Ik heb volgende week maandag (de 12e) weer een groeiecho. Vorige echo liep ze gemiddeld 2 daagjes voor op groei (een aantal punten iets voor, een aantal punten iets achter). Ben benieuwd hoe het volgende week is, zal niet erg afwijken in 3 weken, toch?
Lijkt mij niet Sado, al heb ik daar verder ook geen ervaring mee.., of ze moet opeens een groeispurt gaan krijgen. Klinkt ook allemaal als vrij gemiddeld, het ene lijkt zich weer te compenseren met het ander. Ik heb ook de 12e een groei echo en meteen een echo om te kijken of de placenta is meegegroeid, zo niet zal ik waarschijnlijk kort erna al een datum hebben voor de keizersnede, maakt het ook weer een stuk spannender allemaal...
Vandaag groeiecho gehad van broertje💙 en zusje❤. Helemaal goedgekeurd. Wegen nu bijna 1400gram en lopen ook mooi gelijk op. Bij de geboorte worden ze nu geschat op tussen 3000 en 3200 gram. Net zo groot ongeveer als zoonlief . Mijn buik is nu al zo groot als bij 38 weken zwangerschap dus ik ben benieuwd hoe ik er half februari uitzie 😂😂😂
Hier vandaag standaard echo gehad De kleine meid (even laten checken, nog steeds een meisje dus nu ben ik echt overtuigd, haha) ligt niet meer in een stuit, maar ligt er nu prachtig voor en zelfs al een stuk ingedaald (moest m'n broek een stuk uit doen om dr hoofd te kunnen bekijken!). Hoofdje en beentjes lopen nu 3 daagjes voor, buikje ruim een week voor. Over het gewicht niets gehoord, maar over anderhalve week de groei echo, dus hoop het dan te horen
Haha ik zag in het "buikfoto" topic een foto van een dame die 35w zwanger is van een tweeling, die had ook zoooo'n enorme buik, wauw Kan me voorstellen dat het erg zwaar is! Fijn dat alles goed is met de kleintjes
Fijn al die goede berichten Ik moet vrijdag weer voor controle naar de vk en vanaf dan ook iedere controle urine inleveren... ben benieuwd of ik nog een groeiecho zal krijgen.. dat is denk ik alleen als de vk het wil. Verder maakt het ook niet zo uit, deze maand vliegt vast zo voorbij met de feestdagen en dan zitten we al in januari en ben ik ook gelijk met verlof 😱 het is echt zoooo snel gegaan.... voor ik zwanger was leken 9 maanden zo lang te duren maar we moeten gewoon nog maar eventjes....
Ben benieuwd hoeveel echo's ik nog krijg Van mij mag het al 2017 zijn hoor haha. Lichamelijke klachten eisen zowat al mn energie, niet zo fijn
Loveex wat mij betreft ook. De nachten zijn slecht dus ik ben ook helemaal gebroken. Overdag slapen gaat lastig doordeweeks ivm werk.
Slecht slapen is héél herkenbaar ja... 3-4 keer per nacht eruit om te plassen, gekke dromen, erg licht slapen en dan ook nog een flink verstopte neus erbij. Gisteravond de eerste avond van de bevallingscursus gehad, was erg leuk! Wat uitleg gekregen over de anatomie van de baby in de buik en wat ademhalingstechnieken geoefend Vandaag 30 weken alweer, wow wat gaat het snel!!! Nog exact 4 weken tot m'n verlof, de stress begint nu wel te komen, moet nog zo veel doen, overdrachten schrijven, alles goed achterlaten...
Wat leuk om al die goede echo's te lezen... Binnen anderhalf uur heb ik ook terug echo.. benieuwd hoe hard onze meid gegroeid is.. Buik was op 2 dagen 2cm in omtrek bijgekomen dus denk dat het wel goed zal zitten Spectre ik moet bij elke echo m'n urine afgeven.. Deze wordt dan gecheckt op eiwitten en suiker.. En dit al vanaf de 6weken zwangerschap.
Nou die verstopte neus... ik word er helemaal gek van! Ben een paar weken geleden verkouden geweest en nu zit mijn neus snachts gewoon dicht en snurk ik ontzettend volgens mijn man. Zo frustrerend! Ik heb ook het gevoel dat het lichamelijk sneller gaat dan mentaal, voel me nog helemaal niet al 30 weken zwanger!
