het ziekenhuis gedaan.. Maar zoals zoveel testen zal er wel verschil opzitten tss de verschillende ziekenhuizen..

12. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lyzje Ik las het ook in het tekstje wat ik gekopieerd heb, dat dit kan van week 24 tot week 28. Ik denk dat dit van mijn gyn moet in de week voor de 25 weken echo omdat hij de resultaten dan meteen kan bespreken, zal bij elke gyn wel anders zijn.

Van wat ik heb gehoord, wordt er bloed geprikt vooraf en dan telkens na een uur. De test duurt in het totaal 3 uur. Ohja, ik ga wel een boek ofzo meenemen, zodat ik er wat kan lezen :)

13. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ik ga bij de volgende echo/controle bespreken of ik wel of niet in aanmerking kom voor de GTT test. Nu nog geen aanleiding voor geweest. Ik ben nog altijd niet weer opnieuw gewogen, moest mijn startgewicht doorgeven en heb bij de intake op de weegschaal gestaan en that's it! Uiteraard houd ik het zelf wel bij maar ze vragen er ook niet naar.

Cravings heb ik eigenlijk niet, wel drink ik nu puur water wat ik normaal gesproken echt niet door mijn strot krijg..moest altijd wat kleur en/of smaak aan zitten. Ook zijn er geen dingen die me tegenstaan of me niet meer smaken etc. Wel is het zo dat ik 's middags geen bruine boterham bijv pindakaas hoef, ik wil er wel wat soep of iets dergelijks bij. Dus eigenlijk heel gezonde cravings :p

Toch de jas ziet er wel leuk uit (en goed geprijsd!) maar idd jammer als het te groen is.. Wat vond je zus ervan?

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Net weer controle gehad. M'n moeder was deze keer mee, dus extra leuk :) Lekker lang naar een druk bewegende baby mogen kijken.

GTT gaat gewoon door bij mij, afspraak staat voor 11 november.
    Op 27 oktober weer controle+echo. :)

15. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Bij mij is verder ook niet meer gevraagd naar mijn gewicht. Alleen toen kindje dus te groot was op de echo.
    Voor nu suiker helemaal onder controle, fus mag van mijzelf even een blikje fris drinken vandaag.
    Verder goed in de gaten houden en heel hard duimen dat uiteindelijk insuline niet nodig zal zijn.

16. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik moet in de 25ste week voor een suikertest.. nuchter prikken, suikerdrankje drinken.. 2 uur wachten en dan weer prikken. Zo geen zin in :p

Had het wel verwacht, ze hadden het bij mijn intake al laten vallen omdat ik wat overgewicht heb..
    Achja, kunnen het maar beter zeker weten ;)

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    💟💙Bevallingslijst 1 t/m 15 februari 2017💙💟

25. 💟💙
    ❤Asset10 - 30 jaar - 1e kindje

30.💟💙
    ❤Bolliewollie - 29 jaar - 2e kindje
    ❤Loveexx - 24 jaar - 1e kindje
    ❤Cathrien - 36 jaar - 2e kindje
    ❤Jumelle - 37 jaar - 3e kindje

31.
    ❤Joos1 - 36 jaar - 2e kindje

1.💟💙
    ❤Switi - 40+ jaar - 1e kindje
    ❤Lyzje - 36 - 2e kindje

2.💟💙
    ❤Poppy14 - 27 jaar - 3e kindje

3.💟💙
    ❤Malibuu - 26 jaar - 2e kindje
    ❤Vrouwke87 - 29 jaar - 1e kindje

4.💟💙
    ❤HuiBooBee - 26 jaar - 2e kindje
    ❤MoodyL - 28 jaar - 3e kindje
    ❤️Knoopster - 33 jaar - 2e kindje

5.💟💙
    ❤Harperhazel - 26 jaar - 2e kindje
    ❤Floorriieejj - 26 jaar - 1e kindje
    ❤LiliB - 33 jaar - 2e kindje
    ❤Loesje9 - 29 jaar - 2e kindje

6.💟💙
    ❤Jojoj87 - 29 jaar - 2e kindje

7.💟💙
    ❤Pat1978 - 38 jaar - 3e kindje

8.💟💙
    ❤Anoniem234 - 28 jaar - 2e kindje
    ❤Anke1988- 28 jaar - 1e kindje
    ❤Nextstep - 36 jaar - 1e kindje
    ❤Priscilla Djem - 30 jaar - 2e kindje
    ❤Sado - 24 jaar - 1e kindje

