1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.163
    113
    leuk is dat he!

2. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Haha gaaf
    Ik heb nog niets vast gepakt. Wel heb ik af en toe (paar x per dag) het gevoel dat de kleine al een arm, been of billen via de buik maar buiten probeerd te werken. En dat voelt zo vies!

3. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hier blijft het nog steeds bij flinke schopjes of duwtjes. Ik kan zelf nog niet onderscheiden of het een voetje' knietje, handje rugje ofzo is. Wel heb ik het idee dat ze voetjes nog steeds laag in mijn bekken zitten. Krijg regelmatig harde schoppen daaronder en op mijn blaas

Ik merk ook dat ik sinds gister wat vocht vast houd.

4. asset10

asset10 Actief lid

22 jul 2015
    119
    0
    16
    Lyzje, mooie echo foto's! Ik heb voor a.s. zaterdag een pretecho cadeau gekregen. Ben zo benieuwd! Huisinspectie klinkt wat overdreven, maar ze komen gewoon even snel kijken naar de slaapkamer en de babykamer of het er een beetje werkbaar uit ziet voor de kraamverzorging, verder viel het allemaal mee. Ze heeft vooral veel uitgelegd. Het enige wat ik eigenlijk nog niet wist is dat als je een normale bevalling hebt de vk de kraamzorg meteen belt. Die is dan ook meteen bij de bevalling in het ziekenhuis aanwezig! Iemand dit meegemaakt? Het lijkt mij ergens wel fijn, een vertrouwd gezicht!

Ik lees veel dames die last hebben van slaapproblemen. Hoe liggen jullie? Het wordt aangeraden op je zij te slapen, maar slaap toch nog het lekkerst op mijn rug. Maar dit schijnt niet zo goed te zijn:S Dus zodra ik wakker wordt draai ik weer op een zij. Vermoeiend!:S

Baby voelen
    Ik vind het eng om in mijn buik te duwen en de baby te voelen..straks doe ik hem pijn! hihi, als dat al kan. Hoe doen jullie dat dan?

toch en vrouwke, beiden gecondoleerd en veel sterkte.

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heel erg leuk. Vandaag is de baby weer gedraaid, trapt nu op mijn blaas.

Vies Knoopster. Dat gewoel en gedraai?
    Daar moest ik in ieder geval nog enorm aan wennen.

Goed blijven drinken Vrouwke en af en toe de voeten omhoog.

6. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Asset Hier hoef ik niet te duwen op de buik.. Enkel m'n hand opleggen is al genoeg om haar te laten schoppen. Wanneer dochter haar hand er te fel oplegt (meer druk geeft dan ik doe) komt ze zelfs niet schoppen.
    Wanneer ik "piano" speel op m'n buik dan begint ze te Wiele. Maar niet schoppen..

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ik voel vaak hoe de baby ligt, dan voel ik haar rug, dr billen of bijvoorbeeld een been. Door ligt te drukken kan ik dan wel onderscheiden wat wat is. Echt iets kunnen vastpakken nog niet kunnen doen, al vind ik dat ergens ook wel eng, haha.

Tegen m'n hand aan duwen/schoppen komt ook steeds vaker voor, al wil dat nog niet altijd 'lukken'.

Ik merk wel echt verschil in activiteit, hebben jullie dat ook? Ik voel haar nu al zeker een paar weken elke dag en de hele dag, maar de ene dag bijvoorbeeld elk half uur wel en de andere dag soms een paar uur niet.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Leuk een pretecho, asset! Ik ga ook zaterdag, ben zo benieuwd! :)

Slaapproblemen hier wisselend aanwezig. Ik heb al wel wat nachten gehad dat ik 's nachts wakker word en moeilijk weer in slaap val door geschop van de baby. Verder zit 't 'm bij voornamelijk in de pijn aan m'n bekken. Ik ben een zijslaper en omdraaien naar m'n andere zij kan door m'n bekken vreselijk pijnlijk zijn.

9. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Enkele weken geleden had ik ook het voetje vast maar dat heeft ze denk ik niet zo graag want ze trok het snel terug weg. Ik voel wel de benen liggen en de rug.

