1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik die wel zwangerschaps zwemmen. Bevalt me goed!

2. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Wij zijn vandaag weer heen geweest, kregen een echo, had me verheugd op het gezichtje zien maar hij verstopte zich goed. Volgende keer toch weer een echo i.v.m geboortegewicht van eerste zoon, en dan met 32 weken ook nog langs de gynaecoloog, weer voor een groeiecho.

3. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Vandaag toch een vrij moeilijke dag al achter de rug... pffff wat een rugpijn heb ik al gehad. Kreeg dan het luminieuze idee om de pijn er af te wandelen dus ben te voet vertrokken op het werk tot aan de garage want moest daar m'n auto ophalen (1,5km ver) Man man man, wat heb ik me dat beklaagd. Maar... geestelijk deed het wel deugd om te bewegen..

Ik werk gemiddeld een 45uur per week... de ene dag al wat langer dan de andere... Meestal vertrek ik al rond half 6-6uur samen met ml.. En dat vroege opstaan begint nu wel in m'n kleren te hangen.. Gek is wel dat ik in het weekend niet zo heel veel langer kan slapen.
    In normale omstandigheden is het de bedoeling om tot 1 week voor DDay te werken en dan 14weekjes samen met beebje thuis te blijven. Na de geboorte ga ik wel minder werken.. alé, meer van thuis dus ga er van uit dat ik dan minder voor het werk zal bezig zijn aangezien "Billie" ook dan thuis blijft..

4. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    So dat zijn pittige dagen Lyzje! Ik werk ook nog volledig (36-40 uur). Soms vind ik het zwaar maar het is wel te doen. Ik ben na het werk wel kapot. Na thuiskomt koken, eten, opruimen en dan plof ik op de bank of bed en doe helemaal niks meer😉 Mijn bloeddruk en ijzer waren ook te laag dus dat kan ook een reden zijn voor de vermoeidheid.
    Ik heb ook het probleem dat ik in het weekend niet goed uit kan slapen. Voordeel is wel dat als ik dan smiddags even ga liggen ik wel slaap

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ohh zo Lyzje dat is toch best pittig.. knap dat je dat volhoud.

Jammer dat hij zich zo verstopte harperhazel..Maar fijn dat je binnekort weer eng echo krijgt. Hopelijk laat hij zich dan goed zien :)

Ik denk dat wij geen echo meer krijgen tenzij de vk het wil.. best jammer zou af en toe toch willen spieken 😋

Ik kreeg net volgens mij een mega harde buik 😲 ik had even gezeten, stond op en m'n buik deed zo'n pijn en voelde erg hard aan pfff..niet lekker

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.628
    17.537
    113
    Ik krijg rond 32 weken een groeiecho en rond 36 weken liggingsecho dacht ik.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.461
    17.574
    113
    Wat echo's betreft ben ik heel blij onder controle van de gyn te staan, heb elke controle (dus elke 2-3 weken) een echo :)

Gaan jullie nog pretecho's laten doen?

8. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb elke 4 weken een echo.
    Ga geen pretecho tussendoor doen denk ik

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.628
    17.537
    113
    Pretecho doen we niet denk ik

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Wij doen ook geen pretecho meer. Zal het vrijdag aan de vk vragen of we nog een groei echo krijgen..hoop het wel haha

11. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Ook hier om de 4weken een echo.. Nu nog 2x daarna om de 2 weken en de laatste 3-4weken is het wekelijks...

12. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3332 Floorriieejj, 18 okt 2016
    Laatst bewerkt: 18 okt 2016
    Hier ook om de 4 weken een echo, vind ik wel fijn. Volgende week dinsdag terug even piepen naar ons kleintje. Verder is onze geboortelijst bijna af :p Staat nu voor €2060 euro op (wat is een baby duur :p ).

13. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hier om de 2 weken een echo. Vrijdag hebben we de 3D/4D echo. En met 30 weken de groeiecho.

Mag vandaag weer naar de gynaecoloog. Zo benieuwd hoe ze nu weer in mijn buik liggen.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.461
    17.574
    113
    Leuk, Leeuwinnetjr14! Alvast veel plezier vandaag en vtijdag :)

15. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    wij hebben over een paar weken een 4d echo en bij 32 weken nog een groeiecho. Daarna kijkt de verloskundige of er nog echo's nodig zijn :)

16. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik heb as vrijdag weer controle.

Ik heb m'n hele afspraken lijst al klaar tot aan de 40 weken..
    21-10 controle 25 weken
    11-11 controle 28 weken
    25-11 controle 30 weken + Verpleegkundig consult
    16-12 controle 33 weken
    06-01 controle 36 weken
    20-01 controle 38 weken
    27-01 controle 39 weken
    03-02 controle 40 weken

Als ik dat zo eens bekijk gaat de tijd bizar snel! 😱

17. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Malibuu Ik heb hier ook alle afspraken al genoteerd in mijn agenda, is echt bizar hoe dichtbij alles dan ineens lijkt.

25-10 controle 25 weken
    22-11 controle 30 weken
    20-12 controle 33 weken
    02-01 controle 36 weken
    24-01 controle 38 weken

Daarna worden er afspraken gemaakt naargelang de gyn het nodig vindt. Tussendoor komt de vroedvrouw ook nog langs bij mij thuis voor controles en advies.

18. Floorriieejj

Floorriieejj Actief lid

25 mei 2016
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet trouwens niet meer wie er hier eens een lijst heeft opgezet, maar nogmaals bedankt hiervoor! Ik heb hem net nog even gebruikt om mijn geboortelijst te controleren en heb veel dingen aangepast. Zo had ik van sommige dingen te weinig (hydrofiele luiers) en sommige dingen te veel (flessen).

Verder lijkt het me interessant als er nog mensen zijn die hun tips doorgeven qua spullen. Wat is er nou echt handig en wat niet?

19. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Hier weer goedgekeurd bij de gynaecoloog. Hadden deze keer degene de zoonlief op de wereld heeft gezet. Even leuk zitten kletsen. Met de 30 weken krijgen we een groeiecho en dan weten we ook of ik natuurlijk ga bevallen of met een keizersnede. Baby's lagen nu met beide hoofdjes boven en billen tegen elkaar aan. Mijn buik is ook mega gegroeid deze week dus wist wel dat ze anders waren gaan liggen.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.628
    17.537
    113
    Vanmorgen even gewinkeld, kinderen moesten nog kleren erbij hebben. Gelijk even mn haren laten knippen. Na het eten was opgevouwen en nu plat op de bank. Uk begint gelijk weer te trappen, weer lekker druk vandaag.

Handig zo ver vooruit je afspraken hebben staan

Leeuwinnetje wat heeft je voorkeur?

Spullen: tja. Zo geen tips van zet dat er op. Wel vond ik veel waskussenhoezen handig. Op het waskussen, om het wiegmatrasje, om kinderwagenmatrasje, om het voedingskussen om een "zitzak" te maken...
    Oh en een extra hoes om de maxicosi, dat kan wassen schelen ;)
    Dooky voor de kinderwagen vond ik fijn maar die zijn wel negatief in het nieuws geweest, te heet door geen ventilatie, maar dat is alleen bij heel zonnig/warm weer. Ik deed hem vast aan de duwstang als het tegen de zon was en bij kouder weer gewoon naar beneden om rust te creëren en wind tegen te houden
    Extra boxkleed.
    Boxdekentje, bij mij sliepen ze er veel in de eerste weken
    Kleine slaapzakjes, ik begin al vroeg met een avondritueel waarvan slaapzak een onderdeel is (beeren vind ik erg fijn)

Deel Deze Pagina