9.💟💙
    ❤PrettyLove - 30 jaar - 2e kindje
    ❤Anne1977 - 39 jaar - 4e kindje
    ❤Ietjuh - 32 jaar - 1e kindje
    ❤Hayat84 - 32 jaar - 1e kindje

11.💟💙
    ❤Stefanenlaura - 28 jaar - 2e kindje
    ❤Toch3 - 26 jaar - 4e kindje
    ❤Spectre - 25 jaar - 1e kindje

12.💟💙
    ❤❤Leeuwinnetje14 - 33 jaar - 2e kindje & 3e kindje

13.💟💙
    ❤Mell0408 - 24 jaar - 1e kindje

14.💟💙
    ❤Eef29 - 31 jaar - 2e kindje

Geslacht
    jongen: 9
    meisje: 11
    Verrassing: 16

Totaal aantal: 35

📅Afspraken:

Oktober
    07 oktober - Sado / controle + echo
    11 oktober - Jumelle / controle
    11 oktober - toch3 / controle
    18 oktober - Leeuwinnetje / gym + echo
    21 oktober - Malibuu / controle gyn
    21 oktober - Leeuwinnetje / pretecho
    24 oktober - switi / contole + echo
    27 oktober - sado / controle + echo

November
    01 november - Leeuwinnetje / gyn + echo
    03 november - Lyzje / echo
    11 november - sado /GTT
    12 november - Pat1978 / pretecho 3/4d
    12 november - Sado / pretecho
    19 november - anoniem 234 / pretecho
    30 november - Leeuwinnetje / groeiecho

December
    01 december - Lyzje / echo
    19 december - Lyzje / echo

⭐️ sterretjes: ⭐️
    MCR⭐️, Applejo⭐️, AzA⭐️, Vita Rose⭐️, 78sandra⭐️, Minimels⭐️, Marlies444⭐️, Mareco⭐️, Koffieboon⭐️

Note; Heb je wijziging of een aanvulling? Zet de nieuwe datum of afspraak vetgedrukt in je berichtje en het zal worden gewijzigd.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Leuke kleur :D Ma was er ook bij, die snapt dat ik me er dik in voel, maar ze zegt ook, hij is niet te groot bij je schouders, het bovenste stuk zit gewoon goed, alleen het "buikgedeelte" zorgt er voor dat ik er wel dik uit zie. Maar ze zei ook dat ik het praktisch moet bekijken. Hier kan ik wel nog flink in groeien, hij is warm en niet duur. En de koudste maanden moeten nog komen. Kleur stond me ook wel zei ze. Dus ik ga hem maar houden en volgend jaar proberen te verkopen, ik denk tenminste niet dat er nog 1 komt ;)

sado gezellig dat je moeder mee was en je lang kon kijken!

19. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Grappig.... hier de omgekeerder wereld...
    Voorheen dronk ik heel veel water of thee eigenlijk weinig tot niks anders. Nu kan ik gewoon water moeilijk wegkrijgen en drink ik jet liefste sapjes of frisdrank. Dat beperk ik natuurlijk wel. Als tussenoplossing drink ik nu veel water uit de koelkast met een heel klein beetje ranja erin.

20. anoniem234

anoniem234 Actief lid

1 apr 2016
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier word eigenlijk nooit gevraagd naar gewicht vorige keer wel aangegeven dat ik nog bijna niks ben aangekomen maar dat was niet erg volgens hun
    Maak me er zelf wel druk over want ben bekend met onder gewicht en nog maar 2 kilo eraan... tot nu toe..
    Wil zelf wel graag ook wat over houden :p

Ik eet alles wat los en vast zit en het liefst zo ongezond mogelijk haha patat pizza pannekoeken chips ik lust zelfs weer af en toe wat chocolade (vond ik in het begin opeens nie meer zo lekker)

Winterjas heb ik eigenlijk nog niet heb 1 jas die eigenlijk wat te groot is dus trek die wel aan die past nog steeds dicht haha :)

Mijn buik is echt al flink gegroeid gaat veel sneller bij een 2de merk ik ! (Zoontje is 4jaar)

Suiker test hoeft hier gelukkig niet lijkt me echt vies !

Deel Deze Pagina