Slaapproblemen daar ka m'n ik van meespreken.. het is maanden geleden dat ik nog kon doorslapen. Ik ben een echte buikslaper en doordat dit niet meer gaat, draai en keer ik de hele nacht waardoor ook ml al een hele tijd niet meer doorslaapt...

Voor de thuisbevallers... Hoe gaat dat dan met inknippen of is dat laten inscheuren?? En jullie bevallen dan zonder enige pujnstilling.. Ben nogal geïnteresseerd in dat thuisbevallen hoewel ik dat niet zou aandurven. Wordt hier ook niet als standaard aanzien en is volgens mij in België eerder uitzondering... Maar ben echt wel benieuwd hoe dat gaat..

10. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook een buikslaper ;) linkerzij schijnt toch echt het beste te zijn.. op mijn buik gaat ook niet meer haha. Met een voedingskussen slaapt dan nog het lekkerste, kan ik toch een beetje op mijn buik liggen.

Een verloskundige kan thuis gewoon inknippen en hechten volgens mij.
    Voor pijnstilling maken sommige gebruik van een tens apparaat dacht ik. :)

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Knippen en inscheuren lijkt mij geen probleem, hechten doen ze gewoon thuis.
    Ik ben met de eerste zonder knip/scheur bevallen en ook zonder pijnstilling, het is niet in mij opgekomen om het te vragen, 3 kwartier na aankomst in het ziekenhuis is zoon geboren.
    Daarbij lijkt mij de ruggenprik echt vreselijk eng, dus ik heb voorkeur om zonder pijnstilling te bevallen.

Maar wie weet piep ik deze keer anders en wordt het echt een drama! ;)

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.163
    113
    knoopster waarom voelt dat vies?

assetnooit gehoord, ik dacht dat er dan iemand van het ziekenhuis bij zou zijn. Maar ik heb 3x medische indicatie gehad en nu weer

slapen: vaak op mn rechterzij, met voedingskussen. Draaien is wel vaak heel pijnlijk maar fysio heeft gezegt dat met benen uit elkaar draaien vaak scheelt en idd :)

baby voelen ik duw gewoon net zo hard terug als hij/zij doet :D zal hem echt geen pijn doen, daarvoor zitten er teveel lagen tussen lijkt mij. Wel word ik laatste dagen flink gepijnigt door die kleine draaikont. Of overdwars in mn bekken willen of juist heel hoog waardoor ik het benauwd krijg. Recht tussen bekken en ribben in is ook populair... Zoekt blijkbaar graag de weerstand op. Had het niet verwacht dat ik het nu al zou denken, maar echt, soms zou ik de batterij er wel even uit willen halen zodat er rust is in mn buik.
    Verschil tussen rug/kontje/hoofdje/arm/been voel ik vaak ook wel

Bevalling, zou wel thuis willen maar mag niet. Bij de eerste ks gehad dus automatisch pijnstilling (gelukkig zo weinig spoed dat ruggenprik nog goed mogelijk was). Bij de tweede een prik in mn been gehad maar die werkte te laat haha, had daar onder het douchen wel last van. Bij de derde helemaal zonder en dat wil ik nu weer proberen :) Die bevallign zou ik best over willen doen, alleen dan iets koudere douche zodat uk met normale temp ter wereld komt en we niet allebei rond de 39graden zitten :D (tot de laatste 20min onder de douche gezeten, was sauna volgens man)

13. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ja als er echt zo een voetje, schouder, beentje of wat het ook is echt uit mijn buik drukt en omdraaid dat vind ik een vies gevoel. Verder niet hoor. Hoe van het bewegen in mijn buik.
    Alleen dat uitsteken voelt vies.
    Ik slaap tegenwoordig het lekkerst op mijn linker zij dus dat is mooi meegnomen.
    Slaap.ook half op mijn buik. Ik voel.de kleine de hele dag door trouwens

14. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Bedoel je een soort weeïg gevoel?
    Het gevoel wat je ook hebt als je in een achtbaan zit? (Daar lijkt het 't meeste op bij mij) alsof je op 't randje van misselijk zit, maar dit duurt maar 1 seconde ofzo.. :):$

15. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Heb ik ook Sado. Vanacht bijvoorbeeld aardig actief en vandaag zo af en toe een klein schopje. Ik heb er ook dagen bij dat er geen moment rust is in mijn buik. Het liefste heb ik daar ergens tussenin😉. Zo rustig is ook niet altijd geruststellend

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik snap het gevoel Knoopster.

