1 t/m 15 februari 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door bolliewollie, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Dat is druk ja! Maar opzich wel lekker, ben je (als het goed is) gewoon voor de bevalling weer goed gesetteld. Wat voor huis is het?

Jammer als een ks moet, maar liever zo gepland dan met spoed en onder narcose enzo lijkt me ;) En mij is de ks(/herstel) reuze meegevallen bij de eerste! En heb nu zoiets: liever ks dan van voor naar achter gescheurd:cool:

2. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Sado: volgens de gynaecoloog vindt de keizersnede ongeveer 1 week voor uitgerekende datum plaats.

Toch3: het is een instapklare eengezinswoning in een dorp naast ons. Heel kindvriendelijke wijk met veel groenvoorzieningen, 3 slaapkamers met ruime zolder wat als eventuele 4e slaapkamer kan dienen. Het huis is een stuk ruimer dan het huis wat wij nu hebben (2 slaapkamers)

Ik hoor veel verschillende verhalen over een ks, is het echt zo dat je 6 weken rust nodig hebt en amper iets kan? tegen de tijd dat je dan een beetje redelijk uit de voeten kan moet je alweer werken... 😕
    Hoe heb jij dit ervaren?

Vandaag door het kraambureau gebeld, over 3 weken komen zij langs om te kijken of alles aanwezig is, heb er maar meteen bij vermeld dat wij op dit moment nog helemaal niks klaar hebben omdat we dus niet weten waar we op dat moment wonen. Was verder geen probleem, komen wat info geven en intake gesprek.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ah dat doet me er aan denken: hier komt de kraamzorg dinsdag voor een intake, was het alweer vergeten :D (Afspraak tijd terug al gemaakt)

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Kraamzorg nog niks van gehoord na de bevestiging. Zal binnenkort wel telefoontje van komen.

Hayat, na een week kon ik alles wel weer zelf. Had ook snel weinig hulp meer omdat man moest werken en met t varen er niet zomaar iemand kon inspringen. Wel nog tijdje opgelet met zware dingen maar voelde me echt niet "gehandicapter" dan met die dikke buik :p bij de 6 weken controle zei gyn ook dat het goed genezen was en we na halfjaar wel voor een tweede konden gaan (ook gedaan, was 9 maanden na de ks weer zwanger ).
    Bloedverlies was ook minimaal maar de eerste menstruatie superheftig (na 3 maanden helaas al).

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hayat ks verschilt per persoon. Net zoals een bevalling.
    Binnen een week was ik weer op de been en na een week of 3 voelde ik me bijna weer helemaal mezelf. Behalve omdraaien in bed, dat was pijnlijk! Maar ik heb ook extreem overgewicht en moest dus sowieso een fikse buik mee rondslepen.
    Heb wel netjes naar de gyn. geluisterd door niet te gaan autorijden en de hele zware dingen niet te doen of tillen.

Morgen morgen morgen gaan we dan ein-de-lijk echt verder met het kamertje. Ik begin de nesteldrang te voelen!
    Vandaag ook het "buitenpakje", zo'n fleece coverall, gekocht. Lang leve 20% korting bin H&M!
    Nu nog even alle maat 50 en 56 rompers uitzoeken en ik denk dat ik het noodzakelijke voor de baby dan af heb!

maxicosi we hebben er nu wel voor gekozen een voetenzak en regenhoes te doen. Bij dochter niet echt nodig gehad, maar dit kindje wordt in januari geboren, dat is koud!
    Ik heb het idee dat een deken toch oncomfortabeler is dan een voetenzak. Deken zit alleen boven op het lijfje en met de voetenzak zit het kindje er in.
    Houd er rekening mee dat het onveiliger is als je je kindje met winterjas in de maxi cosi in de auto doet. Zit toch aardig wat lucht in een jasje en er zijn gevallen bekend dat het kindje door de riempjes heen ging.

6. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Eentje van Jollein. Lijkt wel een beetje op Koeka of baby Only maar dan stuk goedkoper

7. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    En idd een winterjasje bij een pasgeboren baby lijkt me heel onhandig. Een vestje en lekker warme voetenzak lijkt mij veel praktischer er veiliger in de auto. Ook als je ergens bent. Een voetenzak kun je makkelijk open ritsen en openslaan. Een dikke winterjas aan en uit doen is een ander verhaal. Helemaal als een kindje net slaapt bijvoorbeeld

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Jasje koop ik sowieso niet in die kleine maatjes. Heb nu dunne vestjes en wil straks een dikke erbij kopen.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    #3829 Sado, 27 nov 2016
    Laatst bewerkt: 27 nov 2016
    Thanks voor jullie advies! Zojuist een voetenzak besteld. Een mooie roze van Jollein :) Ik vind dat zo'n leuk merk, heb er ook nog best wat van als ik zo om m'n heen kijk; boxkleed, commodemandjes, dekentjes, bedhemeltje. Super leuk :)

Hoe staan de kamertjes bij jullie?

10. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hebben net start gemaakt met nieuwe kamer van zoon.
    Babykamer laat ik zo. Twijfel alleen of ik 1 muur zal overschilderen. Nadeel is dat je dan kleur verschil gaat krijgen.
    Weet het nog niet . Hier dus heel rustig aan begonnen

11. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Jollein is een heel leuk merk, zulke leuke dingen.
    Winterjasje voor een pasgeboren baby lijkt mij ook niet handig, heb wat dikke vestjes gekocht en een dekentje eroverheen lijkt mij prima dan

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Jollein is zo ontzettend leuk!!

Kamertje? Schots en scheef :p. Niets staat nog op plek, haha!
    Maar er zit vooruitgang in ☺

13. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Toevallig.. Hier ook (bijna) alles van jollein...wij vinden het ook een erg mooi merk!

Wij hebben voor de maxi cosi en evt kinderwagenbak gekozen voor een wikkeldeken (ook van Jollein uiteraard :p) i.p.v. jasje wat uit moet in de MC en voetenzak zat al bij de kinderwagen.

Kamertje bijna af...vloer zijn ze voor teruggeweest, plint lag te strak tegen de muur nu gecorrigeerd. Ook voor de babykamer meubilair teruggegaan en ook dat wordt gecorrigeerd want we krijgen een geheel nieuwe kamer!! Dus we kunnen niet helemaal los gaan qua inrichten van de lades, kast en nog steeds geen matras, die zou per post worden bezorgd evenals de kap van de wandelwagen. Dus nog even afwachten. Wel gisteren de lamp opgehangen en vrijdag hebben ze de zonwering/gordijnen opgehangen.. Het begint nu echt wel ergens op te lijken :D

Toch van harte met je man!

Hayat spannend, nu nog verhuizen!

Dames bij wie de kamers al wel af zijn, ben benieuwd naar hoe het bij jullie er uitziet..

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Kamertje is hier nog niet helemaal af. Mis nog gordijnen (die we nu écht eens moeten gaan uitkiezen en bestellen...) een mooie, grote houten speelgoedkist (met een kleedje er over?) en wat aankleding als wat grotere knuffels enzo. Zo ziet t er nu uit:

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Nog 2 foto's :)

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    En de laatste

De speelgoedkist komt onder de schilderijtjes, met daarop een kleedje en en eventueel een grote knuffel. Op de kledingkast wil ik nog wat mandjes en/of een grote knuffel :)

We hebben ook een Mamaroo, twijfel of ik die in het kamertje erbij wil of in de woonkamer ga zetten, wordt denk ik de woonkamer.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Babykamer maken wij niet. Wieg staat bij ons. Kleertjes etc bij E in de kast/commode. Dat kamertje heb ik wel geverfd etc. Bedoeling is dat uk daar heen gaat over jaartje en dan kijken we wat we met E doen. Badje etc komt in de badkamer. Behoorlijk verdeeld dus maar hebben geen kamer over en boven sowieso geen warm water dus badje komt toch beneden.
    Wandelwagen staat in de garage, gebruik ik als neefje er is

18. Hayat84

Hayat84 Actief lid

1 aug 2015
    258
    69
    28
    Heel leuk Sado! Vindt die 3 kleine schilderijtjes ook heel schattig

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Wat leuk Sado!! Echt mooi geworden..
    Bij ons moet er nog wel wat gebeuren 😅 rolgordijn moet nog opgehangen worden, kledingkast in elkaar, wandplank aan de muur, lamp ophangen.... m'n schoonvader komt binnekort op een zaterdag en dan gaan ze daarmee aan de slag...en daarna kan ik het verder inrichten en gezellig maken :)

Ik vind Jollein ook een leuk merk, heb er ook zo'n voetenzak van, een grijze.. en een mint groen boxkleed..verder nog wat kleine accessoires.

20. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Leuk geworden Sado!

Hier alles al wel geschilderd en bedje en commode staat al in elkaar. Ben nog steeds aan het wachten op mijn klamboe, hopelijk komt die begin van de week binnen. Dan kan ik namelijk gordijnen gaan uitzoeken enzo. Verder moet er nog het een en ander opgehangen worden. M'n ouders komen over twee weken nog om dat te doen. En daarna nog alles inrichten/plekje geven. 😊

Ik ga zelf nog een voetenzak haken en een jasje breien. Ben benieuwd of ze leuk gaan worden. 😁

Deel Deze Pagina