Ik voel mij ook nog niet 30 weken zwanger, kan het amper zelf geloven dat ik al zo ver ben Scheelt ook dat ik amper last heb van kwaaltjes. Enkel wat rugpijn na een lange werkdag, maar niet van mijn bekken. Dit gaat dan ook over na een goed nachtje slapen en dan heb ik er tot 14h-15h geen last meer van. Slapen gaat iets minder goed, merk dat ik vaak wakker kom en niet meer echt heel diep slaap, maar dit is ook niet zo dramatisch dat ik slaaptekort heb of ik heel erg moe ben. Voorlopig dus enkel GENIETEN! Ik ga het zwanger zijn echt missen. Volgende week start mijn vervangster op het werk, dus nu nog veel aan het afwerken, zodat ik me enkel kan concentreren op haar opleiding en niet op zaken die nog moeten worden afgehandeld. Gelukkig is het nu iets kalmer in het werk, waardoor het allemaal te doen is qua drukte.
💟💙Bevallingslijst 1 t/m 15 februari 2017💙💟 25. 💟💙 ❤Asset10 - 31 jaar - 1e kindje 30.💟💙 ❤Bolliewollie - 29 jaar - 2e kindje ❤Loveexx - 24 jaar - 1e kindje ❤Cathrien - 36 jaar - 2e kindje ❤Jumelle - 37 jaar - 3e kindje 31. ❤Joos1 - 36 jaar - 2e kindje 1.💟💙 ❤Switi - 40+ jaar - 1e kindje ❤Lyzje - 36 - 2e kindje 2.💟💙 ❤Poppy14 - 27 jaar - 3e kindje 3.💟💙 ❤Malibuu - 26 jaar - 2e kindje ❤Vrouwke87 - 29 jaar - 1e kindje 4.💟💙 ❤HuiBooBee - 27 jaar - 2e kindje ❤MoodyL - 28 jaar - 3e kindje ❤Knoopster - 33 jaar - 2e kindje ❤Floorriieejj - 26 jaar - 1e kindje 5.💟💙 ❤Harperhazel - 26 jaar - 2e kindje ❤LiliB - 33 jaar - 2e kindje ❤Loesje9 - 29 jaar - 2e kindje 6.💟💙 ❤Jojoj87 - 29 jaar - 2e kindje 7.💟💙 ❤Pat1978 - 38 jaar - 3e kindje 8.💟💙 ❤Anoniem234 - 28 jaar - 2e kindje ❤Anke1988- 28 jaar - 1e kindje ❤Nextstep - 36 jaar - 1e kindje ❤Priscilla Djem - 30 jaar - 2e kindje ❤Sado - 24 jaar - 1e kindje ❤Sophiex - 21 jaar - 1e kindje 9.💟💙 ❤PrettyLove - 30 jaar - 2e kindje ❤Anne1977 - 39 jaar - 4e kindje ❤Ietjuh - 32 jaar - 1e kindje ❤Hayat84 - 32 jaar - 1e kindje 11.💟💙 ❤Stefanenlaura - 28 jaar - 2e kindje ❤Toch3 - 26 jaar - 4e kindje ❤Spectre - 25 jaar - 1e kindje 12.💟💙 ❤❤Leeuwinnetje14 - 33 jaar - 2e kindje & 3e kindje 13.💟💙 ❤Mell0408 - 24 jaar - 1e kindje 14.💟💙 ❤Eef29 - 31 jaar - 2e kindje Geslacht jongen: 9 meisje: 11 Verrassing: 16 Totaal aantal: 36 📅Afspraken: December 01 december - Lyzje / echo 05 december - Toch3 / controle + groeiecho 05 december - sophiex / controle 08 december - Asset10 / controle 12 december - Sado / echo 16 december - Malibuu / 33 weken controle 19 december - Lyzje / echo 19 december - Asset10 /groeiecho Januari 05 januari - Asset10 / controle 09 januari - Lyzje / echo 06 januari - Malibuu / 36-w controle 19 januari - Asset10 / controle 20 januari - Malibuu / 38-w controle 21 januari - Lyzje / echo 27 januari - Malibuu / 39-w controle Februari 03 februari - Malibuu / 40-w controle ⭐️ sterretjes: ⭐️ MCR⭐️, Applejo⭐️, AzA⭐️, Vita Rose⭐️, 78sandra⭐️, Minimels⭐️, Marlies444⭐️, Mareco⭐️, Koffieboon⭐️ Note; Heb je wijziging of een aanvulling? Zet de nieuwe datum of afspraak vetgedrukt in je berichtje en het zal worden gewijzigd.
