bij de meiden vanaf een week of 14/15 volgens mij, in ieder geval ruim voor de 20 weken echo, en nu ook bij 18 weken gemeld bij de vk, toen had ik het een week of 2/3 dus nu weer bij 15/16weken, niet echt bijgehouden. Wist toch dat de vk alleen ging zeggen dat ik moet proberen rust te pakken en dat ik wel moet bellen bij echt regelmaat, pijn en/of bloed Weet niet meer bij welke zwangerschap het was maar toen zei de vk dat ik een gevoelige baarmoeder had waardoor ik al heel snel een harde buik kreeg. Ook bij alle 3 weken voorwerk en toch overtijd gegaan, erg frustrerend
kleine uk ligt vandaag heel de tijd erg hoog in mn baarmoeder, kan helemaal niet lekker in elkaar gedoken zitten nu, beetje vervelend. Vanmiddag gezellig vriendin op bezoek gehad, kunnen haast nooit afspreken omdat zij (ook) vaart en vaak in het buitenland is. Nu even gezellig bijgekletst. Hopelijk kunnen we snel weer een weekend plannen. Nog een voordeel: ik moest nu als een haas het huis fatsoenlijk hebben dus gang erachter gezet en nu is het weer netjes hier Morgen nog even ramen zemen enzo en dan kan ik volgende week vakantie houden, hoop dat we nog stukje varen dan Trouwens vorige week een warmwaterkruikknuffel besteld, sinterklaaskadootje voor de baby hihi. Sinterklaas moet natuurlijk wel wat in de zak doen voor de baby
Die gevoelige baarmoeder kan ik helemaal begrijpen. Ik vond het pijnlijkste van de puncties als de naald of katheter tegen mijn baarmoederwand aan ging. Terwijl eierstokken aanprikken veel pijnlijker moet zijn. Ik kreeg vanmiddag bijvoorbeeld al harde buiken tijdens het auto rijden en rijden over een klinker weg die een beetje hobbelt. Of de rand van de zwangerschapsbroek die laag in je buik duwt ooit als je zit
Vaar je zo dan ook het hele land door? Of heb je wel een "thuis haven"? Hier ligt de kleine uk vaak heel erg laag. Dat voelt ook niet altijd even prettig
vanaf begin september zit ik aan wal, anders moest de oudste naar t internaat Dus nu alleen nog vakanties naar boord en weekenden indien nodig. Maar liggen al 2 maanden stil met moterpech die moesten terug naar de fabriek maar ze konden geen oorzaak vinden. Als het goed is komen ze volgende week terug, maar ja, dan nog inbouwen enzo... Ik vrees dat het vakantie zonder varen word (maar liggen wel op een leuke plek gelukkig) We hebben een thuishaven maar zijn daar bijna nooit. Laatste jaar bijna alleen in NL gevaren, daarvoor ook heel veel naar Oostenrijk en Slowakije maar dat is niet te doen met kinderen op school vinden wij. Dus 1,5jaar terug van baas/schip veranderd omdat die ervoor niet wilde meewerken aan dichterbij huis varen.
En gat je oudste dan altijd naar dezelfde school of kan dat ook wisselen? Kan me voorstellen dat het wel lekker voelt als vakantie. Hopelijk kunnen jullie binnenkort weer weg. Ik neem aan dat je rond de uitgerekende datum ook aan wal blijft?
Toen hij 3 was ben ik begonnen met zelf les geven (adhv een lespakket, speciaal voor schipperskindjes), dat was vooral gericht op woordenschat en spel, psz zeg maar. Toen hij 4 werd kregen we het groep 1 pakket en toen hij 5 werd groep 2 pakket. Bij dochter natuurlijk ook zo Vanuit de stichting krijg je een mentor toegewezen die in de gaten houdt of de ontwikkeling goed gaat en aan wie je je vragen kan stellen. Op gegeven moment heb ik de school opgebeld in het dorp waar ik terug wilde gaan wonen, situatie uitgelegt en toen mochten ze komen als ze konden, soms een hele week wel, dan weer weken niet of zomaar 1 dagje... Totaal geen regelmaat maar wel nuttig voor ze. En nu gaan ze daar fulltime heen en is het zelf lesgeven afgelopen. Het lesgeven opzich mis ik niet, wel heb ik er moeite mee om die touwtjes uit handen te geven, vooral bij dochter die heel stukje sneller dan gemiddeld is met veel. Kerstvakantie denk ik nog naar boord, daarna wil ik dat man echt in de buurt blijft varen zodat hij zo snel mogelijk naar huis kan en vanaf 40weken thuis blijft tot uk ongeveer 2 weken is (beetje afhankelijk van hoe de dagen vallen) en dan hoop ik de voorjaarsvakantie weer naar boord te kunnen
We weten nu een jongens en een meidennaam, had dat echt niet verwacht dat we dat nu al zouden weten, vorige x was dat pas bij 37 weken... En net ook 4 (2-2) geboortekaartjes besteld, hopelijk vallen ze in het echt goed uit en kunnen we dat ook afvinken
Manlief heeft gisteren voor het eerst een schopje gevoeld. Z'n blik was echt priceless, zo leuk! 😊
Toch Ik vind het echt interessant als je praat over het varen! Is iets waarbij ik mij niets kan voorstellen, dus ik vind het echt leuk om iets te leren hierover. Sado Is een speciaal moment hé Gisteren ben ik gaan zwemmen, na 5 maanden op mijn luie kont te zitten. Vroeger deed ik met gemak 80/90 lengtes in een uurtje, nu waren het er 50. Was toch nog trots op mezelf Ik mocht mijn zus haar zwangerschapsbadpak lenen en die stond mij echt zo goed! Je kon echt al een mooi buikje zien. Toen ik uit het zwembad kwam deed de redder ook teken naar mijn buik en stak hij zijn duim op Was de eerste keer dat iemand spontaan mijn zwangerschap opmerkte.
