Die vindt het even lastig toch3, haha. We waren er redelijk over uit welke onze favoriet was, maar die valt in het echt toch een tikkeltje tegen. We hebben een naam met 5 letters, dus dat is gelukkig geen punt Denk dat we er gewoon even een nachtje over moeten slapen. Ja herkenbaar Spectre. Vandaag is zelfs de eerste dag in zeker een week dat ik géén drukkende/zeurende buikpijn heb. Ik denk dat het gewoon groeipijn is, want m'n buik groeit met de dag voor m'n gevoel. Roosvicee Laxo is trouwens ook een goede tip tegen obstipatie!
O geboortekaartjes. Daar hebben wij ons nog niet mee bezig gehouden maar zuivel tweelingkaartjes zijn er niet. Roosvicee Laxo, ideaal idd! Gebruikte het tijdens mijn eerste zwangerschap al en nu weer.
toch en sado we gaan inderdaad een kaartje en doopsuikers kiezen voor een jongen en voor een meisje. Onze gyn gaat het geslacht in een gesloten enveloppe doen en wij gaan die afgeven in de winkel waar we ons kaartje zullen bestellen. Zij gaan dus weten in welk geslacht ze alles kunnen maken en dit wordt dan geleverd op dag na geboorte in het ziekenhuis.
Het is dus dan echt het samenspel van hoge bloeddruk en eiwitten? Zonder eiwitten is er geen reden om je te houden. Hoefde je ook niet aan de bloeddrukverlagers? Ik heb sowieso een hogere bloeddruk vooral na inspanning inderdaad. Aan einde van dochter's zwangerschap aan de medicatie, op de OK was m'n bloeddruk 40/20, dus de medicatie sloeg aan iig. Heb ook een maand lang moeten monitoren thuis omdat mijn bloeddruk te hoog bleef.
Is idd een samenspel. Hoge bloeddruk is al niet zo best natuurlijk. Maar als je goed in de gaten gehouden wordt prima te doen. Alleen als je eiwitten in je urine hebt duit dat op zwangerschaps vergiftiging. Dan is het voor en je kindje beter om het kindje te laten komen. Zwangerschapsvergiftiging kan HELLP worden en dat wil je niet mee maken. Levens gevaarlijk
Spectre, nee herken ik niet Sado, o dat schiet dan niet op haha. Mijn vent is deze keer wel standvastig en zegt dat hij die ene nog steeds het mooiste vind, maar vooruit, mag wel 2 proefdrukken bestellen Floorriej, aha op die manier, hun kunnen het dus vast klaarmaken tegen die tijd. Maar wat dan als het fout op het kaartje staat? hun probleem?
Spectre heb je meer een vol/ opgeblazen gevoel? Of heb je een drukkend/ harde buik gevoel? Ik herken het beide. Daarnaast heb ik ook regelmatig een stekende pijn. Het eerste herken ik van obstipatie, veel lucht in darmen. Wat voor mij helpt is om in de avond een 0,5liter flesje roosvicee laxo te maken en koud te zetten. In de ochtend drink ik dat meteen op, voordat ik iets gegeten heb. Het tweede hoop ik dat dit komt door de groei. Maar maakt me daar ook wel soms druk over. Het derde zijn je banden.
Ik heb bij obstipatie ook een "volle buik" gevoel en na een werkdag harde buiken. Wel beide heel vervelend!
Toch Er wordt sowieso gewacht met het kaartje te drukken tot wanneer wij bellen vanuit het ziekenhuis met naam, gewicht, lengte enz. Dus op het kaartje kan er in principe niets fout staan
Kwam vanmorgen dit artikel tegen! Girl born weighing just 510 GRAMS after mother fell dangerously ill in New Zealand | Daily Mail Online Gaat over een baby die met 25 weken (!) geboren is. Haar groei stopte echter al 2 weken eerder, dus ze is geboren met ongeveer dezelfde lengte/gewicht als hoe onze baby'tjes nu zijn. Super gaaf om die foto's te zien
Dan zie je pas goed dat het echt een kindje met alles erop en eraan is he en het alleen nog een kwestie van groeien is. Ben heel benieuwd hoe deze uk eruit ziet maar hoop echt dat het nog minimaal 15 weken duurt voor we dat zien. Zal hij/zij net zo'n bos haar hebben als E en net zo donker, of juist dat spierwitte en korte haar wat D had. Is deze goed "gemixt" of trekt het uiterlijk veel meer naar 1 kant...? Enigste wat ik wel verwacht is dat deze ook rond de 8pond zit bij de bevalling
Wow, wel leuk om eens te zien! Ik stel me vaak nog een soort alien voor, maar dit is echt al een kindje. Ik vind het ook altijd vreemd dat dit in mijn buik zit, terwijl ik nog geen echte zwangere buik heb. Ik vraag me echt soms af van 'waar zit jij nu?!'. Gisteren voelde ik de baby trouwens echt helemaal tegen mijn buik liggen, ik voelde echt een harde plek en na een paar keer porren, was het opeens weer een stuk zachter
Ik heb in mijn werk vaker van deze ernstig premature kindjes gezien. Alles zit erop en eraan (wimpers en wenkbrauwen daargelaten). Ze zijn alleen zo ontzettend kwetsbaar en overleven het met deze termijn ook vaak niet. Ben je een maandje verder dan zijn de kansen stukken beter. Bij mij is het heel wisselend wanneer ik harde buiken heb. Gisteren avond echt heel vaak en veel, nu is het weer rustig. Volgens mijn verloskundige hoef je je pas druk te maken als je bijv twee uur kang iedere 4 min harde buiken hebt en deze niet wegtrekken als je gaat liggen, of in combinatie met bloedverlies. Nou ik heb ze toch liever niet. Merk dat ik er erg onrustig en onzeker van wordt als ik ze heb
vrouwke, ik heb 3x heel veel harde buiken gehad, ook pijnlijke, maar toch 3x overtijd gegaan Maar prettig is het inderdaad niet
Ik had laatst ook het idee dat ik dr echt 'voelde' zitten! Leek wel of ik haar rug ofzo voelde. Ik dacht dat kan nu vast nog niet, maar als ik het zo hoor had jij het dus ook?
Sado Ja, van mij was het ook echt alsof ik het rugje van de baby voelde! Was redelijk grote plek, dus kon maar het rugje zijn. Opeens voelde ik het verschuiven en toen had ik geen harde plek meer, dus ben er echt zeker van dat het de baby was! Kon het echt goed en duidelijk voelen
Ik voel het ook regelmatig Vaak kan ik aardig goed voelen hoe het ligt, andere keren ligt hij/zij blijkbaar helemaal tegen mn rug want dan voel ik helemaal niks. Nog plek zat om rondjes te zwemmen hihi
Ook al zo vroeg in de zwangerschap? Als ik het vriendinnen vraag kennen ze het niet of hebben ze het gehad maar pas een paar weken voor de bevalling. Ik heb dit echt al een paar weken