Pffft grumble. Hier uitslag gekregen van de urinekweek ivm m'n blaasontsteking. Blijkt dat ik drager ben van streptokokken B. Hierdoor is alle discussie nu overbodig over waar te bevallen want dit moet nu in het zkh. Baal ik wel van. Had manlief eindelijk ook wel zover dat hij thuis bevallen als optie ging zien. Nu weet ik ook wel dat dit alleen maar is ter bescherming van de kleine. Daarnaast was er uitgekomen dat er wel wat andere bacteriën in m'n blaas zaten, maar dat als ze op basis van de kweek antibiotica moesten geven ze dit mogelijk niet gedaan hadden. Ivm dat er zo weinig is aangetroffen. Alleen waarom ik nu dus nog steeds pijn in m'n onderbuik heb... morgen maar nogmaals op extra controle bij de verloskundige. Daar verder kijken of het dan toch banden oid zijn. Maar oh wat baal ik er van dat ik nu medisch moet bevallen. Kon er wel om janken vanmorgen dat ik het hoorde.
Grappig. Dat doen ze dus bij ons niet. Alleen rond de 10-12 weken indd vaststellen en gelijk termijn in een. Bijzonder dat er zulke verschillen zijn binnen Nederland. Zou me ook niks verbazen als er zulke verschillen zitten tussen praktijken in. Dezelfde regio/ stad. Maar bijzonder is het wel!
Pfff, wat rot Ietjuh Vervelend als de keus voor je wordt gemaakt. Hopelijk komt de pijn inderdaad 'gewoon' bij je banden vandaan.
Sado Fijn dat je een goede echo hebt gehad, is altijd een hele geruststelling! Ietjuh Begrijpelijk dat je baalt dat je nu zeker geen thuisbevalling meer kan doen. Hopelijk vinden ze waar jouw buikpijn vandaan komt, lijkt me echt vervelend als je er niets aan kan doen. Vanavond komt de vroedvrouw hier langs. Even mijn urine/bloeddruk controleren en luisteren naar het hartje van de baby Ook helpt ze ons met alle administratieve zaken die erbij komen kijken. Gisteren als een gek nog de benedenverdieping gedweild, ook al let ze er waarschijnlijk niet op, ik heb graag dat het echt heel proper is (sowieso, maar zeker als er mensen komen).
Floor Ik heb dat ook hoor! Alles moet dan spik en span zijn. Laatst kwam de kraamzorg langs voor inspectie, maar was snel klaar. Had het idee dat ze erger gewend was Ietjuh Wat rot zeg. Ik kies zelf juist nu voor een ziekenhuisbevalling, maar zou het ook vervelend vinden als ik verplicht thuis zou moeten bevallen. Pretecho Zaterdag als cadeau een pretecho gehad, wel erg leuk ook al werkt de kleine niet echt mee. Wel mooi om te zien op wie hij nu al lijkt (Papa). Bedzeil Weet iemand wanneer je het bed moet bedekken met een zeiltje voor als je vruchtwater eventueel breekt?
Asset, ik gebruik waterdichte molton. Dat zeiltje is een crime, kon ik elke ochtend overnieuw doen + erg zweterig En wanneer.... 7 jaar geleden haha, ligt er standaard op. Anders zou ik het rond 33/35 weken doen denk ik.
Gelukkig dat jullie mij hieraan herinneren, ik zou daar nooit aan denken om iets in mijn bed te leggen. Ik ga dus ook maar eens zoeken naar een waterdichte matrasbeschermer, kan eigenlijk nooit geen kwaad (mijn man is een grote zweter in de zomer). Gisteren heb ik trouwens een sitter (babybjorn) kunnen overkopen van een goede vriendin, voor 20 euro. Nieuw kost die 130 euro, maar er is echt helemaal nog niets aan. Enige voorwaarde is dat ze misschien nog zelf een 3de kindje wil en dat ze die dan terug mag overkopen van mij. We hebben trouwens gisteren dus de boeken gehad van de drukker en al een eerste selectie gemaakt. We komen redelijk overeen qua smaak, dus nu wordt het gewoon nog kiezen tussen onze favorieten. Ook qua meisjesnaam hebben we een naam gevonden die er voor ons echt uitspringt. Deze staat voorlopig op nummer 1 en zal niet meer veranderen denk ik Nu nog een jongen, zucht...