Waar ik me ook altijd om verbaas is dat de zwangeren om me heen altijd heel subtiel opmerken dat de baby een shopje geeft oid.
    Ik zit gelijk te kermen en te giechelen zodra baby beweegt. Subtiel, wa's dat 😂

Activiteit baby is niet meer zo hyperactief. De waakslaapritme is zo leuk, om 08.00 wakker en dan rond 13.00 weer gymnastieken, rond etenstijd wordt dr baby weer wakker en heeft vaak de hik. En bij het slapen gaan is de baby weer even druk, vaak draait de baby dan weer om. Maar daar tussenin lijkt de baby fast asleep!

Vanmiddag naar het ziekenhuis, de hele middag diabetes voorlichting. Oh the joy! Hopelijk nemen ze me aan het handje.
    Als in hebben ze kant en klare dieet schema's. Want als ze me gaan zeggen, je mag geen suikers en dit niet en dat niet rn zus niet... Weet ik alsnog niet wat ik wél mag 😅

17. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik begrijp het ook wel Knoopster, soms voel ik iets kleins bewegen en dat voelt ook gewoon niet prettig.

Ik ben net weer op controle geweest, kindje loopt een week achter op groei maar dat deed zoon 1 ook. Ze houden het gewoon in de gaten, volgende keer dus weer een echo.

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Vanmorgen even met de gyn gebeld omdat de kleine de afgelopen dagen wel erg rustig is, dus moet vanmiddag even langskomen. Spannend....

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Ohh spannend Sado.. hopelijk is alles gewoon in orde.
    bij mij is de kleine ook wat rustiger sinds gister..of nouja, ik denk dat hij anders ligt want ik voel hem wel, alleen een stuk minder duidalijk.
    Verder maak ik me soms ook druk of hij wel goed groeit want mijn buik is nog helemaal niet zo groot. Maar dat zal wel per persoon verschillen;)

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    #3640 Sado, 7 nov 2016
    Laatst bewerkt: 7 nov 2016
    Nou ben weer terug. Wat ben ik blij met mijn ziekenhuis! Belde vanmorgen eigenlijk alleen op om even advies te vragen, maar ze wilden me dus vandaag nog op controle hebben om iets vervelends uit te sluiten. De baby heeft zo'n 3 kwartier aan de CTG gehangen, waarbij dus haar hartslag, haar bewegingen en de activiteit van de baarmoeder werd gemeten. Het was even zoeken, want natuurlijk werd ze precies toen opeens druk (al voelde ik er nog steeds weinig van).

CTG was verder perfect, het hartje doet het super goed en er waren zeer veel bewegingen gemeten. M'n baarmoeder was helemaal rustig, dus ook dat was goed nieuws.

Mijn eigen gyn was er vandaag niet, dus de echo was bij een ander. Ook die was weer prima; de baby ligt er super mooi bij (ze zit bijna in m'n buik!) en er was weer mooi beweging te zien.
    Het blijkt dus dat m'n baarmoeder in korte tijd enorm gegroeid is en nu al behoorlijk hoog ligt, daarom heeft de baby even wat meer bewegingsruimte, waardoor ze wel lekker beweegt, maar ik haar dus minder goed voel.
    Ook even gemeten: lengte super mooi, exact in het midden van de gemiddelde groeicurve. Wel grappig, sinds de 20-weken echo is niets veranderd: hoofdje loopt nog steeds 1 dag achter en beentjes en buik nog steeds 1 dag voor :D Deze gyn wilde wel wat over het gewicht zeggen en schat de baby op een kilo, wauwwwwww! Dat verbaasde me wel eventjes, wat een flink kindje al :)

Dus hoewel er niets mis blijkt te zijn ben ik super blij met de goede zorgen in het ziekenhuis en toch wel de geruststelling :)

Deel Deze Pagina