1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Poeh, super veel buik- en rugpijn vandaag. Echt het gevoel van overvolle darmen, opgeblazen gevoel en gewoon gezeur heel laag in m'n onderbuik. Naar de wc gaan gaat prima de laatste tijd, dus kan het niet zijn.

Herkenbaar voor iemand?

2. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hier proefdrukken besteld bij 3 verschillende sites. Dus zal vast wel iets tussen zitten. Dan nog het gedichtje bedenken..... bij de eerste ook zelf bedacht.

Hier vandaag oo kraamvisite geweest. Kindje is 9 weken oud, echt zo klein dan onze boef ben bijna 2. Maar het kriebelt dan wel heel erg hoor.

Sado, herken het niet echt. Wel bandenpijn maar niet echt vol gevoel. Misschien toch een groeiende baby in de baarmoeder?

3. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ja heel herkenbaar! Vooral dat opgeblazen gevoel!

4. asset10

asset10 Actief lid

22 jul 2015
    119
    0
    16
    Ik ook 2 proefdrukken besteld. Eentje bij kaartje2go.nl (zus en vriendin hebben hier goede ervaring mee!) en Hippegeboortekaartjes.nl. Ben benieuwd hoe ze er in het echt uit zien:) Niet echt een gedichtje gedaan, past niet echt bij ons. Natuurlijk wel vrolijke steekwoorden gebruikt.

Plassen moet ik minstens een keer per nacht. Voor de rest valt het gelukkig mee. Overdag wel om het half uur helaas.

5. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Wat is er hier druk geschreven...

Sado Dat opgeblazen gevoel ken ik heel goed. Heb dit al enkele weken telkens na de middag komt het op...
    soms is mijn buik zo gespannen dat het lijkt of hij gaat openspringen..
    Volgens gyn volkomen normaal, leuk is het wel niet..

Geboortekaartje deze week 3 modeletjes gekregen van bij Belarto en daar hebben we onze keuze uit gemaakt. Was heel snel beslist eigenlijk. Nu nog bijpassend suiker zoeke ..

Zwemmen woensdag voor het eerst terug het zwembad ingedoken en het deed echt deugd. Vanaf nu gaan we telkens 1/week gaan. Gisteren een ganse dag gaan uitwaaien aan de zee maar dat voelde ik na een dik uur wandelen toch wel heel goed. Enorme rugpijn en buikpijn..

de Baby is 1 dag heel rustig geweest (na het zwemmen) dan toch wel effe stresskip uitgehangen maar nu is ze terug haar levende zelve... howhow... wat een kockboxertje is me dat. De papa heeft haar ook al zien boxen. Toch altijd speciaal als ze hun wat meer betrokken kunnen voelen..

Ik hoop wat meer te kunnen komen schrijven deze namiddag maar nu roept het werk alweer... :-/

6. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Het volle gevoel ken ik zeker. Bij mij is dat met vlagen. De ene dag veel last van de andere wat minder. Bewegen van de baby idem. Vrijdag en zaterdag was het geen moment rustig in mijn buik en gister en vandaag voel ik haar maar heel af en toe.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Doe jij echt aan zwangerschapszwemmen Lyzje, dus in een groep, of zwem je zelf?
    Ik denk dat ik volgende week ook ga beginnen met zwemmen, lijkt me heerlijk.

Bewegingen hier ook wisselend. Voel haar de laatste tijd toch wel elke dag goed, maar gisteren was ze ook erg rustig, vandaag ook nog niet veel gevoeld.

Ik heb nu ook een hele nare pijn met lopen, links en rechts laag onderin m'n buik een soort drukkend/trekkend gevoel. Is dit dan ook bandenpijn? Poeh, voel me soms echt bejaard in plaats van zwanger met al die pijntjes en kwaaltjes.

8. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terug maandagmorgen, phoee, wat een weekendje was me dat zeg :)

Vrijdagavond ben ik naar een vriendin op bezoek gegaan, ze zijn al een eindje aan het proberen voor een kindje (met IVF) en nu heeft ze opnieuw een miskraam gehad. Vind dit zo moeilijk en oneerlijk! Zit ik daar dan met mijn 'dikke' buik, 1ste cyclus raak..

Zaterdagochtend moest ik naar het ziekenhuis voor de suikertest. Heb hier nog geen resultaat van, maar het viel me beter mee dan verwacht. Zat met enkele leuke dames in de wachtruimte en de tijd ging dan ook snel voorbij. Het drankje was ook nog goed te doen, niet bepaald lekker, maar ik kreeg het goed binnen.

Daarna hebben we een rondleiding gehad in een babywinkel, waar we onze geboortelijst gaan leggen. Dit duurde 3 uur!! We hebben echt ieder flesje en buggy gezien. We waren dan ook echt moe toen we buitenkwamen, maar hebben wel veel bijgeleerd.

Gisteren was het het kraamfeest van mijn zus haar dochtertje. In de ochtend gaan helpen klaarzetten en dan in de namiddag wat geholpen met bedienen van drank enz. Dit was geen goede combinatie met hakken, want ik ben echt zo brak nu! Kon vannacht niet slapen, ben dus nu heel erg moe en weet niet hoe zitten van de pijn. Echt even een momentje dat ik besef dat ik echt beter moet luisteren naar mijn lichaam en dat ik niet meer alles kan zoals vroeger.

