1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Wie van jullie heeft er een Doppler? Hoe vaak luisteren jullie naar het hartje? Ik heb er sinds gisteren een en vind het nu al zo verslavend om naar te luisteren, haha :D
    Hoewel ze zeggen dat het absoluut niet schadelijk is wil ik het - voor de zekerheid - ook niet te vaak doen. Hoe vaak/lang gebruiken jullie 'm?

2. asset10

asset10 Actief lid

22 jul 2015
    119
    0
    16
    Ik heb een doppler. Deze weken geleden besteld bij AliExpress. Toen ik de baby nog niet voelde bewegen gebruikte ik hem 2 keer per week, maar nu ik de kleine voel, eigenlijk helemaal niet meer.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ah ja snap ik :) Heb 'm van een vriendin gekregen en vind het eigenlijk wel erg leuk om eventjes te luisteren, ondanks dat ik de kleine dagelijks voel. Blijft toch een prachtig geluid :)

4. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Ik heb ook een doppler. Heb 'm al weken niet gebruikt; zelfde reden als asset zegt. Vind het nu veel fijner om contact met de kleine te maken via m'n handen

5. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik heb officieel vanaf de 20 weken tot de 36 weken (liggingsecho) geen echo's meer. De verloskundige heeft zelf ook een echo apparaat en heeft aangegeven dat als ik het fijn vind ze rond de 30 wkn afspraak nog wel even de echo aan wil zetten

Mijn ervaring is dat als je flesvoeding geeft of afgekolfde borstvoeding dat de dr brown flessen fijn zijn. Heel veel kindjes doen het hier goed op!

Ik voel de kleine ook dagelijks. Afgelopen dagen was ze wat rustiger maar vandaag voel ik haal weer volop en is ze weer veel wakker en druk

6. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Heb nooit een doppler gehad. En nu ik de kleintjes voel bewegen ook niet meer nodig.

Toch Bij mijn eerste is de placenta blijven zitten en toen moest ik met spoed naar de OK. Dus man en zoonlief achter moeten laten en daar ben ik nu weer bang voor. Een kindje weer natuurlijk op de wereld zetten is het mooiste wat er is maar wil wel de risico's weten. Achja we zullen het bij de echo zien. Als ze dan niet goed liggen gaan ze de baby's ook niet proberen te draaien. Bij 1 kindje doen ze dat wel.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Lastige keus zo. Maar waarschijnlijk kan de gyn wel vertellen hoe groot de kans op herhaling is

8. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Er is en kans van 15 tot 25% op herhaling. Valt nog wel mee, maar het is ook puur angst vanuit mijn kant.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Dan is het misschien wel zo fijn als ze fout liggen en je zelf niet hoef te beslissen...
    Ik had bij de oudste "spoed zonder spoed ks", ging snel omdat er plek was maar had langer kunnen duren. D lag iets gedraaid met zn hoofd waardoor hij niet wilde zakken, ik te slechte weeën had en hij had gepoept maar hartslag was nog goed. Helaas pas bij 38 weken ofzo duidelijke uitleg gehad van de gyn (ander zh, angst werd erger) en toen pas kon ik het beetje los laten. Uiteindelijk 2x vaginaal bevallen en volgens de vk nog erg snel ook

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Vandaag officieel de 24 weken grens gehaald! Voelt toch als een belangrijke mijpaal :D

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Jeuj! Hier bijna. En prompt vannacht liggen dromen dat de kleine eruit wou en artsen niks wilde doen;)

12. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik herken het helemaal al moeten die kleine ukkies gewoon minimaal nog 10 weken blijven zitten 😉

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Dat sowieso, minstens! Ik vind het ook veel te gezellig zo, al die schopjes en duwtjes en hikjes. Ik kan me voorstellen dat je daar na de bevalling even flink heimwee naar hebt :)

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Ik wil nu op 40.1 beginnen, niet eerder haha. Maar waarschijnlijk denk ik daar over 15 weken anders over ;)

Nog tips voor sites die niet al te dure maar wel leuke jurkjes hebben? Enerzijds feestelijk maar ook niet tè

15. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik kan me niet voorstellen dat we over 10 weken alweer 34 weken zijn! Dan lekker met verlof!!

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Volgens de prikmadam van gisteren is de kans toch aanwezig op zwangerschapsdiabetes.
    Wat gewoon inhoudt dat Plurk er over 14 weken al kan zijn ❤

Volgende week eindelijk met de babykamer bezig. Dankzij Toch3 besloten dat er geen commode op baby's kamer komt, maar de commode komt op onze kamer. Wij hebben een gigakamer en baby maar iniminie.

Vorige week een te toffe draagzak weten te scoren ❤. Ook een extra base, regenhoes en voetenzak voor heel weinig :D
    Dochter slaapt sinds kort zonder de babyfoon, dus die kan ook over naar baby.
    Scheelt allemaal wel iets in de kosten 🙂
    Eindelijk echte stapjes nemen, zo fijn dat het nu tastbaarder wordt.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    :D grappig haha, bij ons komt die juist niet maar blijft bij dochter :D Maar denk nu maar zo: werkt het niet dan is het zo veranderd.
    Wil nu alleen nog van die bedboxen kopen zodat ik beddengoed onder het bed kwijt kan, anders word het wel heel krap in de kast.

Jammer dat het mogelijk toch zw. diabetes is.

18. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Vraagje voor de ervaringsdeskundige onder ons....

Ik heb zoals jullie weten in de avond regelmatig harde buien. Sommige dagen niet te nauwelijks maar ook avonden waarbij ik er wel 20 kan hebben. Ze doen niet pijn, duren maar kort en vaak als koop de bank of bed ga liggen verdwijnen ze of zijn ze er maar veel minder. Meestal komen ze het vaakste tussen een uurtje of 16.00-17.00 tot 20.00-21.00 Daarna doe ik in de zwangerschap ook bar weinig😉 Is 20 in zo'n korte tijd normaal?? Verloskundige doet er allemaal heel luchtig OV over maar geeft me vervolgens wel een folder mee over harde buiken en kindje wel moeten voelen bewegen.

Ik heb het idee dat als de broekband van mijn zwangerschapsbroek iets in mijn buik duwt ik al snel een harde buik krijg (deze zit niet te strak, juist los. Voorbeeld in de auto, dan zit die al snel net iets in je onderbuik. Ook het fietsen/ rijden over klinkers geeft een harde buik. Trap oplopen is vaak ook een harde buik. Zo lang het geen kwaad kan vind ik het niet erg maar vraag me af of dit echt onder het normale valt

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Herkenbaar Vrouwke, ik heb het ook vaak in de auto en savonds. Zo lang het geen pijn gaat doen kan het weinig kwaad. Maar je moet idd wel de kleine voelen zeggen ze maar dat is soms lastig tussen de harde buiken door.

Hier nu een heel hoog liggend kind, ben er gewoon naar van. Komt ook telkens terug omhoog als k probeer te laten draaien /veranderen

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Nou ik kan niet wachten tot het februari is hoor 😀 hoop natuurlijk dat de kleine zo lang mogelijk blijft zitten, in ieder geval tot de 37 weken, maar het kan niet snel genoeg gaan....ben zo nieuwsgierig en verlang er echt naar 💙 ik loop ook vaak even de babykamer in om wat te rommelen en nog es te bekijken wat ik allemaal al heb en wat ik nog nodig heb haha 🙈 kleine man is weer lekker druk bezig nu in m'n buik 💞

Deel Deze Pagina