Grr, gaat hier het een en ander mis met de Babywatcher. Zou eigenlijk gisteren al komen, maar het gaat mis bij DHL... Hopelijk komt ie morgen. Iemand anders 'm al in huis?
Hier gaat het ook niet geheel naar wens.... Meisje speelde verstoppertje tijdens de pretecho (continue handjes en voetjes voor gezichtje) dus echt mooie foto's hebben we niet. Mijn phone en oude laptop die we gebruiken voor media speelt de video niet goed af, ik weet zelf te weinig van converteren of streamen maar nu ook geen tijd om het verder uit te zoeken want..baby kamer is vandaag geleverd maar er zitten wat lelijke plekken op en de vloer die afgelopen week is gelegd, ligt iets te strak waardoor er bollingen en plopgeluiden ontstaan op bepaalde plekken. Daarnaast hebben ze tijdens het leggen van de vloer ook de pas geverfde muren geraakt dus ik mag weer gaan bijwerken...zucht, dacht dat ik klaar was met het verven en vanaf vandaag eigenlijk alleen maar met de inrichting bezig mocht gaan.. Volgende week komen ze naar de vloer kijken en hopelijk komt volgende week ook de zonwering. Straks als man thuis is maar beslissen of we morgen direct naar de winkel gaan om te klagen/omruil te bespreken of het zo laten, we hebben een flesje Witsel dus kunnen misschien zelf er nog iets aan doen maar ben bang dat het op sommige plekken niet zal werken ivm dat het lijkt alsof het in het hout zelf zit (tijdens schoonmaken gladde oppervlakken). Ook is de kap van de kinderwagen niet meegeleverd en hadden ze het verkeerde matras mee..:x Kraamzorg zou rond week 26 bellen voor een afspraak voor intake, niet gebeurd, wij zijn zelf maar even naar binnen gestapt (zitten in hetzelfde gebouw als de verloskundigen) en bleek dat we de afspraak op een andere locatie hadden, er was iets mis gegaan met de mail maar niemand had er aan gedacht mij even te bellen, ook was het niet tegen ons gezegd tijdens het maken van de afspraak dus we zaten uiteindelijk met een half uur vertraging wel op de juiste locatie..en in de tussentijd dus zelf maar een afspraak ingepland met de kraamzorg. De info avond van het ziekenhuis over bevallen viel erg tegen dus ik ga morgen met de gyn overleggen wanneer ik met een verloskundige om de tafel kan om de mogelijkheden/wensen etc. te bespreken. Genoeg te doen dus de komende tijd.. Morgen de groeiecho en hopelijk werkt ons meisje nu wel mee we zagen wel op de pretecho dat ze mooi gegroeid (BPD/AC/FL en HC) was en bolle wangen had geschat gewicht 1299 gram...morgen precies een week ertussen dus ben benieuwd wat er verandert is binnen die week.. Nu gauw verder met inruimen/inrichten...zo leuk, word nu echt echt
Vervelend Switii, zo'n baaldag... mochten jullie niet terug komen voor een nieuwe pretecho omdat ze zich niet goed liet zien? Ik vind dat wel een stukje service, zou niet blij zijn als ik veel had betaald voor een pretecho waar de kleine niet goed te zien was en dan niet mocht terugkomen.. Wat rot Ietjuj dat je nu niet thuis kan bevallen, begrijpelijk dat je ervan baalt als je dat wel graag wilde. Hier ook even een baaldag vandaag. Denk vooral m'n hormonen die opspeelden haha.. Vraagje; hoe doen jullie het als jullie de kleine bij bijv. oppas brengen? Zetten jullie daar een campingbedje om te slapen of gewoon in de kinderwagen..? Mijn ouders en schoonouders gaan oppassen, maar heb geen idee waar ik de kleine dan het beste in kan laten slapen en zijn er nog andere dingen die jullie aanraden bij de oppas te hebben?