Hier ook voor het eerst iemand die de zwangerschap opmerkte.. we waren gisteren bij de gemeente omdat we binnekort gaan trouwen en de vrouw achter de balie zei 'zo te zien is er ook een kleintje op komst' Dat is toch wel leuk hè als mensen het kunnen zien 😊
Leuk sado! floorriej kunnen de meesten niet en dat levert nog weleens grappige reacties op. Kwam een keer een kennis aan boord "het lijkt net een huis!" Euh ja, wat denk je dan, dat we in de machienkamer wonen? Lekker, zwemmen! En leuk dat je buikje dan zo goed te zien is! ah spectre bij jou ook opgemerkt, leuk! En leuk, binnenkort trouwen! Groot feest? hier net maar even naar de dierenwinkel geweest. 3/4weken terug aquarium weer gevuld, guppen erin gedaan, ging goed. Dus dinsdag nog 3 visjes (andere) erbij gehaald en nou heb ik telkens een dode of verdwenen gup 1 ding in het water blijkt niet goed te zijn dus water ververst, maar de man die me hielp denkt eerder dat de vissen dinsdag iets hebben meegenomen waar de guppen niet tegen kunnen. Hopelijk blijft de rest wel leven nu
Nee we vieren het klein en besloten. We wilden sowieso trouwen en nu met de kleine op komst wilden we dat graag voor de geboorte nog doen zodat de erkenning en gezag geregeld zijn. We houden sowieso niet van zo'n groot feest dus we trouwen ook gewoon op een doordeweekse dag en gaan s avonds uit eten met onze families
Heel fijn! Wij hebben het ook redelijk klein gevierd 4 jaar geleden en nog steeds geen spijt van gehad Dat gezag aanvragen is nog wel een dingentje geloof ik, nu was het bij ons automatisch geregeld maar een erkenning is niet voldoende toch? Het gezag moet apart worden aangevraagd.
Ja lijkt me ook veel fijner zo besloten trouwen. Hou er toch al niet van om de hele dag in de belangstelling te staan en ik zou me dan met zo'n groot feest ook niet op m'n gemak voelen denk ik haha. Als je getrouwd bent krijg je automatisch gezamenlijk ouderlijk gezag over de kinderen. Als je niet getrouwd bent of geen geregistreerd partnerschap hebt dan moet de vader het eerst erkennen en kan dan ook nog gezag aanvragen.. Ohh dat is ook al een lange tijd Toch.. ook wel iets fijns om getrouwd te zijn 😊 ik wil dan ook graag de achternaam van m'n vriend gebruiken, toch wel iets moois
Wij hadden ook geen megafeest maar ook niet superklein. Gebruik sindsdien ook de achternaam van man, gewoon allemaal hetzelfde hier Spectre, ja ik hoop ook de 60 jaar te halen, net als mijn opa en oma! Was uiteindelijk 63 jaar dacht ik toen opa overleed.
Wij zijn niet getrouwd. Aanstaande vader moet inderdaad erkenning aanvragen en op het moment dat je kindje geboren is moet je het gezag regelen (als je wil dat papa en mama beide gezag hebben) Dit is zo gebeurd. Je volgt een link, logt in met de digid en klikt wat aan. Dan is het al geregeld
Lekker rustig dagje vandaag. Man komt vanmiddag pas thuis, de oudste 2 zijn naar de vakantiebijbeldag van 10 tot 3 dus samen met de jongste thuis. Beetje huishouden doen denk ik zodat we maandagochtend op tijd weg kunnen en lekker filmpjes kijken onder het haken. En net wasmachine gerepareerd. Girlpower Sprong gisteravond op storing maar toen kreeg ik het niet verholpen. Dus net maar weer open gemaakt en met zaklamp gekeken, zat er zo'n post-elastiek ergens omheen gedraaid waardoor die niet meer rond kon. Spoelprogramma maakte hij daarna af dus hoop dat dat het was en niet dat er echt een nieuwe moet komen. Kleine uk is ook weer gezellig aanwezig. Vannacht alleen liggen dromen dat mn vliezen al braken omdat E zich op mn buik liet vallen Misschien combi van harde trap + volle blaas? Moest gelijk naar de wc namelijk Hebben jullie dat ook, elke nacht je bed uit om te plassen? Ik moet telkens rond 4u, en dna rond 6u word E wakker omdat ze moet plassen dus moet ik weer uit bed (ligt met een luier om) en doordeweeks om 7u de wekker, ben dan echt brak terwijl ik om 6u energie genoeg lijk te hebben maar ik ga niet om 6u al naar beneden Vanmorgen van de kinderen wel mogen "slapen" tot 9u
Hou op schei uit. 'S nachts bed uit om te plassen.... ga minimaal 6x per nacht naar de wc. Echt niet leuk maar inmiddels aan gewend. Nou moest ik altijd al sowieso gemiddeld 2x per nacht. Met de eerste ging ik op het laatst minimaal elk uur elke nacht, dus weet wat mij te wachten staat.