Eens even uitgebreid reageren Pat, jammer dat ze niet wil meewerken aan mooie plaatjes. En beter echo te veel nu dan straks spijt er van. En toch maar proberen om rust te vinden vrouwke, let je wel op jezelf? Iets vaker kwartiertje plat kan al hoop schelen harperhazel, waarom extra groeiecho? Voor die ene week achterstand? sado, lijkt mij ook niet dat het veel afwijkt normaal gezien haha en fijn dat het nog steeds een meid is en er goed voor ligt! hoevaak is die cursus? hayat, hopelijk is de placenta mee omhoog gegaan. Wel gek als je nu al weet dat het eerder word door ks lijkt me leeuwinntje, fijn dat ze bij jou ook weer door de keuring zijn! spectre, ja dat denk ik ook, dat komende weken heel hard gaan (en dan de laatste weer vreselijk traag als alles klaar is, feestdagen achter de rug etc) echo's: ik krijg er bij de vk nog 2, maandag groeiecho en rond 36 weken liggingsecho. Daarna moet ik naar de gyn en kreeg ik bij de meiden er elk bezoek 1. nachten: ik lig in coma, vaak 1x eruit om te plassen maar voor de rest merk ik niks (alleen als kinderen wakker worden) urine, nog nooit hoeven in te leveren. Ja eigenlijk de eerste keer maar was ik vergeten hier: voel me echt bleh vandaag, lijf voelt zwaar, weinig energie en wel stress in mn hoofd dat ik bijna 30 weken bijna. Dat klinkt zo alsof het al bijna zo ver is terwijl ik echt wel verwacht de tijd vol te maken. Bijna weekend gelukkig
Owhh ja.., de nachten zijn soms killing. Vanacht ook weer 3x eruit gemoeten en dan die dichte neus...., 2 nachten hiervoor echt heerlijk kunnen slapen en er maar 1x uit gemoeten, dacht de stijgende lijn te pakken te hebben... Moeten jullie je trouwens iedere keer wegen bij de vk? Ik loop sinds het begin van de zwangerschap bij de gynaecoloog en bedenk me net dat ik nog nooit op de weegschaal heb gestaan daar.., thuis doe ik dit ook niet meer sinds 1,5 maand ongeveer dus zou niet weten wat ik al ben aangekomen.
toch3 , omdat mijn zoon geboren is met 39 weken met een gewicht van 2740, dat heeft de verloskundige destijds niet gezien, hij week niet af qua groei tot op het laatste moment maar was dus wel heel klein. Hoe het komt weten ze niet. Omdat ik nu thuis wil bevallen blijven ze in de gaten houden hoeveel hij ongeveer weegt, anders moet ik dus in het ziekenhuis bevallen.
Dag dames, Mag ik vanaf hier weer inspringen? Ik ben hier een tijdje (zon 20 weken ) afwezig geweest wegens te stressvol. Nu de delicate periodes gepasseerd zijn en begin af te tellen naar de geboorte zou ik graag weer mee kletsen als dit geen probleem is voor jullie. Ik zit sinds week 28 thuis wegens bekkeninstabiliteit. Volledig nieuw voor mij, niet voorgehad met de andere 2. Man wat een pijn 13/12 nog ene groeisecho, maar vorige week zat ie volledig op schema. Het was tot 28 weken een dwarsligger en nu nog steeds instabiele ligging. Ze gaan dus nog zeker voldoende echo's doen om te kijken of ie goed komt te liggen. Maar de gynaecoloog zegt dat het wel goed komt. Bij een derde zou ene versie 2 van de 3 keer lukken. Een keizersnede zou ik er nu niet bij kunnen hebben
Welkom terug MoodyL! Vervelend van je bekkeninstabiliteit Krijg je fysio nu? Hopelijk draait de kleine gauw de goede kant op
Ik moet het zelf bijhouden, volgens mij neemt ze het wel over in de computer maar ik hoor haar er nooit over. Zal wel goed zijn dus haha