Balen van de echo switi! Jammer dat jullie haar niet heel duidelijk hebben kunnen zien. Spectre balen hè zo'n baaldag! Hopelijk gaat het morgen weer beter. Als ik oppas op m'n neefje (incidenteel) of op de kleine van m'n beste vriendinnetje (ben 1 van de vaste oppassen) krijg ik altijd campingbedje mee. Je zou er ook voor kunnen kiezen om bij allebei een campingbedje neer te zetten. Scheelt weer sjouwen Hier woensdag extra naar de verloskundige geweest, was op indicatie van m'n huisarts. Hier hoorde ik dat ik echt wel hoe dan ook antibiotica gekregen zou hebben, ook al had m'n huisarts daar over getwijfeld naar aanleiding van de kweek. De verloskundige zei dat er wel degelijk sprake was van een blaasontsteking. Zeker ook met gbs. Heerlijk van die mensen die allemaal wat anders zeggen. Moet nu volgende week m'n urine nogmaals laten controleren om te kijken of er nu geen ontsteking meer uitkomt. Want als de blaasontsteking nog niet helemaal weg is zou dat de buikpijn nog kunnen verklaren. Anders is het waarschijnlijk de groei van m'n buik en banden enzo. Maar mag altijd weer bellen als ik twijfel of me zorgen maak.
Spectre wij hebben hier ook een campingbedje staan bij opa en oma. Zoonlief blijft iedere week logeren en scheelt een hoop gesjouw! Dus ik zou wel voor zoiets kiezen.
Switii Balen zeg, vooral als alles opeens verkeerd blijkt te gaan! Gelukkig allemaal dingen die kunnen worden opgelost. Spectre Mijn ouders zullen 1 dag in de week oppassen en zij hebben een bedje en verzorgingstafel gekocht. Mijn schoonouders hebben een campingbedje gekocht omdat ons kindje daar maar sporadisch zal zijn. Maar als mijn zus nu bij mijn ouders is en haar dochtertje moet slapen, blijft ze gewoon in de bak van de buggy liggen hoor.
Zo, dat is even een fikse domper Switi Hopelijk worden er oplossingen gevonden. Internist heeft gisteren gebeld en van de 7!!! buisjes bloed die er getrokken zijn was alles perfect in orde. Dus voor nu zeker weten geen zwangerschapsdiabetes. De kleine is van de -2 lijn naar de 0.5 lijn gestegen. Dus ik vermoed dat dit kindje echt wel zwaarder zal worden dan de dikke 2.5kg van dochter. Nu wel 2 maal per week een dag curven. Maar he, voor een goed doel. En natuurlijk wel op de voeding blijven letten. Baby zit vandaag weer rechtop! Nja, baby kan nog een week of 8 a 8 draaien ☺ Maar beentjes omhoog vind ik fijner, nu is baby constant op mijn blaas aan het trappen. So not funny!
Herkenbaar HuiBooBee. Kleine meid hier zit ook al een paar weken nu 'rechtop' in m'n buik en trapt inderdaad flink op m'n blaas soms. Hopelijk gaat ze wel op tijd draaien, maar zoals je zegt; nog tijd zat gelukkig
Oke bedankt voor de tips! Denk dat ik maar op marktplaats ga kijken voor campingbedje Ja herkenbaar HuiBooBee.. hier ook nog stuitligging en soms krijg ik echt een flinke trap vanonder haha niet echt prettig nee
Ik heb het idee dat ze bij mij volop draait. De ene keer duidelijk met de voeten naar beneden. Ze gebruikt mijn blaas dan als trampoline. Soms krijg ik ook flinke trappen? richting mijn ribben. Denk dat ze dus af en toe draait
Dankjewel voor de tip! Heb gisteren bij de Ikea voor 6 euro een waterdichte molton gekocht. Zodra ik met verlos ben ga ik hem op mijn kant van het bed gebruiken.
Hier zit de baby al een geruimte tijd met z'n hoofdje naar beneden... ik heb 1 pijnlijk plekje waar hij mij schopt, in mijn rechterzij. Grappig genoeg was dat ook de plek waar ik het voetje van mijn oudste zoon altijd kon voelen.