Vandaag op kraamvisite geweest bij een heel lief klein meisje van twee weekjes oud. Wat begint het dan te kriebelen zeg, kan niet wachten tot ik mijn eigen kleine meisje mag vasthouden 😊
Ongemakkelijk Gisteren konden ze niets vinden, nu staat het op een diepere kweek, dus ik moet het weekend maar gewoon doorkomen. Zolang ik geen koorts heb dan is er niets aan de hand. Ondertussen voelt het zo ongemakkelijk dat ik wel kan janken
Als het geen blaasontsteking is kan het ook nog een schimmelinfectie zijn. Ik dacht ook dat ik 2x een blaasontsteking had en toen vertelde de VK dat een schimmelinfectie ook op je urinebuis kan slaan... en daarbij kunnen de symptomen anders zijn als je zwanger bent. Ik heb canesten gebruikt en sindsdien geen last meer gehad!
Vandaag maar uit paniek geprobeerd inderdaad. Binnen 3u verlichting.. Dus ik denk dat het inderdaad geen blaasontsteking is. Wat een hel! En door mijn hormonen ben ik boos dat de huisarts assistent het niet heeft kunnen herleiden 😅
Klopte jullie banners ook opeens niet meer? Mijne liep opeens 2 dagen voor, haha. Heb 'm nu maar weer teruggezet naar 25+4
Zijn er hier dames die een zwangerschapscursus volgen? Ik twijfel gigantisch.. heeft het echt voordelen? Het is mijn 1e zwangerschap
Wilde opzich wel maar het werd niet vergoed dus ik had zo iets; laat maar doen. Worden wel bepaald aantal fysio bezoeken vergoed dus ik ga nu naar de fysio vanwege klachten
Ik ga ook geen cursus doen (bij de anderen ook niet gedaan). Wel heb ik nu een abbo bij de fysio, helaas niet vrijwillig maar noodzakelijk
Toevallig vandaag voor ingeschreven! Ik start 30 november Die van mij is echt puur met info over het bevallen. De verschillende fases, hoe om te gaan met de pijn en weeen, puffen, etc. Dus niet fysio-achtig zoals hier boven omschreven. Doe wel een verkorte cursus dus misschien daarom. Mijn man gaat ook mee, is echt voor stellen. Het zijn vier avonden.
Ja ik moest 'm echt opnieuw aanmaken om te herstellen. Ik dacht al, 25+6, heb ik me al die tijd dan zo vergist?? Maar helaas, gewoon een foutje😂
Mijn banner loopt volgens mij ook een extra dag voor.. Helaas heeft de gyn geen echo verslag gemaakt vorige week dus even geen idee hoe goed ze gegroeid is en of de banner nog klopt, pas het wel weer aan als het nodig is (na de 18e weten we meer. Hoop ik ) Sophie wij gaan wel een "pufcursus" doen, werd ons zowel door de verloskundigen van het zkh als door de verloskundigenpraktijk voor de kraamweek aanbevolen. Vooral ook omdat het mijn eerste is en ik tijdens mijn zwangerschapsfitness niet echt iets aan ademhaling/opvangen van weeën etc doe. Daarnaast gaan we naar de info avonden (borstvoeding en bevallen) in het ziekenhuis. Bij ons wordt het wel vergoedt door de verzekering maar anders hadden we het ook gedaan! We beginnen volgende week dus dan weet ik meer.. Mijn GTT was goed, had niet anders verwacht maar toch fijn om het uitgesloten te hebben!
Fijn dat de GTT goed was, Switi! Was het drankje erg vies? Ik mag volgende week, kijk er best tegen op. Ik heb een app die ook de weken/dagen bijhoudt, met elke dag een tip enzo, vandaar dat ik wist dat ik opeens voorliep hier Soms vraag ik me echt af wat die kleine aan het doen is in m'n buik. Ze is zó druk de laatste dagen, m'n buik gaat regelmatig alle kanten op. Voel dr nu ook gewoon rechts en links tegelijk, denk dat ze rek- en strekoefeningen aan het doen is. Of Twister speelt ofzo
Sado, Ik heb de bekertjes zo snel mogelijk en in 1 keer in mijn keel laten vallen, zo had ik er het minste last van (ook niet aan geroken etc). Ik kreeg wel direct een beetje water er achteraan maar behield de vieze smaak in mijn mond (ik ben geen zoetekauw en drink nu bijna alleen maar puur water dus was 75 gram glucose too much voor mij) werd wel een heel klein beetje dizzy en licht in hoofd maar dat kan ook prima komen doordat ik zo lang nuchter moest blijven! Moesten wat vroeger op, om vroeg in ziekenhuis te zijn dus ook moe en daardoor koud. Ik denk dus dat ik meer last had van de omstandigheden dan door het drankje zelf.. Ons meisje kan soms ook erg druk zijn, vooral als papa contact maakt gaat ze tekeer, lijkt idd of ze aan het twisteren is, haha. Ook merk ik een soort ritme, ze maakt me al wakker met d'r getrappel voordat de wekker gaat, is dan een uurtje best druk en daarna overdag vrij rustig met af en toe wat gedraai en getrappel om vervolgens rond (onze) etenstijd weer druk te worden, na een uurtje weer wat rustiger totdat ik in bed lig, dan meldt ze zich weer even (speelkwartier met papa ) en vervolgens weer lekker rustig tot de ochtend.. Hebben jullie dat ook?
Ik voel me echt een trampoline! Is de eerste keer dat ik het niet fijn vind, maar echt ongemakkelijk ben erdoor.