Om positief af te sluiten: mijn schoonzusje en een goede vriendin hebben de baby voelen schoppen. Ze waren hier echt van onder de indruk en heel trots dat zij het hadden gevoeld :p

9. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Sado nee hoor, geen zwangerschapszwemmen.. gewoon met man en dochter. Zwemmen met ons drietjes enkele baantjes (wat is het erg gesteld met m'n conditie..) en daarna nog even ravotten met de dochter in het "wildwaterbad" ... Zij en de papa gaan dan ook enkele keren van de glijbaan maar daar waag ik mij nu kiet meer aan.. kwestie van botsingen te voorkomen...
    ik voelde me echt bijna herboren na het zwemmen.. Zalig om nog eens een inspanning te kunnen doen...

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Herkenbaar Sado. M'n buik doet pijn, echt zo'n vervelend trekkend of strak gevoel. Alsof je riem te strak zit ofzo 😅 bij het lopen straalt die pijn ook wat uit. Hoop toch niet dat dit de rest van de zwangerschap blijft..
    Verder ben ik erg moe vandaag en valt het me erg tegen op het werk. Ik zou graag wat minder willen werken op het moment, maar vind het erg lastig om dat aan te geven aangezien ik net een contract heb..... maar voel gewoon dat ik meer rust nodig heb 🤔

11. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spectre Ik zou het toch eens aankaarten. Voor hetzelfde geld vinden ze het helemaal niet erg en kun je jouw extra rust nemen. Ik heb er zelf ook nood aan, maar helaas kan het niet op mijn werk.

12. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook, dus heel herkenbaar.
    Ik ben extreem moe en daarnaast slaap ik ook veel nachten slecht mede door het vele moeten plassen 's nachts)

Bij mijn werk aangegeven dat ik een gesprek met bedrijfsarts wil om dit te bespreken.
    Kon daar echter pas laat terecht dus eerst naar HA gegaan.
    Die gaf aan dat het verstandig is voorlopig even de helft te minderen. tot ik mij beter voel.

Gelukkig heeft het werk hier direct gehoor aan gegeven werk ik nu voorlopig 50%
    Enige nadeel is dat mijn verlof nu (als ik 50% blijf werken) 6 weken vooraf start ipv 4 weken.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik ga het vrijdag met de verloskundige bespreken. Tot nu toe is het wel goed gegaan die 32 uur, maar ik merk echt dat ik me er niet beter op ga voelen. Ben doodmoe als ik thuis kom en slaap ook heel slecht, wordt meerdere keren wakker en droom heel veel.
    Ben alleen bang om het aan te geven op mn werk omdat ze bezoek aan de verloskundige ook niet wilden door betalen 🤐 maarja we zien wel

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Je werkgever is verplicht die bezoekjes door te betalen!
    Wettelijk gezien heb je recht op doorbetaling van je salaris tijdens alle zwangerschapsonderzoeken en reis daar naar toe.

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Lekker! Fijn dat het zo snel geregeld kon worden :)

Ik moet ook verplicht 6 weken van te voren met verlof, dit heeft volgens HR te maken met het feit dat ik nu al weet met 38w ingeleid te worden. Baalde er ook eerst van, maar vind t nu wel fijn, lekker met de feestdagen vrij. Nog maar 10 weekjes werken, gaat super snel :D

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Proefversie van het geboortekaartje is net per mail binnengekomen: gisteren kaartje pas gemaakt, super snel!
    Wat is het echt opeens als je dat zo ziet :) Ik ga nu wel enorm aan het gedichtje twijfelen... iemand nog tips voor sites/boeken met leuke geboortekaartje gedichtjes?

17. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Wel heel raar dat ze dat hierdoor verplichten.
    Jij hoeft deze informatie niet eens te delen met je werkgever.

Normaal weet je toch ook niet of je eerder bevalt of niet.

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Eens..... Ze vroegen me wanneer de uitgerekende datum was, toen ik het verhaal uitlegde (wist namelijk niet van welke datum we nou uit moesten gaan), werd er direct aangegeven "ah ja dan moet 't met 34 weken"
    Ze gaf zelfs aan dat het wettelijk (?) verplicht was.

Heb er toen niet op doorgevraagd, maar vreemd is het inderdaad wel. Ach, ik neem erna toch nog deels ouderschapsverlof op, dus het maakt me ook niet uit :)

19. asset10

asset10 Actief lid

22 jul 2015
    119
    0
    16
    Ik ben ook sinds 2 weken 50% gaan werken. Ik werkte 10 uur op een dag zonder pauze, dus wel echt nodig. Gelukkig kwam HR hier zelf mee. Ga ook 6 weken met verlof hierdoor, maar eigenlijk best lekker!

Meerdere collega's die doorgelopen zijn tijdens de zwangerschap met vermoeidheid hebben hierdoor een pittigere bevalling gehad. De meeste die nu zwanger zijn nemen op verzoek van de vk echt hun rust. Probeer voor je kindje en jezelf op te komen hoor, hoe moeilijk het ook is. Ik vond het ook moeilijk om het aan te geven maar als je open en flexibel het gesprek aan gaat, weet ik zeker dat ze je kunnen helpen.

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Ja ik ga het sowieso even met de vk bespreken vrijdag. Ik ben niet iemand die zich snel ziekmeld, maar wil er ook niet mee doorlopen inderdaad.
    Ik was sowieso al van plan met 6 weken met verlof te gaan dus dan zou ik de laatste week van december nog moeten werken en daarna met verlof..

Deel Deze Pagina